Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Кад неко у октобру најављује радове за крај следеће године обично од тога нема ништа, све изгледа почиње "крајем следеће године" и изградња овог линијског парка и Националног стадиона и метроа и индустријског парка...
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/4...avrseno-pocetak-gradnje-krajem-naredne-godine

ЛИНИЈСКИ ПАРК
Идејно решење завршено, почетак градње крајем наредне године
Више од 50 младих инжењера осмислило је вишенаменску оазу за одмор и забаву између Бетон хале и Панчевачког моста

Линијски парк, најзначајнији градски пројекат на отвореном, прескочио је још једну степеницу ка циљу – завршено је идејно решење за уређење простора између Бетон хале и Панчевачког моста. То значи да јавност може да види како ће бити преуређено 46,7 хектара приобаља којим су до пре две године пролазили возови. Тих 4,6 километара издељено је на десет целина и сваки тим архитеката, пре осам месеци изабраних на позивном конкурсу, добио је део запуштеног простора да га обликује. Више од 50 младих инжењера осмислило је вишенаменску оазу за одмор и забаву која ће заменити пругу и стихијски подигнуте објекте, оплеменити део града уз индустријска постројења и омогућити бољу везу града и реке.


Идејно решење основ је за план детаљне регулације (ПДР) подручја од Бетон хале до Панчевачког моста чији је рани јавни увид окончан у мају. У јануару следеће године, каже Марко Стојчић, главни градски урбаниста, биће усвојен ПДР без којег нема разраде техничке документације будућег парка и издавања грађевинске дозволе, односно реконструкције. Стојчић тврди да би изградња парка требало да почне крајем следеће године. Најмање две године биће потребне док Београђани не добију линијски парк по узору на њујоршки Хај лајн, који ће имати пешачке и бициклистичке стазе, платое за изложбе, фестивале, клизање, дечја игралишта, спортске терене на отвореном, трим стазе, скејт парк, кафиће, ресторане, уметничке павиљоне, едукативне центре...

– Реч је о великом и сложеном пројекту јер треба решити бројне имовинскоправне односе на траси парка како бисмо могли да уклонимо привремене и нелегалне објекте. Зато ћемо најпре сређивати оне целине код којих нема таквих проблема попут дела код Бетон хале и целине пет, шест, седам или осам. У фебруару ћемо расписати тендер за избор пројектанта, а за сваку целину биће издата посебна грађевинска дозвола како бисмо у фазама могли да уређујемо тај део града – истиче Стојчић и додаје да је вредност пројекта око 55 милиона евра и да ће новац бити обезбеђен делом из буџета, а делом из донација компанија и појединаца који граде или већ имају вредне комплексе на траси будуће вишенаменске оазе.

Израду идејног решења за линијски парк са око 200.000 евра финансирала је компанија „Себре Марина Дорћол” која је прошле године купила „Марину Дорћол” и на тој локацији планира да зида стамбени комплекс. Са њом су изабрани тимови потписали уговор за хонораре. Архитекте су имале три месеца да испоруче детаље за целину коју су добиле да преуреде. У јуну су почели и имали су рок од три месеца да заврше идејно решење. Крајем августа Стојчић им је одобрио продужетке због, како је образложио, враћања четири целине на дораду.
 
Ovaj render bas I nije realan :roll:
 

Prilozi

  • Screenshot_20201024-155412__01.jpg
    Screenshot_20201024-155412__01.jpg
    263,9 KB · Pregleda: 1.350
Што да не?

Код нас се под почетком градње подразумева да дође велики политичар с групом мањих личних политичара, својим великим личним стручњаком и нешто подстручњака, својим медијима, својим обезбеђењем, својом послугом и послужењем, то представља фину групицу кад су камере близу и под правим углом, велики политичар узме мању лопату и пребаци мало материјала с једне осредње гомиле на другу знатно мању. Покупе се, оду на велику прославу почетка великих радова.

Следеће године у отприлике исто време радови стварно почињу. Опет су ту сви, у нешто већем броју па не мора посебно да се намештају камере и углови снимања, довезе се једна пристојна грађевинска машина да стоји иза групе и добро се види, ту је и градилиште ограђено с пет пута пет метара неке траке на стубићима, а сада су ту и подржаваоци велике политике великог политичара који овај пут пресеца траку уз велики осмех, сви тапшу, политичари и стручњаци задовољно једни другим упућују пригодне честитке и досетке. Сви оду на богату прославу.

Следеће године у неко време, било које, исти политичар је службено одсутан на историјском путу, али су ту његови лични министар и велики лични стручњак, и овај пут радови стварно почињу.

После још неодређеног броја следећих година, неколико пута се свечано и на сличан начин отварају делови пројекта који су претходно завршени. То може бити свега два-три пута, а може и више, у зависности од величине великог пројекта. Што године више одмичу, велики пројекат постаје све више историјски.

Коначно, једног историјског дана у историјској садашњости какве никад пре није било, по завршетку великог пројекта приређује се велика прослава, с много публике, великим озвучењем, с певачким звездама које добровољно певају из патриотских разлога, с народним колима и песмама, с ватрометом, мада може и без њега, с министрима и њиховима секретарицама, с домаћином из околине који је донео своју пробрану, најквалитетнију ракију да за историјски напредак свог краја почасти великог, историјског политичара. Намештено је и неколико радника да се сликају пар секунди, да се зна ко је све то урадио под мудрим и одлучним руковођењем ... Ту се слави дуго, обезбеђење, послужење и расположење су на нивоу, сви државни системи - од шофера, прислужитеља, до медијских извештача раде уиграно ... Дан за историју и памћење се уз тежак мамурлук и истрошене гласне жице завршава у пристојно време, пред поноћ. Велики политичар, министри са секретарицама и покојим секретаром су одавно отишли, а пошто је пут до главног града дуг, а случајно је и викенд, они наравно о свом трошку, јер истекло им је радно време и не желе да троше државни новац, одлуче да преспавају у оближњем мотелу, и они имају душу, не могу све време да раде ...

Следећег јутра, радници и чистачи на лицу места историјског пројекта примећују да се ван круга у којем је било отварање с прославом радови и даље у мањем обиму настављају, није баш све могло да буде завршено у тако кратком, историјском року какав никад пре није постигнут ....
 
Na renderu u zadnjim sekundama se vidi i saobracajnica sa "patrljka" Pančevca...ali render trpi sve...
 
Sve će da počne da se gradi krajem sledeće godine, naravno pred izbore koje planiraju početkom 2022..

Nego, nešto drugo mi pada u oči. 55 miliona evra za ovo?! Mozaici u Hramu koji će nadam se trajati barem 1000 godina su koštali 43 miliona evra, dušebrižnici ne mogu da prežale što to nije uloženo u bolnice, a cena za ovaj park ne smeta..

Što bi rekla Rahela Ferari - 55 miliona za sprdnju i zaje*******anciju..
 
Prelepo izgleda, ali me mnogo nervira što se ne potrude oko nekih detalja na renderu jer imamo delove rendera gde su samo pešaci na crvenoj stazi, a negde (uglavnom) su samo bicikli.
Crveno je valjda biciklistička staza, a plava šetačko trkačka.
 
Verovatno će korigovati cenu, setite se da je pominjano oko 100 miliona na početku.
 
100 milijona! Ovde će lovuša da se tovari bagerima u privatne kontejnere, prilika je prilična.
 
Zar Linijski Park ne bese konkurs? Nesto se ne secam da sam video neke druge predloge.
 
Predlozi su se videli i ovde, a ovo ti je sinteza višemesečnog napora 10-ak superkreativnih mladih timova. :D
 
Ima li neko sa foruma koji je bio u tom timu mladih strucnjaka...?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Koliko se sećam bio je jedan forumaš koji je bio član jednog tima.
 
Ono sto mene čudi najviše posle gledanja video snimka je to što sve celine deluju potpuno skladno i prosto je čudno/nemoguće da 10 različitih timova projektuju toliko slične stvari.
 
Bravo to je i moj utisak...kao da je projektovanje bilo dirigovano...ali ruku na srce...svaki deo ima svoj neki smek u detaljima.

Takođe, primetio sam i da se kroz sva rešenja provlaci aktuelni parkovski mobilijar iz BW-a i parka kod beton hale...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Verovatno su svi radili pod nadzorom jednog "generalnog" arhitekte (možda Marko Stojčić glavni urbanista?) koji je usmeravao ekipe i diktirao celokupni koncept.
 
Razgovarao sam sa članom jednog tima, kaže da je svaki tim predao ogromne sveske projekata.

U pitanju su desetine, negde i stotine stranica. Postoje arhitekte koje su se bavile samo određenim detaljima, tipa mobilijar ili vodene površine.
 
Vrh