Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Zaboravljamo da kad god se tramvaj gradio koristili su planove za metro da se greju u kancelarijama u zimu ;)

Stoga ipak je bolje da posle novog mosta i minimalnog prosirenja oko belvila pre prve linije nista ne radimo dok se metro lopata ne zabode.Verujem da bi se i drug 2012 slozio.
 
Gledajući vašu diskusiju zaključujem da ste se ipak orijentisali na želje nego na mogućnosti. Ideja je da se postojećim kapacitetima obezbedi bolji prevoz. To je ono što je potrebno, za šta je dovoljan ljudski rad, a ne novi resursi. Ali ljudi koji bi to trebalo da sprovedu oklevaju i kaleme sistem zamišljen pre više decenija.

Naši mozgovi bi to trebalo da isprave.

Dakle, bez produženja tramvaja i trolejbusa, izuzev obećanog proširenja trolejbuske mreže na Dorćol i eventualno do Prokopa.

Okretnicu Zeleni venac nije moguće izmestiti, ali bi je trebalo rasteretiti, gotovo upola. Okretnicu na Trgu potpuno ukinuti. Tako se otvaraju razne mogućnosti za spajanje linija: 27, 27E, 32E, 35, 43, 96 s jedne strane i 15, 67, 68, 84 s druge.

Ideja da se 46 produži ka Novom Beogradu je izvanredna, kao i da se kvalitetno spoji Zemun i železnička na NBG.
Samo, za to je potrebno još vozila.

Prokop: 94 bi mogao odatle da vozi ka Miljakovcu, i eto uštede vozila. Neka linija bi mogla da se preusmeri sa Čukarice ili iz pravca Avale takođe. Ali ne 33

Krnjača - buduća stanica BG-voza: terminus za linije sa poteza 100

Zemun polje: kada se napravi stanica Kamendin linija 707 može da se ukine, i da se akcenat stavi na lokalnom prevozu

Batajnica: linija 73 da se smanji za trećinu, uz 73L od Zemuna do Bloka 45 i liniju 700 u smeru B. Linija 700 jepozdanija od 73, jer 73ke često nema u dužem intervalu iako bi trebalo da ide na 6 minuta. Umesto 73L može i linija 70: Zemun (Gornji grad) - Blok 45, ali PORED STANICE NBG!

Linija 74: obavezno u zoni stajališta Tošin Bunar, mada je taj predlog zvanično odbijen

Novi most bih ostavio pre svega za prigradske linije iz Mladenovca i Lazarevca ka NBG, i dodao 89 i tramvajske

Resnik: uz BGV 47 može da ide do Banjice, ali veliki problem je Miljakovac, pojačati 48 i nikako ne skraćivati do Slavije, ja bih sve linije sa Slavije preusmerio ka Vuku i Pančevcu, jer su tu velike gužve

Linija 6: do Omladinskog stadiona

Linija 11: novim mostom

Linija 69: @Njile, istovetni predlog sam poslao (ali sam ostavio samo jedan smer) Direkciji i nije im se dopao, gadljivi su na kružne linije, a i valjda se plaše da se GSP-ovci ne bune za izmenu ekskluzivno njihove linije, na koju sa žaljenjem stavljaju broj 69, jer su nekada imali interni prevoz

Povezao bih, takođe, Kaluđericu sa Novim Beogradom.


ZONE: Jedna zona = jednakost građana. Niko nije manje Beograđanin ako živi u Rušnju, a neko ko živi daleko od centra verovatno nema finansijskih mogućnosti da obezbedi život u centru, što bi većina ipak želela, pa mu ne treba otežavati da dođe do grada. Ali problem je što postoje i veoma udaljene opštine (Lazarevac...). A i sada je teško nekome ko živi u Lazarevcu da izdvoji 300 dinara za kartu da bi se video sa svojom devojkom ili izašao na piće sa drugom/drugaricom / ona sa svojim dečkom ili izašla na piće sa drugom/drugaricom.
Ali, ne treba se toliko štrecati oko zona, karte će verovatno važiti u vremenskim intervalima.
 
vucko":kifyoe29 je napisao(la):
Zaboravljamo da kad god se tramvaj gradio koristili su planove za metro da se greju u kancelarijama u zimu ;)

Stoga ipak je bolje da posle novog mosta i minimalnog prosirenja oko belvila pre prve linije nista ne radimo dok se metro lopata ne zabode.Verujem da bi se i drug 2012 slozio.
Bojim se da cemo, ako budemo cekali metro, da zavrsimo s ovakvim stanjem kakvo je sada.

Uzgred, zna li neko da li je igde zapoceta gradnja metroa u poslednjih 10 godina?
 
Mislim da je u Solunu, ja kada sam bio na ekskurziji pre 2,5 godine bio je raskopan u te svrhe.
 
Kokos":3azfifq6 je napisao(la):
Mislim da je u Solunu, ja kada sam bio na ekskurziji pre 2,5 godine bio je raskopan u te svrhe.
Jeste,i to ce imati tri linije do 2020te,a ceo grad sa svim prigradskim naseljima ima manje od milion stanovnika!

http://en.wikipedia.org/wiki/Thessaloniki_Metro

Mateja beljan,potpis za post,samo sto bih na novi most potero i neku liniju koja lepo povezuje banovo brdo ili vidkovac sa nbg-om(nisam odatle pa ne znam tacno,ali greota je da se ne iskoristi).

A i niko konkretno ne predlaze liniju tramvaja koja ce ici preko novog mosta.Da li treba da bude samo skretanje kod belvila pa da ide duz jurija gagarina za blok 45 kao i sadasnje linije tramvaja ili negde da ide ka severu?
 
Neko je vec predlozio,ali da ponovim ..da se ukine trola 19,i da umesto nje saobraca autobus..ali na trasi medakovic-banjica...msm i neki drugi pravac bio odgovarao,ne mora banjica,ali stv je potrebna jos jedna opcija sem 18 koja ce ici do medaka kroz jerkovic...:p
 
Nije ostvarivo da se na Novom Beogradu preseda kod TC Usce na trole, sve je to povezano sa pitanjem metroa, teskog ili lakog ili nezavisnog tramvaja i tako ukrug .

Ako ce trole da prelaze na Nbg. onda treba da idu sve do Nove galenike i Novog grada.Ili mozda tramvaji. Ali svako resenje je bolje od okretnice na Zelenom v.

Za pocetak najbolje je povezivanje linija i uklanjanje nekih na druge pravce, npr 53, 56 na Takovsku prema Dunav stanici.
U sustini ovog pitanja je i otsustvo tramvajske veze Savska Dunavska PADINA, PREKO TERAZIJSKOG GREBENA.
 
Aman ne spajajte linije, ne verujem da ste vi u stanju da zbog izbacivanja jedne okretnice osakatite desetak linija!!!
Pa jel' vi vidite sa čime se bore 17, 95 i sl. ???
Dakle KRAĆE linije i RAZDVAJANJE dugih, to je moj predlog, već sam pisao o tome.
 
Glas prirode":rv194g1v je napisao(la):
Nije ostvarivo da se na Novom Beogradu preseda kod TC Usce na trole, sve je to povezano sa pitanjem metroa, teskog ili lakog ili nezavisnog tramvaja i tako ukrug .

Ako ce trole da prelaze na Nbg. onda treba da idu sve do Nove galenike i Novog grada.Ili mozda tramvaji. Ali svako resenje je bolje od okretnice na Zelenom v.

Za pocetak najbolje je povezivanje linija i uklanjanje nekih na druge pravce, npr 53, 56 na Takovsku prema Dunav stanici.
U sustini ovog pitanja je i otsustvo tramvajske veze Savska Dunavska PADINA, PREKO TERAZIJSKOG GREBENA.
Ta tramvajska veza je nestala kad je tramvaj sklonjen sa Terazija. Tesko da cemo ikad vise videti tramvaj u Despota Stefana (29. novembra), preko Trga Republike, Terazija, Prizrenske (ili alternativno kroz Terazijski tunel) do mosta u Brankovoj i dalje ka N. Beogradu.
 
Mатеја је у праву. Мало смо се занели са жељама, мада ни то није моше.
Ево мог доприноса за постојеће стање:
Укидање семафора на раскрсницама Београдске и Крунске, као и Београдске и Илије Гарашанина. Тиме се, до изградње баштица у Београдској, или до укудања трама кроз њу, убрзава јавни превоз. Сви знамо, колико трам стоји на тим раскрсницама, а поготово са Крунском, због скретања улево.

3450ux3.jpg

.
 
stf":3cn9i588 je napisao(la):
Mатеја је у праву. Мало смо се занели са жељама, мада ни то није моше.
Ево мог доприноса за постојеће стање:
Укидање семафора на раскрсницама Београдске и Крунске, као и Београдске и Илије Гарашанина. Тиме се, до изградње баштица у Београдској, или до укудања трама кроз њу, убрзава јавни превоз. Сви знамо, колико трам стоји на тим раскрсницама, а поготово са Крунском, због скретања улево.

http://i53.tinypic.com/3450ux3.jpg
.
Ukidanje semafora na uglu Beogradske i Krunske tesko da bi ubrzalo prevoz. Taj semafor je postavljen iz dva razloga. Prvi je zbog blizine skola (gimnazija i osnovna skola), a drugi je komplikovani auto-saobracaj (skretanja ulevo iz Beogradske u Krunsku ka Kalenic pijaci, ulevo iz Krunske u Beogradsku ka Slaviji i ulevo iz Krunske u Beogradsku ka Pravnom). Jedino ubrzanje tramvaja bi se postiglo zabranom skretanja ulevo iz Beogradske u Krunsku ka Kalenicu i usmeravanjem na Njegosevu, Kralja Milutina i nazad u Krunsku (slicno resenjima za skretanje ulevo u Kneza Milosa). Ali u tom slucaju se opet postavlja pitanje skola, jer se pojacava saobracaj neposredno ispred skola.
 
Još jedna ideja, koja ne bi trebalo da bude tako skupa, je da se svakoj autobuskoj stanici dodeli kod (A32, S54, ...) pored zvaničnog imena tako da bi ljudi znali gde da siđu, pošto još uvek funkcionišemo po principu "siđi na trećoj stanici posle skretanja... ako ne stane na prvoj, onda ti je to druga".

Recimo, ni na jednoj jedinoj stanici u Višnjičkoj, na mnogim u Karaburmi itd. se uopšte ne vide nazivi stanica, a često uopšte ni nema oznake.
 
stf":14qktxbz je napisao(la):
Лако. Тролејбуска линија која би повезала Ушће са Зеленим венцом, са тактом 1.5 мин.
Bolje trola od Ušća do Pančevačkog mosta.

Dve muve jednim udarcem..
 
medjutim":1o9k1jax je napisao(la):
stf":1o9k1jax je napisao(la):
Лако. Тролејбуска линија која би повезала Ушће са Зеленим венцом, са тактом 1.5 мин.
Bolje trola od Ušća do Pančevačkog mosta.

Dve muve jednim udarcem..
Свиђа ми се. Одлично. +
 
lento":l5l14c4o je napisao(la):
vucko":l5l14c4o je napisao(la):
Zaboravljamo da kad god se tramvaj gradio koristili su planove za metro da se greju u kancelarijama u zimu ;)

Stoga ipak je bolje da posle novog mosta i minimalnog prosirenja oko belvila pre prve linije nista ne radimo dok se metro lopata ne zabode.Verujem da bi se i drug 2012 slozio.
Bojim se da cemo, ako budemo cekali metro, da zavrsimo s ovakvim stanjem kakvo je sada.

Uzgred, zna li neko da li je igde zapoceta gradnja metroa u poslednjih 10 godina?
Бојим се, ако будемо ишли том логиком, па ширили трамвајску мрежу логиком "дај шта даш", да метро нећемо никад дочекати (нећемо ни овако, али бар неће паре које би отишле за метро отићи за трамвај).
 
Wile E. Coyote":ll4s6wxv je napisao(la):
lento":ll4s6wxv je napisao(la):
vucko":ll4s6wxv je napisao(la):
Zaboravljamo da kad god se tramvaj gradio koristili su planove za metro da se greju u kancelarijama u zimu ;)

Stoga ipak je bolje da posle novog mosta i minimalnog prosirenja oko belvila pre prve linije nista ne radimo dok se metro lopata ne zabode.Verujem da bi se i drug 2012 slozio.
Bojim se da cemo, ako budemo cekali metro, da zavrsimo s ovakvim stanjem kakvo je sada.

Uzgred, zna li neko da li je igde zapoceta gradnja metroa u poslednjih 10 godina?
Бојим се, ако будемо ишли том логиком, па ширили трамвајску мрежу логиком "дај шта даш", да метро нећемо никад дочекати (нећемо ни овако, али бар неће паре које би отишле за метро отићи за трамвај).

S jedne strane se slazem s tobom, jer metro ne treba odbaciti. Ali ako se ceka da dodje vreme da se gradi metro, a nista se nigde drugde ne ulaze, zavrsicemo kao Prokop - nezavrsen i nefunkcionalan, a prethodno resenje zapusteno. U svakom slucaju, metro, s jedne strane, i tramvaj, trolejbus i autobus, s druge strane, medjusobno se ne iskljucuju, vec se dopunjuju.
 
То се слажем. Само, имали смо 80-их једно лоше искуство које не смемо да дозволимо да се понови. :grand:
 
Wile E. Coyote":175u4p5m je napisao(la):
То се слажем. Само, имали смо 80-их једно лоше искуство које не смемо да дозволимо да се понови. :grand:

Upravo tako! Te 80-te su jos "majka Janja" u poredjenju s ranijim godinama i deluju zapravo kao otreznjenje u odnosu na 60-te i 70-te. To su bile godine kada je bilo bitno da sve bude sto vece i najbolje na svetu, kratko receno "vid'la zaba da se konji kuju, pa i ona digla nogu". 80-ih je ipak neko shvatio da ne mozemo da imamo sve sto nam padne na pamet, pa je onda krenulo krpljenje. Ono sto se ipak za sve ove godine nije promenilo je da se jos zanemaruje nasa poslovicna agresivnost i bahatost. Na primer, nijedno resenje za Slaviju koje se dosad pojavilo, nije uzelo u obzir masu bahatih vozaca (ne samo automobila, vec i ostalih), kojima je bitno da stanu 2 metra dalje, makar i blokirali tramvaje. Koliko je samo na ovim temama pisano o (ne)odrzavanju vozila i o seci tapacirunga po vozilima, a sad skoro i o (ne)placanju karata. Stalno se uporedjujemo s drugima, ali samo kad nama to odgovara.
 
Треба разликовати и потпуно раздвојити МЕТРО и ТРАМВАЈ, јер су у питању бабе и жабе. Поистовећивање МЕТРОА са ТРАМВАЈЕМ је по мени неумесно, јер већина градова у Европи има и један и други систем и не показује намеру да одустаје од једног да би се фокусирала на други. Такав начин размишљања су нам покушали наметнути мозгови који су развили генијалну, ма просто САВРШЕНУ и НЕПОНОВЉИВУ идеју звану БЕЛАМ (скраћено БЛАМ) који је требао бити
 
"делимично независтан" од осталог саобраћаја. Прави метро у Београду био лаки или тешки не треба НИГДЕ да буде у нивоу ни са једним другим видом саобраћаја. Где може да иде под земљу - нека иде под земљу. Где је прикладније да иде над земљом - нека буде на стубовима. Колико ће то да кошта није битно у овом контексту, јер ако је прескупо, боље одустати од тога него правити труле компромисе попут већ споменутог БЛАМ-а који би само изазвао још веће гужве на улицама. Што се тиче брзих решења која би се предузела на кратак рок прво што се треба учинити јесте скраћивање одређених линија како би аутобуси што више ишли а што мање стајали у редовима и гужвама, што значајно утиче на ред вожње. Када је у питању увођење потпуно нових линија, то што у њима неће бити доста путника од самог почетка рада ништа заправо не значи. Линији 94 је требало неких пет година од када је уведена (2004.) да ниво путника у њој порасте до неког критичног нивоа где је оправдано размишљати о повећању возила на њеној траси, одн. до тренутка када су се људи навикли на њено постојање и почели потпуно ослањати на њу.
 
Mislim da smo jasno podvukli da su tramvaj i metro dva različita sistema, a i više razloga zašto smo protiv proširenja tramvajske mreže u ovom trenutku.

Da sumiram: Postojeća mreža još nije rekonstruisana, tramvaji još nisu promenjeni ili modernizovani. Sav novac koji bi se trošio na proširenje tramvajske mreže i kupovinu novih vozila zbog proširenja iskorisiti za projekat Metroom u 22. vek. I treće - svako proširenje tramvjaske mreže bez jasnog plana kuda će ići metro nema smisla, jer bi ti sistemi trebalo da se dopunjuju.

Niko na ovom forumu ne poistovećuje tramvaj i metro, iako mnogi poistovećuju tramvaj i LRT.
 
Trasu linije 94 sam predlozio u jednom razgovoru licno nadleznima, tek posle pola godine postala je stvarnost, drugi predlog bio je za trasu 89. Vec na samom pocetku i 94 i 89 su bile cesto pune sto je dokazalo njihovu opravdanost, nije bilo potrebno nekoliko godina za to.

Metro jeste neophodnan, ali je i skup i ocigledno kod nas tesko dostizan, zato umesto da cekamo metro kao sto je pola veka cekano besklasno rajsko drustvo, a po karakteru smo skloni da ne zivimo u sadasnjosti nego vecno cekamo nesto sto ce tek biti ono pravo sto zelimo, bolje je da ucinimo nesto sto moze u najskorije vreme da usavrsi javni prevoz u Beogradu, zato je dobro sto i ovaj put kao i u oktobru kada je odrzana Zelena debata mozemo da trazimo resenja.


Najvaznija pitanja koja se postavljaju su,



Rasterecenje glavnih trgova u jezgru grada, od okretnica i brojnih linija javnog prevoza, pre svega zbog hemijskog i fizickog zagadjenja

Brzi i redovniji saobracaj

Mogucnosti nezavisnosti javnog prevoza od ostalih prevoznih sredstava


Kako to postici?

Pre svega ljudi treba da shvate da je hodanje prirodan i zdrav nacin savladavanja razdaljina, a posebno u nezagadjenoj sredini sa prirodnim sadrzajima, tj rastinjem, a to znaci vise ulica bez motornog saobracaja u gusto naseljenom jezgru grada sa velikim prilivom ljudi i brojnim uslugama, vise vrtnog uredjenja takvih ulica i trgova i vise hodanja umesto postapanja vozilima javnog prevoza.

NEZAVISNOST, BRZINA I REDOVNOST se mogu postici, zatvaranjem manjih bocnih ulica duz trasa, stanicama ispod raskrsnica, tj. ispod tla, denivelacijama i tunelima.

Primer za razmisljanje, mogu li linije iz pravca juznog Beograda koje se okrecu na Zelenom vencu, da idu Takovskom do Dunav stanice, a putnici da izadju kod Skupstine i nastave pesice do TERAZIJA a ko nece pesice neka sedne na istoj stanici na trolejbus i dodje do Trga republike ili Decanske u nekom buducem resenju.

Ili mogu li neke od tih linija da idu do Visegradske i tu okrenu nazad Savskom, a putnici da nastave trolejbusom.

Mogu li linije popt 15 i 16, 17 i 18 da se zamene trolejbuskim.

Najzad zasto ne bi prugu od Rakovice preko Sajma provukli ispod Terazijskog grebena i tako napravili kicmu buduce metro mreze.
 
lento":gpizpbyk je napisao(la):
Glas prirode":gpizpbyk je napisao(la):
Nije ostvarivo da se na Novom Beogradu preseda kod TC Usce na trole, sve je to povezano sa pitanjem metroa, teskog ili lakog ili nezavisnog tramvaja i tako ukrug .

Ako ce trole da prelaze na Nbg. onda treba da idu sve do Nove galenike i Novog grada.Ili mozda tramvaji. Ali svako resenje je bolje od okretnice na Zelenom v.

Za pocetak najbolje je povezivanje linija i uklanjanje nekih na druge pravce, npr 53, 56 na Takovsku prema Dunav stanici.
U sustini ovog pitanja je i otsustvo tramvajske veze Savska Dunavska PADINA, PREKO TERAZIJSKOG GREBENA.
Ta tramvajska veza je nestala kad je tramvaj sklonjen sa Terazija. Tesko da cemo ikad vise videti tramvaj u Despota Stefana (29. novembra), preko Trga Republike, Terazija, Prizrenske (ili alternativno kroz Terazijski tunel) do mosta u Brankovoj i dalje ka N. Beogradu.

Tramvaj koji prelazi preko ili ispod Terazija, je od sustinskog znacaja sve dok najmanje 3 linije metroa ne budu polazile kroz najuze gradsko jezgro.

Razlog je jednostavan, posto ne moze da se dodje tramvajem iz delova grada gde on postoji, mora da se dodje autobusima, a ako hocemo zdraviju zivotnu sredinu bez smrada i buke, cime da zamenimo buseve, trolejbusi vec ulaze u to jezgro, ali ne i tramvaji.

Ima raznih mogucnosti, jedna je da od tramvajskog mosta bude postavljena trasa Zagrebackom ulicom preko Zelenog venca i Prizrenske do Terazija, zatim od Pasicevog trga, Vlajkovicevom i Kosovskom do Crkve Sv. Marka i dalje Bulevarom K.A.

Druga mogucnost je postojecim tunelom, a treca novim tunelom ispod Terazija i Pasicevog trga.

Ako bi produzili trole na Novi Bg. onda Terazijski tunel treba sacuvati za njih.

Sta mislite vi ?
 
Glas prirode":1wk0stu1 je napisao(la):
lento":1wk0stu1 je napisao(la):
Glas prirode":1wk0stu1 je napisao(la):
Nije ostvarivo da se na Novom Beogradu preseda kod TC Usce na trole, sve je to povezano sa pitanjem metroa, teskog ili lakog ili nezavisnog tramvaja i tako ukrug .

Ako ce trole da prelaze na Nbg. onda treba da idu sve do Nove galenike i Novog grada.Ili mozda tramvaji. Ali svako resenje je bolje od okretnice na Zelenom v.

Za pocetak najbolje je povezivanje linija i uklanjanje nekih na druge pravce, npr 53, 56 na Takovsku prema Dunav stanici.
U sustini ovog pitanja je i otsustvo tramvajske veze Savska Dunavska PADINA, PREKO TERAZIJSKOG GREBENA.
Ta tramvajska veza je nestala kad je tramvaj sklonjen sa Terazija. Tesko da cemo ikad vise videti tramvaj u Despota Stefana (29. novembra), preko Trga Republike, Terazija, Prizrenske (ili alternativno kroz Terazijski tunel) do mosta u Brankovoj i dalje ka N. Beogradu.

Tramvaj koji prelazi preko ili ispod Terazija, je od sustinskog znacaja sve dok najmanje 3 linije metroa ne budu polazile kroz najuze gradsko jezgro.

Razlog je jednostavan, posto ne moze da se dodje tramvajem iz delova grada gde on postoji, mora da se dodje autobusima, a ako hocemo zdraviju zivotnu sredinu bez smrada i buke, cime da zamenimo buseve, trolejbusi vec ulaze u to jezgro, ali ne i tramvaji.

Ima raznih mogucnosti, jedna je da od tramvajskog mosta bude postavljena trasa Zagrebackom ulicom preko Zelenog venca i Prizrenske do Terazija, zatim od Pasicevog trga, Vlajkovicevom i Kosovskom do Crkve Sv. Marka i dalje Bulevarom K.A.

Druga mogucnost je postojecim tunelom, a treca novim tunelom ispod Terazija i Pasicevog trga.

Ako bi produzili trole na Novi Bg. onda Terazijski tunel treba sacuvati za njih.

Sta mislite vi ?
Ja sam zakleti zagovornik tramvaja, ali ne vidim nijedan razlog da se tramvaj na ovaj nacin prebacuje sa Savske na Dunavsku padinu. Pre svega, nisam siguran da bi tramvaj mogao da savlada uspon u Jug Bogdanovoj i Prizrenskoj. Skretanjem tramvaja iz Karadjordjeve u Zagrebacku presekao bi se pravac kretanja uglavnom teretnih vozila i autobusa, pa bi se usporio saobracaj i povecalo zagadjenje. Uvodjenje tramvaja kroz Prizrensku, preusmerio bio se saobracaj kroz Terazijski tunel, koji je i ovako opterecen, pa bi i to uticalo na povecanje zagadjenja (zamislite samo dugo cekanje u tunelu!). Ako bi se tramvaj provukao od Terazija ka Vlajkovicevoj, presekao bi se jedan od kljucnih gradskih trgova i promenila njegova simetrija, a bila bi presecena i Decanska, takodje jedna od opterecenijih gradskih ulica. Prolaskom tramvaja kroz Vlajkovicevu i Kosovsku ugrozio bi se sistem jednosmernih ulica u centralnom gradskom jezgru, koji relativno dobro funkcionise, pa bi to dodatno uticalo na povecanje guzvi i zagadjenja. Takodje nisam siguran da bi tramvaj iz Kosovske, presecajuci Takovsku mogao da stigne do okretnice na Tasmajdanu i Bulevara, jer bi trasa morala da prodje kroz crkveno zemljiste (uz veliki nagib sa zadnje strane Glavne poste). Uz sve to, ovakvim krivudanjem tramvaja od tramvajskog mosta do Bulevara, brzina tramvaja bi bila besmisleno mala i takva veza gubi smisao posto vec postoji veza tramvajski most - Bulevar (tramvajska linija 7), kojom se od mosta do Bulevara stize vrlo brzo. Presedanjem kod Beogradjanke s tramvaja na trolejbuse, vec postoji ekoloska veza.
 
Na zalost bavljenje ovim pitanjima zahteva temeljniji pristup i sira objasnjenja, sto nismo uvek u mogucnosti da ucinimo.

Presedanje kod Beogradjanke ne bi bilo moguce, ako zelimo da ul. Kralja Milana bude pesacka, ali bi moglo zaita sa malo pesacenja Masarikovom do Kneza Milosa.

Od kada je tramvaj presao na Novi Beograd nikada se nije stizalo brzo, 40 minuta od bloka 70 do Bulevara K.A. u proseku, dok je autobusimo do Zelenog v. trebalo od 15 do 25 minuta !

Kada predlazemo izmene i nove trase, moramo da imamo u vidu i dalji razvoj, a on podrazumeva da ce most na Adi i obnova Gazele smanjiti opterecenost mosta u Brankovoj, a neophodno je i da ulaz u samo srediste grada licnim prevozom bude ograniceno, pa bi tako i ulice oko Terazija bile manje opterecene.

Tramvaj koji polako prolazi kroz deo grada koji je srce grada nije nedostatak, grad treba i da se gleda, dozivi i zivi, a ne samo da se prolazi i juri kroz njega.

Trasa bi isla ulicicom iza Poste tako da ne bi bio ostecen trg ispred crkve, a ne postoji u gradu nicije zemljiste sem javnog , za sada.

Naveo sam i mogucnost prolaska ispod tla ispod Terazija i Pasicevog trga.

Tramvaji su isli Prizrenskom pre pola veka. Trasa i ne bi isla Jug Bogdanovom, jer bi izlazila iz pravca Zagrebacke blizu Kamenicke.

Hvala Lento, za temeljno razmatranje predloga, zato smo na forumu, da u raspravi trazimo zajedno odgovore, bez obzira na razlicite puteve.
 
Vrh