KimIlSin » Pon Sep 02, 2019 10:39 pm[/url]":3nzokwya]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=649447#p649447:3nzokwya je napisao(la):
Express » 16 Aug 2019 09:23 pm[/url]":3nzokwya]Znam, zato i spomenuh baš te linije i dotično naselje.
281 ide do centra ali ne u sam najstroži centar (samo do železničke). Da bi stigao do centra moraš uhvatiti 279 pa na tram koji te "istovari" baš u samom centru. Pametno. I vuk sit i ovce na broju. Ima mesta i za tramvaj, za zglobni autobus, solo autobus ali i za minibus te da se pritom izbegavaju konflikti.
Nema takoreći "borbe" između zglobnog autobusa i tramvaja, niti izjedanja trasa pogodnih za zglob solo vozilima. Solo popunjavaju slabe, neopterećene "rupe" u mreži između primarnih trasa dok minibus povećava pokrivenost kvartova sa neprilagođenom infrastrukturom za veća vozila. Severozapadno od centra u delu grada koji predstavlja naša podavalska naselja solo i minibus fideri dovoze ljude do tramvajske mreže.
Ovako po gradu kako god okreneš tramvaj i zglobni autobus su uobičajena pojava, odnosno okosnica sistema, dok su solo linije više prigradskog karaktera. Ako je tramvaj kičma celog sistema onda je zglobni autobus kičma sistema fidera odnosno ključni fider. Sekundarni je solo autobus a tercijalni minibus. Pa sad možeš da vidiš kakav su cirkus napravili od Beograda u poslednjih pola veka. Ovo je sada samo šlag na torti.
Raskopaju pola grada zbog tramvaja da bi posle opet muku mučili s njim zbog čega nam ne preostaje ništa nego da trčimo na prepune autobuse za koje pametnice misle da su dovoljni solo. Ludaci. Žao mi je Beograda. Ne zbog toga što je moj rodni grad već zato što njegovi stanovnici ma kakvi da su sada (doselio se i Kurta i Murta) uopšte ne zaslužuju takvu patnju prilikom kretanja po gradu. To ne treba poželeti nikome.
281 je uvedena da bi omogućila direktnu vezu sa železničkom stanicom. Tako nešto je Beograđanima očito misaona imenica, a gradskim ocima i planerima koje su doveli po rodbinosko-udadbenoj vezi ko zna koje strine samo su španska sela.
Tačno. Sve stoji oko odlične organizacije javnog saobraćaja u Zagrebu. Samo, ima par malih problema, koji se zovu geografija i urbano planiranje. Zagreb je planski građen grad. Tamo se urbanistički planovi poštuju, pa ni klimu ne možeš da staviš bez dozvole, čak ni terasu da zastakliš na spoljnjoj fasadi k'o čovek. :mrgreen:
Beograd se razvijao stihijski i, uglavnom, bez ikakvog plana, osim ako izuzmemo plan iz 1881, nešto planiranja između dva svetska rata, Novi Beograd i još par naselja na obodima Beograda. Takođe, u Zagrebu nećete videti solitere u centru grada, niti ćete videti novogradnje u ulicama koje prethodno nisu proiširene i do kojih tramvajske linije nisu sprovedene. Što se geografije tiče, tu stvari postaju još komplikovanije za Beograd. Beograd se nalazi na tri obale, dobar deo površine se nalazi na brdovitom terenu, tako da to, u kombinaciji sa urbanističkim haosom, čini organizaciju javnog prevoza jako skupom i komplikovanom rabotom. I u Beogradu ima feeder linija, na primer do okretnice na Banovom brdu, ili do okretnica NBG. Ali, prosto je nemoguće sprovesti tramvajske linije kroz najfrekvetnije delove grada, jer su ulice preuske. Zato je jedino rešenje strpati sve pod zemlju, i metro, kao i tramvaje, gde god je to moguće. Tek tada bi počele da se naziru neke konture budućeg rešenja ovog galimatijasa koji trenutno imamo. Naravno, uz to treba ODMAH zabraniti svaku dalju gradnju u širem centru, izgraditi sistem javnih garaža uz terminuse sistema za masovni prevoz putnika, kao što su tramvaji i budući metro. Možda bi se trebalo razmišljati i o naplati ulaska automobila u uži centar grada. Bez sinergijskog pristupa, koji bi rešio sve to, možemo da pričamo o autobusima do sutra, ali, nažalost, oni su često jedino rešenje u trenutnoj situaciji u Beogradu.