Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.718
- Pohvaljen
- 25.763
Naravno, ima još, izvan ove mape. I ne postoji samo Vodena kapija 1. Pogledajte sad situaciju na Vodenoj kapiji 2.
Sa jedne stare mape preslikao sam poziciju spoljašnjeg priobalnog bedema ispred nje. Kliknite za veću rezoluciju.
Imamo jednu još izraženije "smaknutu" strukturu veze između Vodene kapije 2, otvora u spoljnom bedemu i reke. Ono što je ovde fascinatno je, iako su originalni delovi Vodene kapije 2 veoma oštećeni, spoljašnji prolaz ima velike šanse da bude potpuno očuvan budući da se skoro KOMPLETNO nalazi u okviru granica železničkog nasipa! A tu se teren nasipao, a ne uklanjao. Takođe, zbog pomeraja nizvodno u odnosu na osu kapije (zaštita vrata kapije od topovske vatre), ostaci originalnog prolaza kroz spoljni bedem su nizvodno od savremenog podvožnjaka, iza betonskog zida podvožnjaka i potpuno unutar granica nasipa. Dakle železnički nasip je štitio ovaj deo bedema od 1899. do sada. Sumnjam da je pre 1899. iko uništavo vojne bedeme (i obaloutvrdu za visoke vode), a posle zbog nasipa niko nije ni mogao (sem kod dodavanja novog koloseka, ali tada takođe nisu imali potrebu za kopanjem u dubinu).
Pa ili imamo zaista puno sreće, ili je neko čak i tada mislio na to i na budućnost, dakle na nas.
Sada se uklanja i železnički nasip jer više ne služi ničemu. Pa eto još jedne prilike za rekonstrukciju delova tvrđave. Da vidimo da li ćemo opravdati poverenje nepoznatog projektanta Klaničke pruge iz davne 1899. godine.
Sa jedne stare mape preslikao sam poziciju spoljašnjeg priobalnog bedema ispred nje. Kliknite za veću rezoluciju.
Imamo jednu još izraženije "smaknutu" strukturu veze između Vodene kapije 2, otvora u spoljnom bedemu i reke. Ono što je ovde fascinatno je, iako su originalni delovi Vodene kapije 2 veoma oštećeni, spoljašnji prolaz ima velike šanse da bude potpuno očuvan budući da se skoro KOMPLETNO nalazi u okviru granica železničkog nasipa! A tu se teren nasipao, a ne uklanjao. Takođe, zbog pomeraja nizvodno u odnosu na osu kapije (zaštita vrata kapije od topovske vatre), ostaci originalnog prolaza kroz spoljni bedem su nizvodno od savremenog podvožnjaka, iza betonskog zida podvožnjaka i potpuno unutar granica nasipa. Dakle železnički nasip je štitio ovaj deo bedema od 1899. do sada. Sumnjam da je pre 1899. iko uništavo vojne bedeme (i obaloutvrdu za visoke vode), a posle zbog nasipa niko nije ni mogao (sem kod dodavanja novog koloseka, ali tada takođe nisu imali potrebu za kopanjem u dubinu).
Pa ili imamo zaista puno sreće, ili je neko čak i tada mislio na to i na budućnost, dakle na nas.
Sada se uklanja i železnički nasip jer više ne služi ničemu. Pa eto još jedne prilike za rekonstrukciju delova tvrđave. Da vidimo da li ćemo opravdati poverenje nepoznatog projektanta Klaničke pruge iz davne 1899. godine.
Poslednja izmena: