jovanovm":3d8hxuf3 je napisao(la):
Problem sa koriscenjem tramvajskih vozila je naravno kapacitet putnika. Takodje, treba razmisljati i o zagadjenju (svetlosnom, zvucnom) koje zahtevaju povrsni koridori, kao i o razlici u ceni. Na kraju, putovanje iznad tla zavisi od povrsinskih padavina, koje u gradu kao sto je Beograd (sa dosta padavina u toku cele godine) mogu znacajno da promene efikasnost i tacnost gradskog prevoza.
U tom slucaju treba kupovati tramvaje koji nisu od secera, pa se nece istopiti...Naravno da svi imamo lose iskustvo sa tramvajima kojih nema cim najmanja kisica poprska tlo, ali bice da je to pre nesto drugo nego tehnicko pitanje.
A ako to drugo ne pretrpi promenu, i sa metroom ce se dogadjati isto, kasnjenja, neredovnost, izostajanja, zakazivanja...
Ni metro nije savrsen i bezgresan, to zna svako ko ga je koristio tamo gde ga ima.
Ali ne postoje nikakve mogucnosti da u dogledno vreme veci deo grada bude povezan metro tunelima, jer je njihova izgradnja, jednostavno isuvise skupa, a da li bi to i zaista bilo potrebno u svim delovima grada.
Tunel je neosporno potreban ispod Vracarskog grebena, negde ispod Terazija, ali da li i ispod Senjaka, jer vec postoje zeleznicke sine kod Sajma i dosta prostora na tom pravcu.
Da li su potrebni tuneli na Novom Beogradu, vec je i zvanicno receno da ce tu metro ici iznad tla, ali sta sa bukom, cenom trase na stubovima i naruzivanju bulevara.
Ali to sto nam je svima neosporno potrebno je daleko bolji i pouzdaniji, pa i udobniji i zdraviji prevoz !
Ako bi to moglo da se ostvari nekim tramvajem ili trolejbusima koji ne zastaju na ukrstanjima, ne vidim sta je sporno da delovi grada gde metro nece skori proci, a pitanje je da lice ikad igde i proci, dobiju brzi tramvajski prevoz.