Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Evo jednog lepotana, Liaz 5292 restajling iz Moskve 👌🏼
Linija M3
20230513_193749.jpg
 
Hm, baš sam pomislio zbog boje vrata. Imam li još fore da pogađam?
 
U Sarajevu druga faza rekonstrukcije pruge u ukupnoj duzini od 21km ulazi u zadnju fazu počelo postavljanje šina, i zvanično za izgradnju novih 12 kilometara pruge je potpisan ugovor sa izvodjacem radova. Cijena tog posla je 25 miliona eura pa da okvirno znate koliko kosta jedan kilometar pruge stalno i vi imate rasprave koliko bi to moglo kostati kod vas
FB_IMG_1685285782398.jpg
FB_IMG_1685285776586.jpg
FB_IMG_1685285666012.jpg
 
"Spoor 4" je veoma dobar kanal, ima cabview-e sa svih linija tramvaja u Amsterdamu.

Poslednji klip je u vezi linije 17 Dijkgraafplein-Centraal Station, povezuje Zapadni deo Amsterdama sa centrom.
Takođe na relaciji između Surinameplein & Dijkgraafplein-a saobraća u jutarnjem i popodnevnom špicu i dodatna linija 27 koju možete videti u klipu.
Verujem da će za mnoge iz Beograda biti fraprantno da tramvaj prolazi semafore lagodno ili uz minimalna čekanja, kao i veoma dobri kordinisani radovi u Kijnkstraat na 20. minutu klipa, gde se radovi izvode manje više bez dugotrajnog zatvaranja tramvajske mreže.:)

Uživajte:
 
Juče sam slučajno naišao na novi bus od Wiener Linien. Bus je na vodonik, baš juče i počeo sa radom na liniji 39a. Pre neki dan sam naišao na neki dobar video koji prikazuje novosti u prevozu, bilo je tu i priče o novim tramvajima koji treba da budu još isporučeni, zatim novi voz za metro (razvoj Wiener Linien i Siemens) koji treba da bude potpuno bez vozača na liniji U5 (danas je počeo prvi voz na liniji U3, sa vozačem), i o ovom busu na vodonik.

PXL_20230615_144655166.MP~2.jpg

 
Jedan od novijih igrača u autobuskoj industriji koji je sve zastupljeniji na tlu Evrope.

Berlin je naručio poslednjih godina nekoliko desetina Ebusca čini mi se od 10 ili 12 metara. Ja se još nisam vozio, ali mi rekoše Berlinci da su pravi trash busevi.
 
Trolleybus Rapid Transit
1. Quito

2. Mexico City

3. Rimini

4. i jedan ex-TBRT, Merida
 
ΟΑΣΘ, Солун
ΕΛΒΟ C08.B9L у улици Egnatia на тргу Аристотелиса
IMG-8676.jpg
MB O530 Citaro LE Facelift такође на тргу Аристотелиса, хвала таксистима на кварењу слике
IMG-8675.jpg
Solaris Urbino 18 III са троја врата у улици Egnatia
IMG-8679.jpg

IMG-8680.jpg
MAN NG 323 Lion's City G на истом месту као и Соларис
IMG-8683.jpg

MB O530 Citaro Facelift у улици Egnatia
IMG-8685.jpg

MB O530 Citaro G Facelift први је сликан у улици Egnatia, други код Беле куле, имају са троја и четворо врата, Facelift и обичан
IMG-8688.jpg

IMG-8701.jpg

ΕΛΒΟ C06.B9LA код Беле куле
IMG-8703.jpg

Поред ових возила што сам сликао, имају Solaris Urbino 12, MAN A21 Lion's City U, Irisbus Citelis 12, Volvo 7700A.
 
Posle toliko godina, tek sad sam se setio da uslikam deo tramvaja u Beču. Fali još par modela, ovo je bilo spontano jer sam čekao drugara pa mi bilo dosadno.

Bombardier Flexity Wien

1000019758.jpg
1000019759.jpg
1000019760.jpg


SGP Simmering Typ Mannheim (Serija 100) i Bombardier Serija 400 (prednji). Uvek su ovakve kompozicije, novi niskopodni, ali nekad van špica bude i samo jedan tram. I da, tramvajska linija od Bečke Opere do Badena, prevoznik - Wiener Lokalbahnen.

1000019764.jpg
1000019766.jpg


I novi model, Alstom Typ Flexity, koji radi tek par meseci. Interesantno kod njega je, barem meni, što ima drvene stolice, dakle bez ikakvog sunđera ili slično.

1000019761.jpg



Ako budem se nekad budem setio, pa da napravim lepe slike od svih vozila.
 
Premijere na sve strane..

VDL

Ebusco

Polako se stiže magična brojka od 1000km autonomije, za sada su na 600-700km + počeli su da gube kilograme što je možda još bitnije.
 
Tramvaj u Bernu:

Tramvajski sistem nudi veliki ponuđen kapacitet za grad te veličine, predstavlja kičmu javnog prevoza, a nadležni mnogo više pažnje posvećuju kvalitetu izvedenih radova ri gradnji i rekonstrukciji infrastrukture.

To se može videti po tišini i brzini kako u pravcu tako i u krivinama, na skretnicama. Nema tandrkanja i škripanja, niti ljuljanja na zelenim bašticama (koje opravdavaju svoje ime nzostankom blata i bara) već samo klizi onako kako je predviđeno.

Mrežu karakterišu kako pešačke zone usporenog saobraćaja, tako i deonice prigradskog tipa na periferiji.

U Beogradu je poslednjih nedelja potpuno suprotno.

Recimo Požeška je razorena totalno što od prevelikog broja autobusa, što povećanog broja loše održavanih tramvaja. Nema koji ne tandrče prilikom prolaska, bio stari ili novi, visokopodan ili niskopodan. Po šinama tragovi na svakih 15-ak cm. Autobusima su izlomili beton, a tramvajima ga samo još više krune.

Održavanje je sve lošije, pa bi preduslov nabavke pored obezbeđenja adekvatne infrastrukture i unapređenje istog trebalo da bude prioritet. Nažalost, stiče se utisak da se istorija ponavlja i da se ovaj narod još uvek nije rešio loših navika.
 
и тако се Џони врати из илегале сликама из ШвеЦке.

за почетак Нићепинг. место које никоме овде ништа не значи, али је познато по томе што се ту налази аеродром Скавста, докле лети Виз Ер из Београда. иначе, јако фино, мало место (мало испод 30 хиљада становника). јавни превоз им је део већег система који покрива цео округ Седерманланд и зове се Sörmlandstrafiken. овде је конкретно мапа градских линија у месту Нићепинг, имају их три. али, поред градских, имају и регионалне (или приградске) линије, које повезују сва места унутар округа, и њихову мапу можете да видите овде. тако да место Нићепинг и аеродром повезује линија 515, која иде на неких пола сата и аутобус изгледа овако:

IMG-20230905-101538.jpg


у аутобусу се налази екран где стоји наредна три стајалишта:

IMG-20230905-100113.jpg


иначе, нека стајалишта су на захтев, нека нису. карта може да се купи преко апликације или код возача картицама (не кешом). на (неким) стајалиштима имају надстрешнице са дисплејом:

IMG-20230905-101544.jpg


док на свим постоје папирне информације о реду вожње, и то за то конкретно стајалиште:

IMG-20230905-101548.jpg


ако је стајалиште са надстрешницом, онда то изгледа као на слици горе. ако је само са стубићем, онда се на стубићу налази пластична кутија у којој је ред вожње (нисам сликао, није толико вредно). занимљиво је да су на линији 3 углавном електро бусеви

овако изгледа зграда железничке станице у Нићепингу:

IMG-20230905-101629.jpg


као што рекох, место је јако лепо и симпатично и свакоме бих препоручио да га обиђе ако иде Визом за Стокхолм. нарочито што је лет из Београда око 6 ујутру, па се тамо стиже у 9 и има сасвим довољно времена да се градић обиђе. возови за Стокхолм су на сваких сат времена, тако да може све лепо да се комбинује. цена возне карте је 156 круна (око 13 евра тј. 1.500 динара). воз који вози је Цмокић, потпуно исти као и код нас (илити Соко за неупућене), за 200 км/х, четири модула, све је мање више исто.

у наставку Стокхолм
 
Vrh