Вукан Вучић је велики заговорник лаког шинског система у Београду, као и остали именовани. То је једноставна гугл претрага. 2012, свима је јасно да се ти ложиш да Ђилас ради нешто друго од префарбавања белама, али овај састав тзв. стручне комисије потпуно говори о чему се овде ради.
Једине особе којих нема у тој комисији састављеној од светских стручњака са референцама са свих меридијана јесу људи који су пројектовали једини постојећи пројекат метроа *у Београду*.
Да почнемо од једног важног документа, студије Беларт!!!
http://www.beoland.com/lrt/psoLRTsrp.pdf
Koordinator Projekta ispred Naručioca: Dr Vladimir Depolo, dipl.inž.saob.
Radna grupa Naručioca za praćenje Projekta BeLaRT: Dr Vladimir Depolo,dipl.inž.saob., rukovodilac
Zoran Rubinjoni,dipl.inž.građ., zamenik Vesna Stefanović,dipl.inž.arh., član Milan Ivetić,dipl.inž.geol., član Vesna Petović,dipl.pr.planer, član Zorica Sarić,dipl.inž.šum., član Nevenka Gril,dipl.inž.arh., član
Žarko Bogosavljević,dipl.inž.el.,član Radomir Lalić,dipl.inž.građ., član Mirjana Đorđević,dipl.inž.građ.,član Aleksandar Matić,dipl.inž.građ., član
Savet Projekta BeLaRT: Akademik prof.dr Vukan Vučić,dipl.inž.sao. predsednik
Akademik prof.dr Nikola Hajdin,dipl.inž.građ.,član Prof.dr Snežana Filipović,dipl.inž.saob.,član Mr Gradimir Stefanović,dipl.inž.saob.,član Prof.dr Jelica Petrović,dipl.ecc.,član
Dr Zoran Miličević,dipl.inž.el. član Mr Slaven Tica,dipl.inž.saob.,član Mr Miodeag Ferenčak,dipl.inž.arh.,član Željko Đukanović,dipl.inž.saob., član Milorad Bjelopetrović, dipl.ecc.,član Borisav Milutinović,dipl.inž.građ.,član Vuk Đurović, dipl.inž.arh.,član
***Сва четворица*** су на списку аутора Белама, и то још оне најтупавије прве верзије, као што је познато свима који су прочитали ту катастрофу.
А ево и пар исечака из новина, по мало о сваком...
U višedecenijskoj dilemi - laki ili klasičan metro, u korist prvog presudile su sadašnje, kao i procenjene buduće potrebe grada i njegovih stanovnika - prema projekcijama GUP-a Beogradu predstoji demografski zastoj, jer se ne očekuje ni prirodni ni mehanički priraštaj kakav je postojao u prethodnom periodu, tako da će laki metro moći da zadovolji dugoročne potrebe Beograda.“
(Depolo V., izjava data magazinu „Ekonomist“ 22. 3.2004.)
http://www.gradjevinarstvo.rs/Tekst..._do_Tvorničke_ulice.aspx?ban=820&tekstid=1589
Projekat za laki metro trebalo bi da bude završen ove godine, a prvi tunel, dužine oko tri kilometra, od iduće godine trebalo bi da se gradi od Vukovog spomenika do Brankovog mosta. Uz Brankov most, kako je objasnio Zoran Rubinjoni, gradski sekretar za saobraćaj, biće nizvodno prilepljen most za metro.
http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2003/02/04/srpski/BG03020301.shtml
Laki metro kao realnost
Akademik Vukan R. Vuèiæ,
Univerzity of Pensylvania
Fhiladelphia
http://groups.yahoo.com/group/sorabia/message/45316
А о Градимиру бих рецимо пренео шта је Јовин имао о њему да каже.
Transport Consultant Gradimir Stefanović mi poručuje ("Politika", 4.10) da je i on, kao njegov kolega magistar Mirko Radovanac, imao problem i da je još uvek u problemu - noćnoj mori - kako dati drugo ime crvenom vozilu koje ulicama Beograda ide po šinama, a koje više od sto godina Beograđani jednostavno zovu tramvaj... a moja baba Zorka, gastajbajterka u Americi, pre Prvog svetskog rata - "štrickara" (Streetcar).
Da je Gradimir Stefanović ispod imena umesto Transport Consultant napisao - autor beogradskog "tramvaja za 21. vek" - čitaocima "Među nama" bilo bi odmah sve jasno. Ali nije - nego nam, kao samozvani "ekspert za visokokapacitetne sisteme" (kako Gradimir samoga sebe naziva), čak iz Londona prodaje visokonaučnu konsultantsku pamet.
"Ekspert" Gradimir, zapravo, nastavlja zamajavanje Beograđana da je "laki šinski prevoz ili laki metro naša sudbina!" "Ekspert" Gradimir nam to radi već dvadeset godina: od 1984. do 1985. kao član tima oktroisanog plana "izmene i dopune" ili "Radojev plan" (Radoje Stefanović, predsednik Beograda 1982- 1986); od 1990. do 1993. kao član tima izmišljenog zadatka "Transportni sistemi Beograda" (zadatak je gradonačelnik Milorad Unković morao, u znak zahvalnosti za memorandumsku podršku Slobinoj politici, da poveri Akademiji nauka - akademiku Branku Žeželju), od 2000. do 2003, kao savetnik Miodragu Ferenčaku u pisanju izmišljenog zadatka "Generalni urbanistički plan Beograda 2021" ili "Nenadov plan" (Nenad Bogdanović, predsednik IO Beograda od 2000. do danas).
http://www.mail-archive.com/sim@antic.org/msg13606.html
А за крај бих прокоментарисао генијалан закључак ”Стручне комисије”:
као и
Naš zadatak biće da sve predloge za izgradnju metroa prilagodimo mogućnostima i potrebama Beograda
што је шифра за трамвајисање. Жив је белам и здрав, хвала на питању, што и другим пројектима желимо али некако не верујемо.