Четвртак, 01. децембар 2011.
Одржан први састанак Комисије за оцену студије београдског метроа
Комисија за оцену студије београдског метроа одржала је данас у Старом двору први састанак коме је председавао градски архитекта и помоћник градоначелника Дејан Васовић.
Он је, на делу седнице отвореном за јавност, представио чланове комисије која ће водити рачуна о техничким аспектима израде студије и идејног пројекта прве линије београдског метроа.
Један од чланова стручне комисије је доктор, академик и професор Универзитета у Пенсилванији Вукан Вучић, светски стручњак за метрое, који је, како је је подсетио Васовић, био главни консултант на изради метроа у Сан Франциску, Вашингтону, Манчестеру, Едмунтону, Риму, Пекингу и Гвадалахари.
Такође, комисији се придружио и један од водећих консултанта за израду метроа у свету Градимир Стефановић, који је оставио свој печат у изградњи метро система у Торину, Риму, Шангају, Лондону, Ријаду, Хелиополису, Каиру, Санкт Петербургу и Тел Авиву.
Васовић је подсетио да је у име града Београда и Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу у комисији и Зоран Рубињони, који руководи великим пројектима, попут изградње новог моста преко Аде Циганлије и Владимир Деполо, који је водио претходне студије о изради београдског метроа.
– Првенствени задатак ове комисије је да се сви предлози прилагоде потребама и могућностима града Београда, како бисмо добили метро који нам приличи. Данас започињемо историјски задатак за будуће генерације – поручио је Васовић.
Професор Вучић је истакао да комисија пред собом има велики задатак, јер градови који имају тенденцију раста, као Београд, имају све веће саобараћајне проблеме.
– Педесетих година само 20 градова у свету имало је метро систем, док је данас тај број 120. Метро представља једну од највећих инвестиција коју неки град може да изведе у својој историји. Зато је важно пажљиво планирати сваки корак у његовој изрградњи, јер свака грешка много кошта – указао је Вучић.
Један од водећих међународних консултаната у том сектору Градимир Стефановић изразио је задовољство што је Београд после периода инкубације од тридесетак година одлучио да започне изградњу метроа.
Он је указао да главни град Србије сада може да искористи већи избор елемената технологија и самим тим већи избор решења него градови који су градили метрое током шездесетих и седамдесетих година прошлог века.
– Мислим да смо изабрали и правог партнера, јер Француска је позната по изградњи метроа, као и компанија „EGIS rail”, са којом сам сарађивао на великим пројектима у Јерусалиму и Даблину – навео је Стефановић.
Владимир Деполо је подсетио да су у претходном периоду геологија или састав тла подробно истражени, а неки се други правци искристалисали, тако да у сарадњи са француским партнерима веома брзо можемо кренути у реализацију пројекта.
– Потребно је да се створи одржив пројекат у сваком домену, а најпре у финансијско-економском. Град, поред велике инвестиције, мора да добије и систем који ће моћи да одржава на врло високом нивоу, јер то су системи који то захтевају, како би оперативно добро функционисали – рекао је Деполо.
Београд је после бајке и мита о метроу дошао у фазу реалности да се мора кренути у његову изградњу, истакао је Зоран Рубињони. Он је поновио да мора да се нађе одрживо решење, по мери Београда, како би се задовољиле потребе његових становника.
– Решење мора да буде такво да град може да га изведе. Све велике пројекте које је ова градска власт започела и завршила је, као што је нови мост преко Аде. Такође се надам да ћемо бити у прилици да за пет, шест година отворимо прву линију метроа – најавио је Рубињони.
У наставку првог радног састанка комисија се састала и са представницима француске компаније „EGIS rail”, која је задужена за изградњу студије концепта београдског метроа и израду идејног пројекта прве линије, у складу са међудржавним споразумом који је 18. новембра у Старом двору потписан између француских и српских представника.
Напомена: Видео-снимак догађаја можете преузети са сајта www.infobiro.tv