Jedno kratko vreme je tako bilo, ako me sećanje dobro služi.Било је давно приколица и код нас
Ovo nisam baš najbolje razumeo.Ovo bi moglo da bude rešenje i kod nas umesto šihtaša.
U vremenu opterećenja bus vuče prikolicu. Kad špic prođe, opterećenje splasne, prikolica ide na šlus. Ovakav sistem omogućava fleksibilnije i brže reagovanje. Pravi modularni transport.Jedno kratko vreme je tako bilo, ako me sećanje dobro služi.
Ovo nisam baš najbolje razumeo.
Ако говоримо о географском подручју, природно јбусе да је аутобус основни минималан превоз и да има највећу географску покривеност. Оно са чиме сам живео је да на првом месту на којем сам радио аутобус има 6-19, а смене су биле 6-14:15 и 14-22:30. Док се нисам преселио ближе том радном месту, имао сам други бицикл до друге железничке станице, која је 45 минута бициклом одатле (десило се да су га украли баш када сам се селио ближе том радном месту). Друго радно место је било гледано на карту у близини великог чворишта јавног превоза Слотердајк са већом железничком станицом, метроом, трамвајем, много аутобуса, а у пракси 20 минута пешке, што убија средњу брзину превоза. Нема чак ни антибиотик линије. Нека друга подручја имају јавни превоз али који почиње тек од 6 или чак 7, а викендом од 9, па ти ништа не значи што иде на типа 15 минута. Чак и метро викендом тек од 7:30.Autobuski saobraćaj u Holandiji ima sekundarnu funkciju, u poslednje vreme u manjim mestima se ukidaju bus linije zbog nesiplativosti i trenutno se vlada bori koliko može sa prevoznicima da prestanu sa ovakvom praksom...
Holandija uoošteno se na celom nivou više skoncetrisala na biciklističku infrastrukturu i ograničavanje automobila pre svega u gradovima, to im se višestruko isplatilo...
Istina je da je javni prevoz skup sa Chip karticom koja se dopunjava kreditom, medjutim ako imate mesečnu pretplatu/godišnju onda se po meni itekako isplati..
У зонама у којима становање има колико-толико доступну цену или немаш ништа осим аутобуса на бар 3-4 километра, или су довољно далеко од већих градова да разлику у цени собе платиш кроз карту за воз. Прескупост становања посебно у Амстердаму је учинила да тамо Холанђани тамо буду мањина, да се направи систем странци за странце из којег Холанђани узимају кајмак (нешто локални богаташи, нешто Влада, по нешто по неко ко има среће да има па некоме скупо изнајми). Права Холандија баш нема везе са Амстердамом, као причом која се добро продаје, а у правој Холандији ствари са јавним превозом су доста горе изузев тамо где су ближе железничке станице.Ovo za plaćanje bez keša nije toliko do industrije javnog prevoza, već do same zemlje koja stalno pokušava da uvede inovacije u svakodnevnom životu, nekad stvari funkcionišu ok, nekad se završi katastrofalno...
Autobusi su u Holandiji uopšte katastrofa po brzini i ceni, ali po većim gradovima ih ima jako malo, faktički idu po obodima da popune rupu u prevozu ( npr linija 37 Amstel-Noord ili 62 Amstel-Lelylaan..)
Твоја породица у том случају припада вишој средњој класи међу имигрантима, а чега је мало. Храна је посебна прича, најближи укусан парадајз ми је био сат времена бициклом до Бугарина, а имао га је само 4 месеца у години. Док сам у Србији често користио јавни превоз ради куповине, у Холандији би ми такав приступ повећао трошкове исхране за 25%, зато што су бугарске, пољске, арапске радње, пијаце јако разбацане, а у холандској радњи осим млечних производа и јужног воћа ничег укусног, а самим тим ни здравог купити.Ono što je ipak bolje su šinski sistemi i urbanizam same zemlje, gde su itekako ispred mnogih, u teoriji vozovi na nekim pravcima idu i na 15 min, ruku na srce sada NS ima problema sa osobljem, ali opet bolje sistem funkcioniše nego DB na primer...
Inače, živeo sam još kao beba do 2 godine u Amsterdamu Rivierenbuurt-u, i kasnije provodio dosta leta tamo, a u poslenje vreme i na Ost-u u blizini Amstela, mogu reći da ima ipak napretka, pogotovo u Randstad-u, gde gradovi odlično izbacuju automobile ili im ograničavaju pristup...
E sad ima tamo i dosta nedostataka, pogotovo i vidu cena nekretnina, medjutim hrana je jeftinija nego u Srbiji, sve zavisi kakvog si primanja tamo na kraju...
Зато људи тамо користе јавни превоз - иде на 2 минута и има по 10 путника у аутобусу. Нек проба овде да уђе у неки од аутобуса у периоду од 15:30 до 17:30. Њима је проблем ако у аутобусу има 30 људи...Ako bi se cena javnog prevoza tipa prepolovila, učinilo bi da u autobusu bude po 30, a ne po 10 putnika i uz još neke reforme da se napravi efikasan sistem na koji se možeš osloniti. Recimo, kada je 10. decembra 2017. palo 15 santimetara mokrog snega, autobuski saobraćaj su potpuno zaustavili u 15:00!!!
Према постовима које сам прочитао у неколико тема, стекао сам да се већина вози колима, односно џиповима. Ипак, изгледа да се гро народа вози ГСП-ом.Код нас више људи користи јавни превоз него у Холандији.
Добро... Постоје и празни аутобуси који су неусловни: не ради грејање нпр. Неки прокишњавају. Нема стрес за паркинг, али има стрес за ред вожње: кад полази последњи аутобус, када ће наићи следећи, да ли касним... Говорим о превозу у Србији.Ako javni prevoz nije prepunjen, komforan je, nemate stres za vožnju, za parking itd...
Трудим се да немам контакта у јавном превозу, а ни други га не желе.Čak je i dobar iz sociološke strane, jer ljudi drže neki kontakt, s obzirom da smo dolaskom novih tehnologija pomalo otudjeni, to svakako nije nužno loše što ćeš sedeti pored nekoga.
Возио сам пар пута и не бих више искрено.Šteta što neću zimu provesti u NL, u suprotnom snimio bih ti koliko i nije teško voziti bajs po kiši ili snegu toliko, tamo su ljudi zaduženi za infrastrukturu shvatili koliko je bitno da biciklista mora da se konstatno kreće bez nekih većih prekida pri lošem vremenu..
Овде семафор једнако важи за све, па и за бицикле, додуше бициклисти га никад не поштују и возе кроз црвено, а на пешачком се не заустављају већ јуре.U principu, imam prednost u odnosu na motorni saobraćaj svuda, čak i na semforima
Dobra ideja, baš sam pre neki dan nabasao na Flickr-u na jedno takvo slično rešenje u Stuttgratt-u, gde su na zupčani "voz" nakačili prikolicu ispred za bicikle..dozvoljenog prevozom bicikala vozilima JGP bilo unutra u određeno vreme ili stalno opremljenim unutrašnjim ili spoljnim nosačima.