Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Glas prirode":2neb1jxo je napisao(la):
Na zalost bavljenje ovim pitanjima zahteva temeljniji pristup i sira objasnjenja, sto nismo uvek u mogucnosti da ucinimo.

Presedanje kod Beogradjanke ne bi bilo moguce, ako zelimo da ul. Kralja Milana bude pesacka, ali bi moglo zaita sa malo pesacenja Masarikovom do Kneza Milosa.

O pretvaranju Kralja Milana i Terazija u pesacke zone je bilo mnogo price i mnogo varijanti. Jedna je cak podrazumevala da se dozvoli saobracaj samo trolejbusima, a druga da se Terazijama vrati izgled od pre Drugog sv. rata i da se tramvaji vrate na Terazije. Takva resenja postoje u drugim gradovima (recimo, Ilica u Zagrebu, koja je delom od Trga Bana Jelacica tramvajsko-pesacka). Cak i ako se obustavi sav saobracaj kroz Kralja Milana i Terazije, presedanje s tramvaja je moguce kod Tasmajdana/crkve Sv. Marka (jos ako se linije 24 i 26 prebace na trolejbus!!!) ili jos zdravije, kratkom setnjom do Terazija.

Od kada je tramvaj presao na Novi Beograd nikada se nije stizalo brzo, 40 minuta od bloka 70 do Bulevara K.A. u proseku, dok je autobusimo do Zelenog v. trebalo od 15 do 25 minuta !

Mislim da poredjenje vremena putovanja od Bulevara do blokova s vremenom putovanja od Zelenog venca nije adekvatno. Ja zivim kod Vuka i znam da bi mi trebalo vise od 40 minuta kad bih isao na Zeleni venac i dalje ka blokovima. Kad bi se poredilo vreme putovanja autobusom od Zelenog venca do blokova s vremenom putovanja od autobuske stanice do blokova tramvajem, razlika ne bi bila tako drasticna. Na takvim pravcima (Bulevar - blokovi) upravo dolazi u obzir razmatranje uvodjenje metroa paralelno s tramvajem, gde bi se metroom stizalo do blokova s velikim razmakom izmedju stanica, a presedanjem na tramvaj do stanica izmedju stanica metroa.

Kada predlazemo izmene i nove trase, moramo da imamo u vidu i dalji razvoj, a on podrazumeva da ce most na Adi i obnova Gazele smanjiti opterecenost mosta u Brankovoj, a neophodno je i da ulaz u samo srediste grada licnim prevozom bude ograniceno, pa bi tako i ulice oko Terazija bile manje opterecene.

Tramvaj koji polako prolazi kroz deo grada koji je srce grada nije nedostatak, grad treba i da se gleda, dozivi i zivi, a ne samo da se prolazi i juri kroz njega.

Trasa bi isla ulicicom iza Poste tako da ne bi bio ostecen trg ispred crkve, a ne postoji u gradu nicije zemljiste sem javnog , za sada.

Ja sam uvek za uvodjenje tramvaja, gde je to moguce, ali ne po svaku cenu i svakako ne po cenu promene ritma grada. Pre Drugog svetskog rata tramvaj je Bulevarom prolazio ispred Skupstine i na sadasnjem Trgu N. Pasica se pruga racvala ka Terazijama i kroz Decansku, dajuci svojevrstan okvir toj raskrsnici (koliko znam, to nije bio trg u to vreme, vec su postojale zgrade na sadasnjem trgu). Tada je to imalo smisla. Sada bi tesko moglo da se nadje opravdanje za tako nesto iz vise razloga. Ukoliko bi se tramvaj presecanjem Terazija spustio u Prizrensku, pitanje je kuda bi dalje isao. Zagrebacka izlazi na Gavrila Principa izmedju Kamenicke i Jug Bogdanove, a obe ulice su izuzetno strme. Nastavak Brankovom prema mostu i dalje preko mosta (kao pre Dr. sv. rata) je takodje u domenu naucne fantastike i definitivno ne skracuje vreme putovanje od Bulevara do blokova.

Naveo sam i mogucnost prolaska ispod tla ispod Terazija i Pasicevog trga.

Varijanta s tunelom ispod Terazija i Pasicevog trg je slicna planu za BELAM. Gradnja samog tunela bi predstavljala problem, jer bi bila izuzetno skupa. Ne znam koliko se secas, kad je radjena rekonstrukcija Pozorista na Terazijama, pojavio se problem podzemnih voda, koje poticu od Mokroluskog potoka. Tunel bi imao smisla ukoliko bi se gradio metro, koji bi svojom brzinom i kapacitetom opravdao velike trosokove gradnje tunela.

Tramvaji su isli Prizrenskom pre pola veka. Trasa i ne bi isla Jug Bogdanovom, jer bi izlazila iz pravca Zagrebacke blizu Kamenicke.

Svojevremeno je bio planiran tunel od Savske padine (ulaz mu je bio na padini paralelnoj s Gavrila Principa negde u visini osnovne skole) do Dunavske padine (negde u Despota Stefana). Ulaz u tunel kod Gavrila Principa jos postoji (mislim da su tu neka skladista sada), ali ne znam ni koliko je iskopano ni zasto se od toga odustalo.

Hvala Lento, za temeljno razmatranje predloga, zato smo na forumu, da u raspravi trazimo zajedno odgovore, bez obzira na razlicite puteve.
 
Матеја Бељан":3byk6eay je napisao(la):
Niko na ovom forumu ne poistovećuje tramvaj i metro, iako mnogi poistovećuju tramvaj i LRT.
Разлози за то су очигледни. ЛРТ је ни риба ни девојка, мада је више риба.
 
Wile E. Coyote":25kbagi8 je napisao(la):
Матеја Бељан":25kbagi8 je napisao(la):
Niko na ovom forumu ne poistovećuje tramvaj i metro, iako mnogi poistovećuju tramvaj i LRT.
Разлози за то су очигледни. ЛРТ је ни риба ни девојка, мада је више риба.
Da li LRT uopste ima ista devojacko? Kovanicu su sklepali Amerikanci, koji su po prirodu skloni komplikovanju i mistifikaciji pojmova, da bi napravili razliku izmedju starovremenskih tramvaja-sklopocija i savremenih visokokapacitetnih i manje-vise besumnih tramvaja. :D
 
Хехе, право питање. :D Свакоме ко имало хоће да се удуби, јасна је разлика између воза, метроа и трамваја. То што ђилетанти покушавају да продају "balls for kidneys", друга је прича.
 
Covjece,nisam bio 100 godina ujutru na cvetku.Oni tramvaji su puni skrrooooz :shok:

Tu mora nesto podzemno da se potera,makar to bio i tramvaj sa konjskom vucom :)
 
Kombinacija pešačke zone i tramvaja sasvim lepo funkcioniše i u Amsterdamu:
tram.jpg
amsterdam_tram.jpg

pd1885598.jpg
 
vucko":1fqgoyw0 je napisao(la):
Covjece,nisam bio 100 godina ujutru na cvetku.Oni tramvaji su puni skrrooooz :shok:

Tu mora nesto podzemno da se potera,makar to bio i tramvaj sa konjskom vucom :)

Kad krenu CAF-ovi, pa jos spregnuti, kud ce nam kraj biti! :D Jos ako majstor nagari air condition, narod ce da obamre od zime, pa ce zaboraviti da izadje iz tramvaja. :p
 
Felix55":3rlqp2r8 je napisao(la):
Kombinacija pešačke zone i tramvaja sasvim lepo funkcioniše i u Amsterdamu:
tram.jpg
amsterdam_tram.jpg

pd1885598.jpg
Svaka cast! :) Plusic je uknjizen! ;)
 
Samo jedno tehničko pitanje, da li će na kraju od ove diskusije da nastane neki zvanični dokument koji će biti poslat vlastima ili će samo ostati na internetu?
 
Kelt":19rjq49f je napisao(la):
Samo jedno tehničko pitanje, da li će na kraju od ove diskusije da nastane neki zvanični dokument koji će biti poslat vlastima ili će samo ostati na internetu?

Mogli bi da otvorimo neki google dokument gde bi forumasi napisali zajednicki argumentovan tekst sa medijskim materijalom. Za koordinaciju takvog projekta moze posluziti jedan thread na tu temu u "Radionici". Takav se dokument kasnije moze proslediti medijima. Sta mislite?
 
Podržavam ideju, samo što ja to ne bih prosleđivao (samo) medijima.

Postoje pravni načini putem kojih građani komuniciraju sa gradskom vlašću i kako se predaju i sprovode predlozi. Integralni dokument bi trebalo da sadrži naše zajedničke zaključke i pravnu formu koja bi obavezala izvršnu vlast da reaguje posle podnošenja predloga (makar reagovali i odbijanjem).

Trebalo bi da organizujemo i potpisivanje peticije koje bi moralo da se izvede offline pošto naš zakon još uvek ne valorizuje online varijante. (čitaj: mora lični potpis i broj lične karte) koja bi se onda predala zajedno sa dokumentom predloga izmene gradskog saobraćaja.
 
Baš sam hteo ovih dana da pomenem amsterdamsko rešenje..

U Amsterdamu nije ništa neobično da na prilično opterećenim linijama pruga malo ide kao jednokolosečna malo kao dvokolosečna.

Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
 
medjutim":1mqbgvac je napisao(la):
Baš sam hteo ovih dana da pomenem amsterdamsko rešenje..

U Amsterdamu nije ništa neobično da na prilično opterećenim linijama pruga malo ide kao jednokolosečna malo kao dvokolosečna.

Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
e pa to..ali nekako su smorili sa onim planovima o prosirenju ul v.stepe..tako da po meni ovo resenje setalista i po sredini tramvaji najbolje,jer nekako mi je nerealno da prosire v.stepe..a zvuci i nemoguce..:p takvom rekonstrukcijomi ...taman dobri uslovi za nove caf tramvaje..:p
 
medjutim":1mifrl28 je napisao(la):
Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
Сам си рекао: ако се саобраћај лепо синхронизује. Са оваквим ГСП-ом и оваквим саобраћајем, то је такорећи неизводљиво.
 
vozdovacki":307ng11r je napisao(la):
medjutim":307ng11r je napisao(la):
Baš sam hteo ovih dana da pomenem amsterdamsko rešenje..

U Amsterdamu nije ništa neobično da na prilično opterećenim linijama pruga malo ide kao jednokolosečna malo kao dvokolosečna.

Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
e pa to..ali nekako su smorili sa onim planovima o prosirenju ul v.stepe..tako da po meni ovo resenje setalista i po sredini tramvaji najbolje,jer nekako mi je nerealno da prosire v.stepe..a zvuci i nemoguce..:p takvom rekonstrukcijomi ...taman dobri uslovi za nove caf tramvaje..:p


Nazalost je nemoguce.Toliko ima i bice novogradnje u vojvode stepe da je to skoro nemoguce izvodljivo nazalost.
 
vucko":yuarl2h8 je napisao(la):
vozdovacki":yuarl2h8 je napisao(la):
medjutim":yuarl2h8 je napisao(la):
Baš sam hteo ovih dana da pomenem amsterdamsko rešenje..

U Amsterdamu nije ništa neobično da na prilično opterećenim linijama pruga malo ide kao jednokolosečna malo kao dvokolosečna.

Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
e pa to..ali nekako su smorili sa onim planovima o prosirenju ul v.stepe..tako da po meni ovo resenje setalista i po sredini tramvaji najbolje,jer nekako mi je nerealno da prosire v.stepe..a zvuci i nemoguce..:p takvom rekonstrukcijomi ...taman dobri uslovi za nove caf tramvaje..:p


Nazalost je nemoguce.Toliko ima i bice novogradnje u vojvode stepe da je to skoro nemoguce izvodljivo nazalost.
pa bas zbog te novogradnje..je resenje da v.stepe postane setaliste sa tramvajima po sredini..i ponavljam bolji uslovi za nove tramvaje..v.stepe sad izgleda ocajno blago receno..:p
 
medjutim":3ns1jz9q je napisao(la):
Baš sam hteo ovih dana da pomenem amsterdamsko rešenje..

U Amsterdamu nije ništa neobično da na prilično opterećenim linijama pruga malo ide kao jednokolosečna malo kao dvokolosečna.

Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
Ako bi Vojvode Stepe bila pesacko-tramvajska ulica, ne bi bilo potrebe za jednokolosecnom prugom. Glavno pitanje je pitanje opste kulture, jer kogod je ikada prosao, mogao je da vidi automobile parkirane kako na sinama (cuveno "samo da kupim cigare") tako i na trotoarima. U poredjenju s tim, automobili parkirani/zaustavljeni na kolovozu su "malo dete". Bez podizanja gradjanske svesti ........... (ubaci zeljenu pogrdnu rec na prazno mesto!) nijedno resenje nece biti dovoljno dobro.
 
lento":1a7vzc6c je napisao(la):
medjutim":1a7vzc6c je napisao(la):
Baš sam hteo ovih dana da pomenem amsterdamsko rešenje..

U Amsterdamu nije ništa neobično da na prilično opterećenim linijama pruga malo ide kao jednokolosečna malo kao dvokolosečna.

Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
Ako bi Vojvode Stepe bila pesacko-tramvajska ulica, ne bi bilo potrebe za jednokolosecnom prugom. Glavno pitanje je pitanje opste kulture, jer kogod je ikada prosao, mogao je da vidi automobile parkirane kako na sinama (cuveno "samo da kupim cigare") tako i na trotoarima. U poredjenju s tim, automobili parkirani/zaustavljeni na kolovozu su "malo dete". Bez podizanja gradjanske svesti ........... (ubaci zeljenu pogrdnu rec na prazno mesto!) nijedno resenje nece biti dovoljno dobro.
pa to je uvek bio problem...pre neko vece kad sam prolazio 33. kroz v.stepe od trosarine do autokomande sam izbrojao 9 automobila parkirani nasred ul...a dva cak i na sinama..jednostavno slalom..:p
 
vozdovacki":3bdznorm je napisao(la):
lento":3bdznorm je napisao(la):
medjutim":3bdznorm je napisao(la):
Baš sam hteo ovih dana da pomenem amsterdamsko rešenje..

U Amsterdamu nije ništa neobično da na prilično opterećenim linijama pruga malo ide kao jednokolosečna malo kao dvokolosečna.

Moguće da bi nekakvo rešenje za Vojvode Stepe bila kombinacija jednokolosečne i dvokolosečne pruge, zavisno od širine ulice, ali tako da se ta jednokolosečna pruga fizički odvoji da ništa drugo njome ne može da prođe.

Ako se saobraćaj lepo sinhronizuje, ovo uopšte ne mora da bude sporo rešenje, jer je tramvaj svakako brži po sredini ulice, a periodi čekanja na jednokolosečnu deonicu ne moraju da budu dugački uz dobar red vožnje i dobru protočnost saobraćaja..
Ako bi Vojvode Stepe bila pesacko-tramvajska ulica, ne bi bilo potrebe za jednokolosecnom prugom. Glavno pitanje je pitanje opste kulture, jer kogod je ikada prosao, mogao je da vidi automobile parkirane kako na sinama (cuveno "samo da kupim cigare") tako i na trotoarima. U poredjenju s tim, automobili parkirani/zaustavljeni na kolovozu su "malo dete". Bez podizanja gradjanske svesti ........... (ubaci zeljenu pogrdnu rec na prazno mesto!) nijedno resenje nece biti dovoljno dobro.
pa to je uvek bio problem...pre neko vece kad sam prolazio 33. kroz v.stepe od trosarine do autokomande sam izbrojao 9 automobila parkirani nasred ul...a dva cak i na sinama..jednostavno slalom,samo cekam dan kad ce naci resenje za tu ul,a trotoar bolje da ne postoji jer se od automobila ne moze proci,E da pun pogodak sto se tice onog privatnog E9 busa od kmdza do dorcola,cuo sam da je ta linija na nekoj probi,nadam se da ce ostati,da je nece ukinuti..:p
 
Steva":lyb7po1o je napisao(la):
Kelt":lyb7po1o je napisao(la):
Samo jedno tehničko pitanje, da li će na kraju od ove diskusije da nastane neki zvanični dokument koji će biti poslat vlastima ili će samo ostati na internetu?

Mogli bi da otvorimo neki google dokument gde bi forumasi napisali zajednicki argumentovan tekst sa medijskim materijalom. Za koordinaciju takvog projekta moze posluziti jedan thread na tu temu u "Radionici". Takav se dokument kasnije moze proslediti medijima. Sta mislite?

Radionica dobro napreduje, isticu se jasni koncepti reorganizacije mreze JGP, do subote uvece trebalo bi da imamo prilicno cistu sliku pravaca reorganizacije prevoza.

Sav taj rad cemo srociti u citko stivo, u elektronskoj formi naravno, kako bi svima bilo dostupno, ali i u stampanom obliku kao pravu naucnu analizu i zbirku resenja koja ce biti standard za reorganizaciju mreze u narednim godinama.

Beobuild od najuticajnijeg foruma o gradjevini i infrastrukturi postaje i pravi think tank, javna uticajna grupa koja menja svest i usmerava nadlezne gradske organe na pravi put.
 
Jednokolosečna pruga po sredini Vojvode Stepe ne zahteva ukidanje automobilskog saobraćaja. Nema šanse da takva pruga zauzme više mesta nego ova sadašnja, a tamo gde je ulica već dovoljno široka, bilo bi značajno bolje nego sad. Iskustva iz Bulevara govore u prilog tome, a u Vojvode Stepe je situacija sa bahatim parkiranjem daleeko gora..

Glavni problem za ovakvu kombinaciju je autokomanda, pošto nije ništa neobično da se tu formira tramvajska kolona, a to može da bude problem kad se dođe do jednokolosečne deonice.

Grub račun, nek imamo jednokolosečno parče od 100 metara, tramvaju dugačkom 20 metara koji ide 5 metara u sekundi (18 km/h) za tih 120 metara treba 120/5=24 sekunde (brojke uzete ovako za lepši račun). Recimo da pola minuta traje prolaz kroz takvu deonicu i da tramvaji stalno dolaze naizmenično sa obe strane, teorijski bi u istom smeru prolazio jedan tramvaj u minutu, što nije loše. Ako bi par tramvaja išlo jedan za drugim prosečno vreme prolaska tramvaja se smanjuje. Pretpostavljam da je ovakav takt sasvim dovoljan za sadašnje stanje.

Pored toga, moguće je i dodatno regulisati saobraćaj davanjem prednosti tramvajima koji idu u bitnijem smeru ili pravcu (npr u špicu je jači saobraćaj ka centru, a da 9 uvek ima jači prioritet od 14)

Naravno, kad se Vojvode Stepe drugačije izgradi, a linija ulice se povuče dalje od ulice tamo gde je ima, nije problem dodati još jedan kolosek tamo gde ga nema..

Jedino što s takvom prugom nema smisla da 33 ide celom dužinom Vojvode Stepe. Doduše, uz dovoljno brz tramvaj pitanje je i koliko bi imalo potrebe za tim..
 
medjutim":3k91xpso je napisao(la):
Jednokolosečna pruga po sredini Vojvode Stepe ne zahteva ukidanje automobilskog saobraćaja. Nema šanse da takva pruga zauzme više mesta nego ova sadašnja, a tamo gde je ulica već dovoljno široka, bilo bi značajno bolje nego sad. Iskustva iz Bulevara govore u prilog tome, a u Vojvode Stepe je situacija sa bahatim parkiranjem daleeko gora..

Glavni problem za ovakvu kombinaciju je autokomanda, pošto nije ništa neobično da se tu formira tramvajska kolona, a to može da bude problem kad se dođe do jednokolosečne deonice.

Grub račun, nek imamo jednokolosečno parče od 100 metara, tramvaju dugačkom 20 metara koji ide 5 metara u sekundi (18 km/h) za tih 120 metara treba 120/5=24 sekunde (brojke uzete ovako za lepši račun). Recimo da pola minuta traje prolaz kroz takvu deonicu i da tramvaji stalno dolaze naizmenično sa obe strane, teorijski bi u istom smeru prolazio jedan tramvaj u minutu, što nije loše. Ako bi par tramvaja išlo jedan za drugim prosečno vreme prolaska tramvaja se smanjuje. Pretpostavljam da je ovakav takt sasvim dovoljan za sadašnje stanje.

Pored toga, moguće je i dodatno regulisati saobraćaj davanjem prednosti tramvajima koji idu u bitnijem smeru ili pravcu (npr u špicu je jači saobraćaj ka centru, a da 9 uvek ima jači prioritet od 14)

Naravno, kad se Vojvode Stepe drugačije izgradi, a linija ulice se povuče dalje od ulice tamo gde je ima, nije problem dodati još jedan kolosek tamo gde ga nema..

Jedino što s takvom prugom nema smisla da 33 ide celom dužinom Vojvode Stepe. Doduše, uz dovoljno brz tramvaj pitanje je i koliko bi imalo potrebe za tim..
Jedino sto je zaboravljeno je da uvodjenjem naizmenicko jednokolosecne-dvokolosecne pruge moraju da se uvedu i skretnice (jedna za ulazak, druga za izlazak). Ako se ugrade skretnice kakve su svojevremeno bile na staroj okretnici desetke u Zmaj Jovinoj (skretnice u istom polozaju, tako da iz jednokolosecnog smera skretnica ostaje uvek u istom polozaju, a opruga je vraca u taj polozaj kod prolaska iz dvokolosecnog smera), onda to jos i ima smisla, mada se ipak smanjuje brzina pri prolasku preko skretnice. U slucaju kvara na skretnici... zamislite sami. :bash:
 
Naravno da su potrebne i skretnice, al računam da tu ne bi dodavali one od pre 100 godina s kakvima se još patimo.

Ako vozač treba da izlazi i štapom pomera skretnicu, džaba sve..
 
medjutim":2pjhafj2 je napisao(la):
Ako vozač treba da izlazi i štapom pomera skretnicu, džaba sve..

Sve neću da verujem da će i vozači CAF na liniji 7 u septembru biti prinuđeni da na raskrsnici Nemanjine i Resavske staju, izlaze i onom štanglom pomeraju skretnicu, ali neću biti iznenađen ako budemo viđali i te scene :bash:
 
Vrh