Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.712
- Pohvaljen
- 49.519
Koji grad??
Нисам навео јер пише на трамвају.Koji grad??
Sad ce da ispadne kao da sam Vuckov advokat, ali zapravo pisem preventivno i jer zelim da skrenem paznju na nesto.Srećom, kod nas je blagostanje, sve cveta, posebno u javnim službama, pa nam se ovako nešto ne može desiti.
Ah, trulo je na tom Zapadu.
Moja greska onda. Mislio sam da si ti pogresno protumacio Vuckov post, a zapravo sam ja taj koji je pogresno protumacio tvoj.Očito nisi čitao šta sam zapravo napisao. Poprilično sam bio sarkastičan.
Francuzi izgiboše zbog produženja i opet kraćeg radnog veka nego kod nas, Nemci eto neće da rade više za manje para.
Nama lepo, rmbamo do 65, progutasmo hranu skuplju 100% nego prošlog leta, i tapšemo, naravno...
Naprotiv, u Holandiji je vrlo jaka socijalna politika, ali zasnovana pre svega na subvencijama građanima, najviše na osnovu ekonomskog statusa. Na subvencije građanima se troši približno polovina budžeta. Prevoz najskuplji u EU, stanovanje jako skupo, obavezno privatno medicinsko osiguranje, gde je (po mojoj predpostavci), profit osiguravajućih kuća veći od svih ostalih troškova zdravstvene zaštite. Znači ako su poreskom prijavljena mala primanja, i nisu našli ništa sumnjivo, pokrivaju ti u određenim slučajevima čak dosta veliki deo troškova stanarine, javnog prevoza i zdravstvenog osiguranja. Korporacijama se ne dira u profit, u nižoj ekonomskoj klasi je, ako ništa, iskorenjeno ekstremno siromaštvo, sve srećni i uljuljkani.Sto se tice racionalizacija u Holandiji, prezir Kapitala u odnosu na gradjane je jeziv.
Uvek pod maskom stednje, uvek pod maskom razuma ukidaju se poslednji ostaci socijalne drzave.
Uvek bez mislosti.
Само што у Дежели таблице по избору коштају 100 евра а овде бар 5 пута скупље.Pametni kupuju kvalitetna vozila a ne istočnjačko smeće.
Ovo sa registracijom LPP treba i GSP da uvede.
Takođe, za povratak državnog monopola za lokalni saobraćaj, i stvarna konkurencija (nekoliko operatera na jednoj liniji) za međugradski saobraćaj.
- Privatniku monopolisti je najisplativije koristiti postojeću infrastrukturu, i kada treba preći na drugu tehnologiju transporta (tramvaj, voz, metro) može čak sabotirati projekte. Najbolji primeri su PAN TRANS i Lasta, ali i mnogi drugi lokalni monopolisti u Srbiji. Ni razvijene zemlje nisu imune na korupciju i lobiranje protiv javnog interesa.Šta se postiže sa državnim monopolom?
Kakav je to oligopol kada od Amsterdama do Ajndhovena imaš vozove na svakih 10 minuta, jedan prevoznik sa jednom uslugom po pitanju cene i kvaliteta. Isto tamo gde je R-net, Connexion, Arriva imaš samo njih za celu opštinu, grad ili grupu predgrađa Amsterdama recimo. U Evropskoj Uniji imamo pozitivne primere Regio Jet, Flixtrain, Westbahn, više operatera na jednoj trasi u domaćem saobraćaju sa stvarno boljom ponudom cene i kvaliteta za potrošača! Na železnici nema utrkivanja, tako da uz dobar dispečerski centar možeš imati fer konkurenciju.Trenutno vlada sistem na nivou izmedju oligopola i slobodnog tržišta u javnom prevozu.
A zašto ne ulazi osim korporacija? Zato što je slično kao sa zakonom o gradnji.Znači tržište je otvoreno, ali u principu niko ne ulazi van već ustaljenih prevoznika (EBS, Conexxion, Arriva, Qbuzz, Hermes, Keolis itd...)
Cilj te de-državizacije je pred narodom bilo povećanje izbora u kojem će se pojaviti i niže cene, a dobio se skuplji transport sa eventualno smanjenim subvencijama. Kada skineš institucianolni karakter javnog prevoza, naravno da će doći do rezanja, čak i ukidanja pokrivenosti javnim prevozom. Neki put vođeno i od strane države, kao genocid počinjen ukidanjem pruga po Jugoslaviji posle 1966. radi razvoja "tržišnog socijalizma".Čak štaviše najmanji problem su prevoznici, jer nemaju gotovo nikakvu podršku države i samim tim zavise od prodaje karata.
Od 10. decembra 2017. ne možeš kešom kupiti kartu kod vozača, samo kartom, a ne primaju VISA kartice! Ta odluka je doneta dekretom za skoro sve prevoznike, i ja sam imao sreće da sam tada već imao holandsku bankarsku karticu. Na kartomatima primaju samo novčiće na onom manjem broju aparata koji uopšte i primaju bilo kakvu gotovinu! Komfor novog ili održavanog starog vozila ne osećaš ako putuješ do pola sata, a što je većina putovanja. Kada ti još dođu NOVI elektrobusi holandske proizvodnje, u rukama Holanđana, koji se stalno kvare, ljubiš svoj bicikl i koristiš ga čak i za preko 20km u jednom smeru u odnosu na ta nova vozila.Ne pominješ da se nabavljaju najnovija vozila i da je usluga vozača i ostalog osoblja na razvijenom nivou tako da nema potrebe za promenom prevoznika već cena, odnosno država treba da subvencioniše.
Da, vrlo dobra infrastruktra/kultura/bezbednost za bicikl su prednost izbora, gde mi nije žao za manje putnika javnog prevoza, ali za distance preko 10km van ringova velikih gradova ljudi su više ugroženi. U Holandiji je jako raširene parcijalne zasebne trake za javni prevoz. Negde ih imaš tamo gde autobus ide na pola sata radnim danom, na sat vikendom. Negde ih imaš tamo gde su ulice ionako prohodne, pa dođe u centar Amsterdama u traku sa automobilima, i tamo se jako poremeti red vožnje. Pa uštedi vreme u odvojenoj traci, pa izgubi ulaskom u zglobni autobus samo na prednja vrata.Pisao sam već autobus je potpuno podređen u Holandiji, što zbog cene, što zbog infrastrukture.
Tamo gde linije imaju svoju zasebnu traku ima i putnika (R NET ili u Groningenu npr.), tamo gde nemaju tu se i oseća manjak ljudi.
Koja je poenta da čekaš bus 5-6 minuta kada si bajkom već otišao 500-600 m dalje, a infrastruktura u "Ring-ovima" je takva da se bajkom brže krečeš nego busevima (metro ili tramvaji su druga priča), van gradova kolima se brže stiže gde nema vozova.
Pa naravno, a uz to jeftinije.Dajem primer svoje rođake, živi u Almere, a radi u AMS, odveze se kolima do stanice i vozom do Centralne na posao, buseve ne koristi uopšte, tako je kod većine Holanđana.
Što se tiče cene prevoza, ja sam za smanjenje cene u gradovima, jer je usluga premala u odnosu na cenu, što se tiče vozova mogla bi biti manja cena, ali ne previše.
Sad ćete pitati zašto?
Pa zato što NS ima najfrekventniju mrežu posle Japana i Švajcarske, zato što debelo plaćam taj neki komfor u samom vozu.
Bude li se drastično smanjila cena, vozovi će biti prepunjeni, biće kašnjenja i sam sistem će se lagano raspasti.
Već sada su vozovi prepunjeni, vikend 2 sata popodne Utrecht-Amersfoort Intercity sa dva "Koploper-a" u sinhronu prepunjen ko čep, ni do putničkog prostora nisam uspeo da stignem, zamisli uz niže cene potencijalni haos...
Problem sa pretplatama je što ti ne nude ama baš ništa sa nepersonalizovanom kartom. Čak i Srbija, koja se srozala na nivo siromašnih država Afrike, ima popust 20% za nepersonalizovanu povratnu kartu. Kod pretplata traže da uzmeš uslugu minimum na godinu dana, kada možeš preći samo na skuplji paket pretplate. Jedan od najgorih sistema pretplata u Evropskoj uniji. Mnogo pozitivniji primeri su Češka, Austrija, Slovačka. Interesantan primer poštovanja prava privatnosti u praksi je Belorusija, gde za gradski prevoz ne postoje personalizovane pretplatne karte.Čak štaviše NS nudi lepe ponude za različite pretplate, to sam od skora otkrio.
Da, uvek ima nečeg ličnog. Ja nisam projektant holandskog sistema prevoza nego korisnik, i korisnik koji je mogao da ga uporedi sa drugim boljim ili lošijim primerima. Sa aspekta tehničke integracije jeste dobar sistem. Ali čak i u Beogradu sam se uvek osećao nekako slobodan da sednem u autobus-tramvaj-voz, dok u Holandiji po nekoliko puta razmislim pre nego što sednem u nešto od toga sa sve holandskom platom.Tako da sve u svemu nije loš koncept, nisu ni prevoznici, već DRŽAVA koja se u Hagu krije iza mnogih maski.
Za ostale stvari koje si napisao se većinski slažem, sve je skupo do zla boga, mada je hrana jeftinija nego u SRB tako da i nije sve crno, mada ovo je sve moje viđenje situacije.
Mapa pešačenja je super, ali bi bila još bolja dodavanjem izmerenih putanja (obeleženih isprekidanom linijom) do važnih lokacija. Trude se Francuzi, ali to ne znači da i mi možemo naša mesta da učinimo lakšim za navigaciju. Istina je da se na ovim prostorima generalno zanemaruje važnost pešačkih delova putovanja, posebno u sastavu planiranog korišćenja javnog prevoza.
Sve to fino ja tamn htjedoh da kacim dalje reportažu i onda klizeci ko da si ceko sa svim tim informacijama.Bas fino da trole jos nekog proizvođača to je bas dobro za radi unifikacije i održavanja.Bilo kakve informacije na stajalistima NuLA na kioscima oko Karata nula U turist birou Mapa Nula vrsta karata nula Informacije o zamjenakim linijama za tramvaje Nula okretnica nije uradjena zašto Pogledajte prilog 160343
I gdje ima mejl neki da se piše Šteti
Nama su potrebne pruge po kojima bi išli svi ti tramvaji.Tramvaje su valjda već naručili, a opet za razliku od nas. Nama ne trebaju izgleda. Sve je tip top što se toga tiče
Наравно. Код нас се ипак ради онако како не треба али ајде…Pa reče čovek zašto je BKM prošao na tenderu. Ako nisu zadovoljni sa njim, naravno da ne treba da nastave sa nabavkom istog.