Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Rotweg okretnica za 167 i prolazna za 180 i 185, Nassweiler okretnica za 167 i još neki francuski bus.
 
Kad ga majstor preuredi (slika je od pre par meseci)




A ova od danas, isti bus


 
O javnom prevozu Budimpešte se dosta pričalo, al sad mogu i lično potvrditi da im svi podsistemi odlično funkcionišu, kako vikendom tako i radnim danima. Čak i nakon deset časova uveče, i to nedeljom, prevoz se ne čeka dugo u centralnim gradskim zonama. U Beogradu i one najfrekvetnije linije idu poput antibiotika u to vreme. Automati za prodaju karata su prilično jednostavni za korišćenje. Dnevna karta staje oko 5 evra, što je i više nego prihvatljivo za pruženu uslugu. Lako je snaći se, u principu, uz manju pomoć google-a, a stajališta su, inače, odlično obeležena i prilično detaljna, neretko opremljena i info displejima, čak i dalje od gradskog jezgra.

Bio sam smešten u brdovitom delu Budima (Budakeszi), a do jednog od centralnih gradskih terminusa, ujedno i većeg presedačkog čvorišta Szell Kàlmàn tèr, vodi jedna autobuska linija oznaka 22, 22A i 222 (manje varijacije u trasi a i krajnje odredište im se razlikuje za po jednu stanicu koliko sam mogao da vidim na stajalištu). Ide bukvalno svaki čas i u kasnijim večernjim časovima. Opslužuju je isključivo MAN-ovi Lion's City. Kolovoz je delimično oštećen, pa ni oni ne mogu bez lupkanja i škripuckanja.
Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11

I jedna sličica stajališta gde mi se apartman nalazio.
Pogledajte prilog 10

Par slika Ganz tramvaja kod parlamenta. Oni koji rade na 2-jci u perfektnom su stanju, dok one na linijama 47 i 49 malo više odaju godine. Trebalo bi da su proizvedeni nedugo nakon drugog svetskog rata.
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7

Tu su i ČKD tramvaji. Svi su udvojeni solo tipa, i u perfektnom stanju. Jedina su vozila na nekoliko linija (41, 56(A), 59, 61).
Pogledajte prilog 6

CAF-ove sam viđao samo na linijama 17 i 19. 19-ica mi se čini interesantnom, pošto se dobrim delom drži Budimske obale Dunava, kao što to čini 2-jka u Pešti.
Pogledajte prilog 5

Minibus Karsan Atak i električni Modulo rade na linijama za obilazak zdanja starog Budima. Modulo mi je bio prijatan za putovati, dok se Karsan tresao i tandrkao kao traktor. Moguće da i nisu ovako loši, već da sam ja naleteo na lošiji primerak.
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3

I još par fotkica trolejbusa, jedinog vida javnog prevoza koji nisam koristio, nažalost. Stari Ikarus 280 me je baš obradovao. Deluje da je u odličnoj formi.
Pogledajte prilog 2

Tu je i trolejbus bez nekih vidnih oznaka, a identičan je MAN-ovima NL.
Pogledajte prilog 1

Imaju i nove Solarise koji se mogu kretati i autonomno van kontaktne mreže.
 
Popodne je nastao pravi haos u saobraćaju, kako gradski prevoznici nastavljaju štrajk (povnovo pregovori u četvrtak) oseća se veliki manjak autobusa kao i ogromna količina automobila. Garaže i parkinzi unuverziteta Saarbrücken koji su uglavnom poluprazni bili su prepuni i svi su u isto vreme krenuli svojim kućama. Na to se nadovezao i protest Kurda u samom centru grada.



Inače kroz sam univerzitet Saarbrücken (Universität des Saarlandes https://www.uni-saarland.de/nc/startseite.html ) prolaze više autobuskih linija.








Zanimljiva opcija da putnik kod vozača sa bankovnom karticom podigne keš.

 
Neko od kolega odvalio rampu na izlazu iz univerziteta. Inače oko 12 linija tuda saobraća.




Oretnica u gradiću Sulzbach, tu je par većih trgovina Edeka, Lidl, DM.....








 
Jedna od okretnica u Saar univerzitet. Fale N linije.




 
Nalepnice na info tabli, fali im otkup laptopova :)
 
Samo im ta pošast fali :lool:
 
Bilo bi dobro na ovoj temi otkrivati više interesantnih svetskih primera sa Google Street View-a. Recimo imamo primer jednosmernog stajališta Dělnická za linije 1, 2, 7, 11, 12, 13, 14 i 25 u smeru ka severu, odnosno stanici Holešovice.

Ukoliko vozači automobila primete tramvaj koji se kreće u istom smeru ispred njih zaustavljaju se ispred stajališta kako bi putnici koristili kolovoz za pristup vozilu što se može videti na ovom klipu.

U pitanju je novi niskopodni solo tramvaj Pragoimex EVO1 snimljen prilikom testiranja na liniji 6. Prag se neda da će u dogledno vreme nabaviti adekvatnu niskopodnu zamenu legendalnih ali svakako vremešnih ČKD Tatri T3.

Takvo rešenje predstavlja najjeftiniji način gradnje tramvajske trase na sredini ulice no poseduje mane u vidu kočenja saobraćaja i nemogućnosti istovremenog korišćenja stajališta autobusa i tramvaja.

Ovo drugo je moguće rešiti postavljanjem posebnog autobuskog stajališta ispred tramvajskog kako bi se izbeglo čekanje autobusa da se zaustavljeni automobili sklone. Ukoliko tramvaj već stane, autobus može da sačeka da se isti skloni, nakon čega putnici mogu presesti na sledeći koji naiđe.
 
To smo imali pre rata u Beogradu, a sad, Bogu hvala, nemamo. Bilo bi mrtvih.

U Drezdenu, na primer, postoji i na otvorenom putu, a saobraćaj iza tramvaja zaustavlja semafor.
 
Nije ovo za nas i naše bahate i nervozne vozače.
 
Ima toga i po Beču. Kad sam prvi put to video bio sam zbunjen, zamalo da mu viknem ej otvorio si vrata na sred ulice :D :D :D
Nema tu puno priče, vozači stanu i čekaju dok tramvaj ne zatvori vrata i krene.
 
Takav sistem, stajališta na sred puta, funkcionise i u Sofiji. Odredjeni broj stajalista ima i dodatno ostrvo sirine oko metar na koje ljudi mogu da izadju i zatim predju na trotoar. Medjutim razlika u odnosu na ostrva kod nas je sto nemaju ogradu, stubice i stanicne kucice vec sluze bas samo kako bi ljudi tu stali na kratko, dok ulaze tj. izlaze iz tramvaja. Vozaci su u ovavezi da stanu pred ostrvo kada putnici ulaze/izlaze

Evo ga i primer:

https://goo.gl/maps/wAxBqbFSCwZwCZx28



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bilo je toga i u Beogradu. Tramvajska stanica na kraju Beogradske (u to vreme Borisa Kidrica) na Slaviji bila je upravo takva. Takodje i stanica u Karadjordjevoj, kod mosta u Brankovoj i kod pristanista.
 
Da li je bila takva neka i u Nemanjinoj kod generalštaba ?
 
Tu je i trolejbus bez nekih vidnih oznaka, a identičan je MAN-ovima NL.
У питању је MAN NGE 152. :wink: Купљени су половни из немачког Еберсвалдеа 2011. као замена за ЗиУ-9 који су тада још били у саобраћају.
 
Ne, u Nemanjinoj, tzv. stanica Akademija je bila na ostrvu, na kome se cekao tramvaj.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671305#p671305:1h7xnbm0 je napisao(la):
Žika » 19 Oct 2019 11:45 am[/url]":1h7xnbm0]Da li je bila takva neka i u Nemanjinoj kod generalštaba ?
 
Hvala, ne mogu da se setim kako je to nekad izgledalo.
 
^^^^^^
Ja ne mogu da se setim sta je bilo pre nedelju dana, ali se secam sta je bilo pre 40-50 godina. :grand:
 
Bilo je tih stanica na ostrvima više. Kod Pravnog, i u Bulevaru, i u sadašnjoj Beogradskoj, pa u J. Gagarina....
 
Vrh