Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Zamislite čekate svoj autobus na stajalištu kada ono u žutoj traci pojavi se teretni voz, e baš tako nešto se dešava u Rijeci.
Šteta što ovde manevarka ide reži, jer je prolazak grdosije od nekoliko stotina metara dužine pored stajališta gradskog prevoza zanimljiv događaj, slika od jednog vozača autobusa.

FB_IMG_1695600012777.jpg

FB_IMG_1695600022691.jpg
 
као што сам обећао, Стокхолм. истина, нема пуно слика јавног превоза, али боље ишта него ништа (као и увек, десни клик за пуну резолуцију).

за почетак метро станица Лиљехолмен. метро станица сама по себи није ништа посебно, али оно што је издваја је што се директно са перона излази на аутобуску станицу, где свака линија градског аутобуса има свој перон. и клизна врата

IMG-20230905-164608.jpg


и када сам већ код метроа, ово су им нова возила која возе на линијама 13 и 14, црвене на мапама (возила нису аутоматска):

IMG-20230907-173534.jpg


IMG-20230906-143032.jpg


IMG-20230906-142904.jpg


и један примерак аутобуса, који иначе иду на био дизел. занимљиво је да су аутобуси углавном МАН:

IMG-20230906-115028.jpg


пример дисплеја на једном од аутобуских стајалишта (немају сва дисплеје, нека само папирни ред вожње):

IMG-20230908-130316.jpg


трамваји. имају два типа возила, новије Кафоње као наше, само са три модула, и старије дводелне Флексити Свифт. интересантно је да ови трамваји уопште нису симетрични. пошто су трамваји двосмерни, на једној страни је распоред врата 2+1, а на другој 1+2, што уме да представља проблем када треба да се изађе, а ви сте на страни где су једна врата. иначе, ти трамваји су били набављени половни из Холандије

IMG-20230905-162732.jpg


IMG-20230905-160722.jpg


IMG-20230906-160612.jpg


и један стари депо на оству Јургорден>

IMG-20230907-113023.jpg


унутра се налазе стари модели трамваја који су некада возили

и за крај, водени транспорт. један од типова који вози редован путнички саобраћај, и какав би ми можда требало да узмемо, ако се поново покрене та прича. бродови су двосмерни, и улаз може да буде и са крме и са прамца, зависи како брод стане на пристаниште (мада питање је шта је крма, шта је прамац у овом случају):

IMG-20230911-133517.jpg


и једна туристичка амфибија, што исто није лоше решење за Београд, ако би линије залазиле дубље у копно:

IMG-20230908-152746.jpg
 
Stokholm je epitom razuđenog grada dobro pokrivenog metroom i prigradskom železnicom, sa lakošinskom podrškom na izabranim koridorima. Sve između pokriva razgranta mreža fider autobusa, na obodu i u prigradu i u ekspres režimu.

No budući da se radi o gradu sa velikom dužinom obale prepunom zaliva najinteresantniji činilac javnog prevoza svakako predstavlja razvijen rečni prevoz koji obuhvata i trajekte korisne i autobuskom podsistemu.

Neke linije pokrivene većim dvosmernim trajektima (L=75m) su prilično kratke, oko kilometar (Rindo-Vaxholm), a njih u nedostatku mostova koriste i autobusi (688).

O tome koliko se stokholmski region oslanja na ovaj vid prevoza govori i najskorija nabavka samoupravljajućih trajekta dužine 86m.

Zamislite samo u kojoj bi meri i trajekti manjih dimenzija uticali na poboljšanje pristupa gradu iz naselja nizvodno od Pančeva na levoj obali Dunava čak i bez dovođenja pruge iz Pančeva ili Vinče. Nesumnjivo bi imali veliki uticaj na patronažu eventualne gročanske pruge.

Neprihvatljivo je da grad sa tolikom obalom poput Beograda još ne shvata ozbiljno rečni vid javnog prevoza.
 
Još puno vode će proći dok budu ukapirali da je dizel trenutno najbolje rešenje



 


ЕСВЕ објављује о-лицеВисбаден укида аутобусе на водоник - и купује дизел аутобусе​

Ажурирано 15.12.22. у 13:13

Град Висбаден је изградио пумпу за водоник за два милиона евра. Прошло је доста времена док се тамо нису напунили први аутобуси. Сада ће се поново продавати након кратког времена. Министар економије Ал-Вазир је „иритиран“.

Дизел уместо водоника: Град Висбаден укида своје аутобусе на горивне ћелије након само годину дана. Ово је у среду изненађујуће саопштило општинско транспортно предузеће ЕСВЕ.

Након „одмеравања свих аргумената“, одлука је донета свесно да се одустану од аутобуса на водоник приликом усклађивања стратегије возног парка, рекао је генерални директор ЕСВЕ Јан Горнеманн. „Направимо један корак назад на једном путу да бисмо кренули напред два корака на другом путу.”

Три погона су један превише​

Поред десет аутобуса на водоник, флоту ЕСВЕ тренутно чини 120 електричних аутобуса и 130 дизел возила. Чак су и две погонске технологије „веома захтевне” с обзиром на ограничен простор у депоу, рекао је Горнеманн.

Поред тога, аутобуси на водоник су доступни на тржишту само са дужином од дванаест метара и без зглобова. Како би задовољио велику потражњу за путницима у закрченом центру града, ЕСВЕ сада жели да се све више ослања на дуже аутобусе од скоро 19 метара. Поред тога, до 2024. године планира се набавка још 36 дизел аутобуса.

Преокрет: У октобру 2021., ЕСВЕ је најавио да ће претворити целу своју флоту аутобуса на обновљиве изворе енергије. Транспортна компанија је пре добрих годину дана најавила да у наредним годинама више неће користити ни један дизел аутобус.

Министар економије Ал-Вазир: „Погрешан сигнал“​

Министар економије Тарек Ал-Вазир (Зелени) био је „иритиран“ одлуком ЕСВЕ-а и истакао да је пумпа водоника финансирана са милион евра из Хесена и Рајнланд-Палатината. „Не можете једноставно да се повучете из пројекта без речи након добре године рада на основу аргумената који су већ утврђени када је пуштен у рад“, рекао је Ал-Вазир.

Осим тога, шаље погрешан сигнал да се ослањају на дизел аутобусе у временима енергетске кризе. „Мислим да је императив да прималац средстава контактира Хесен и Рајнланд-Палатинат у вези са чињеницама и објасни како треба да се настави финансирани пројекат“, рекао је Ал-Вазир.

Више електричних аутобуса само са већим депоом​

У будућности, поред аутобуса на водоник, ЕСВЕ и даље жели да одустане од 61 кратког дизел аутобуса без зглоба, како је такође најавио, и уместо тога ће купити више електричних аутобуса од 2025. године. Међутим, предуслов за то је већи депо, јер е-аутобуси увек морају да буду повезани на пунионице на дужи временски период. „Раније је немогуће“, рекао је Гернеман. ЕСВЕ је рекао да су у разговорима са свим партнерима како би планирали наредне кораке.

Почетак аутобуса на водоник је већ био нераван. Аутобуси су првобитно требало да почну да се крећу у лето 2019. Али док је станица за пуњење водоником отворена почетком 2020. године, купци су се у почетку клонили: договор са добављачем је пропао. Тек у децембру 2021. први аутобуси на горивне ћелије провозали су се главним градом државе.

Они стоје већ неколико недеља. Према извештају ФАЗ-а, дошло је до квара на пумпи за водоник, која је коштала два милиона евра, а није могла да се отклони тако брзо.



 
Izgiboše komšije pljujući po upravi ZET. A mislim da im je kupovina dobra.
 
Upravo to mislim.
Niskopodni, nisu mnogo ni matori, lepo izgledaju, posebno vrata... A i sama cena bi se mogla povoljno oceniti jer svih 11 su dobili po ceni nešto višoj nego što bi bio jedan nov nekog oznatijeg proizvođača. Za promošćavanje, odlični.
Ok, razumem da građani očekuju i žele najbolje, i treba i kamo sreće da je i kod nas takvo raspoloženje.
Ovako, na osnovu toga vidimo, u kakvoj i socijalnoj i mentalnoj bedi mi živimo. I što je najgore, uz ovo reprogramiranje koje se svakodnevno sprovodi nad nama sa nac frekvenci, živećemo još dugo u tom stanju. Zapravo, pre ćemo nedtati kao narod, nego što ćemo se vratiti na fabrička.
Voze naš Šrilančani, Urgentni centar nam čiste Nepalke, Turci rade na gradilištima, po raznim firmama ima poprilično takođe egzotičnih stranaca... Ko je sledeći, plemenski vračevi negde iz srca Afrike da dođu da nas leče?
Do tada, bićemo zadovoljni da nam tramvaji imaju sve točkove i pantograf da mogu da idu. A kad se najedemo parizera, klima nam neće ni pasti na pamet, već ćemo provlačiti glave kroz prozor da se nadišemo.
 
Да додам на списак и армираче из Индије, достављаче хране из Узбекистана и Киргистана, молере и керамичаре из Молдавије, и разне мигранте што раде у дистрибутивним центрима курирских служби.
 
Već kada kačimo trole iz metropola, evo zanimljivog komada, 24,7 metara dugačak HESS LighTram 25 sa rekapitulacijom odnosno povraćajem energije u mrežu i naravno autonomijom, trolejbus ima iste manevarske sposobnosti kao i obična harmonika zahvaljujući pokretljivim osovinama.
Ovaj model je sve popuarniji u Švajcarskoj, mogu misliti kako bi kod nas samo "očistio" gužvu kod Terazija, Beograđanke ili Slavije i više nego pogodan za 31. :vops:

Brošura : https://www.hess-ag.ch/fileadmin/us..._lighTram25/Flyer_lighTram25DC_VBL_EN_Web.pdf

I neka fotkica od strane mene, uzeo sam primer modela iz Luzerna:

DSC_6128.jpg

DSC_6127.jpg
 




 
Sovjetske zemlje nažalost i dalje imaju prevoz na nivou afrike... Tamo rade maršrutke... Prosto privatnici uzimaju maršrutke i voze po gradu linije. Evo na primer lugansk.
Imao je maršrutke, tramvaje, trolejbuse. A sad se sve svelo na razvaljene maršrutke. To ti je otprilike kao da si sardina i u konzervi si... Naravno rusija poklonila neke liaze njima da eto se vidi da nešto imaju od rusije... Naravno tramvaje i trolejbuse su ukinuli. Možda po koj trolejbus još radi
 
Sovjetske zemlje nažalost i dalje imaju prevoz na nivou afrike... Tamo rade maršrutke... Prosto privatnici uzimaju maršrutke i voze po gradu linije. Evo na primer lugansk.
Imao je maršrutke, tramvaje, trolejbuse. A sad se sve svelo na razvaljene maršrutke. To ti je otprilike kao da si sardina i u konzervi si... Naravno rusija poklonila neke liaze njima da eto se vidi da nešto imaju od rusije... Naravno tramvaje i trolejbuse su ukinuli. Možda po koj trolejbus još radi
Cak i one imaju metroe (pa i Jerevan, Taskent, Tbilisi, Baku.......), sto Srbija i dalje moze samo da sanja. :(
 



ria-8552815-preview.jpg
de-1200x900.jpg
449a80abcd4da29c271d7dbe62ab822a_o.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh