Šta je novo?

Metro

Od Francuza milijarda evra za metro
Izvor: B92

Beograd -- Francuska će pomoći Srbiji da obezbedi preostalih 500 miliona evra neophodnih za zatvaranje finansijske konstrukcije za izgradnju metroa u Beogradu.
Tweet

Potpredsednik vlade za evropske integracije Božidar Đelić je nakon sastanka sa francuskim ministrom finansija Fransao Baroanom preneo da je francuski ministar pružio uveravanja da će se založiti kod međunarodnih finansijskih institucija da se taj novac obezbedi.

“Dobio sam uveravanja od ministra Baroana da će nam pomoći da zatvorimo finansijsku konstrukciju i da kod međunarodnih finansijskih insitucija, poput Evropske banke za investicije, dobijemo preostalu svotu", rekao je Đelić.

Fotografije sa potpisivanja izjave za gradnju metroa možete pogledati u Galeriji

On je podsetio da je Francuska već obezbedila kredit od prvih 500 miliona evra neophodnih za izgradnju metroa.

Predstavnici vlada Srbije i Francuske i Grada Beograda potpisali su pre dve nedelje izjavu o zajedničkom učešću u izradi projekta izgradnje beogradskog metroa.

Izjavu su potpisali gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić i državni sekretar pri Ministarstvu ekonomije, finansija i industrije Francuske Pjer Leluš, a tom činu prisustvovao je i premijer Srbije Mirko Cvetković.
Komisija: Beograd spreman za metro

Beograd bi prvu liniju, koja će ići od Ustaničke na Voždovcu do Tvorničke ulice u Zemunu, mogao da dobije za šest do sedam godina, navela je Stručna komisija. Stručna komisija za izgradnju beogradskog metroa održala je danas svoj prvi sastanak, a zaključak posle prvog susreta je da je “Beograd spreman za metro”.

Zadatak ove komisije biće da sa francuskom stranom usaglasi sve predloge i ideje kako bi se ovaj vid javnog prevoza prilagodio potrebama i mogućnostima prestonice.

Ovo telo imaće još četiri člana, među kojima su inženjeri Direkcije za građevinsko zemljište Zoran Rubinjoni i Vladimir Depolo, ali i stručnjaci svetskog renomea profesor Univerziteta u Pensilvaniji Vukan Vučić, koji je bio glavni konsultant na izradi metroa u San Francisku, Vašingtonu, Mančesteru, Edmuntonu, Rimu, Pekingu i Gvadalahari, kao i Gradimir Stefanović, konsultant na izgradnji metro sistema u Torinu, Rimu, Šangaju, Londonu, Rijadu, Heliopolisu, Kairu, Sankt Peterburgu i Tel Avivu.

Kako je rečeno, Beograd bi prvu liniju, koja će ići od Ustaničke na Voždovcu do Tvorničke ulice u Zemunu, mogao da dobije za šest do sedam godina, a Stručna komisija koja je upravo zavšila zasedanje, vodiće računa o tehničkim aspektima izrade studije i idejnog projekta prve linije “beogradskog metroa”.

"Naš zadatak biće da sve predloge za izgradnju metroa prilagodimo mogućnostima i potrebama Beograda, kako bi prestonica dobila odgovarajući metro. Projekat će sadržati najbolja rešenja i tehnologije koje su trenutno dostupne", rekao je pomoćnik gradonačelnika Dejan Vasović, koji je ujedno i predsednik Stručne komisije.

"Pedesetih godina samo 20 gradova u svetu je imalo metro sisteme, dok ih je danas 120. Metro je jedna od najvećih investicija koju neki grad može da ima i zato je vrlo važno pažljivo planirati svaki korak u njegovoj izrgradnji, jer svaka greška mnogo košta", rekao je Vučić.

Prema rečima Gradimira Stefanovića, prestonica u izgradnji metroa može da iskoristi više rešenja i modernih tehnologija nego što su mogli gradovi šezdesetih i sedamdesetih godina, kao i da je za ovaj posao izabran pravi partner, jer je “Francuska poznata po izgradnji metroa, kao i kompanija Enžis.

Studiju izvodljivosti i projekat prve linije metroa, na osnovu donacije, uradiće francuska projektantska kuća “Ežis rejl” (Egis rail), i za taj posao će imati rok od 15 meseci.
 
Drago mi što glavnu reč u komisiji vodi Prof.Vukan Vučić eminentni svetski stručnjak iz oblasti transporta i Metro sistema,to nam daje garanciju da neće biti worst case scenario.. :kafa:
 
Radna grupa Naručioca
za praćenje Projekta BeLaRT: Dr Vladimir Depolo,dipl.inž.saob., rukovodilac
Zoran Rubinjoni,dipl.inž.građ., zamenik

Vesna Stefanović,dipl.inž.arh., član
Milan Ivetić,dipl.inž.geol., član
Vesna Petović,dipl.pr.planer, član
Zorica Sarić,dipl.inž.šum., član
Nevenka Gril,dipl.inž.arh., član
Žarko Bogosavljević,dipl.inž.el.,član
Radomir Lalić,dipl.inž.građ., član
Mirjana Đorđević,dipl.inž.građ.,član
Aleksandar Matić,dipl.inž.građ., član

Savet Projekta BeLaRT: Akademik prof.dr Vukan Vučić,dipl.inž.sao. predsednik
Akademik prof.dr Nikola Hajdin,dipl.inž.građ.,član
Prof.dr Snežana Filipović,dipl.inž.saob.,član
Mr Gradimir Stefanović,dipl.inž.saob.,član
Prof.dr Jelica Petrović,dipl.ecc.,član
Dr Zoran Miličević,dipl.inž.el. član
Mr Slaven Tica,dipl.inž.saob.,član
Mr Miodeag Ferenčak,dipl.inž.arh.,član
Željko Đukanović,dipl.inž.saob., član
Milorad Bjelopetrović, dipl.ecc.,član
Borisav Milutinović,dipl.inž.građ.,član
Vuk Đurović, dipl.inž.arh.,član

izvor: http://www.beoland.com/lrt/psoLRTsrp.pdf

svi ovi navedeni su radili studiju za lrt. Ne verujem bas da ce sad da promene misljenje,dakle pise nam se :fijasko:
 
Вукан Вучић је велики заговорник лаког шинског система у Београду, као и остали именовани. То је једноставна гугл претрага. 2012, свима је јасно да се ти ложиш да Ђилас ради нешто друго од префарбавања белама, али овај састав тзв. стручне комисије потпуно говори о чему се овде ради.

Једине особе којих нема у тој комисији састављеној од светских стручњака са референцама са свих меридијана јесу људи који су пројектовали једини постојећи пројекат метроа *у Београду*.

Да почнемо од једног важног документа, студије Беларт!!!

http://www.beoland.com/lrt/psoLRTsrp.pdf

Koordinator Projekta ispred Naručioca: Dr Vladimir Depolo, dipl.inž.saob.

Radna grupa Naručioca za praćenje Projekta BeLaRT: Dr Vladimir Depolo,dipl.inž.saob., rukovodilac
Zoran Rubinjoni,dipl.inž.građ., zamenik Vesna Stefanović,dipl.inž.arh., član Milan Ivetić,dipl.inž.geol., član Vesna Petović,dipl.pr.planer, član Zorica Sarić,dipl.inž.šum., član Nevenka Gril,dipl.inž.arh., član
Žarko Bogosavljević,dipl.inž.el.,član Radomir Lalić,dipl.inž.građ., član Mirjana Đorđević,dipl.inž.građ.,član Aleksandar Matić,dipl.inž.građ., član

Savet Projekta BeLaRT: Akademik prof.dr Vukan Vučić,dipl.inž.sao. predsednik
Akademik prof.dr Nikola Hajdin,dipl.inž.građ.,član Prof.dr Snežana Filipović,dipl.inž.saob.,član Mr Gradimir Stefanović,dipl.inž.saob.,član Prof.dr Jelica Petrović,dipl.ecc.,član
Dr Zoran Miličević,dipl.inž.el. član Mr Slaven Tica,dipl.inž.saob.,član Mr Miodeag Ferenčak,dipl.inž.arh.,član Željko Đukanović,dipl.inž.saob., član Milorad Bjelopetrović, dipl.ecc.,član Borisav Milutinović,dipl.inž.građ.,član Vuk Đurović, dipl.inž.arh.,član

***Сва четворица*** су на списку аутора Белама, и то још оне најтупавије прве верзије, као што је познато свима који су прочитали ту катастрофу.

А ево и пар исечака из новина, по мало о сваком...

U višedecenijskoj dilemi - laki ili klasičan metro, u korist prvog presudile su sadašnje, kao i procenjene buduće potrebe grada i njegovih stanovnika - prema projekcijama GUP-a Beogradu predstoji demografski zastoj, jer se ne očekuje ni prirodni ni mehanički priraštaj kakav je postojao u prethodnom periodu, tako da će laki metro moći da zadovolji dugoročne potrebe Beograda.“
(Depolo V., izjava data magazinu „Ekonomist“ 22. 3.2004.)

http://www.gradjevinarstvo.rs/Tekst..._do_Tvorničke_ulice.aspx?ban=820&tekstid=1589


Projekat za laki metro trebalo bi da bude završen ove godine, a prvi tunel, dužine oko tri kilometra, od iduće godine trebalo bi da se gradi od Vukovog spomenika do Brankovog mosta. Uz Brankov most, kako je objasnio Zoran Rubinjoni, gradski sekretar za saobraćaj, biće nizvodno prilepljen most za metro.

http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2003/02/04/srpski/BG03020301.shtml

Laki metro kao realnost

Akademik Vukan R. Vuèiæ,
Univerzity of Pensylvania
Fhiladelphia

http://groups.yahoo.com/group/sorabia/message/45316


А о Градимиру бих рецимо пренео шта је Јовин имао о њему да каже.


Transport Consultant Gradimir Stefanović mi poručuje ("Politika", 4.10) da je i on, kao njegov kolega magistar Mirko Radovanac, imao problem i da je još uvek u problemu - noćnoj mori - kako dati drugo ime crvenom vozilu koje ulicama Beograda ide po šinama, a koje više od sto godina Beograđani jednostavno zovu tramvaj... a moja baba Zorka, gastajbajterka u Americi, pre Prvog svetskog rata - "štrickara" (Streetcar).

Da je Gradimir Stefanović ispod imena umesto Transport Consultant napisao - autor beogradskog "tramvaja za 21. vek" - čitaocima "Među nama" bilo bi odmah sve jasno. Ali nije - nego nam, kao samozvani "ekspert za visokokapacitetne sisteme" (kako Gradimir samoga sebe naziva), čak iz Londona prodaje visokonaučnu konsultantsku pamet.

"Ekspert" Gradimir, zapravo, nastavlja zamajavanje Beograđana da je "laki šinski prevoz ili laki metro naša sudbina!" "Ekspert" Gradimir nam to radi već dvadeset godina: od 1984. do 1985. kao član tima oktroisanog plana "izmene i dopune" ili "Radojev plan" (Radoje Stefanović, predsednik Beograda 1982- 1986); od 1990. do 1993. kao član tima izmišljenog zadatka "Transportni sistemi Beograda" (zadatak je gradonačelnik Milorad Unković morao, u znak zahvalnosti za memorandumsku podršku Slobinoj politici, da poveri Akademiji nauka - akademiku Branku Žeželju), od 2000. do 2003, kao savetnik Miodragu Ferenčaku u pisanju izmišljenog zadatka "Generalni urbanistički plan Beograda 2021" ili "Nenadov plan" (Nenad Bogdanović, predsednik IO Beograda od 2000. do danas).

http://www.mail-archive.com/sim@antic.org/msg13606.html

А за крај бих прокоментарисао генијалан закључак ”Стручне комисије”:

Beograd spreman za metro

као и

Naš zadatak biće da sve predloge za izgradnju metroa prilagodimo mogućnostima i potrebama Beograda

што је шифра за трамвајисање. Жив је белам и здрав, хвала на питању, што и другим пројектима желимо али некако не верујемо.
 
Ovo su gore mantre nego Hare Krishna! Jbt. coveku se bas slosi od ovakvih informacija.
Ako proguraju LRT, taj projekat treba da se zavrsi u dimu zajedno sa ekipom koja vec decenijama zamlacuje napacene gradjane Beograda, kao i tih je*******enih milijardu evra, tako da nikom nikad vise ne padne na pamet da spomene rec LRT u Beogradu. Iz inata kupujem sleper da se vozam po ulicama Beograda i da pravim guzvu, a na mestima ( onih 20-30% ) ukrstanja cu mu menjati tockove...
 
Mogu oni da pricaju sta hoce.
Francuzi ce da odrade svoj posao i da im bace projekat na sto. Uz to ce da obezbede i kreditnu liniju.
Podrska na putu za EU kosta, a nema nista bolje nego svoju podrsku usloviti velikim biznisom.

Sem vesti o kreditu danas je stigla i vest kako nas Francuska cvrsto podrzava i kako Srbiju treba ohrabriti davanjem kandidature. Mislite li da se to bas danas slucajno desilo ;)
 
Ja vam rekoh za tu politicku vezu.Jos svabama da uvaljamo EPS i gotovo :cool:

Edit:ozbiljno receno.Glavna stvar ovde je vreme.Dakle 6-7 godina je maksimalno sto moze projekat da se radi,ali ako se oduzme tih godinu dana za studiju dakle 5-6.Sta god mozete napraviti za taj period moze,otprilike ja tako razumem pricu.
 
Није тако, Вучко. Детаљни планови имају краћи рок трајања, а генерални дужи. У озбиљним државама се аспекти метроа планирају и на 20-30 година унапред.
 
Uvek kada otvorim ovu temu imam istu reakciju:

puke.gif


Moram da prestanem da budem mazohista, ako sam ne prestanem da zalazim u ovaj tamni kutak foruma trazicu od Vucka da me banuje, najozbiljnije.
 
Jest lista ovih učesnika iz Lrt zagovornika, ja samo htedoh da kažem da je prof.Vučić veoma kvalifikovan ,a sada ima zadatak da nadgleda pravi Metro projekat a ne Belart,te bih se tu složio sa
@ djordje bg,za sada.Render stanice je samo koncept koji tek treba da se razradi,i funkcionalno i dizajnom a ono sto videsmo je da je klasična metro stanica.. :kafa:
 
Čekaj, čovek je za Tel Aviv od 400k stanovnika projektovao LRT sa 7 linija od po oko 15 kilometara i sve to mahom ispod zemlje, a za tri-četiri puta veći Beograd tri (praktično dve ipo) linije?

Kapiram ja da mi nismo pri parama, ali ovo je smešno..

Ustvari, kad bolje razmislim o samom LRTu, nije problem sam LRT koliko ideja da će sa dve ipo linije moći da se završi posao. Kad bi imali 6 denivelisanih lrt linija po Jovinovom planu, priča bi već bila mnogo drugačija, a kamoli da se sve prilagodi današnjem vremenu..
 
Ovo ce biti fijasko stoleca za Beograd. Tragedija, toliko daleko gledaju u buducnost naseg grada da ce na samom pocetku veka napraviti najgoru mogucu stvar za Beograd. Kao i divlja gradnja, to niko nikad vise nece moci da ispravi. Pre nego sto se potpise blo kakav ugovor, plan ili bilo sta vezano za pocetak ovog projekta, mi kao gradjani treba da izadjemo na ulicu i sprecimo to... Pomirenje tipa " ma daj sta das, samo nek se radi i nek bude sto pre" ce nas odvesti u totalnu propast.
 
CEmu toliki pesimizam ljudi. Pa nasi su napravili nekakvo vece mudraca koje se nece pitati niocemu.
Apsolutne sve odluke u ovoj zemlji koje su iole znacajnije se donose na drugom mestu.
Pocev od zakona, reformi, tendera, projekata.
NAprosto to je tako, i vazi za sve EXYU zemlje i ne samo njih vec i ostale male i nebitne clanove svetske zajednice.

Rekli su da ce trasa biti nezavisna, rekli su da ce sredstva biti milijarda evra i sve je jasno kao dan.
CEla ta komisija mlati praznu slamu i sama je sebi svrha.
 
Bio je profan iz ekipe za metro sada na Studiu B.

Objasnjavao je Belam i kako ce tramvaj da izadje kod brankovog mosta i kako ce odatle povrsinom po NBG.Kako gradovi u svetu imaju vise trase nadzemno i da laici paranoisu da je metro samo onaj koji ide pod zemljom.
 
milijarda evra za ozbiljan gradjevinski projekat je kao da imas 100 dinara u kafani (pritom treba da platis i devojci veceru) !

Manite price o tramvaju, DAJTE METRO
 
И даље на сва уста причају о траси од Устаничке до Творничке. Само да не буде да Французи дају покриће за :fijasko:
 
starscream":qsban12p je napisao(la):
milijarda evra za ozbiljan gradjevinski projekat je kao da imas 100 dinara u kafani (pritom treba da platis i devojci veceru) !

Manite price o tramvaju, DAJTE METRO

Pa nije bas kao 100 dinara u kafani, jedna milijarda za jednu liniju, to je ozbiljna cifra za pravi metro.
 
Koliko sam cuo Stodio B je rekao da ce metro ici ispod Bulevara- Bio je kadar bulevara i opaska kako ce ljudi morati da se naviknu da ce ubuduce i ispod Bulevara biti zivo. Zatim su rekli kako ce kroz sam centar grada izbiti istocno od Brankvoog mosta i po Novom BEogradu voziti vijaduktom. Ovo poslednje su reci Vukana eksperta.

PRilog se savrsneo uklopio u ono sto smo i mislili. DAkle 100% nezavisno NBG nadzemno, stari deo grada podzemno.
 
A kako ce preci reku? Nadzemno ili podzemno?
 
djordje*******g":1f1cg2m3 je napisao(la):
Koliko sam cuo Stodio B je rekao da ce metro ici ispod Bulevara- Bio je kadar bulevara i opaska kako ce ljudi morati da se naviknu da ce ubuduce i ispod Bulevara biti zivo. Zatim su rekli kako ce kroz sam centar grada izbiti istocno od Brankvoog mosta i po Novom BEogradu voziti vijaduktom. Ovo poslednje su reci Vukana eksperta.

PRilog se savrsneo uklopio u ono sto smo i mislili. DAkle 100% nezavisno NBG nadzemno, stari deo grada podzemno.
Istočno od Brankovog mosta,gde mu to dođe?Može li neko da nam povuče crvenu linju na mapi.. :rolleyes:
 
Bilo je potpuno logicno da metro ide celom duzinom ispod Bulevara, napokon su to prihvatili kao nuznost... :rolleyes:
 
Vrh