Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Znaci da su radovi debelo nelegalni od starta. Iz rendera se moglo predvideti da ce doci do ove situacije sa betonom.
 
Kakve veze ima BNV sa ovim projektom? U kom delu mog komentara si video "divljenje staklenim zgradurinama". O čemu ti pričaš ili to botuješ po automatizmu?

Pa upravo sam i napisao da je potrebno razdvojiti radove na linijskom parku od radova na bedemima i potencijalnim arheološkim lokalitetima kako bi se ovi drugi radovi uradili kako treba a ne da budu opterećeni realizacijom projekta linijski park, a da su radovi na parku u ovoj zoni manjeg prioriteta od drugih zona gde je park važan zbog stanovnika tih naselja. Ti sad imaš situaciju da ti je glavni izvođač (investitor) za arheološke radove JKP "Zelenilo" koje svakako nije kompetentno za to. Takođe sam napisao što je po meni najvažnije a što projekat linijskog parka ne rešava a to je da priobalni deo tog projekta ima mnogo veće probleme od uređenja šetališta a to je parkiranje u zoni Kule Nebojša, gomila nehigjenskog nanosa i ružnih splavova a i manjak kvalitetnog sadržaja.

Jel stvarno misliš da će par hiljada ljudi koliko će živeti u Marini Dorćol i Kdistriktu jedini imati korist od ovog parka ? Ceo donji Dorćol će koristii taj prostor a i svi posetioci koji budu želeli.

Iako nije tema, kada si se već dotakao teme tvrđave nije loše da se upoznaš šta predstavlja Beogradska tvrđava, šta je park Kalemegdan i koje su mu granice od izgradnje parka a šta su priobalni bedemi i obaloutvdra koja je decenijama bila trasa železnice, i da napraviš razliku između ta tri, svaki na svoj način, izuzetno značajna pojma za Beograd.
Ne botujem po automatizmu, pogrešno sam te razumeo zbog onoga što smatraš da treba da bude "fokus". Linijski park na području donjeg grada, tj. unutar priobalnih bedema jednostavno nije potreban. Stare pruge više nema, ali i dalje ima relativno dobro uređene obale koja može da služi kao komunikacija između "Beton hale" i Promenade s jedne strane i 25. maja s druge.

A to da će linijski park koristiti svi Beograđani, da ti napravim jednu paralelu: beogradske ulice koristimo svi, ali realno su mnogo zagušene, jer je stambena izgradnja otišla nebu pod oblake (Beograd se urbanizuje ka centru, a ne prema periferiji) i time je postojeća infrastruktura postala nedovoljna, a nemoguće ju je proširiti.

Tako će biti i sa linijskim parkom - biće jednog dana izgrađen na ovaj ili onaj način, a onda će uz njega nići nove zgradurine. Moći će da dolaze tu i ljudi sa Donjeg Dorćola i odakle god, ali će nailaziti na popriličnu gužvu (kao što je recimo več sada na tzv. "Promenadi"). Fokus linijskog parka treba da bude "PARK" a tek onda komunikacija između novih i budućih naselja.
 
Погрешна је идеја од старта да пругу мења парк, сулудо копирање Њујоршког High line, помодарска замисао.
Copy - paste rešenja iz čitavog sveta, koja su super ideja. Nažalost takav trend preovladava i među delom forumaša. Sa druge strane imamo @Zuma i @dragan koji se išćuđavaju kako nešto može da se radi iako nije dozvoljeno zakonom i / ili da će nadležne institucije da postupe odgovorno i savesno. A svi vidimo kako prolaze odgovorni i savesni.
 
Ponavljanje je možda dosadno, ali je neophodno. Ono što je poznato nekima, nije poznato svima, pa čak ni većini.

Takođe, ako neko radi nešto nelegalno, a većina ostalih kažu da im je bez veze da stalno ponavljaju da je to nelegalno, pri čemu se i dalje ne dešava ništa da se to ispravi, onda se time pomaže i omogućuje da to nelegalno postane rutina, opšteprihvaćeno, kao neka nepisana tradicija koja je oduvek bila baš takva, pa više nema smisla misliti o tome.
 
I sve to može da se kaže na način da ne izgleda kao iščuđavanje.
 
I bez gušenja teme kačenjem istih slika i često istih postova dok neki od nas ne mogu da dobiju konkretnu informaciju šta će se i koliko još raditi od ovog (blesavog) projekta.
Meni je bitno šta će biti i sa onom deonicom parka od 25. maja pa dalje na istok. Da znam šta tu može da se planira za slučaj da odustanu od ovog promašenog parka.
Ispravka - nazovi parka. Pošto ne bi bio ni park nego štrafta zelenila široka 30 metara i zbijena između zgrada, dok 150 metara odatle stoji kej sa više nego dovoljno mesta i kapaciteta za sve ono što žele da zguraju u taj linijski park.
 
Da neko to zna, rekao bi. Svi koji su davali izjave, od Vesića nadalje, su rekli da će se Linijski park raditi sukcesivno po celinama, počevši od prve pa nadalje. Pošto sada vidimo da ne znaju ni kako da urade prvu celinu, jer im je zabranjeno ono što su hteli pa je rade po nekom provizorijumu, očigledno je da i oni sami nemaju predstavu ni šta rade SADA, a kamoli šta će tek raditi. Kad nekih informacija bude, naravno da če ih preneti svako ko za njih sazna. Pošto su međutim sada u toku radovi na prvoj celini, očigledno da treba pričati o tome. 25. maj je tek treća celina.
 
Ne vidim nista sporno sa delovima koji se ne prostiru na tvrdjavi, cak su i projektovani od strane dobrih arhitektnoskih biroa. Najveca vrednost ovog parka je pruzanje okolnim stanovnicima sredjenog parkovsko-biciklistickog koridora kojim moze da se ide do Ade ili Zemuna, a koji nema ukrstanja sa saobracajem.

Ne bih imao nista protiv da se ostali delovi urade po projektu koji smo videli, a da se deo na tvrdjavi promeni tako da se zadovolje kriterijumi za zastitu kulturnih dobra.
 
Ne vidim nista sporno sa delovima koji se ne prostiru na tvrdjavi, cak su i projektovani od strane dobrih arhitektnoskih biroa. Najveca vrednost ovog parka je pruzanje okolnim stanovnicima sredjenog parkovsko-biciklistickog koridora kojim moze da se ide do Ade ili Zemuna, a koji nema ukrstanja sa saobracajem.

Ne bih imao nista protiv da se ostali delovi urade po projektu koji smo videli, a da se deo na tvrdjavi promeni tako da se zadovolje kriterijumi za zastitu kulturnih dobra.
Ту и јесте главна мана овог пројекта. Требали су изузети део у зони тврђаве који је и био функционалан за шетање и вожњу бицикла и требали су одмах да почну део од базена до марине.
 
Ima nesto sto ispunjava sve te potrebe a vec je vecim delom i izgradjeno - Dunavski i Savski kej.
Delimicno se slazem. Od Luke Beograd to ipak nije moguce pa ruta ovog parka mnogo dalje doseze nego trenutni kej. Mislim da je izvesnije da ce se pre zavrsiti park nego izmestanje luke i izgradnja keja. Uostalom, zasto ne izgraditi oba? Mislim da je to najbolje resenje.

Licno bih voleo da se park od tvrdjave izgradi po projektu i da Zelenilo ne prekraja po svom nahodjenju.
 
Zato što linijski park, u svojoj originalnoj zamisli, u punoj dužini kako je predstavljen javnosti, nameće to da se neke bitne postojeće i buduće saobraćajnice podređuju njemu. Baš zato što je, pa - linijski. Umesto da bude klasičan park ograničenog obima i izgleda. Ja bih podržao izgradnju nekoliko manjih parkova duž ove trase stare pruge. Ali ne i izgradnju pravog linijskog parka, koji će da preseče taj deo grada na pola.

U Beogradskoj javnosti se kukalo prethodne decenije na to kako šine duž reke razdvajaju delove grada, presecaju ga na pola i ograničavaju broj mogućih ulica koje bi vodile do delova grada ''iza'' šina, uz reku (jer to obično moraju da budu neki podvožnjaci i nadvožnjaci jelte, jer ne želimo pružne prelaze u takvom delu grada). A sada se isto radi sa ovim parkom. Isto se presecaju delovi grada na pola. Isto se uskraćuje širenje krštene saobraćajne mreže. I isto se pravi vizuelna podela i distanca između jedne i druge strane parka.

Da ima pravde i razuma, Grad bi sproveo veliku anketu ili makar istraživanje i osluškivanje javnog mnjenja pa bi pitao ljude - da li biste radije da ovo...
Dorcol-kej-kod-25.-maja1.jpg

sa sve teretanama na otvorenom, igralištima za decu, skejt parkovima, parkovima za pse, terenima za basket... produžimo do Pančevačkog mosta, i jednog dana, korak po korak, spojimo sa istim ovakvim kejom na Adi Huji... ili biste radije da pravimo ovo:
linijski.jpg


Pa da vidimo šta bi ljudi radije odabrali. Naravno, kad kažem anketu mislim na anketu u poštenim uslovima, ne one nameštene, kao sa izborom kolor šema za javni prevoz ili sudbinom Starog Savskog mosta, gde se naprave sklepane ankete na sklepanim nazovi novinarskim sajtovima ili sajtu Beograda, i onda se u pretposlednjoj noći pojave horde msiterioznih glasova koji glasaju za ono što je u interesu vladajuće partije. :rolleyes:

Zato bi i trebalo da se ljudi više mobilišu i angažuju oko pitanja ovog linijskog parka, jer sumnjam da ćemo ikad imati poštenu anketu i istraživanje na tu temu. Ali ono što ne sumnjam - dok mi se ne dokaže da grešim - je da bi većina ljudi radije želela spajanje kejeva i rasčišćavanje brloga i pičvajza levo i desno od Pančevca (pa makar to trajalo i godinama) nego provlačenje neke uske štrafte zelenila koja će pritom ponovo ispresecati, razdvojiti i saobraćajno izolovati one delove grada koje smo šatro bog zna kako ''oslobodili'' ukidanjem pruge oko Kalemegdana (umesto da su ostavljena dva koloseka i sproveden LRT).
 
Poslednja izmena:
Na kraju krajeva, i Đinđić je 90ih sproveo biciklističku stazu od Toplane Dorćol do Ade tako što je na nekim deonicama stazu provukao bukvalno kroz industrijske objekte koji su još uvek radili. Pa ako je moglo to da se izvede u roku od koliko beše- - godinu dana valjda... ? (ako grešim, slobodno nek me ispravi neko), pa može i ova sad gradska vlast u ovim uslovima da savlada taj potez od Toplane Dorćol do Ade Huje. Pa ne mora odmah sve da bude ovako. Može da bude u početku i ovako. Pa da se onda kroz godine izmeštaju ti industrijski objekti i preuređuje taj deo grada, kao što je to bio slučaj na tom potezu od SSM do Sajma.

I taman će tada sa izmeštanjem svih tih brloga oni i njihovi investitori dobiti još Myyyy preeeciouuusss kvadrata da grade nove precenjene stančuge i poslovne kulčine između keja i Višnjičke odnosno Dunavske.
 
Na kraju krajeva, i Đinđić je 90ih sproveo biciklističku stazu od Toplane Dorćol do Ade tako što je na nekim deonicama stazu provukao bukvalno kroz industrijske objekte koji su još uvek radili. Pa ako je moglo to da se izvede u roku od koliko beše- - godinu dana valjda... ? (ako grešim, slobodno nek me ispravi neko), pa može i ova sad gradska vlast u ovim uslovima da savlada taj potez od Toplane Dorćol do Ade Huje. Pa ne mora odmah sve da bude ovako. Može da bude u početku i ovako. Pa da se onda kroz godine izmeštaju ti industrijski objekti i preuređuje taj deo grada, kao što je to bio slučaj na tom potezu od SSM do Sajma.

I taman će tada sa izmeštanjem svih tih brloga oni i njihovi investitori dobiti još Myyyy preeeciouuusss kvadrata da grade nove precenjene stančuge i poslovne kulčine između keja i Višnjičke odnosno Dunavske.
Ne vredi, ta biciklistička staza u okruženju industrijskih objekata nije dobra za politički marketing. A i generalno, sve investicije u infrastrukturu se ne preduzimaju zbog potreba građana, već zbog potreba investitora velikih stambenih objekata.

Inače se slažem u potpunosti s tobom.
 
Au.. :mad:
Da naprave deal i svi opareni i zadovoljni, sem gradjana Beograda.
Ovako se, inace, to stalno i svuda radi, samo sto je Beko ovde direktan u svojoj ponudi.
Drzava je najveci reketas.
 
Najbolje za građane je da ustupi gradu zemljište na Adi Huji i još nekog zemljišta, kao i da finansira ozelenjavanje Ade Huje i da može slobodno da gradi stanove.
 
Vest iz 2010e. Nije se puno/ništa promenilo od tada.
Jeste, Luka Beograd je dobila spor protiv Grada BEograda, tako da se saga oko imaoca prava korišćenja na tom zemljištu okončala. Ali saga šta će biti sa Lukom Beograd je daleko od okončane. Luka radi na usvajanju već drugog UPPR-a.

Kada bih imao makar neko potraživanje prema njima, tako bi ih zavalio u stečaj. Doći do toliko zemljišta za toliko malo para, stvarno ne služi na čast tadašnjoj vlasti (DSS).
 
Jeste, Luka Beograd je dobila spor protiv Grada BEograda, tako da se saga oko imaoca prava korišćenja na tom zemljištu okončala. Ali saga šta će biti sa Lukom Beograd je daleko od okončane. Luka radi na usvajanju već drugog UPPR-a.

Kada bih imao makar neko potraživanje prema njima, tako bi ih zavalio u stečaj. Doći do toliko zemljišta za toliko malo para, stvarno ne služi na čast tadašnjoj vlasti (DSS).
Jedino ispravno je da vlasnici preuzmu finansiraje izgradnje nove luke pa onda neka sa zemljištem rade sta hoce.
 

Ako se ovo realizuje (ali kažem ako, pošto se između Gremlina i Stojka ne zna ko više laže), ovo može da bude idealna prilika i povod za dalje korake ka spajanju keja od Marine Dorćol sa kejom kod Ade huje. I širenjem biciklističkih staza i pravaca koje sam predstavio na temi o biciklizmu.
Biciklisticki pravci.jpg
Samo da se okanu kretenske ideje o prolasku kroz linijski park i da između Ade Huje i Marine Dorćol stazu i kej sprovedu uz reku, i biće sve mui bien.
 
Тешко ће моћи стаза кроз луку. До Аде Хује је најбоље решење линијски парк дуж угашене пруге, па онда пролазак испод Панчевца на обалу.
 
Vrh