O Maskovoj Boring kompaniji se dugo ništa nije čulo, ali izgleda da nisu mrtvi. Njegov koncept je jedina i dalje "živa" alternativa klasičnom metrou. On je, po običaju, pošao od još jedne za sve druge i dalje krajnje radikalne ideje. Potpuno isto kao i u slučaju SpaceX-a i električnih vozila, gde su svi drugi mislili da za to još nije vreme. A ta temeljna ideja je da će mašine za bušenje tunela postati daleko jeftinije i potpuno automatizovane, što će drastično smanjiti cenu tunela. Što onda, po njemu, menja ekonomsku računicu masovnog prevoza poput metroa. Klasičan metro polazi od toga da su tuneli skupi, pa je zato optimalno imati ne previše gustu mrežu tunela po kojima onda moraju da saobraćaju kompozicije sa mnogo putnika u svakoj od njih. On se međutim kladi na nešto drugo, pa kaže sledeće: Šta ako tuneli budu jeftini, isto kao i vozila, jer su bez vozača? Onda se u tunelima isplati imati više manjih vozila (veličine mini busa) kojih ima MNOGO (recimo svaki minut nailazi jedno). Pošto nemaju vozača, nego njima upravlja veštačka inteligencija koja uglavnom ide kroz kontrolisanu okolinu, i sama vozila i vožnja u njima bi bila jeftina. Prednost je veća fleksibilnost takvog metro sistema jer bi onda metro bio maltene kao taksi, sa skoro individualnim izborom odredišta (jer kroz razuđenu mrežu tunela idu i minibusevi po fiksnim linijama, isto kao i individualni taksiji po želji), a da to ipak ne ometa ekonomičnost celog sistema jer nigde nema ljudi koji tu nešto moraju da rade. Takođe, računarski upravljana vozila mogu da voze veoma brzo i da budu veoma blizu jedna drugom (pa je to po zauzeću prostora skoro kao niz spojenih vagona metro kompozicije), i da se mimoilaze u ogromnoj brzini, sa recimo svega desetak centimetara razmaka na raskršćima. Ovako gusta mreža vrlo jeftinih i masovno proizvedenih autonomnih minibus vozila onda ne bi bila manje ekonomična od velike i skupe metro kompozicije u kojoj staje puno ljudi, ali koja bitno ređe ide.
Očigledno da sve ovo zavisi od čitave gomile još nerešenih problema. Sumnjam da se ono mogu rešiti tako brzo, ali je ipak veliko pitanje da li je možda u pravu kad misli da je već došlo vreme u kojima su i ti problemi postali rešivi u nekom razumnom razvojnom roku, ako njihovo rešavanje već sada počne. U svakom slučaju više njegovih test linija je već pušteno u komercijalni rad, što možete videti u sledećem videu.
Stanje razvoja nove generacije krtica:
"The first boring machine used by TBC was Godot, a conventional tunnel boring machine (TBM) made by Lovat. TBC then designed their own line of machines called Prufrock. Prufrock 1 was unveiled in 2020, and was used mostly for testing. Engadget reported that the Prufrock 2, which was unveiled in August 2022, could dig up to a mile per week. Prufrock 3 was planned to dig up to seven miles per day, although this was not achieved.
Instead in 2024, P3 was able to tunnel 40-46 m/day.
In May 2024, Prufrock 4 was nearly complete. In August, it began testing. Prufrock 5 was in the design stage. Prufrock 4 is 308 feet long. It weighs 797,000 lb (362 t). It produces up to 4.7 million pounds of thrust. The goal is to
triple tunneling speed and improve cooling systems."
Vrlo lep kružni GIF na početku sajta:
www.boringcompany.com