Für zwei Millionen Euro errichtete die Stadt Wiesbaden eine Wasserstofftankstelle. Lange dauerte es, bis die ersten Busse dort betankt wurden. Jetzt sollen sie nach kurzer Zeit schon wieder verkauft werden. Wirtschaftsminister Al-Wazir zeigt sich "irritiert".
www.hessenschau.de
ЕСВЕ објављује о-лицеВисбаден укида аутобусе на водоник - и купује дизел аутобусе
Ажурирано 15.12.22. у 13:13
Град Висбаден је изградио пумпу за водоник за два милиона евра. Прошло је доста времена док се тамо нису напунили први аутобуси. Сада ће се поново продавати након кратког времена. Министар економије Ал-Вазир је „иритиран“.
Дизел уместо водоника: Град Висбаден укида своје аутобусе на горивне ћелије након само годину дана. Ово је у среду изненађујуће саопштило општинско транспортно предузеће ЕСВЕ.
Након „одмеравања свих аргумената“, одлука је донета свесно да се одустану од аутобуса на водоник приликом усклађивања стратегије возног парка, рекао је генерални директор ЕСВЕ Јан Горнеманн. „Направимо један корак назад на једном путу да бисмо кренули напред два корака на другом путу.”
Три погона су један превише
Поред десет аутобуса на водоник, флоту ЕСВЕ тренутно чини 120 електричних аутобуса и 130 дизел возила. Чак су и две погонске технологије „веома захтевне” с обзиром на ограничен простор у депоу, рекао је Горнеманн.
Поред тога, аутобуси на водоник су доступни на тржишту само са дужином од дванаест метара и без зглобова. Како би задовољио велику потражњу за путницима у закрченом центру града, ЕСВЕ сада жели да се све више ослања на дуже аутобусе од скоро 19 метара. Поред тога, до 2024. године планира се набавка још 36 дизел аутобуса.
Преокрет: У октобру 2021., ЕСВЕ је најавио да ће претворити целу своју флоту аутобуса на обновљиве изворе енергије. Транспортна компанија је пре добрих годину дана најавила да у наредним годинама више неће користити ни један дизел аутобус.
Министар економије Ал-Вазир: „Погрешан сигнал“
Министар економије Тарек Ал-Вазир (Зелени) био је „иритиран“ одлуком ЕСВЕ-а и истакао да је пумпа водоника финансирана са милион евра из Хесена и Рајнланд-Палатината. „Не можете једноставно да се повучете из пројекта без речи након добре године рада на основу аргумената који су већ утврђени када је пуштен у рад“, рекао је Ал-Вазир.
Осим тога, шаље погрешан сигнал да се ослањају на дизел аутобусе у временима енергетске кризе. „Мислим да је императив да прималац средстава контактира Хесен и Рајнланд-Палатинат у вези са чињеницама и објасни како треба да се настави финансирани пројекат“, рекао је Ал-Вазир.
Више електричних аутобуса само са већим депоом
У будућности, поред аутобуса на водоник, ЕСВЕ и даље жели да одустане од 61 кратког дизел аутобуса без зглоба, како је такође најавио, и уместо тога ће купити више електричних аутобуса од 2025. године. Међутим, предуслов за то је већи депо, јер е-аутобуси увек морају да буду повезани на пунионице на дужи временски период. „Раније је немогуће“, рекао је Гернеман. ЕСВЕ је рекао да су у разговорима са свим партнерима како би планирали наредне кораке.
Почетак аутобуса на водоник је већ био нераван. Аутобуси су првобитно требало да почну да се крећу у лето 2019. Али док је станица за пуњење водоником отворена почетком 2020. године, купци су се у почетку клонили: договор са добављачем је пропао. Тек у децембру 2021. први аутобуси на горивне ћелије провозали су се главним градом државе.
Они стоје већ неколико недеља. Према извештају
ФАЗ-а, дошло је до квара на пумпи за водоник, која је коштала два милиона евра, а није могла да се отклони тако брзо.