O javnom prevozu Budimpešte se dosta pričalo, al sad mogu i lično potvrditi da im svi podsistemi odlično funkcionišu, kako vikendom tako i radnim danima. Čak i nakon deset časova uveče, i to nedeljom, prevoz se ne čeka dugo u centralnim gradskim zonama. U Beogradu i one najfrekvetnije linije idu poput antibiotika u to vreme. Automati za prodaju karata su prilično jednostavni za korišćenje. Dnevna karta staje oko 5 evra, što je i više nego prihvatljivo za pruženu uslugu. Lako je snaći se, u principu, uz manju pomoć google-a, a stajališta su, inače, odlično obeležena i prilično detaljna, neretko opremljena i info displejima, čak i dalje od gradskog jezgra.
Bio sam smešten u brdovitom delu Budima (Budakeszi), a do jednog od centralnih gradskih terminusa, ujedno i većeg presedačkog čvorišta Szell Kàlmàn tèr, vodi jedna autobuska linija oznaka 22, 22A i 222 (manje varijacije u trasi a i krajnje odredište im se razlikuje za po jednu stanicu koliko sam mogao da vidim na stajalištu). Ide bukvalno svaki čas i u kasnijim večernjim časovima. Opslužuju je isključivo MAN-ovi Lion's City. Kolovoz je delimično oštećen, pa ni oni ne mogu bez lupkanja i škripuckanja.
Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11
I jedna sličica stajališta gde mi se apartman nalazio.
Pogledajte prilog 10
Par slika Ganz tramvaja kod parlamenta. Oni koji rade na 2-jci u perfektnom su stanju, dok one na linijama 47 i 49 malo više odaju godine. Trebalo bi da su proizvedeni nedugo nakon drugog svetskog rata.
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Tu su i ČKD tramvaji. Svi su udvojeni solo tipa, i u perfektnom stanju. Jedina su vozila na nekoliko linija (41, 56(A), 59, 61).
Pogledajte prilog 6
CAF-ove sam viđao samo na linijama 17 i 19. 19-ica mi se čini interesantnom, pošto se dobrim delom drži Budimske obale Dunava, kao što to čini 2-jka u Pešti.
Pogledajte prilog 5
Minibus Karsan Atak i električni Modulo rade na linijama za obilazak zdanja starog Budima. Modulo mi je bio prijatan za putovati, dok se Karsan tresao i tandrkao kao traktor. Moguće da i nisu ovako loši, već da sam ja naleteo na lošiji primerak.
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
I još par fotkica trolejbusa, jedinog vida javnog prevoza koji nisam koristio, nažalost. Stari Ikarus 280 me je baš obradovao. Deluje da je u odličnoj formi.
Pogledajte prilog 2
Tu je i trolejbus bez nekih vidnih oznaka, a identičan je MAN-ovima NL.
Pogledajte prilog 1
Imaju i nove Solarise koji se mogu kretati i autonomno van kontaktne mreže.