Šta je novo?

Metro

Ozbiljno receno,ovo je lov u mutnom,dok ne vidim makar pdf dokument na 5 strana gde makar nesto elaboriraju verovacu.Jel bese francuzi rekose da ce do januara da zavrse studiju?
 
===
Reiterating a stance he shared with the Ambassador in April
(Ref A), Djilas told the Charge that he did not favor a Russian
built/financed metro for Belgrade, preferring instead to hold a
public tender for a light rail system. Such a system would be
cheaper, more flexible, and more compatible with the high water
table in New Belgrade, he said.
Djilas confided that his views on
the topic had recently gotten him into hot water with DS
leadership. When word reached presidential advisor Miki Rakic that
Djilas had stated during a June lunch hosted by the French
Ambassador that the Russians were not qualified to build a subway
system as they hadn't done so in over 30 years, Rakic instructed
him to tone down his comments about the Russians.
===
 
vucko":1llk6wbm je napisao(la):
===
that the Russians were not qualified to build a subway
system as they hadn't done so in over 30 years,===
Oh, For god's sake :rolleyes: :kafa:
 
vucko":kt6d3hkz je napisao(la):
===
Reiterating a stance he shared with the Ambassador in April
(Ref A), Djilas told the Charge that he did not favor a Russian
built/financed metro for Belgrade, preferring instead to hold a
public tender for a light rail system. Such a system would be
cheaper, more flexible, and more compatible with the high water
table in New Belgrade, he said.
Djilas confided that his views on
the topic had recently gotten him into hot water with DS
leadership. When word reached presidential advisor Miki Rakic that
Djilas had stated during a June lunch hosted by the French
Ambassador that the Russians were not qualified to build a subway
system as they hadn't done so in over 30 years, Rakic instructed
him to tone down his comments about the Russians.
===

Meni sada vise nista nije jasno. Kakvi su uslovi tendera? Da li cemo mi da im kazemo koje linije i gde hocemo ili ce jedan-dva konzorcijuma da nam uvale bas sve sto misle da mogu?

Zasto grad ne odluci sto vise toga, gde/sta i kako, pa se onda moze sa vise tendera, za izgradnju, opremu itd. I time bi se dale vece sanse domacim firmama. Ako ces ceo projekt i kljuc-u-ruke onda prvo da te oderu za ukupnu cenu pa da onda to isparcaju i domacim firmama plate mizeriju za delove posla. Da se to pametnije odradi, kostalo bi puno jeftinije a i vise bi para ostalo u zemlji. No ne bi me iznenadilo da je bas u tome problem.
 
Da su hteli da rade domaće firme odavno bi se gradio Metro, jer su naše firme odradile 30 km duplih tunela i podzemne stanice ž.čvora kao i u inostranstvu,u međuvremenu su velike domaće firme stavile katanac,stručnjaci se rasuli i mi nemamo znanje i tehnologiju za tako nešto.A i valja reći da su mnogo jače zemlje od nas također odabrale strane konzorciume u prvoj fazi a tek za drugu i treću linju uključivale domaće firme.Možda nas je Lrt-a baš spasilo to što veliki konzorciumi hoće da nam uvale sve što mogu,pa i duže vozove,stanice većeg kapaciteta jer tu mogu da angažuju pune kapacitete svojih fabrika.A ovo za tendere,pa svuda su se nameštali po svetu eto koliko se sećam zadnji primer je bio u Varšavi gde je rušen tender posle enormnih cena za izgradnju,usled "projektuj i izvedi"rešenja,pa se od toga odustalo..i vratili se klasičnom projektu.. :kafa:
 
”Неће се звати лаки или тешки него београдски метро” - али ће ипак бити лаки :) Мајстор демагогије...
 
Već 1,5 dan se ništa nije novo napisalo na ovoj temi, to je zabrinjavajuće :D

Evo jedne vesti u vezi sa metroom:

Italijani zainteresovani i za izgradnju beogradskog metroa

Italijanski ministar za ekonomski razvoj Paolo Romani je rekao da je i premijeru Mirku Cvetkoviću sinoć preneo garancije o zainteresovanosti italijanskih preduzeća za učešće u izgradnji beogradskog metroa.

Srpski ministar ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić je istakao da je poseta Romanija vrlo značajna za Srbiju, odajući priznanje italijanskoj vladi što je poslala svog predstavnika u Srbiju sa porukama da nastavlja investicije, pogotovo u ovom teškom trenutku za Italiju, koja se suočava sa krizom.

Izvor: Blic
 
Pa da to je i očekivano, s obzirom da su Franci rekli da će uključiti u konzorcium drugog partnera iz Italije, dakle stvari se ubrzavaju...
 
Belfast Metro service has a quality system Bus Corridor '12 ', also known as QBC. The Metro also offers other additional routes, including service nightlink, and there are 5 bus stations scattered throughout the city.

The top 12 riders at the Metro ...
Antrim Road - Metro 1
Shore Road - 2 meters
Holywood Road - Metro 3
Upper Newtownards Rd - Metro 4
Castlereagh Road - 5 meters
Cregagh Road - 6 Underground
Ormeau Road - 7
Malone Rd / Rd Stranmills - 8 meters
Lisburn Road - 9 Metro
Falls Road - Metro 10
Shankill Road - Metro 11
Oldpark Road - 12 Metro

The subway is a popular, uncomplicated and inexpensive to access all areas and attractions.

Спем линк уклоњен од стране модератора

:violina: :)
 
Ovako izgleda terminus linije lakog metroa u Moskvi. To je ona linija L1, koja je "laka" po tome sto je uglavnom iznad zemlje i sto su kompozicije krace.

E sad zamislite ovako nesto u Beogradu. Jedino gde moze da se smesti je Bul. Zorana Djindjica, i to ne celom duzinom.

800px-Butovskaya_line_Moscow_Metro_terminus.JPG
 
Za NBG je to moguće rešenje,ali i plitki tunel bi košta isto, a ne bi bilo nepotrebno zauzimanje površina a domaća operativa je u mogućnosti da učestvuje u gradnji i jednog i drugog .A ne verujem da će stanari u Bulevaru Đinđića da budu srećni da im nedaleko od terasa šibaju vozovi..E sad NBG je u prednosti ,koje god rešenje da se izlobira urbanistički NBG trpi sve...ali postoji dobro,loše i manje loše rešenje. :kafa:
 
Плус, мени ово на слици изгледа као спаваоница, а не као нешто што је визија града за Булевар Зорана Ђинђића.
 
Ja bih voleo da kada pocnu da grade metro obrate paznju na neke ,,sitnice''. Imao sam priliku da se vozim u nekoliko razlicitih metroa u razlicitim gradovima i kada ih uporedis mozes da vidis gde su im propusti. Npr: meni se vise svidja metro u Budimpesti nego u Barseloni iako imaju nove i moderne vozove (uglavnom CAF). U Budimpesti svaka stanica ima pokretne stepenice (izuzet linije 1) na gore i dole i idu veoma brzo, dok u Braseloni samo na gore i idu veoma sporo, osim toga stanice su im veoma zagusljive (svaka na kojoj sam bio nije imala dovoljno vazduha, a bio sam ih na puno). Stockholm ima jako dobre vozove i nema guzvi u metrou.

Iskreno se nadam da ce nasi ubaciti dupla stakla na stanicama (da se otvaraju vrata i u vozu i na stanici) jer su ispred svega bezbedna i sprecavaju da te vetar produva. Treba obratiti paznju i na izlaz, odnosno ulaz u stanicu da ne bi morao da izadjes na jedan kraj voza i da uzduz prepesacis celu stanicu do izlaza (BC), vrata trebaju da budu uvek na sredini stanice! Za kupovinu karte najbolja stvar su aparati postavljeni pre ulaza u stanice, to je bolje nego salter zbog jezika (lakse turistima), a i brze je. Primetio sam da u skoro svakom metrou u svetu vozovi imaju kockast oblik, a retko gde imaju oblik ,,rakete''. Mnogo atraktivnije izgleda kada je pocetak spicast, a ne ravan ko daska, nadam se da ce nasi izabrati ono prvo.

:grand: :)
 
Ovako nešto kao u Moskvi nam ne treba nikako, pa znate koliko je nbg gušće naseljen. Jedino gde je slična količina zelenila je okolina SIV-a. Metro pod zemlju!!!
 
@Кокос, а шта рећи на ово, ем густо те надземно а опет веома лепо и живо (видео на лицу места, одушевљен)
u2_eberswalder_BM_B_647567b.jpg


Берлин, U-Eberswalderstr.
 
A šta kažu stanovnci? Nije loše, ali zar ne bi bilo lepše da je pod zemljom?
 
Kokos":1gom0c7q je napisao(la):
A šta kažu stanovnci? Nije loše, ali zar ne bi bilo lepše da je pod zemljom?

Некад терен не дозвољава гурање метроа под земљу, не заборави да је НБГД пре шездесетак година био мочвара тако да је препун подземних вода.
 
Ako mogu metro u Amsterdamu da prave podzemno,mislim da mogu i kod nas.
 
vucko":ljzhqmee je napisao(la):
Ako mogu metro u Amsterdamu da prave podzemno,mislim da mogu i kod nas.

то је тачно, осим тога холанђани имају брдо пара, међутим они су морали да граде подземно без обзира колко то кошта. Ми на НБГД немамо потребе да градимо под земљом по сваку цену, у Амстердаму метро иде надземно тамо где може.
 
Metro na stulama mi se uopste ne svidja, i zbog buke, i zbog estetike, i to svaki put lepo vidim ovde u Cikagu. Svaka ulica kroz koju to prodje se nikada ne oporavi. Plitki usek i tacka, pa kad se krene prema aerodromu iza onih blokova 6x onda moze nadzemni.

Sto se tice "daskastih" metroa i to mi je nekako cool. Metro nikada ne ide nekim brzinama zbog kojih bi trebalo da izgleda kao avion ili raketa... :)
 
Vrh