Virtual coupling, postoji koncept na kojem se radi. Ali to je za teretne vozove.
Ovo sto si napisao nemam sanse da razvije za sada radi sigurnosnih normi.
Maskov koncept, AKO se ostvari po zamisli, običnom promenom računarskog programa može da
redukuje svoje sposobnosti na nivo klasičnog metroa i da se ni po čemu u funkcionalnom smislu ne razlikuje od njega, pošto bi to bilo isto kao da svaki vagon klasičnog metroa ima autonomno upravljanje i mogućnost da se sam odvoji od kompozicije, ali su vagoni "odlučili" da privremeno to ne rade, tj da glume običan metro da se neki čitaoci Beobuida ne bi previše uzbuđivali. Pri čemu zbog drastičnog smanjenjenja broja putnika po jednom vozilu, ono samo takođe može da se drastično pojednostavi i redukuje na bateriju, električni motor i šasiju običnog mini busa. Nikakve šine i puno razne gvožđurije kao i "teškom" metrou. Što obećava veoma malu cenu po komadu robo-vana zbog izrazito masovne proizvodnje i nepostojanja ljudskog vozača. Pouzdanost klasičnog teškog metroa ovde zamenjuje izrazita tehnička jednostavnost, detaljni i neprekidni self test, centralna računarska kontrola i masovnost proizvodnje pojedinih robo-van vozila, što obezbeđuje masivnu redundantnost sa istim ili većim nivoom pouzdanosti ("self adaptive swarm" koncept).
Što se tiče problema sigurnosnih normi, da, tako je bilo do sada. Ali je Mask sam učestvovao i još dao skoro 300 miliona dolara za Trampovu kampanju, a Tramp je pobedio. Pa je Mask sada praktično neformalni deo buduće vlade, a formalno neka vrsta egzotične "kontrole". Zato sigurnosni propisi više neće biti problem, bar što se Amerike i političkih prepreka tiče. A što se tiče tehnike i statistike, posle oko milijardu pređenih milja Teslinog "Supervised Full Self Driving-a" nisam čuo za ni jednu dokazanu smrt baš zbog greške u FSD-u, a ako ih i ima, što je moguće, broj sigurno nije veći od deset. Za ljudske vozače u USA prosek je 13 smrti. Pa je bezbednost AI vozača
već statistički uporediva, doduše za sada samo u tom režimu. Zbog čega Tesla optimistički najavljuje potpuni FSD -
dakle bez supervizije vozača - već za kraj sledeće godine, tj za prvu sledeću punu verziju softvera. Pri čemu je vožnja po jednosmernim, jednotračnim uskim tunelima za AI nemerljivo manje komplikovana od vožnje po nepredvidljvim ulicama. Ja sumnjam u tako kratak rok, ali je to za njegov koncept budućeg masovnog gradskog prevoza tunelima nebitno, jer on ipak jeste godinama daleko od ozbiljnije primene. Zbog svega toga sada više problem nisu ni propisi, ni tehnologija samih vozila, ni funkcionalnost takvog koncepta prevoza, ni očekivana cena vozila. Jedina stvar koja ozbiljno nedostaje je nova generacija potpuno automatskih krtica koja bi smanjila cenu mnoštva tunela na ekonomski prihvatljiv nivo. Za sve ostalo već postoje ili gotova tehnološka rešenja ili neka kod kojih se tokom razvoja više ne očekuju ozbiljni problemi. Zbog toga su nove verzije Prufrock krtica njihov jedini preostali, a pritom dovoljno ozbiljan problem.
Ovo čisto da budete u toku šta se u svetu
stvarno dešava iako zbog tajminga i trenutne faze razvoja nije primenljivo za naš metro.