Šta je novo?

Metro

Ubrzavanje tramvaja ODREDJENIM RESENJIMA ne znaci stvaranje kvazimetroa tzv. g. Lakog.

Kakvu ce korist imati stanovnici Jerkovica, bloka 45, Petlovog i Julkinog brda od linije Tvor nicka - Vuk?

Kakav je kvalitet prevoza na tom pravcu danas u odnosu na neke druge, daleko bolji nego na primer od bloka 61 do centra.

I najzad kakva je struktura stanovnistva na tom izabranom premijernom metro pravcu?
 
Napravio sam interesantnu foto-reportažu o metro sistemu u Kopenhagenu: http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=142313#p142313

Ima sličnosti sa Beogradom, počev od veličine grada i broja stanovnika... Čitav sistem je zasnovan na konceptu "light metro" / "light rapid transit" i jedan je od samo nekoliko automatskih odnosno "driverless" metroa u Evropi. Mreža je dugačka 20.5 kilometara i ima 22 stanice na dve linije, od kojih je svega 9 podzemnih (dužine oko 10 km). Sve priče o "ružnoći" metroa na stubovima i potencijalnog kolapsa zbog lošeg vremena (kiše, snega) padaju odmah u vodu kada pogledate fotografije. Da ne pričam o tome kako Kopenhagen nije "topliji" grad od Beograda, naprotiv!
 
JohnnyLee":259ultsd je napisao(la):
beli grad":259ultsd je napisao(la):
Kakvu ce korist imati stanovnici Jerkovica, ... od linije Tvor nicka - Vuk?

никакву. и даље ће се користити 18

Pa nije to bas skroz tako. Kad deo saobracaja sidje pod zemlju, saobracaj koji se sa njime ukrsta ili "takmici" na istom pravcu lakse ide. Srtanovnici brace Jerkovica koji krenu na Dorcol, Despota Stefana, Skadarliju, Kneza ce do tamo lakse stici. Ne kazem da ce biti nekakva ogromna korist ali neka mala sigurno hoce.

Sve su to spojeni sudovi, tako ce most na Adi recimo olaksati saobracaj Konjarnik/Dusanovac - Zemun, svejedno sto ti ljudi nece ici preko novog mosta. Jednostavno na njihovom putu ce biti manje prepreka zato sto su se neki drugi izmestili i zauzimaju manje mesta na ulicama.

E sada, sudjeno je da neki imaju vise a neki manje koristi, ali tragicno bi bilo da zato sto neki imaju manje koristi u gradnju metroa nikada ne udjemo. Ako budemo cekali da imamo para da otvorimo 5-6 linija odjednom nacekacemo se, i opet necemo nista docekati.
 
док метро не дође барем до Аутокоманде, Јерковић неће имати никакву корист од њега
 
beli grad":38t0uhvc je napisao(la):
Ubrzavanje tramvaja ODREDJENIM RESENJIMA ne znaci stvaranje kvazimetroa tzv. g. Lakog.

Kakvu ce korist imati stanovnici Jerkovica, bloka 45, Petlovog i Julkinog brda od linije Tvor nicka - Vuk?

Kakav je kvalitet prevoza na tom pravcu danas u odnosu na neke druge, daleko bolji nego na primer od bloka 61 do centra.

I najzad kakva je struktura stanovnistva na tom izabranom premijernom metro pravcu?
Pa..ako razmišlamo tom logikom,a kakvu će korist imati građani u Zemunu i oni na Dorćolu gradnjom novog mosta na Adi? ili Brđani od gradnje novog Kineskog mosta?
Metro je sistem koji se gradi u fazama decenijama, onako kako se i razvija grad,a često se kaže da se gradnja Metroa nikad i ne prekida.U slučaju Beograda kada se završi izgradnja Metroa sa sistemom od 30 min.vremena putovanja za 80% građana i širenjem linja gradske železnice korist od uštede goriva,zagađenja,novca,investicija daleko prevazilaze trenutna novčana ulaganja.A vrlo je jasno da će mlađa generacija i ona koja dolazi uživati u blagodeti takvog sistema.
N-ST,Sistem Metro u Kopenhagenu je neodgovarajući za Beograd iz više razloga,konfiguracije tla,policentričnosti grada,mnogo većoj površini Beograda,većem prilivu stanovnika,srednjem putovanju vremena i pokrivenosti grada.Ovakav sistem u Kopenhagenu je malog kapaciteta i ne bi opravdao velika finansijska ulaganja u njegov razvoj.Beograd već ima u funkciji Gradsku železnicu koja je najbolji pokazatelj šta znači visokokapacitni sistem.
Eto na slici se vidi da Metro u Kopnhagenu tj.vozovi su iste dužine novih CAF tramvaja.
http://i53.tinypic.com/iekwad.jpg
Ali Gradska železnica u Kopenhagenu, mnogo više odgovara onome što zovemo kapacitni Metro.
http://i54.tinypic.com/2v271x1.jpg
 
beli grad":1hb1balh je napisao(la):
Ubrzavanje tramvaja ODREDJENIM RESENJIMA ne znaci stvaranje kvazimetroa tzv. g. Lakog.

Kakvu ce korist imati stanovnici Jerkovica, bloka 45, Petlovog i Julkinog brda od linije Tvor nicka - Vuk?

Па овако, када критикујеш метро пројекат, не можеш се позивати на решења из ЛРТ пројекта. То што болидни ЛРТ пројекат предвиђа једну дугачку прву линију од Устаничке до Творничке је тешко прокоментарисати без упадања у подручје непристојних личних оцена.

Метро пројекат за Београд предвиђа прву фазу од две краће линије, од Вука до Меркатора и од Аутокоманде до Калемегдана. Са том првом фазом, одговор на твоја питања је следећи. Становници Јерковића се неће провлачити кроз хаос у центру града већ ће преседати на метро код Аутокоманде, а кад се друга линија прошири ка истоку имаће и директну линију. Становници Петловог и Јулиног брда ће преседати код Прокопа, а како се друга линија буде ширила ка западу прво ће преседати на Бановом брду, а затим ће имати директну линију. Обзиром да њихове аутобуске линије неће морати да се гњавецају кроз центар, линије ће постати краће и поузданије, а опслуживаће их једнак број аутобуса те ће тако такт бити чешћи!

Становници Блока 45 ће у перспективи добити своју метро линију. Међутим примењујући твоју логику то им и не треба - они већ имају сјајан "убрзан" трамвај који ће их довести издвојеним коридорима до метроа у Булевару Зорана Ђинђића, таман пре него што се заглави код железничке станице, на Славији или у Ресавској (која је трамвајем ушла у 21. век)!
 
Naravno da ce Zemunci i Novobeogradjani imati korist od novog mosta jer ce biti rastereceni postojeci mostovi, a ukoliko bi se ogranicio ulazak u centar preko mosta u Brankovoj ul. samo na stanovnike Starog grada, najvise koristi imali bi Dorcolci.

Ali trasa metroa od Zemuna preko Novog Beograda nije besmislena, nego treba da bude upotpunjena istovremenom gradnjom druge polovine trase koja bi isla od Banovog brda preko Sajma, Prokopa, Karadjordjevog parka, Slavije i Terazija i nastavljala prema Zemunu.

E takva jedna linija bi mnooogo vise koristi donela vecini Beogradjana, a ne samo jugoslovenskom drustvancetu oko Arene i Merkatora.

Pa bi i nas Nikola npr. iz Jerkovica brze stigao do Terazija, jer bi mogao da presedne sa 18 kod Autokomande, ili npr. Milos iz 64og bloka koji bi nezavisnim tramvajem 11 dosao do Hipodroma pa tu preseo na metro, ili npr. Milos sa Zvezdare opet ubrzanim tramvajem 7 preko jos malo nezavisnije trase kroz Bulevar do Terazija pa na metro .
 
Ne znam da li je neverovatna slucajnost ili telepatska sposobnost Djordja, u pitanju, tek on kao da je citao moj post dok sam ga pisao, svako ko procita ova dva posta iznad primetice zasto.

Tek tramvaj sa nezavisnom trasom ne bi isao sa beogradske strane sigurno ovakvom trasom koja je ogadila tramvaj svima koji ga od 1984. koriste sa Novog Beograda.

Inace pomenuti projekat tramvaja za 21, je predvidjao tunelske veze ispod Terazija, ali ni to nije potrebno.

400 METARA pruge od Lastine stanice do Prizrenske bi bilo sasvim dovoljno da tramvaj mnogo brze dodje u najuzi centar i sa Banovog brda i iz Rakovice i sa Novog Beograda.

A zasto to nije tako ? JEDNOSTAVNO, CEKAMO DA DOBIJEMO METRO !
 
A da vratimo tram na terazije preko prizrenske na terazije ,pa na bulevar,despota stefana i tako sve sine koje su pocupane nakon II rata :kafa:
 
Pa možemo da vratimo tram na Terazije ali,kao turističku atrakciju.. :kafa:
 
Мислим да би шине у деспота Стефана направиле хаос на том већ хаотичном правцу :D :p
 
Da se ne zaglibimo kao Budimpešta gradnjom metroa. Izgradnjom četvrte linije više nemaju nemaju ni para za đubretare, a kamoli za održavanje nadzemnog voznog parka koji je u poluraspadu, a grad nikad prljaviji.
 
Imamo para za jednu liniju.Ostalo zaglibljavanje zahvalimo mostu,neplacanju gasa srbijagasu,novim tramvajima i korupciji.
 
Imamo para iz kredita Francuskog a ne iz budžeta.. ;) a i u Budimpešti su veoma jasno uložili u gradnju Metroa i zna se zašto tj.korist za razvoj grada..
 
2012":10mfu2pq je napisao(la):
Pa možemo da vratimo tram na Terazije ali,kao turističku atrakciju.. :kafa:

Povratak tramvaja na Terazije bi bio visestruko koristan, iako sam ranije vise voleo Terazije bez bilo kakvog saobracaja i zica iznad, ipak evo zasto bi to bilo korisno.

Cak i da se povezemo od Tvor nicke do Vucka, Dorcolcima ce biti potrebno nesto da se izvuku nekako do tog metroa, a to bi lepo odradila veza od pijace u Skadarskoj preko Cetinjske i Nusiceve pa preko Terazija na Prizrensku i dole Zagrebackom na Stari savski most.

Tako bi tramvaji iz svih karajeva mogli da dodju u sam centar, a autobusi bi ostali na periferiji, sto danas nije uopste moguce, jer cekamo m e t r o

Znaci takva jedna trasa bi spasila glavne trgove od buseva i pre metroa, a sa metroom bi bila korisna dopuna prevoza u Starom gradu.

Trece su turisticke mogucnosti, npr. linija 1 od Zeleznicke stanice, Karadjordjevom, pa do Terazija, pa dole Dusanovom pored Kalemegdana do Pristanista.

A za obnovu trase duz Kralja Milana i Vasinom, nisam ubedjen jos da bi bilo dobro resenje, ali taj pravac je vrlo znacajan za vezu Banjice i Vozdovca pravo sa centrom.
 
на данашњи дан отворен је МТР у Хонг Конгу (негде око 10 км, можда и мање). данас систем има 211,6 км
 
vucko":18wga5jy je napisao(la):
Imamo para za jednu liniju.Ostalo zaglibljavanje zahvalimo mostu,neplacanju gasa srbijagasu,novim tramvajima i korupciji.

Mislim da je najoptimisticniji scenario koji je realan da se u sledecih 20 god. izgrade delovi dve linije, Zemun - Vuk i Kalis - B.Brdo. Zemun bi trebalo da je prioritet jer do tamo ne postoji nikakav ni sinski ni elektricni prevoz, samo busevi (BG:Voz ne racunam zbog pozicije ZS Zemun). Druga linija moze u prvoj fazi da bude Kalis - Sajam (preko Trga, skupstine, Slavije, Klinickog i Prokopa) a u drugoj da zameni tramvaje na BB cim sine u Pozeskoj dotraju.

Nakon tih 20ak godina, produziti metro niz Bulevar do Ustanicke umesto da se radi jos jedna rekonstrukcija sina. Taman ce i da dotraju neki tramvaji koji mogu da se voze jos 20ak god.
 
Ja mislim da je racionalnije da kada se kupe krtice i krene da se buši,da se planirane tri linje odrade odmah jer je cena bušenja tunela veoma mala u odnosu na celi projekat,a onda bi se sukcesivno zavisno od mogućnosti finansiranja dodavale podzemne stanice i tako svake godine bi grad mogao da završi barem jednu podzemnu stanicu na ovim trasama koje su pomenute,i linje bi se produžavale polako ali sigurno.
Isto bi se primenilo i na Gradsku železnicu,te bi se pravila podzemna stanica na Vidikovcu,Bežaniji i to sve uz učešće u gradnji domaćih firmi.
 
Naravno, kupiti (polovne) krticu/e :kk:

Jedno pitanje za 2012 kao stručnjaka

Kakva je mogućnost da
krtica izbuši tunel-e na željenom pravcu
a dok se ne kompletira sistem tunela metroa
pojedini gotovi tuneli
da posluže kao auto tuneli
za brzu saobracajnu komunikaciju ( samo između A i B tačaka , bez dr. uklj.-isklj tačaka )

kako bi ,,davljenički,, BG saobracaj malo udahnuo vazduha
dok se metro ne uspostavi ,
(zbog duuugačakog vremenski perioda koj je potreban za završetak )
:rolleyes:
 
Pa.. ajde da pitanje ne shvatim kao provokaciju "automobilsko-tramvajskog" lobija ;) pa ću ti "stručno"odgovoriti :) Elem,takav predlog na izgled poželjan ima dosta tehničkih teško rešivih problema.Tuneli za aute se prave sa posebnim karakteristikama bezbednosti saobraćaja,obavezna zaustavna traka,izlazi za slučaj požara ili posebne zatvorene sobe,ventilacioni sistem se također projektuje za izduvne gasove i požare,monitoring sistem u tunelima za praćenje saobraćaja,posebne službe za slučaj nesreće ili požara,dubina tunela,krivine ,nagibi.Dakle dosta razlika u odnosu na Metro tunele.U ranijim postovima sam postavio i jedno rešenje iz Moskve novog tunela velikog prečnika gde su na donjoj polovini šine za Metro a na gornjoj polovini automobilski saobraćaj.Predpostavljam da je cena takvog rešenja velika kao i sam projekat veoma složen.
Davljenički BG saobraćaj bi bio redukovan da je proradila barem prva Metro linja,kako nikad nije kasno a s obzirom na debakl i Lrt Fijasko epskih razmera(pominjaće se i u crkvenim kanonima)..gradnja Metroa visokokapacitnog mora da otpočne odmah, u suprotnom svaka naredna vlast će imati sve veće glavobolje od opšteg kolapsa saobraćaja u BG gde se već doselilo sada već više od pola Srbije. :kafa:
Jednostavno u svetu za sada ništa bolje i pametnije nije smišljeno,sem u Pekingu koji zbog puno novca i apokaliptičnog zagađenja i skoro završenim Metro sistemom od 15 linja,želi da gradi i paralelne podzemne tunele za aute da bi se grad pretvorio u zelenu i pešačku oazu,e to mogu samo oni za sada.. :kafa:
 
Pa i u tunelima se oslobadjaju gasovi i to mora negde da se izbaci na povrsinu i u atmosferu. Ako si veliki grad i ljudi se masovno voze automobilima zagadjenje ti sleduje. Jedini spas je da se sto vise prebaci na metro, trole, tramvaje, i elektricne automobile. Naravno struja ce i dalje morati negde da se proizvede ali termoelektrane bar ne ispustaju otpad u sred grada u kome zivi 10 miliona ljudi.

A sto se "privremenog" koriscenja tunela za automobilski saobracaj tice, ja imam tri stava: NE, NE, i NE. Cak i kad ne bi bilo nekih velikih tehnickih problema, opet NE. Ako jos i TU glupost uspemo da uradimo onda necemo metroom ni u XXII vek.
 
Jedini urbani tunel za koji se zalazem je UMP tunel do Autokomande,taj jedini treba napraviti do 2021. godine sa prvom linijom metroa.Nijedan vise.
 
Vrh