Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Žika":1qk75t5r je napisao(la):
Tek da vidiš novi Solaris uživo, totalno drugačija priča nego na slikama. Bus jednostavno odskače, izgleda fenomenalno.
Može slika ovde, da vidim da li gledam pravi i najnoviji model?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Dizajnom i nekim rešenjima išli su ispred vremmena i diktirali standarde.
Mada, umeju ponekad da preteraju. Mislim da je to starlajner, recimo.
Kod gradskih su se uglavnom držali klasike, u skladu sa zahtevima vremena. Izlet im je onaj pokriveni zadnji točak na N... 215...čini mi se. Pomagajte.
 
Solaris sa Žikine slike bi trebao biti low entry ako se ne varam :) Lepo mu stoji bela boja, kao i većini vozila dizajniranih prema aktuelnim trendovima.

Iskreno Branik, Starliner mi izgleda odlično, pogotovu uživo, al to je i stvar ukusa na kraju krajeva :) Što se gradskih autobusa tiče, Neoplan je među prvima napravio prototipove potpuno niskopodnih autobusa. No, od kad je oformljena grupacija Neoman, Neoplan je bazirao svoju proizvodnju isključivo na autobuse turističkog tipa, kao i Setra između ostalog. Lepo su podelili tržište u okviru svojih konzorcijuma.

Ne mogu ni ja da se setim kodne oznake Neoplana sa pokrivenim točkovima, al znam na koji model konkretno misliš.
 
Moja greška, čitam Starliner, a mislim na Skyliner-a. Preteran je bio i po meni, ali se i pokazao nepotrebnim, pa je izbačen iz ponude pre nekoliko godina. Potreba u Evropi za vozilima takvog tipa, svedena je na minimum koji pokrivaju proizvođači poput Setre sa modelom HDH, koji se, opet, prodaju u znatno manjem broju od Comfort Class-e. Mislim i da Van Hool ima još uvek povišenu varijantu u ponudi. Neoplan je ostao na Cityliner-u, Tourliner-u i Skayliner-u naravno. Ne znam šta im je sa Jetliner-om. Bio je i on redizajniran, al ne znam dal im je još u proizvodnji. Interesatno je da je i Mercedes odustao od Travega za evropsko tržište, pa je celokupna ponuda svedena na nekoliko varijanti Tourisma, dok im je Travego ostao glavni adut za turske prevoznike, kojima trokraka zvezda nema alternativu.
 
Misliš na ovaj iz 2002. ?

2002,96-11,Neoplan%20N%20516%20SHD%20Skyliner,LA.jpg


Neopran je što se tiče dizajna uvek odskako od svih i to debelo.
Za vožnju mi je uvek bio nekako težak, manje okretan od Setre.
 
Nisam nikad imao priliku da vozim ni jednog. Ali, i meni odaje takav utisak.
Nikad i nisam preferirao manove, srece mi je uvek bilo na strani mb.
Međutim, posle jednog putovanja na Krf manom M&M transa, promenio sam mišljenje. Ono je lađa sa karakteristikama glisera.
 
Kako si izdržao u busu toliko dugo ? Meni je plafon do 100 km posle kreće svrabež.
 
Dobro društvo i anestezija. Što vi tamo kod tebe rekli, šnaps.
Meni je tu najveći problem, a putovao sam prilično, kad osetim kod nekod od vozača neku nesigurnost. E, onda počinjem da "vozim" i tu više ni spavanja, ni opuštanja nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686588#p686588:222vusfb je napisao(la):
Žika » Sub Dec 07, 2019 2:35 pm[/url]":222vusfb]Misliš na ovaj iz 2002. ?

2002,96-11,Neoplan%20N%20516%20SHD%20Skyliner,LA.jpg


Neopran je što se tiče dizajna uvek odskako od svih i to debelo.
Za vožnju mi je uvek bio nekako težak, manje okretan od Setre.

To je, mislim, pretposlednja generacija Žiko, a ja sam mislio na ovu poslednju sa jako zakošenim prednjim gornjim vetrobranom :) Ne znam im kodne oznake iskreno. Naravno da ih ne mogu komentarisati iz ugla vozača, a kao putnik sam sa Neoplanom imao samo odlična iskustva, a putovao sa svim mogućim generacijama Skylinera, Citylinera, Eurolinera itd. Uglavnom odlična sedišta sa dosta mesta za noge, plus dobro upijanje neravnina, i svaki put mi je sa njima bio pravo uživanje. Isto važi i za starije generacije Skylinera sa velikim pravougaonim farovima (oznaka je valjda N122/3 mada se mislim i njegov naslednik vodi pod istom oznakom, a drugačije su samo svetlosne grupe gledano spolja i maske naravno). Imao sam prilike da putujem i njima nekoliko puta, i jedino bi im se performanse mogle uzeti kao zamerka, ponajviše zbog dugačkog prenosa rekao bih, al zato zvuk :) Tada su još ugrađivali mercedesove V8 motore ako se ne varam. Najviše sam putovao Skylinerom pretposlednje generacije, kojih još uvek ima u velikom broju kod naših prevoznika.


Novi Skyliner je još uvek slabo prisutan kod nas. Imaju ga samo Oktopod i Olimpik travel mislim. Od klasičnih GT-a sa Citylinerom N116 sam imao najbolja iskustva. A što se Setre tiče, putovao sam i sa njom dosta, ali su mi utisak pokvarili pojedini primerci serije 200, ponajviše zbog samih prevoznika, al zato nikad neću zaboraviti fudkesovu 328DT. O seriji 400 tek da ne govorim, dok još nisam imao prilike da putujem serijom 500. No, Neoplan je ostao moj miljenik, iako možda nije na onom nivou od pre nekoliko decenija.
 
У међувремену, у свету који напредује, уводе се нове технологије.

Foshan welcomes hydrogen fuel cell tram
CHINA: A hydrogen fuel cell tram has started test running on the Gaoming Line in Foshan, ahead of opening of the city’s first tram route later this month.

The 17·4 km Gaoming Line on the west bank of the Xijiang River is intended to serve 20 stops when completed. The first phase will serve 10 stops on a 6·5 km section of the route.

CRRC Qingdao Sifang is supplying eight trams powered by hydrogen fuel cells developed with Canadian company Ballard Power Systems under a C$6m agreement. The three-section low-floor trams have capacity for 285 passengers and a maximum speed of 70 km/h. Six hydrogen storage cylinders give the vehicles a range of 100 km.

Foshan is investing heavily in the technology, having reportedly already put 768 hydrogen powered vehicles into service by the end of October. It has a network of six refuelling stations, with another 12 expected to come on line by the end of this year.

Fuel cell trams are already in service in Qingdao and Tangshan.
Линк: https://www.railwaygazette.com/vehicles/foshan-welcomes-hydrogen-fuel-cell-tram/55268.article
 
Jedino ostaje zal sto ce ovakva vozila zauvek biti u temi "Gradski prevoz u svetu" a ne u temama "Autobusi","Trolejbusi"... Ovakav je trebalo da bude prostor za stajanje u HIgerima po meni, kao na drugoj Trollino-voj slici, sa ovakvim prostorom za stajanje negova namena je promasena ali da ne idemo u OT...
 
To je posledica nameštanja tendera, odnosno toliko prijateljskih odnosa našeg izuzetnog predsednika sa drugim državama. Nemam nigde novinara da istražuju zašto se to čini, i to ne samo u ovim nedavnim tenderima, nego i sve prethodne nabavke, posebno kada su kupljeni Ikarbusi. Nećemo mi videti prihvatljive autobuse sve dok ne budemo imali fer i normalne tendere.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687308#p687308:3p8cx53e je napisao(la):
Пантограф » 09 Дец 2019, 21:55[/url]":3p8cx53e]Al da ne budete u zabludi kad je o Kinezima reč:

https://www.railwaygazette.com/vehi...ctric-buses-to-keolis-nederland/55300.article

и наш електро Хигер је релативно добар аутобус. али мислим да је овај дизел Хигер полупроизвод на основу слика које сам видео на форуму. а BYD је опасан играч који је агресивно кренуо на Европу
 
Elektro Higer je još gori od dizelaša, bar što se tiče pouzdanosti.
Ni BYD se nije nesto pokazao, Kinezi ko Kinezi. Albulkerki im je vratio elektro buseve uzete za njihov ART. Nisu mogli da izdrže jednu smenu, oko pola deklarisanog dometa. Išli su samo glavnom ulicom bez ikakvih skretanja jedino što ima blag uspon duž čitave ulice. Inače se radi o busevima plaćenim 1,3 miliona po komadu, šta tek očekivati od znatno jeftinijih...
 
Lepo. A meni je punjenje investcija.
Šta sve voziš? Ovaj man, iveko, citaro...
Jesu li grupisani po linijama ili šta zapadne?
 
Nije, sa ovim cenama rezervoar lagano uvek pun (pun bio i u Srbiji).
Inače ovaj MAN nije naš, a vozimo sve redom dok ne poludimo i zadržimo se na jednoj liniji. MAN (Nemački, Turski), Mercedes, Iveco, Solaris. Iveco ima najgore sedište ali nekako najlakše se čovek namesti i ima papuču kočnice kao i Solaris. Ovi švapski imaju glupu pedalu i veoma nezgodni da se čovek namesti (uvek je nešto nezgodno).
 
Vrh