Šta je novo?

Metro

zidar":2ecl5b2p je napisao(la):
Wile E. Coyote":2ecl5b2p je napisao(la):
Пролазна окретница на Зелењаку за линије које долазе са сремске стране?

Ako neke linije treba tu i dalje da okrecu naravno da sam pre za prolaznu okretnicu nego sadasnje stanje :)
To je odlicno resenje kako bi se izbeglo gomilanje vozila u ogranicenom prostoru a i vecina linija je taktnog tipa.

Glavno pitanje je da li prolazne linije (Usce-Zelezni venac-tunel) mogu da preuzmu ceo saobracaj na tom potezu to jest da li tunel ima kapacitet za to, tako da se prolazna okretnica na Zelenom vencu zadrzi samo za eventualne linije ka jugu (56...).
И ка западу. О томе смо доста дискутовали.
zidar":2ecl5b2p je napisao(la):
A za Zemun je verovatno bolje da metro ide kroz Glavnu koliko god skuplje i komplikovanije to bilo.
Сигурно је боље. Требало би људи из разних крајева града да дају анализу, па се то онда лепо може уклопити да се твој план доведе на најбољи ниво.
zidar":2ecl5b2p je napisao(la):
JohnyBgood":2ecl5b2p je napisao(la):
(1) I ja bih radje povezao Prokop i tu pomerio stanicu koja je sada oznacena kao Sajam, bez obzira koliko ni ja nisam lud za Prokopom :rolleyes:

(2) Ako most na Adi vec moze da nosi metro zasto i to nekako ne upregnuti u sistem kad je vec tu? Uopste ne bi bilo lose imati liniju Banovski Vidikovci - Zemun. Sa te strane mi se jako svidja ona predjasnja ideja Raskrpetlja-Z.St.N.Bg.-Vuk kao neizbezni deo prve faze.

Samo ti vezuj Prokop :) , ja mislim da je na Sajmu veza mnogo interesantnija: Voz (NBGD-Topcider)+BG:voz (na mostu)+tramvaj+autobusi, da ne spominjemo to da je lokacija bitnija: Beogradski Sajam
Само ми реци где ћеш ту да убациш станицу воза? Горе на мосту? А Прокоп треба укључити у причу, наравно уз избацивање два идиотска колосека до Главне и давање Прокопу значаја у пару са ЖСНБГД.
zidar":2ecl5b2p je napisao(la):
Za most na Adi, osim ako mi je promaklo, niko do sada nije dokazao da moze da nosi metro to jest da je za to projektovan.
Причам и ја о томе. Ваљда грешимо.
zidar":2ecl5b2p je napisao(la):
medjutim":2ecl5b2p je napisao(la):
- mislim da je suvišno imati i stanicu Slavija i stanicu Hram
- metro do aerodroma je višak, za naše potrebe planirani voz je sasvim dovoljan, a moguće je i produžiti voz do Surčina i uvezati i njega u BG voz
- mislim da ti je jednostavnije da se plava i zelena linija ne ukrštaju, da samo dele deo trase ali da nema direktnog ukrštanja trase, da se ne bi smanjivao maksimalni protok
- kojim redosledom bi planirao gradnju ovih linija? lepo je ovo kao plan za jedan lepi dan, ali pod pretpostavkom da možeš za prvu fazu 15 stanica, šta bi ti bila prva faza?

- Stanica Hram nije neophodna mada je pogodna zbog klinickog centra
- metro do aerodroma je ideja, ima drugih varijanti, mada bi time i Ledine i Surcin bili vezani sa mrezom (tamo nema bg:voza)
- Plava i Zelena imaju svaka svoja dva koloseka (dupli/siri/dublji tunel i dupli most, paralelno ili na sprat), nema deljenja sina, i ne ukrstaju se u nivo vec jedna prelazi iznad druge.
- prva faza plava linija Vuk-Terazije-NBGD a kada vec pravimo most onda i zelena linija Autokomanda-Slavija-Arena.
To je 15 stanica :D , sa privremenim depoom za obe linije u tramvajskom depou NBGD.
Где би уденуо мост? Да ли би носио још нешто осим метроа и ако би, са којим улицама би га везао?
direktor":2ecl5b2p je napisao(la):
Ja neznam zasto svi trpaju depo za metro kod tramvajskog depoa a tamo vise nema mjesta ni za tramvaje jeli ko bio tamo pogledao mozda imate bing znate li da memogu nove tramvaje parkirati tamo kad svi stigni . :kafa:
Ја све време причам о депоу у Земуну, у рупи у којој је некад била железничка станица (чини ми се да Јовинов план то предвиђа).
 
zidar":2236fvil je napisao(la):
Aerodrom, Mirijevo, 4. linija, sve je to daleko ali mora da se napravi celokupan plan mreze da bi mogla da se izvede prva linija, inace ce da bude "ups, ovo nismo predvideli" (uostalom u jednom optimistickom pogledu na buducnost metro i bg:voz na aerodromu ne iskljucuju jedan drugog :) )

Kao sto rekoh prva faza NBGD-Karadjordjeva-Terazije-Vuk (plava) + Arena-Karadjordjeva-Slavija-Autokomanda (zelezna)

da se predje Sava i spoje centar i bg:voz

a onda dalje lagano ka Konjarniku, Zemunu, Blokovima i Vozdovcu

Zatim moze da se krene sa linijom 3 od raskrsnice Visnjicke i Mirijevskog Bul. preko Ade Huje i Z.St. Pancevacki Most pa prugom uz Poenjareovu (ili ispod nje) skoro do Bajlonijeve pijace, laksi deo, pa dalje tunelom do Trga i Terazija.

itd

beograd-metro-centar-iz-vazduha.png

Zidar, ja ne znam koji je ovo tvoj plan po redu, čini mi se da nije prvi i da nisu svi isti. Ali meni se čini da je najbolji do sada na ovom forumu, pod uslovom naravno, da je sve podzemno :) Nisam se udubljivao, ali mislim da bi stanice slobodno mogle da budu ređe. I dajte krenite da gradite zelenu liniju sutra, vozi skoro do moje kuće do faksa, neću još dugo studirati ;)
 
Wile E. Coyote":2y5yli08 je napisao(la):
Само ми реци где ћеш ту да убациш станицу воза? Горе на мосту?
Stanicu BG:voza (na potezu NBGD-Prokop) dabome na most a stanicu voza (na potezu NBGD-Topcider, copyright @Arnorian ) dole uz sajam i sve to lepo vezano pokretnim stepenicama i liftovima, ima sajam da blista!

svojevremeno sam bio napravio brzinsku fotomontazu stanice na mostu...
19_sajam-most.png

Wile E. Coyote":2y5yli08 je napisao(la):
Где би уденуо мост? Да ли би носио још нешто осим метроа и ако би, са којим улицама би га везао?

Samo metro, automobili su tvoja oblast :)
Razlicite tehnoligije, razlicita resenja, ne bih mesao metro i automobile (niti autobuse, tramvaj itd) na istoj cupriji.
4 koloseka, paralelno ili na sprat, uzdvodno od sadasnjeg tramvajskog.
Sa mosta plava linija nastavlja nadvoznjakom preko stajge i udara ugreben na raskrsnici Gavrila Principa i Licke pa dalje tunelom ka Terazijama.
Zelena linija zaranja kroz Autobusku Stanicu (preko perona) i nastavlja podzemno ispod Savskog Trga i Nemanjine ka Slaviji.

Kokos":2y5yli08 je napisao(la):
Zidar, ja ne znam koji je ovo tvoj plan po redu, čini mi se da nije prvi i da nisu svi isti. Ali meni se čini da je najbolji do sada na ovom forumu, pod uslovom naravno, da je sve podzemno :) Nisam se udubljivao, ali mislim da bi stanice slobodno mogle da budu ređe. I dajte krenite da gradite zelenu liniju sutra, vozi skoro do moje kuće do faksa, neću još dugo studirati ;)

Zahvaljujem, "svakoga dana, u svakom pogledu, sve vise napredujemo"

Prvi plan sam nacrtao 1990. kada sam stigao u Pariz :cool:
cista monomanijakalna obsesija...

Naravno da je sve podzemno osim mosta i njegovih prilaza. Vise volim plitki tunel nego stubove, cena je slicna a tunel ne zavisi od vremenskih prilika a i manje je buke.

O stanicama ima puno prostora za razgovor, ja volim da su blizu u centru a rastrkane na periferiji ali tu ima nekoliko razlicitih skola. Sve zavisi cemu tacno treba metro da sluzi.
 
Искрено да ти кажем, баш ми се и не свиђа фотомонтажа. И даље мислим да је Прокоп битан за повезивање. Остало ми је ОК. :kk:

А ја бих ипак комбиновао метро мост са друмским, мислим да је то ипак јефтиније.
 
А да се некако добију ''и јаре и паре'' (и сајам и Прокоп)? Јесте да би биле близу станице, али за обе постоје оправдања. Можда би станица на сајму могла да се помери мало ближе хали један да се то лакше технички изведе, а свеједно не би била далеко од бг:воза или улаза у сајам.
 
Samo zelim da iskazem moje divljenje urbanistickom zavodu Beograda,u sluzbenom listu objavljenom pre neki dan stoji ovo:

Простор плана остварује везу са јавним градским пре-
возом путника преко линија аутобуског саобраћајног под-
система у улицама Вјекослава Ковача, Дескашева и Мите
Ружића, линијама аутобуског и трамвајског, односно под-
система ЛРТ-а, у Булевару краља Александра и планираног
тролејбуског подсистема у улицама Милана Ракића, Арад-
ској (продужетак Господара Вучића) и Чингријиној.
Према ГП-у Београда до 2021. године („Службени лист
града Београда”, бр. 27/03, 25/05, 34/07 и 63/09) Булеваром
краља Александра планира се изградња лаког шинског си-
стема, тзв. ЛРТ-а, међу тим, до реализације планираног
ЛРТ-а задржавају се трасе постојећег трамвајског подсисте-
ма у Булевару краља Александра.
 
Ето и званичне потврде. :fijasko: У скоро сваком новинском чланку је била приказана површинска траса крпз булевар а то не може бити ништа друго до ЛРТ.
 
vucko":382n7w7r je napisao(la):
Samo zelim da iskazem moje divljenje urbanistickom zavodu Beograda,u sluzbenom listu objavljenom pre neki dan stoji ovo:

Простор плана остварује везу са јавним градским пре-
возом путника преко линија аутобуског саобраћајног под-
система у улицама Вјекослава Ковача, Дескашева и Мите
Ружића, линијама аутобуског и трамвајског, односно под-
система ЛРТ-а, у Булевару краља Александра и планираног
тролејбуског подсистема у улицама Милана Ракића, Арад-
ској (продужетак Господара Вучића) и Чингријиној.
Према ГП-у Београда до 2021. године („Службени лист
града Београда”, бр. 27/03, 25/05, 34/07 и 63/09) Булеваром
краља Александра планира се изградња лаког шинског си-
стема, тзв. ЛРТ-а, међу тим, до реализације планираног
ЛРТ-а задржавају се трасе постојећег трамвајског подсисте-
ма у Булевару краља Александра.

Ne treba se mnogo uzbudjivati sa tim sluzbenim listom, samo su prekopirali sta pise u GUP-u...

Ovo je cak i krsenje zakona!!!

Kako moze u sluzbenom listu da spominju LRT kad zvanicno nije jos potvrdjeno koja vrsta metro-a ce se graditi?
 
Pa,htedoh reci da urbanisti i grad voze po svome,verovatno ce pominjati lrt kada se bude i gradio metro.Htedoh samo da akcentujem da nemaju kontakt sa realnoscu,drze se te travestije od GUP-a ko pijanica tarabe!Koliko god politicari na nivo ugrada ziveli u toj akcentovanoj realnosti toliko urbanisti zive u nearelanosti.

Pa tako vec posle nekoliko urbnaistickih planova koje procita bilo ko moze znati kojih tacaka ce se drzati a koje stavljaju cisto da popune papir i izgledaju svrsishodnije...

P.S.Onaj ugovor o metrou koji je usvojila gradska skupstina uopste nije nigde objavljen!!!U svakom sluzbenom glasniku obvjavljuju ko je izabran za predsednika skolskog odbora neke skole u Ritopeku,ali da objave tekst ugovora studije o metrou nikako!!! :notok:
 
pa nisu jos zavrsili sa zacrnjivanjem teksta, pa ne mogu jos da ga objave
 
E primetih,da na Egis tabeli gde je naš Metro svrstan pod "konvencionalni" ili klasičan MRT,svih četri tačaka u prvom poglavlju su pounjene;
1.Conceptual design,2.Preliminary design,3. Financinal studies,4.Socio-economic studies,ostala je još "Impact statement"..
To znači da ćemo ove stvari saznati pred novu godinu da nas obraduju.. :kafa:
 
2012":1jtredvp je napisao(la):
E primetih,da na Egis tabeli gde je naš Metro svrstan pod "konvencionalni" ili klasičan MRT,svih četri tačaka u prvom poglavlju su pounjene;
1.Conceptual design,2.Preliminary design,3. Financinal studies,4.Socio-economic studies,ostala je još "Impact statement"..
To znači da ćemo ove stvari saznati pred novu godinu da nas obraduju.. :kafa:
Uticaj na zivotnu sredinu?Pa sigurno nece to raditi 15 meseci.Stvarno mi nije jasno kada su poceli da rade tu studiju?Predstavljaju nam kao da je tek zapoceto pre nekoliko dana kada je potpisan ugovor dok su podaci o toj studiji stajali jos ranije ako se secam pre oko pola godine?Skroz sam zbunjen.
 
Pa i ja sam razmišljao, ali jasno je da su ti osnovni temeljni parametri več odrađeni,a i pozajmljeni od ranijih studija ,što bi rekli da se pređe sa formalnosti na dela..zato su i te zelene tačke ne samo signal da se izrađuje već i da su izrađena ta poglavlja i sad čekamo "Impact statement"ajde da pogađam da će se glasnuti između 15 i 30 dec. :kafa: predstaviće nam koncept i preliminarni dizajn..pa na žurku! ;)
 
Ma biće, čim je posao preuzela multinacionana korp.to je izvesna priča,veliki diktiraju igru,a dobro je što je posao dobila veoma kvalifikovana kuća za taj posao..da je ostalo na lokalnom nivou kako je i bilo, Metro se gradi još od 60'. :kafa:
 
Poz,
zeleo bih da dam komentar na plan o izgradnji tzv "lakog metroa".

Prvo tako nesto ne postoji, dakle ne postoji laki ili teski metro, nego NEZAVISAN SINSKI SISTEM (ne laki ili teski) sto danas predstavlja (samo) METRO !

Posto se gradjevinci (a i ja sam jedan od njih), nikada nisu pitali o odlukama koje su vitalne za grad, to poloticari odlucuju o svemu i svacemu, iako su daleko od toga da se iole razumeju u struku nas, skolovanih inzenjera.

Plan je da se postojeci tramvajski sistem, dotera tako da jednim svojim delom ide ispod zemlje. Dakle to nije metro koji juri i koji prevozi milione putnika mesecno vec postojeci tramvaj koji kada bude nestalo struje (sto je cest slucaj) nece raditi.

Dakle u pitanju je prevara politicara, koji hoce da "rese" problem prevoza sarenom lazom...

70 tih godina beogradu nije bio potreban metro, 80tih je bila ekonomska kriza, 90tih rat, a od 2000. pa nadalje nema se novca ni za osnovne potrebe , kamoli za nesto kao sto je metro...

Za problem guzvi na Gazeli, npr, krivi su iskljucivo politicari koji su i onda bili protiv tolikog mosta, smatrali su da je presirok i da nasem gradu ne treba 6 traka ukupno. Stariji kolege gradjevinci su preklinjali da se napravi gazela koja bi imala po 5 traka u jednom odnosno 10 traka u oba smera, naravno ukljucujuci i auto put koji prolazi tuda... na sta su se samozivi politicari smejali... Eto im sada.... sada oni bi trebalo da odgovaraju sto su se mesali u poslove kojima nisu dorasli, i da oni is svog dzepa izvade pare koje ljudi gube dok sat vremena prelaze gazelu.

Dakle za jedno 30 godina ce nas dolazece generacije psovati sto umesto metroa gradimo tramvaje, dok cemo nas tada interesovati iskljucivo kad ce penzija.
 
Hmm :/ Starscream,znaš nešto što mi ne znamo? U vezi Alstoma, Egisa i sl.bilo bi lepo da to što si napisao potkrepiš nekim jasnim informacijama,ali konkretno,recimo;u vezi odluke skupštine grada,u vezi studije koji radi Egis,da li je nešto naručeno mimo znanja javnosti i sl.Koliko mi je poznato tako moćne korporacije ne lažu javnost u vezi svojih poslova i sve je transparentno što se tiče njihovih sajtova,Egis je studiju svrstao u Konvencionalni/klasični Metro,Mass Rapid transit..a Alstom "new public rail transport system". Eto ako imaš argument više podeli sa nama izvor i namere :rolleyes:

.
 
Danas prva sednica komisije za beogradski metro »
01. Decembar. 2011 | 09:12, Izvor : Studio B, Komentari: 0
Komisija za beogradski metro održaće danas prvi sastanak, najavila je Uprava Grada Beograda. Kako se navodi, komisijom će predsedavati pomoćnik gradonačelnika Beograda Dejan Vasović.

http://www.studiob.rs/images/uploads/velike/metro16112011.jpg

Predstavnici vlada Srbije i Francuske, i Grada Beograda potpisali su 18. novembra memorandum o namerama za izgradnju metroa u Beogradu. Predviđeno je da Francuska finansira izradu studije izdvodljivosti i izgradnje prve linije metroa.

Tada je potpisan je i memorandum o razumevanju Grada Beograda i francuske kompanije "Alstom transport" koja će izgraditi metro i isporučiti vozove za njega.

Prema informacijama Alstoma, tim memorandumom je predviđeno da ta kompanija izgradi prvu liniju beogradskog metroa sa 25 stanica. Buduća linija metroa imaće oblik slova "Y".

Ustaničku ulicu u starom delu grada povezaće sa Novim Beogradom - jednim krakom sa "novim Merkatorom" i Tvorničkom ulicom, a drugim sa Železničkom stanicom "Novi Beograd".
 
Kakvih sad 14 000 putnika na sat! :shok: Opet povratak na LRT! :rant: Nemoguci su stvarno...
 
^^^

Svi ti tehnicki podaci su googlovan background kojim reporteri obogacuju vest - tu ima svega i Belama, i Jovina, i Sistre itd. Ma, veca sam pisao o tome. Evo vesti o sastanku sa sajta Grada Beograda:

Четвртак, 01. децембар 2011.

Одржан први састанак Комисије за оцену студије београдског метроа

Комисија за оцену студије београдског метроа одржала је данас у Старом двору први састанак коме је председавао градски архитекта и помоћник градоначелника Дејан Васовић.

1479513_strucna_komisija.jpg


Он је, на делу седнице отвореном за јавност, представио чланове комисије која ће водити рачуна о техничким аспектима израде студије и идејног пројекта прве линије београдског метроа.

Један од чланова стручне комисије је доктор, академик и професор Универзитета у Пенсилванији Вукан Вучић, светски стручњак за метрое, који је, како је је подсетио Васовић, био главни консултант на изради метроа у Сан Франциску, Вашингтону, Манчестеру, Едмунтону, Риму, Пекингу и Гвадалахари.

Такође, комисији се придружио и један од водећих консултанта за израду метроа у свету Градимир Стефановић, који је оставио свој печат у изградњи метро система у Торину, Риму, Шангају, Лондону, Ријаду, Хелиополису, Каиру, Санкт Петербургу и Тел Авиву.

Васовић је подсетио да је у име града Београда и Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу у комисији и Зоран Рубињони, који руководи великим пројектима, попут изградње новог моста преко Аде Циганлије и Владимир Деполо, који је водио претходне студије о изради београдског метроа.

– Првенствени задатак ове комисије је да се сви предлози прилагоде потребама и могућностима града Београда, како бисмо добили метро који нам приличи. Данас започињемо историјски задатак за будуће генерације – поручио је Васовић.

Професор Вучић је истакао да комисија пред собом има велики задатак, јер градови који имају тенденцију раста, као Београд, имају све веће саобараћајне проблеме.

– Педесетих година само 20 градова у свету имало је метро систем, док је данас тај број 120. Метро представља једну од највећих инвестиција коју неки град може да изведе у својој историји. Зато је важно пажљиво планирати сваки корак у његовој изрградњи, јер свака грешка много кошта – указао је Вучић.

Један од водећих међународних консултаната у том сектору Градимир Стефановић изразио је задовољство што је Београд после периода инкубације од тридесетак година одлучио да започне изградњу метроа.

Он је указао да главни град Србије сада може да искористи већи избор елемената технологија и самим тим већи избор решења него градови који су градили метрое током шездесетих и седамдесетих година прошлог века.

– Мислим да смо изабрали и правог партнера, јер Француска је позната по изградњи метроа, као и компанија „EGIS rail”, са којом сам сарађивао на великим пројектима у Јерусалиму и Даблину – навео је Стефановић.

Владимир Деполо је подсетио да су у претходном периоду геологија или састав тла подробно истражени, а неки се други правци искристалисали, тако да у сарадњи са француским партнерима веома брзо можемо кренути у реализацију пројекта.

– Потребно је да се створи одржив пројекат у сваком домену, а најпре у финансијско-економском. Град, поред велике инвестиције, мора да добије и систем који ће моћи да одржава на врло високом нивоу, јер то су системи који то захтевају, како би оперативно добро функционисали – рекао је Деполо.

Београд је после бајке и мита о метроу дошао у фазу реалности да се мора кренути у његову изградњу, истакао је Зоран Рубињони. Он је поновио да мора да се нађе одрживо решење, по мери Београда, како би се задовољиле потребе његових становника.

– Решење мора да буде такво да град може да га изведе. Све велике пројекте које је ова градска власт започела и завршила је, као што је нови мост преко Аде. Такође се надам да ћемо бити у прилици да за пет, шест година отворимо прву линију метроа – најавио је Рубињони.

У наставку првог радног састанка комисија се састала и са представницима француске компаније „EGIS rail”, која је задужена за изградњу студије концепта београдског метроа и израду идејног пројекта прве линије, у складу са међудржавним споразумом који је 18. новембра у Старом двору потписан између француских и српских представника.

Напомена: Видео-снимак догађаја можете преузети са сајта www.infobiro.tv

Izvor: Grad Beograd

Dakle ne pominju se jos ni stanice, ni nadzemne deonice, ni podzemne deonice, ni kapacitet vagona... Sve bi to trebalo da saznamo posle izrade studije.
 
djordje*******g":3rsytj7y je napisao(la):
Dakle cifra je 1 000 000 000 evra za prvu liniju.
Mislim da nije potreban bolji argumenat koji se metro gradi.

Za te pare bi cela trasa trebala da bude podzemna sa mostom preko Save...
 
Vrh