Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

_20201025_153857.JPG

_20201025_153800.JPG
_20201025_153910.JPG
_20201025_153927.JPG

_20201025_153948.JPG
_20201025_154025.JPG

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787090#p787090:2pztfsi9 je napisao(la):
Плусквамперфекат » 25 Oct 2020 09:42 am[/url]":2pztfsi9]А не кажете шта би тачно та реконструкција подразумевала, рестаурацију сачуваних зидова, откопавања, или затварање ове лепе обале у нови зид од цигле?
Prvo, detaljno arheološke istraživanje svakog istorijski interesantnog dela oblasti koju će da obuhvati linijski park. To nikada nije urađeno iako je u staro vreme Savski deo priobalja bio veoma važan deo Beograda. Ali mislim stvarno detaljno, zbog značaja ovo prostora, potencijalnog uništavanja zbog fundiranja parkovskih objekata, moguće totalno destruktivne gradnje sasvim nove obaloutvrde i otkrivanja eventualno nepoznatih, a za istoriju i prezentaciju zanimljivih delova. A ne ona sramota od pristupa na Trgu Republike gde se na tako važnom mestu glavne gradske kapije istraživanjem nisu ni bavili sem da shvate (kasno) gde se uopšte nalazi. Je ni tačnu lokaciju nisu znali. Pa su je sada kao markirali na pločniku tako da niko živi ne može čak ni da u celini sagleda gde se nalazi, i kad to otprilike zna, a 99,99% ljudi koji odnekle dođu u grad i nema predstavu da tamo postoji bilo šta slično. Isto je i sa ovim prostorom. Istraživanja je bilo VEOMA malo, a sad žele da prekopaju ceo prostor uz obalu. To se ne sme raditi na slepo.

Zatim, kad se shvati čega sve ovde ima i gde je, da se interesantni delovi otkopaju i da im se ubuduće omogući pristup ako su ispod nivoa sadašnjeg tla.

Zatim, da se dozidaju nedostajući delovi bedema tamo gde to ima smisla i bar otprilike znamo kako su izgledali, a takvih mesta ima dosta. Recimo glavni deo priobanog bedema, onaj koji sam skicirao. On je veoma širok i nije problem da se po njemu hoda, pa se ne bi izgubilo na korisnom prostoru.
 
Ovde se vidi da je ovaj deo bedema prosto zatrpan zemljom, napravljena kosa zemljana padina, i tu, na bedemu, onda zasađeno neko rastinje i drveće. Od bedema je ostao samo vertikalni zid od cigala na strani ka putu, koji i sada postoji.

122447856_3931407380220472_644771903267361690_o.jpg

Međutim ovde je bedem uređen. Ovako treba da bude.

file.php
 
Ovde se bolje vidi deo bedema zatrpan zemljom.

Linijski park, Delovi Tvrdjave 5.jpg

Ali je zato ovo pohvalno. Omogućili su pristup Vodenoj kapiji iako je ispod sadašnjeg nivoa tla.

Linijski park, Delovi Tvrdjave 6.jpg

Međutim, uprkos tome nema čak ni delimične rekonstrukcije zgrade iznad nje koji joj vizuelno daje veći značaj, tako da bude bliže važnosti koju je nekada imala. Možda tek kao početak fasade ili naznaka njenih donjih delova? Sigurno eksperti mogu smisliti nešto potpunije od običnog prolaza kroz bedem? To onda ne liči na tvrđavsku kapiju kakve su ostale na Kalemegdanu, a bila je baš takva.

Vodena kapija 1.jpg

Vodena kapija 1, nekadasnji izgled.jpg
 
Tako se to radi :) Mnogo bi značilo zaista da priča o bedemu dođe nekako do medija.

Očekujemo možda od Igora da napravi neku reportažu o bedemu. Dron snimci bi fenomenalno legli.
 
Niži deo starog obalskog bedema, ulaz u Vodenu kapiju i sama Vodena kapija, stanje 9. Marta 2020.

IMG_5039_1.JPG

IMG_5038_1.JPG
 
Daj Bože da neko usliši Zumin predlog i astroduletovo pitanje, te da se očuva istorijsko nasleđe Beograda.

Ali, onda se setite gondole, Trga republike i "konzerviranja" Stambol kapije, kuće braće Baruh, i mnogih drugih primera gde su interesi investitora i profita išle direktno protiv očuvanja istorijskih vrednosti grada. Možda bi bilo najbolje da linijski park započnu na potesu od Pančevačkog mosta do 25. maja, a da ovo ostalo ne diraju, bar ne dok neki nezavisni Zavod za zaštitu spomenika ne izda svoje uslove za rekonstrukciju.
 
Evo jednog lepog rendera Vodene kapije koji pokazuje da bi restaurirani bedemi i gradske kapije tik uz šetalište ipak MOGLI da izgledju lepo, iako na ovom delu obale nema puno mesta. Samo da se pokuša da se umesto ovlaš i simbolički iscrtanih kontura na tlu i na zidu, kao ovde i na drugim mestima (što su verovatno izabrali ne samo zbog slobodnog prostora nego i da bilo brže i jeftinije), ipak pokuša sa pravim rekonstrukcijama tvrđavskih bedema. Ovde se vidi da uz dobro prostorno rešenje ni manje mesta ni razlika u nivou tla nisu nesavladive prepreke u funkcionalnom i estetskom pogledu. Čak suprotno, ova zbijenost i izražena treća dimenzija ukupnom ambijentu dodaju neku posebnu dinamiku i ekspresivnost prostora. Neki sličan vizuelni efekat bi sigurno mogao da se postigne i sa rekonstruisanim bedemima. Bez toga bi sve ovo možda delovalo previše modernistički, uglađeno i artificijelno za samo srce zaštićene srednjevekovne tvrđave i okolinu gradske luke iz 15. veka. Nizvodno, kod stambenih solitera uz Dunav, to je u redu. Nema tog sukoba u stilu i izgubljenih potencijala. Ali ovde je bio koristan malo drugačiji pristup.

122453369_3931407546887122_6979975986891877586_o.jpg

file.php
 
@Вожд

Odlična reportaža.
Samo ću da napišem ukratko: I linijski park, i pruga!
Pa valjda može da ostane pojas širine 3 do nekih 3,5 metara širine za tram-train do Tadeuša Košćuška.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787205#p787205:72yg8up4 je napisao(la):
Zuma » Ned Okt 25, 2020 5:59 pm[/url]":72yg8up4]Ovde se vidi da je ovaj deo bedema prosto zatrpan zemljom, napravljena kosa zemljana padina, i tu, na bedemu, onda zasađeno neko rastinje i drveće. Od bedema je ostao samo vertikalni zid od cigala na strani ka putu, koji i sada postoji.


Međutim ovde je bedem uređen. Ovako treba da bude.

file.php

file.php

Jel su ti delovi u istoj zoni? Moguce da su radii razliciti timovi. Jedni normalni, kojima su bedemi vazni pa su resili da ih urede, i drugi koji su u fazonu rusi sve staro pa su ih zato i zatrpali zemljom.
 
Da, u pitanju su različite zone i različiti timovi. Ali ne verujem da je to bilo presudno. Render gde su bedemi rekonstruisani je više nizvodno, u 2. zoni kod fudbalskog terena, gde ima više prostora pa je tu bilo lakše ubaciti sve što su želeli. Zatrpani bedemi su u 1. zoni. Verovatno su se u 1. zoni rukovodili činjenicom da se ionako mali prostor tu bolje koristi za nove potrebe ako se bedemi zatrpaju zemljom, pa se napravi neka kosa zelena rampa, nešto što vizuelno lepo izgleda, kao zeleni zid prema bučnoj ulici. Kad ne bilo tvrđavskih bedema, to bi bilo sasvim dobro rešenje, međutim oni su ipak baš tu, pa moramo biti svesni šta je važnije. Takođe, rekostruisani bedem pravi još bolji vizuelno-akustični zid prema bučnoj ulici, a ljudi mogu da sede i na njemu. Recimo oni topovski useci na vrhovima tvrđavskih bedema u Gornjem gradu su uvek puni klinaca pošto funkcionišu kao najskuplje privatne lože u pozorištu, a takođe gledaju, tj šire se, prema reci, pa bi bili i vidikovci na većoj visini. Odnosno lepo bi se videla voda iznad glava ljudi koji šetaju. Mislim da se rekonstrukcijom bedema ne bi puno izgubilo ni na korisnom prostoru ni na upotrebljivosti tog prostora. A ova troglasta rampa i braon površina ispod nje verovatno simbolično predstavlja tobožnje "bedeme" (plavo je biciklistička staza, crvena je za trčanje). Ja bi ipak više voleo prave bedeme, pošto su i dalje baš tu, ispod zemlje.

Pogledaj krajnje levi deo sledeće slike da bi video kako su oni zamislili "zatrpane zelene bedeme"

122456607_3931407733553770_8774852639359490420_o.jpg

Takođe, zelena padina umesto bedema se vidi i ovde. Lepo izgleda, naravno. Ali ovo zelenilo bi moglo ometati vidik na reku a i ne izgleda da je relativno strma padina puna rastinja predviđena za sedenje (koliko se sećam sadašnji nagib padine uz prugu je oko 45 stepeni). Bedemi bi bili ružniji ali daleko upečatljiviji, primereniji za ovo mesto, a možda i korisniji kao prostor za zaista masovno korišćenje umesto samo za gledanje. Braon traka na tlu je definitivno simbol bedema. Ispratite kuda ide. Tačno su tuda išli i bedemi pre probijanja trase za prugu.

122670909_3931407710220439_6585322632206578411_o.jpg

Podela na zone i autorske timove.

122444519_3931407500220460_5020321033187916254_o.jpg
 
Гледам пругу и не могу да схватим о чему размишља 50 младих инжењера осим како да стуца буџеткске паре
100 милиона! А пруга већ постоји као и трасе.

100 милона да се изгради парк, а колико ће град још да кошта да се тај парк после одржава у потребном стању?
Ко ће да га користи? Па он је свима далеко, и НЕМА градског саобраћаја који би у довољној количине довозио кориснике тог парка!
 
Prle prvobitan iznos je bio 100 miliona dok je trenutno aktuelan takođe veliki iznos od 55 miliona evra.
 
Боље да осмисле трамвај дуж Дунавске до Бека.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787308#p787308:da9tuqz2 je napisao(la):
Прле » Pon Okt 26, 2020 12:58 am[/url]":da9tuqz2]Гледам пругу и не могу да схватим о чему размишља 50 младих инжењера осим како да стуца буџеткске паре
100 милиона! А пруга већ постоји као и трасе.

100 милона да се изгради парк, а колико ће град још да кошта да се тај парк после одржава у потребном стању?
Ко ће да га користи? Па он је свима далеко, и НЕМА градског саобраћаја који би у довољној количине довозио кориснике тог парка!

Cena je 55 miliona. Ne mozes tako da gledas. Sto vise sadrzaja i lepih mesta u gradu, to veci broj turista i sto je jos vaznije, veci broj nocenja, jer ako umesto 7 mesta koja zele da obidju ima 11, to znaci da ce ostati u BG jedan dan vise. To za sobom povlaci vecu zaradu hotela koji plati porez, boravisnu taksu za jos jednu noc, hranu i pice koju turisti potrose za taj dodatni dan. Tako da bi novca za odrzavanje trebalo da bude.

Inace, ako je duzina parka 4500 metara, a cena 55 miliona, ispada da jedan metar duzine parka (ne kvadratni metar) kosta 12000 evra. Za ovakav park ja mislim da to nije skupo.
 
Kilometar autoputa u Srbiji košta između 2500 i 7000 hiljada evra po metru dužine (ne po kvadratnom metru).
 
Cifra je očigledno prenaduvana za izvlačenje i krađu narodnih para. Mislim da narod treba se ogradi od ovakvih dugova, da ne stoji iza duga 55 miliona, te ga stoga neće plaćati, već će za njega lično odgovarati osobe umešane u kreiranje takvog prenaduvanog duga, posebno kad odu s vlasti, da se njima kreditori obrate za naplatu duga.
 
- Na ovim renderima mi je i dalje dobar deo bedema pod zemljom. Trebao bi da bude vise istaknut.
- Svidja mi se plava boja biciklisticke staze, jer asocira na kanal sa vodom.
- Celom duzinom "linijskog parka", sve do pristanista, postoji ovo divlje naraslo drvece, kako se vidi i na fotkama, mislim da ih ne treba cupati da bi se posadilo novo. "Park" je dobrim delom vec tu, po mom misljenju.
- Nemam nista protiv teniskih terena, ali ovi novakovi su nekako mnogo ruzni tu kako su skockani. Mozda ih treba premesteti tamo gde je fudbalski teren, ali da to bude usklanjeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787308#p787308:hnu3orfh je napisao(la):
Прле » Нед Окт 25, 2020 11:58 pm[/url]":hnu3orfh]Гледам пругу и не могу да схватим о чему размишља 50 младих инжењера осим како да стуца буџеткске паре
100 милиона! А пруга већ постоји као и трасе.

100 милона да се изгради парк, а колико ће град још да кошта да се тај парк после одржава у потребном стању?
Ко ће да га користи? Па он је свима далеко, и НЕМА градског саобраћаја који би у довољној количине довозио кориснике тог парка!

Jeste apsolutno tačno da je suma novca kriminalno visoka, to mislim da nikad nije dovođeno u pitanje kao što svi znamo da su i ostali projekti kriminalne cene jer nas kradu

No to na stranu, u svakom normalnom gradu se ovako nešto posmatra kao vrlo isplativa investicija koja će drastično povećati cenu zemljišta u svojoj široj okolini što dalje privlači privatne investicije i gradnju što donosi priliv novca u budžet od čega se dalje javno investira u druge projekte oplemenjivanja grada što dalje dovodi do rasta cena što dovlači nove privatne investicije i tako u krug. Svaki moderan grad se i razvijao na takvom principu i to nije bacanje para.

Za Beograd generalno je od kritične važnosti da se sve obale srede, stave u funkciju i maksimalno povežu sa ostalim delovima gde god je moguće, to niko ozbiljno ne bi smatrao bacanjem para kao što ni rekonstrukciju Kalemegdanske tvrđave ne bi
 
Realno gledajući, najpotrebniji je deo, koji će povezati bedem beton hale, sa trenutnom ravnicom, kod kule Nebojsa.To ima da kosta, bas dosta, jer ima puno nivelacija i zastita od poplava da se radi.Nadam se da je delom i zbog toga, ova sumanuta cifra od 55 miliona.
Da li ima najava, de ce zapusteno setaliste na adi huji, da se spoji sa dorćolskom stranom?

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
To bi morao da bude jedan od projekata u budućnosti, s obzirom da je to zapušteno, a taj deo grada je oživeo u prethodnim godinama zahvaljujući novom kompleksu, odnosno tržnom centru i tek treba da oživi u narednim godinama kada se izgradi još dosta stanova pored BIG-a.

Tužno izgleda taj deo kod Ade Huje, ogroman prostor, a neiskorišćen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787417#p787417:2i9jqcju je napisao(la):
Kailan » Pon Okt 26, 2020 12:49 pm[/url]":2i9jqcju]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787308#p787308:2i9jqcju je napisao(la):
Прле » Нед Окт 25, 2020 11:58 pm[/url]":2i9jqcju]Гледам пругу и не могу да схватим о чему размишља 50 младих инжењера осим како да стуца буџеткске паре
100 милиона! А пруга већ постоји као и трасе.

No to na stranu, u svakom normalnom gradu se ovako nešto posmatra kao vrlo isplativa investicija koja će drastično povećati cenu zemljišta u svojoj široj okolini što dalje privlači privatne investicije i gradnju što donosi priliv novca u budžet od čega se dalje javno investira u druge projekte oplemenjivanja grada što dalje dovodi do rasta cena što dovlači nove privatne investicije i tako u krug. Svaki moderan grad se i razvijao na takvom principu i to nije bacanje para.

Gde bi se to povecala cena zamljista? Zar en znas da tamo zemljista slobodnog nema, osim ako nece da grade stanove u Donjem Gradu.
 
Vrh