Šta je novo?

Metro

Delija":2ldz7lhu je napisao(la):
Који ће нам студија кад имамо готов идејни пројекат и метроа и белама?

Prica se da su francuzi angazovali David Guettu da im izmixuje sve to. :D
 
Delija":rikogrib je napisao(la):
Који ће нам студија кад имамо готов идејни пројекат и метроа и белама?

Idejni projekat metroa? mislis na Jovinov projekat od pre 40 godina?

To je kao kada bi razvijali izvoznu industriju na osnovi tehnologije za crno-bele televizore sa katodnim cevima, kao, imamo tehnologiju sta ima veze sto je davno prevazidjena :bash:

A mozda si mislio na nase projekte koje smo do sada izlozili na forumu :D
 
A zašto bi iko uzeo BLAM kao osnovu?

Ne vidim da iko ima ikakvu korist od toga..
 
Delija":1pyryjht je napisao(la):
Који ће нам студија кад имамо готов идејни пројекат и метроа и белама?

Белам је рађен у фазону да иде по улици, што Алстом неће да ради. метро из '76/'82 је, иако добар, мало превазиђен. у сваком случају, мора да се ради све релативно од почетка
 
JohnnyLee":m88i5e90 je napisao(la):
то са Творником је тренутна прича. ионако су рекли да ће се радити нова студија, па ће вероватно доћи до промена у правцима. најбитније је да је нешто урађено поводом свега тога
Ја стварно не знам, ако је то тренутна прича, што су се за њу ухватили као пијан за плот. Боље је онда да кажу да се чека студија. Овако испада као да је Французима одређена траса и где ће бити станице, а они само да ураде студију на основу тога. То можемо и сами, још и боље ако се крене од нуле.
 
па Њиле, видео си по новинама, они и даље пишу Белам приче, са све надземним делом кроз Булевар, а зна се да ће бити потпуно денивелисан. мислим да ће Алстом нешто од тога да искористи, али ће опет вероватно радити од нуле, када виде детаљно Белам идиотлуке
 
Пројекат из 76е је превазиђен само у делу оног крака ка Калишу.У осталом уверићете се и сами ускоро. ;)

ПС: Нигде ја нисам рекао да белам треба узети за основу али ови очигледно намераВају нешто слично да раде.

ПСС: Кад се радило на том пројекту Јовин је био само један од сарадника,Аустријанци су водили главну реч.
 
Za sad se nista ne zna, mozemo samo da spekulisemo i pricamo u prazno.

Wait and see. ;)
 
Jes vala.Da su pametni trebali su uzeti kao osnovu jovinovu studiju a ne Belam.Opet polaze od neceg kao osnovne ideje.
 
Evo moje male sugestije za EGIS :D


58_beograd-metro-plan-centar.png


- Novi most sa 4 koloseka
- plitki tunel na NBGD: bulevar AVNOJ-a, Antifa borbe, Djordja Stanojevica pa kroz IMT i juznu unutrasnju saobracajnicu u Bezanijskim blokovima
- Izbegavanje kopanja po Centru Zemuna (Glavna), pravac Bolnica-Prvomajska-Z. Stanica-Depo

- Tuneli kroz greben: Karadjordjeva-Terazije-Vuk pa dalje do Konjarnika, Karadjordjeva-Slavija-K. park, Mostar-Kneza Milosa-Terazije-Bajloni

- Bajloni-P.Most-Ada Huja-Karaburma nadzemno preko zeleznickih koloseka i praznine Ade Huje
- trasa Autokomanda-Trosarina kroz potok izmedju Vozdovca i Brace Jerkovica

- Sve tramvajske trase ostaju na mestu kao dodatak metrou
- Linije 1, 2, 3 seku 2 puta BG:voz

U prvoj fazi napraviti sve sto je severno od luka linije 1 BG:voza (Batajnica-P. Most)
 
Помери станицу у Земуну од болнице. Није пријатно ноћу пролазити кроз парк.

У Земуну станица у центру је најбоље да буде код Робне куће или негде у Главној (евентуално на Кеју). Једноставно, центар Земуна не сме да се избегне.

Лепо би на платоу код РК изгледао улаз у метро-станицу. :cool:

Такође, нема Прокопа на траси ниједне линије. :/
 
Зидар је велики противник прокопа па сматра да га треба оставити по страни иако су уложене стотине милиона евра а ту је и готов метро тунел. Генерално подржавам Зидареве идеје али са не слажем у вези прокопа.Самтрам да једноставно није рационално не завршити тај пројекат колико год он имао недостатака.
 
Wile E. Coyote":1eb0vjg3 je napisao(la):
Помери станицу у Земуну од болнице. Није пријатно ноћу пролазити кроз парк.

У Земуну станица у центру је најбоље да буде код Робне куће или негде у Главној (евентуално на Кеју). Једноставно, центар Земуна не сме да се избегне.

Лепо би на платоу код РК изгледао улаз у метро-станицу. :cool:

Такође, нема Прокопа на траси ниједне линије. :/

Ovo je pokusaj da se napravi trasa koja ne prolazi kroz sâm centar Zemuna (Glavna) vec 500 metara dalje sa direktnijom vezom sa Zeleznickom stanicom.
Nesto cenim da bi bilo lakse prokopati plitki tunel Vrtlarsku i Park nego kroz Glavnu. A i Dunav je dalje.

Naravno uvek moze da se ide Krticom ispod Glavne ili Svetosavske.

Delija":1eb0vjg3 je napisao(la):
Зидар је велики противник прокопа па сматра да га треба оставити по страни иако су уложене стотине милиона евра а ту је и готов метро тунел.

Stotine miliona su ulozene i u silne bunkere i podzemne aerodrome pa su napusteni jer su izgubili svoju hladnoratovsku-SFRJ svrhu.
U Parizu su prilikom izgradnje poslovnog kvarta La Défense napravili dva podzemna betonska sanduka za buduce metro stanice bas kao ispod Prokopa. Kada je linija 1 produzena do tamo 20 godina kasnije ispostavilo se da polozaj tih sanduka vise ne odgovara optimalnom polozaju stanica i napusteni su a nove dve stanice napravljene na drugom mestu malo dalje. Stvari se menjaju i valja se prilagoditi.

Bezbroj puta sam izneo argumente vezane za prokop pa moram biti dosledan u projektovanju :)
Em mislim da nije bitno Prokop vezati metroom em mi se nikako ni prirodno ne uklapa u planove :D

Ko misli da je bitno Prokop spojiti neka slobodno nacrta svoju verziju. Dok moji argumenti stoje ja idem po svome.

(uzgred receno primeticete da nisam dogmatican tip i da rado prisvajam tudje ideje i argumente kada smatram da su osnovani:
- zeleznica preko starog mosta i Sajma by @Arnorian umesto jos jednog zeleznickog mosta
- metro kroz Bezanijske blokove umesto Gagarina by @MilisaV
- cvor za ekspresne prigradske linije na Uscu by @MatejaBeljan
...
)
 
боље је да ови из Алстома узму да прелиставају ову тему. могу да нађу свакакве идеје
 
zidar":2mg1c6ex je napisao(la):
Ovo je pokusaj da se napravi trasa koja ne prolazi kroz sâm centar Zemuna (Glavna) vec 500 metara dalje sa direktnijom vezom sa Zeleznickom stanicom.
Nesto cenim da bi bilo lakse prokopati plitki tunel Vrtlarsku i Park nego kroz Glavnu. A i Dunav je dalje.

Naravno uvek moze da se ide Krticom ispod Glavne ili Svetosavske.
Мораће. Пешачити сваки дан двапут по 500 метара је превише. Земун је једноставно такав да је оријентисан искључиво на центар, а крај око ЖС Земун је много слабије насељен. Уосталом, ако се скрене траса ка Главној, и даље може ићи до Ж. станице.
zidar":2mg1c6ex je napisao(la):
(uzgred receno primeticete da nisam dogmatican tip i da rado prisvajam tudje ideje i argumente kada smatram da su osnovani:
- zeleznica preko starog mosta i Sajma by @Arnorian umesto jos jednog zeleznickog mosta
- metro kroz Bezanijske blokove umesto Gagarina by @MilisaV
- cvor za ekspresne prigradske linije na Uscu by @MatejaBeljan
...
)
Пролазна окретница на Зелењаку за линије које долазе са сремске стране?
 
Zidar, u principu mi se svidja, ukljucujuci da most dele linije s obzirom na to da je most jako skup i dragocen u sistemu. I to da se linija tera kroz centar blokova 6x a da tramvaj ostane tu gde mi se cini JAKO dobro.

Samo dve zamerke:

(1) I ja bih radje povezao Prokop i tu pomerio stanicu koja je sada oznacena kao Sajam, bez obzira koliko ni ja nisam lud za Prokopom :rolleyes:

(2) Ako most na Adi vec moze da nosi metro zasto i to nekako ne upregnuti u sistem kad je vec tu? Uopste ne bi bilo lose imati liniju Banovski Vidikovci - Zemun. Sa te strane mi se jako svidja ona predjasnja ideja Raskrpetlja-Z.St.N.Bg.-Vuk kao neizbezni deo prve faze.

Za dalje faze bi apsolutno podrzao sve ovo sto predlazes.
 
zidare, da dodam i ja par sitnica:

- mislim da je suvišno imati i stanicu Slavija i stanicu Hram
- metro do aerodroma je višak, za naše potrebe planirani voz je sasvim dovoljan, a moguće je i produžiti voz do Surčina i uvezati i njega u BG voz
- mislim da ti je jednostavnije da se plava i zelena linija ne ukrštaju, da samo dele deo trase ali da nema direktnog ukrštanja trase, da se ne bi smanjivao maksimalni protok
- kojim redosledom bi planirao gradnju ovih linija? lepo je ovo kao plan za jedan lepi dan, ali pod pretpostavkom da možeš za prvu fazu 15 stanica, šta bi ti bila prva faza?
 
Wile E. Coyote":2f9izzzt je napisao(la):
Пролазна окретница на Зелењаку за линије које долазе са сремске стране?

Ako neke linije treba tu i dalje da okrecu naravno da sam pre za prolaznu okretnicu nego sadasnje stanje :)
To je odlicno resenje kako bi se izbeglo gomilanje vozila u ogranicenom prostoru a i vecina linija je taktnog tipa.

Glavno pitanje je da li prolazne linije (Usce-Zelezni venac-tunel) mogu da preuzmu ceo saobracaj na tom potezu to jest da li tunel ima kapacitet za to, tako da se prolazna okretnica na Zelenom vencu zadrzi samo za eventualne linije ka jugu (56...).

A za Zemun je verovatno bolje da metro ide kroz Glavnu koliko god skuplje i komplikovanije to bilo.

JohnyBgood":2f9izzzt je napisao(la):
(1) I ja bih radje povezao Prokop i tu pomerio stanicu koja je sada oznacena kao Sajam, bez obzira koliko ni ja nisam lud za Prokopom :rolleyes:

(2) Ako most na Adi vec moze da nosi metro zasto i to nekako ne upregnuti u sistem kad je vec tu? Uopste ne bi bilo lose imati liniju Banovski Vidikovci - Zemun. Sa te strane mi se jako svidja ona predjasnja ideja Raskrpetlja-Z.St.N.Bg.-Vuk kao neizbezni deo prve faze.

Samo ti vezuj Prokop :) , ja mislim da je na Sajmu veza mnogo interesantnija: Voz (NBGD-Topcider)+BG:voz (na mostu)+tramvaj+autobusi, da ne spominjemo to da je lokacija bitnija: Beogradski Sajam

Za most na Adi, osim ako mi je promaklo, niko do sada nije dokazao da moze da nosi metro to jest da je za to projektovan.

medjutim":2f9izzzt je napisao(la):
- mislim da je suvišno imati i stanicu Slavija i stanicu Hram
- metro do aerodroma je višak, za naše potrebe planirani voz je sasvim dovoljan, a moguće je i produžiti voz do Surčina i uvezati i njega u BG voz
- mislim da ti je jednostavnije da se plava i zelena linija ne ukrštaju, da samo dele deo trase ali da nema direktnog ukrštanja trase, da se ne bi smanjivao maksimalni protok
- kojim redosledom bi planirao gradnju ovih linija? lepo je ovo kao plan za jedan lepi dan, ali pod pretpostavkom da možeš za prvu fazu 15 stanica, šta bi ti bila prva faza?

- Stanica Hram nije neophodna mada je pogodna zbog klinickog centra
- metro do aerodroma je ideja, ima drugih varijanti, mada bi time i Ledine i Surcin bili vezani sa mrezom (tamo nema bg:voza)
- Plava i Zelena imaju svaka svoja dva koloseka (dupli/siri/dublji tunel i dupli most, paralelno ili na sprat), nema deljenja sina, i ne ukrstaju se u nivo vec jedna prelazi iznad druge.
- prva faza plava linija Vuk-Terazije-NBGD a kada vec pravimo most onda i zelena linija Autokomanda-Slavija-Arena.
To je 15 stanica :D , sa privremenim depoom za obe linije u tramvajskom depou NBGD.
 
Je l' obajveljan na kraju zvanična trasa prve linije ili još uvek čekamo Francuze?
 
+1

Navrli ste na to usce ko pijanica na plasu.Zaboravite to :)

Sto se tice aerodroma mislim da uopste nije potrebna linija,samo podelite koliko aerodrom ima putnika sa brojm dana i dobijete smesnu cifru putnika dnevno,a i vecina ce ici kolima sa aerodroma ovako ili onako,makar im slali i pozlacene garniture na aerodrom.Bg voz koji ce da vozi dalje za obrenovac preko surcina je pravo resenje.
 
Aerodrom, Mirijevo, 4. linija, sve je to daleko ali mora da se napravi celokupan plan mreze da bi mogla da se izvede prva linija, inace ce da bude "ups, ovo nismo predvideli" (uostalom u jednom optimistickom pogledu na buducnost metro i bg:voz na aerodromu ne iskljucuju jedan drugog :) )

Kao sto rekoh prva faza NBGD-Karadjordjeva-Terazije-Vuk (plava) + Arena-Karadjordjeva-Slavija-Autokomanda (zelezna)

da se predje Sava i spoje centar i bg:voz

a onda dalje lagano ka Konjarniku, Zemunu, Blokovima i Vozdovcu

Zatim moze da se krene sa linijom 3 od raskrsnice Visnjicke i Mirijevskog Bul. preko Ade Huje i Z.St. Pancevacki Most pa prugom uz Poenjareovu (ili ispod nje) skoro do Bajlonijeve pijace, laksi deo, pa dalje tunelom do Trga i Terazija.

itd

beograd-metro-centar-iz-vazduha.png
 
Ja neznam zasto svi trpaju depo za metro kod tramvajskog depoa a tamo vise nema mjesta ni za tramvaje jeli ko bio tamo pogledao mozda imate bing znate li da memogu nove tramvaje parkirati tamo kad svi stigni . :kafa:
 
Vrh