Šta je novo?

Metro

Arnorian":2sdha0rr je napisao(la):
Елементи би могли да се искористе, али као цео план не. Тај план је као основу имао трослојни железнички систем - метро/регионална железница/међуградска железница. Многе битне делове града покрива регионална железница, која је сада неизводљива у таквом облику.

ја говорим само о метроу, не о регионалној железници, за то имамо Беовоз и БГ-Воз
 
Знам, али је организација метро линија у том плану део укупног плана и не може да се извуче из контекста. На пример, метро не покрива ништа северно од линије Калемегдан-Трг-Вук-Устаничка (Лука, Карабурма, Миријево...).

С друге стране, БгЧвор је у том плану независна мрежа за међуградске возове, а сада би морао да прими и њих и градске и приградске.
 
Za metro cija je osnovna osobina nezavisnost od ukrstanja sa drugim prevoznim sredstvima , nije toliko bitno ide li iznad ili ispod tla, pa ni da li vozilo lici na tramvaj ili voz.

Ukoliko moze da se stvori takva nezavisnost i druge vrste unapredjenja prevoza, poput brzine, veceg broja putnika i udobnosti, upotrebom savremenih niskopodnih tramvaja, pretezno trasama iznad tla, na vise linija koje pokrivaju veci deo grada, to moze biti samo dopuna najmanje dva pravca gradskog voza ili metroa koji nikako nije tramvaj.

Na primer jedna takva trasa sa uptrebom tramvajskih vozila na nezavisnoj trasi je moguca ivicom Banjicke sume, mozda sve do Avale, zatim od Aerodroma i bloka 45 pa trasom sadasnje linije 7, ili od Zemuna do bloka 70.

Ali trasa sedmice bi morala da pretrpi niz izmena koji bi joj omogucili potpunu nezavisnost, trasa bi isla skoro potpuno iznad tla, bez stubova, ali bi imala nekoliko kratkih deonica ispod tla koje bi istovremeno bile i stanice i pesacki prolazi, podrazumeva se i zatvaranje nekih bocnih ulica.

Trase od Zemuna do Vuka i od Vidikovca do Karaburme bi mogle da budu trase pravog metroa sa duzim tunelima i metro vozom, a ne tramvajem.

Mozda bi najbolje bilo pokusati na jednoj trasi nezavisnog tramvaja ispitati sve prednosti i nedostatke, pa onda odlucivati o konacnom obliku i trasama metroa.
 
Problem sa koriscenjem tramvajskih vozila je naravno kapacitet putnika. Takodje, treba razmisljati i o zagadjenju (svetlosnom, zvucnom) koje zahtevaju povrsni koridori, kao i o razlici u ceni. Na kraju, putovanje iznad tla zavisi od povrsinskih padavina, koje u gradu kao sto je Beograd (sa dosta padavina u toku cele godine) mogu znacajno da promene efikasnost i tacnost gradskog prevoza.
 
@Glas prirode,sasvim je Ok što vidiš tramvaj kao korisno prevozno sredstvo i vreme je pokazalo da će se još dugo koristiti kao deo neobilaznog identiteta Evropskih gradova :kafa:
Ali,tvoja poslednja rečenica je neprepoznatljiva u klasifikaciji UITP, i da se forumaši posebno noviji ne bi zbunjivali ,lakše je da se kaže da zalažeš za LRT,odnosno za paralelni novi tramvajski modernizovani sistem sa delimično nezavisnim deonicama ;).Da, i još nešto pedlagati da se gradi i ulažu ogromna sredstva u LRT pa da se čeka i vidi da li je to adekvatno u 2-3 milionskom gradu je skandalozno! :kafa: ;) Novac koji treba da se ulaže u gradnju Metro sistema putem ,poreza,kredita,obveznica,privatnog partnerstva je toliko veliki da bi promašaj u ulaganje u dokazano neefikasan sistem LRT za metropole bilo ravno zločinu,baš onako kako je 80'od samodoprinosa Beograđana ulagano u očajnu tramvajsku mrežu umesto gradnje Metroa,a posle samo 30.g morali smo da ponovo gradimo kompletnu tramvajsku podlogu,šine.
Dakle,ako imaš inovaciju zvanu "nezavisni tramvaj" kao lako ,jeftino,efikasno rešenje javnog prevoza u velikim gradovima,odmah da se prijaviš UITP da ti dodele svetsko priznanje za uvođenje inovacije posle 100.g verujem da ćeš posle ovakve senzacije postati bogat čovek pa ćeš po usvajanju zakona uskoro ,možda postati investitor u javno-privatnom partnerstvu Beogradskog metroa. :dil: :vops:
 
Kada bi dobili liniju Zemun Ustanicka, opet bi veci deo grada koristio stare vidove prevoza.

Ako postoje nacini da se ti vidovi unaprede, sta je tu sporno, kakve veze ima kako ce se tramvaj koji se ne ukrsta sa ulicama i staje na semaforima, zvati nezavisni ili lrt ili metro, samo ako je to poboljsanje ostvarivo !
 
Zato sto nemamo para za obe stvari.

Nismo bogati da kupujemo jeftino,zato je i dobar izbor CAF Tramvaj dok ce BKM trolejbusi(novi crveni) da se poraspadaju za neku godinu jer smo ih kupili jer su najjeftiniji a ne jer su najbolji.

Tako je i bolje da napravis jednu liniju metroa koju neces morati da prepravljas i tako dalje,a ne po srpski do pola uradjeno da ostavljas kao onaj nesretni prokop 35 godina.
 
Da Vučko, za Metro se slažem,a za trole koje god uzeli pa makar to bilo i Hess raspad im sledi za par meseci,ajde provozajte se trolom... recimo od obnovljenog trolejbuskog mosta do Banjice.Na sredini tog puta od KBC preko Pink tv pa do kasarni... asfalt je u tako očajnom stanju, rupa do rupe kao da ste u Kalkuti trola trese udaraju amortizeri u šasiju kojoj posle ovoga nema spasa..Beograd put je veća štetočina od bilo kog izbora trole tj.proizvođača.. :kafa:
 
Још да возачи не возе као ненормални троле би колко-толко дуже трајале :notok:
 
Znajte da je BKM najbolji proizvođač u ZND, bar takav ustisak sam steko iz komentara. Ne bi za džabe i u Rusiji i Ukrajini kupovali BKM trole pored svojih proizvođača :D
 
Ma trole su savim ok,da smo kupili neke trole od kompoizitnih materijala sada bi sakupljali delove po gradu.Ovako klasika pa kud i kamo ... :kafa:
Čekajući Francusku Metro animaciju ,evo Abu Dabi Metro animacije; :cool:
http://youtu.be/w2Q6VldMAcg
 
Sarkozi izgubio juce vecinu u senatu od strane levicara.Izgleda da puca na izborima za 7 meseci.Ko zna sta ce bidne sa tim metroom.

Inace,partija mu se zove UMP.Ne,ne izmisljam.Mislim da je ovo simbolicno :lol:
 
Ovo za Senat zapravo nije nekakva novost u smislu izbora, jer na izborima za Senat ne glasaju svi gradjani, vec par desetina hiljada elektora - lokalnih odbornika, gradonacelnika i drugih slicnih sluzbenika. Tako da je ovo skroz ocekivano jer je samo odraz pobede levice na prethodnim lokalnim izborima. Tj. nije to neki novi odraz javnog mnjenja i raspolozenja.

A da ce Sarkozi da pukne na izborima, vrlo verovatno, borris moze da nam da detaljniji izvestaj :)
 
Ne brini u Alstomu nisu izbori,guraće oni svoju investiciju ko god da je na vlasti :kafa:
 
2012":1sexdtwk je napisao(la):
Ne brini u Alstomu nisu izbori,guraće oni svoju investiciju ko god da je na vlasti :kafa:

Bas tako.

Francuska nije partijska drzava feodalnog tipa, iako su partije uticajne i imaju odane ljude na kljucnim polozajima.
Posle izbora smenjuju se celnici na izvrsnim polozajima, ministri, direktori pojedinih drzavnih firmi i institucija ali kadar ostaje.
Vrh piramide je politizovan pa se menja ali osnova to jest strucnjaci ostaju i time se odrzava stabilnost i snaga drzave koja god opcija bila na vlasti.
Koliko god i ovde politicari bili alavi, gramzivi i licemerni, ipak postoji osecaj za opste dobro to jest da su drzava i narod vazniji od partije i licnih interesa. A ako neko to slucajno zaboravi tu je pravni sistem koji je spor ali retko kada zakaze (Trenutno je u toku simbolicno sudjenje bivsem predsedniku Siraku za sitne prevare iz 90ih kada je bio gradonacelnik Pariza, odgovoran je on za vece svinjarije ali ovo se moze dokazati pred sudom, simbol je simbol, niko nije nedodirljiv)

Francusko rukovodstvo uvek podrzava svoja preduzeca kako kod kuce tako i u inostranstvu, time stiti i razvija privredu a istovremeno odrzava svoj uticaj na pomenute firme, bile one drzavne ili privatne, i lakse sprovodi drzavnu politiku.

Sarkozy je bitno oslabljen, narocito zato sto je duboko razocarao sopstvene glasace pa su spremni da glasaju za kandidata levice iz cistog inata. Ima jos dosta do izbora videcemo...

U svakom slucaju, ko god pobedio, direktori velikih francuskih firmi oticice na raport novim ministrima a onda business as usual :kafa: .

vucko":1sexdtwk je napisao(la):
A i zidar,he is a frenchman too ;)

Od kad imam francuski pasos samo kritikujem i zanovetam :D
 
zidar":2t33f6bz je napisao(la):
Od kad imam francuski pasos samo kritikujem i zanovetam :D

Користи своје право да критикујеш колико год можеш. Ми ћемо га изгубити када нам Образ уведе теократију, или када нам Вучко уведе комунизам, шта год се прво догоди. :D
 
Diktaturom proleterijata bi bar dobili metro,ali ni to vam nije dobro.Burzoazijo nijedna :laugh:
 
jovanovm":3d8hxuf3 je napisao(la):
Problem sa koriscenjem tramvajskih vozila je naravno kapacitet putnika. Takodje, treba razmisljati i o zagadjenju (svetlosnom, zvucnom) koje zahtevaju povrsni koridori, kao i o razlici u ceni. Na kraju, putovanje iznad tla zavisi od povrsinskih padavina, koje u gradu kao sto je Beograd (sa dosta padavina u toku cele godine) mogu znacajno da promene efikasnost i tacnost gradskog prevoza.


U tom slucaju treba kupovati tramvaje koji nisu od secera, pa se nece istopiti...Naravno da svi imamo lose iskustvo sa tramvajima kojih nema cim najmanja kisica poprska tlo, ali bice da je to pre nesto drugo nego tehnicko pitanje.

A ako to drugo ne pretrpi promenu, i sa metroom ce se dogadjati isto, kasnjenja, neredovnost, izostajanja, zakazivanja...

Ni metro nije savrsen i bezgresan, to zna svako ko ga je koristio tamo gde ga ima.

Ali ne postoje nikakve mogucnosti da u dogledno vreme veci deo grada bude povezan metro tunelima, jer je njihova izgradnja, jednostavno isuvise skupa, a da li bi to i zaista bilo potrebno u svim delovima grada.

Tunel je neosporno potreban ispod Vracarskog grebena, negde ispod Terazija, ali da li i ispod Senjaka, jer vec postoje zeleznicke sine kod Sajma i dosta prostora na tom pravcu.

Da li su potrebni tuneli na Novom Beogradu, vec je i zvanicno receno da ce tu metro ici iznad tla, ali sta sa bukom, cenom trase na stubovima i naruzivanju bulevara.

Ali to sto nam je svima neosporno potrebno je daleko bolji i pouzdaniji, pa i udobniji i zdraviji prevoz !

Ako bi to moglo da se ostvari nekim tramvajem ili trolejbusima koji ne zastaju na ukrstanjima, ne vidim sta je sporno da delovi grada gde metro nece skori proci, a pitanje je da lice ikad igde i proci, dobiju brzi tramvajski prevoz.
 
Mislim da smo pokazali dovoljno puta na ovoj stranici da bušenje metro tunela nije toliko skupo kako se prikazuje i da ovaj grad ima novca za tako nešto (očigledno, uzeo je toliko kredita za most preko Ade).

Problem sa korišćenjem tramvajskih vozila je opet - kapacitet (skoro pet puta manji od metroa, znači treba pet puta više vozila za isti broj putnika, istu tu udobnost o kojoj pričate). Da ne spominjemo da pametni ljudi mogu da kupe Bombardierova metro vozila za manje para po vozilu nego što smo mi platili CAF:
http://www.bombardier.com/en/corporate/media-centre/press-releases/details?docID=0901260d801203e4

Drugi problem je zagađenje - buka (stres je najveći faktor koji doprinosi razvoju karcinoma, neko će to da plati, ako ne platimo kroz vozove platićemo kroz lečenje), i padavine - poplave, sneg. Možemo naravno da ugradimo blokatore od buke, možemo da promenimo propise, da sredimo izolaciju u zgradama, da sredimo kanalizaciju da nam ulice ne poplavljuju kad padne kiša, da sredimo tramvaje tako da ih ne blokiraju iznenadne i obilne snežne padavine. Ali jednostavnije, jeftinije i bolje je jednostavno da iskopamo tunel (to već sada radimo za kanalizaciju, inače).
 
Tako je i u ceni izgradnji Metroa bušenje tunela uzima oko 20 %novca što je veoma malo u odnosu na dobit,a ono što je skuplje to su podzemne stanice,a njih u prvoj fazi ne mora da bude mnogo.
Eto primera za BGV, dovoljna je samo jedna podzemna stanica dubine kao Vukov S. na Vidikovcu da se linja P.Most-Rakovica-Železnik i te kako isplati jer masu stanovnika sa Ceraka,Vidikovca i okolnih brda za 10 min transportovala u sam centar i prema Karaburmi,i to sa visokim kapacitetom.
I kao neoborena dosad činjenica da se ulaganjem u Metro u svakom velikom gradu i te kako isplati.Niko još nije uspeo da dokaže suprotno u svetu osim nekoliko Lrt lobista kod nas,i sad s obzirom da im "nezavisni tramvaj" kao prikrivanje za lRT nije prošao,ostaje da ga nazovu novim imenom "mobilna šinska jedinica" ;) :kafa:
 
A i na NBG se ne kopaju tuneli vec bi se pravilo cut and coverom,dakle klasicno kopanje i betoniras okvire rupe,i voala,imas podlogu za metro i stnaice!Boli me dusa vise da postujem one fotke iz Sofije,tu tako uradise kao u nasem Bulevaru...
 
mobilna sinska jedinica :lol:

ocemo da se kladimo da ce to osvanuti u novinama u roku od 6 meseci
 
Ček' "mobilna šinska automatsko zavisno/nezavisna (kada se udari ograda)visokokapacitna (do pola),a kada se upari sa još dve (pun kapacitet),metarsko (sa mogućnošću proširenja) jeftino/skupa Bože zabrani jedinica" ;)
 
Vrh