Iz teme o metrou:
Metro fantazije!? Pa mreža funkcionalnih tunela VEĆ postoji u Las Vegasu i upravo se drastično širi! Pojedina vozila u tim tunelima trenutno jesu samo obični, individualni Tesla automobili, ali je to samo zato što je predstavljeni robo-van još u fazi razvoja. U čemu je problem da se po čitavoj toj mreži tunela puste i oni, kad budu gotovi? Trenutak koji verovatno nije bitno dalje od godinu dana? A onda imate stotine ili čak hiljade računarski kontrolisanih brzih vozila (zbog male cene svakog) za do 20 ljudi, dakle ekvivalentnih Beogradskim mini busevima, sa fiksnim stanicama, koji saobraćaju po nezavisnoj mreži ulica, tj kroz tunele. A jeftini su zato što su obična jeftina plastična kutija u kojoj nema ničega drugog sem praktično nepokvarljivog električnog motora i baterija, a ne trebaju im ni šine ni njihova skupa prateća infrastruktura. Zbog čega ih može biti zaista PUNO, dok eliminacija vozača omogućava velike brzine, pa im je odnos ukupnog kapaciteta mreže i zbirne cene celog sistema po putniku veći od klasičnog metroa. Po čemu je to različito i gore od metroa, i gde se tu vidi fantazija?
Zuma, molim te da ne oftopičiš jer Muskov Boring Company nema veze sa metroom.
To je istovremeno odgovor Vučku. Šta je metro?
Brzi i
masovni transport više ljudi po vozilu, po
nezavisnim tasama. Pa itekako ima veze sa metroom, kao što sam upravo objasnio, pošto je dovoljno automobilima u tunelima dodati sinhronizovani sistem autonomnih "autobusa", pa da oni kao povezani sistem postanu ekvivalenti metro vagonima. Što nije nikakav problem jer je Tesla FSD već maltene rešio i drastično veći problem potpuno autonomne vožnje
izvan tunela, po nepoznatoj, nekontrolisanoj i smetnjama drastično bogatijoj okolini. U svakom "vagonu" ima više ljudi, oni idu kroz tunele a ne po ulicama, brzina je slična, a zbrni kapacitet i veći, pa je to po funkciji i kapacitetima takođe metro.
Par detalja i izvora. Odobrenje za širenje postojećeg "Underground transpotration system"-a :
Mapa Vegas Loop mreže. Plave linije već funkcionišu, žuta se upravo radi, a za ljubičaste već postoji odobrenje gradskog veća. To nije par eksperimentalnih tunela nego razuđena i u jednom delu već funkcionalna alternativna gradska transportna mreža.
"The LVCC Loop system — a three-station transportation system consisting of 1.7 miles of tunnel — was built in approximately
one year (using the now-legacy Godot Tunnel Boring Machine). LVCC Loop's
cost was approximately $47M (firm fixed pricing) for the two tunnels and three stations (two surface and one subsurface)."