Šta je novo?

Metro

Aha znači u tome je problem. Pošto smo utvrdili šta nas koči decenijama od sada da uvedemo kao poljaci drugu reč na k (ku.wa) koju oni svi koriste po 3 puta u svakoj rečenici pa će i nama da krene onda. 😁
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Upravo tako.

Ne ubija Srbiju samo korupcija, nego i izopačeni mentalitet i mrzovolja. Čuveni srpski "ma šta me boli k...c" moto za sve u životu. Od uređenja i održavanja sebe, preko radnog prostora, doma, pa sve do zajedničke i javne imovine. S takvim debilskim mentalitetom, možeš nekome da daš i sve pare sveta, on bi opet nastavio da živi ko svinja u blatu.

P.S.
Moram da upotrebim reč na "k" jer 2/3 Srba koristi baš nju kad iskazuje svoju apatiju ili mrzovolju. Nije čak ni "mrzi me" ili "nema poente" nego baš ta fraza gore.
Управо тако, нит је држава свемоћна нити је сваки привредни или политички модел рецепт за нас или неку другу државу а корупција постоји и у земљама које су економски развијеније и богатије од наше. Тај БМК менталитет без одговорности нас је и довео ту где јесмо а томе је много допринела у културолошком смислу османска/турска окупација која је терала Србе да буду такви како би преживели. Прост пример: оди у Суботицу и оди у Врање и видећеш ту разлику.
 
Srpska država je tek priča za sebe... To je jedan koncentrat zlobe, ljigavštine, lenjosti, gluposti i podmuklosti. Vazda bila. Još od doba Nušića i Rajsa, pa sve do danas.

A slažem se za glupe Osmanlije, unazadili su nas neizmerno. I slažem se da nisu svi delovi Srbije isti. Zna se gde je uvek bilo uređenije i normalnije.
 
Букурешт (град) је почетком шездесетих имао 1.3 милиона становника, Београд (град) 650.000.
Пре краја шездесетих метро у Београду није стигао даље од идеје, први озбиљни кораци и пројекти настају седамдесетих а када је осамдесетих требало да се крене у изградњу и земља и град упали су у кризу.
Beograd(grad bez urbane zone) danas ima 1,2 miliona stanovnika, a Kluž(grad) ima 286.000 stanovnika. Kluž danas gradi metro, a Beograd ga još uvek samo crta.
Novi Sad(grad) je danas veći od Kluža, pa nema čak ni tramvaj koji je imao pre 100 godina. Kluž ima duplo više trolejbuskih linija od milionskog Beograda(koji ga upravo ukida:mad:), ima tramvaj, a i metro će garantovano dobiti pre njega. SRAMOTNO!
 
Zasto uopste grade metro u Cluj-u kad je to grad manji od Novog Sada?
Zato što su rasipnici koji bacaju pare na vozić igračku u tunelu, umesto na delfinarijum i Narko-onalni Stadion. Beš socijalu, bitno je da nam grad 2027. sija ko Dubai, makar se njime vozili ko u Kabulu.
 
Poslednja izmena:
Zato što su rasipnici koji bacaju pare na vozić igračku u tunelu, umesto na delfinarijum i Narko-onalni Stadion. Beš socijalu, bitno je da nam grad 2027. sija ko Dubai, makar se njime vozili ko u Kabulu.

Nisam postavio pitanje u kontekstu nekog uporedjenja sa Beogradom nego generalno me zanimalo kako su došli do ideje da grade metro u gradu kome očigledno ne treba metro s'obzirom na veličinu. Pritom taj grad već ima tramvaj.
 
Grad ima 411.000 stanovnika što je opet malo, a u pitanju je LRT ali sa 19 od 21 podzemnu liniju. Koliko vidim gradi konzorcijum turske firme-alstorma i još nekih.


In May 2023, the design and construction contract including traffic automatization and energy supply system was signed with a consortium comprising Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut, Alstom and Arcada Company. EUR 2.19 billion is the value of the contract, of which EUR 301 million funding is ensured by the PNRR.


The Cluj metro Line 1 is expected to enter passenger operation in 2031 and will be used by 164,000 passengers each day, which would remove 29,000 cars off the roads.
 
Nisam postavio pitanje u kontekstu nekog uporedjenja sa Beogradom nego generalno me zanimalo kako su došli do ideje da grade metro u gradu kome očigledno ne treba metro s'obzirom na veličinu. Pritom taj grad već ima tramvaj.
Znam, odgovor je više bio upućen nekim forumašima koji tvrde da Beograd i dalje ima nedovoljno visok nivo upotrebe automobila da bi opravdao izgradnju metroa. Pet puta manji Kluž ga verovatno ima.
 
Da se ogradim jer ne znam detalje, ali glupost je praviti metro sistem u gradu od 280k ljudi.
Nisu baš ni svi Švajcarci pametni i štedljivi. Lozana manja od Niša, Podgorice i Kragujevca ima 2 linije metroa i po Ginisu je najmanji grad na svetu sa tim vidom prevoza, pritom ga neki duplo veći švajcarski gradovi nemaju. Vozila shodno tome imaju vrlo skroman kapacitet, jedan do dva vagona po kompoziciji, pitam se samo kako su uopšte došli do odluke da ga grade baš u toj varošici, a ne recimo u najvećem gradu Cirihu ili Bernu koji je prestonica?

Metro_M2_Lausanne.jpg
 
Švajcarska je zemlja direktne demokratije, u Cirihu je Metro pao na referendumu. Pošto su već neke sekcije bile izgrađene konvertovane su za upotrebu S - Bahna & delom tramvaja.
U Bernu Metro nikada nije ni bio ozbiljnije razmatran.

Ovo u Lozani realno i nije Metro, vozio sam se, nisam imao takav osećaj.
 
Ovo u Lozani realno i nije Metro, vozio sam se, nisam imao takav osećaj.
Kao i čikaška L Železnica većinom ima nadzemnu trasu, ali potpuno je nezavisan od svih ostalih šinskih i drumskih saobraćajnih sistema. Ne može biti ništa drugo nego metro, i voleo bih da 15 puta veći Beograd ima čak i ovo.
Švajcarska je zemlja direktne demokratije, u Cirihu je Metro pao na referendumu. Pošto su već neke sekcije bile izgrađene konvertovane su za upotrebu S - Bahna & delom tramvaja.
Čak i Bratislava koja je neznatno veća od Novog Sada je krajem osamdesetih započela izgradnju metroa, onda su radovi stopirani iz finansijskih razloga nakon razlaza Čehoslovačke kao zajedničke države, neki tuneli su do tada ipak probijeni i kasnije iskorišćeni kao denivelisani koridor za tramvaje.
 
Оно што је важно: метро по мери града и грађана. Дакле Београду је потребан метро систем само се поставља питање какав. Мени се рецимо свиђа да се сада разматра лаки метро без возача али нисам фан ове трасе нити тог фазно рада на једној линији и то сам више пута на овом форуму истакао. Такође не разумем што се сада не улаже у БГ воз до изградње метроа? Потпуно ми није јасно!
 
Paa, više razloga...

Prvo, za BG voz je bilo namenjeno da se uzmu garniture od Rusa. Ali su to onda omeli rat, sankcije i sebičluk EU i SAD da i od neutralnih zemalja traže da se odreknu Rusije i obustave trgovinu i sve ne-esencijalne projekte sa njom.

Drugo, zato što Beograd vode ljudi koji ga mrze (SNS mrzi Beograd jer većinski glasa protiv njega) i ljudi koji prosto ne umeju ništa da rešavaju i zavše. Npr Šapić. Za koga tačno vidiš da ne sme da se uhvati u koštac ni sa jednim većim problemom i projektom, nego se bavi glupostima i krčenjem još asfalta od svoje nelegalne gajbe do svog "radnog" mesta.

Ostali članovi će verovatno dopisati još razloga.

Inače se slažem da treba da se reformiše BG voz a ja bih čak išao i dalje od toga pa radio na obnavljanju BEO voza. Naravno, vratio bih odnosno zadržao naplatu karata za taj podsistem.
 
Paa, više razloga...

Prvo, za BG voz je bilo namenjeno da se uzmu garniture od Rusa. Ali su to onda omeli rat, sankcije i sebičluk EU i SAD da i od neutralnih zemalja traže da se odreknu Rusijei obustave trgovinu s njom.
Drugo, zato što Beograd vode ljudi koji ga mrze (SNS mrzi Beograd jer većinski glasa protiv njega) i ljudi koji prosto ne umeju ništa da rešavaju i zavše. Npr Šapić. Za koga tačno vidiš da ne sme da se uhvati u koštac ni sa jednim većim problemom i projektom, nego se bavi glupostima i krčenjem još asfalta od svoje nelegalne gajbe do svog "radnog" mesta.

Ostali članovi će verovatno dopisati još razloga.

Inače se slažem da treba da se reformiše BG voz a ja bih čak išao i dalje od toga pa radio na obnavljanju BEO voza. Naravno, vratio bih odnosno zadržao naplatu karata za taj podsistem.
Србијавоз нека преузме БГ воз или Бео воз и нека се реконструише као систем попут немачког С бана а метро ће се уклопити као У бан...
 
Suštinski se slažem i podržavam ideju. E sad, mislim da ima tu još nekih "ali", preduslova i začkoljica a o tome će verovatno moći više da kažu članovi koji prate železnicu i šinski prevoz.
 
Vrh