Šta je novo?

Blok 66

Ako dodje nova gradska vlast, videćemo da li će zaustaviti neke projekte koje sada kritikuju.

Nap. novi savski most i tunel u produžetku, . . . pa i izmeštanje depo-a i izgradnju bloka 66.
 
Pitanje za Dragana ako to moze i ima podatke, na sta se misli pod javnim objektima? Posto u vestima pise da bi u bloku 66 mogli biti i javni objekti.
Pretpostavljam da ce biti najvise privatnih ali neko pozoriste, porodiliste su potrebni na NBG, ali da naravno da ne zivimo u humanom dobu kada se misli na narod i njegove potrebe.

Sta bi moglo da bude tu od "javnih objekata"? Ima li nekih naznaka, znam da plan jos nije predstavljen...
 
Nemam informacije šta će da bude u nacrtu PDR-a. Mislim da je još rano za takvo pitanje i da ni u Urbanističkom zavodu nemaju neki odgovor. Ako neko ima predlog, može i sada da ga uputi zavodu.
 
Ma jel moguće da nemaš ideju posto nadležni nista nisu rekli
Dragan bezidejni
 
Jel imaš ti neku ideju, "direktore" bezidejni? . . ili samo lupetaš.

Zavod će samo da odredi neku parcelu za javnu izgradnju, a verovatno će tak kasnije gradska uprava odrediti koji će objekat biti izgradjen. A nekih ideja će sigurno biti u toku Javne rasprave, zavisno od veličine parcele za tu namenu.
 
Poslednja izmena:
. . on zdušno brani i veliča sve sto vlast prrdlazi je super jer tu su stručni ljudi . .

Godinama ti i još neki likovi proturate tu laž, jer NE podržavam sve gradske projekte nap. metro koji je jedan od najvećih. Tu je gondola do Kalemegdana i još neki, a nepodržavam ni jedan od najvećih državnih projekata autoput do Pešteri, već podržavam prema Zlatiboru. Znači, obična je laž da "branim" sve projekte.

Tako da je svakom normalnom jasno moj odnos prema vlasti, ovoj ili nekoj drugoj. A, naravno da u institucijama kao što je Urbanistički zavod, Direkcija i ostale rade stručni ljudi, a ne anonimusi sa društvenih mreža. Sa druge strane "direktor" i njemu slični sa margine vrše opstrukciju prema svakom gradskom projektu.

Nekad su depo i buvljak bili na periferiji NBG, ali sada su u širem centru i normalno je da će biti izmešteni. Samo neki "direktori" nisu u stanju da shvate razvoj grada, ali imaju "stručno mišljenje" o svemu što se gradi i planira u gradu. Meni je ipak bitnije šta planiraju oni koji su nadležni za izgradnju u Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Ti stručni ljudi na koje se pozivas da su imali obraz i stav struke ne bi dozvolili gomilu brljotina koje su dozvoli ne bi imali zakrzljali grad da su imali bilo kakvu viziju celine.Upravo ti stručni ljudi u direkciji nisu razgovarali izmedju sebe pa imamo predivnu kordinaciju projekata Sto se urb zavoda tice tamo svi koji su držali do imena i obraza odavno više nisu tamo.Koliko vode računa o gradu ni svoju zgradu ne mogu da održavaju pasarela im pukla fontana ne radi itd.Taj depo su isti ti stručni ljudi odabrali da bude tu a mogao je u startu da bude tamo negdje iza bloka 72 Isti ti stručni ljudi su stavili liniju fob i imt po sred nbg insti nisu napravili centralni blok nbg i trg i javni prostor organizovali smisleno sve su to cike planeri kojima se ti divis i ne dovodis u pitanje njihovu stručnost i sposobnost da ne zaboravim zakrzljale patrljke ulica na tom istom nbg...
Ja nisam primetio da se ti bunis ni na temi o metrou ni o gondoli to mi je promaklo za ap nisam siguran koja je bolja varijanta
A sta sa prikazom ap u bg leva ili desna oba
 
Nagurao si u taj post sve i svašta, druga je stvar održavanje neke pasarele i fontane ili koordinacija nekih radova. To može da bude kritikovano, ali ne i da je depo odmah trebalo da bude iza bloka 72, jer grad se razvija postepeno kroz promene. Nekad je na NBG bio aerodrom i tada je to bilo normalno i potrebno, ali izgradnjom grada on je izmešten u Surčin.

Političke odluke, nap. jarbol, takodje mogu da se osporavaju. Ali ti si obuhvatio višedecenijsko urbanističko planiranje u kojem su učestvovali razni stručnjaci pod različitom vlasti, pa i političkim sistemom. Grad uvek može da se organizuje na više načina, samo pogledaj istoriju GUP-ova, ali to obično zavisi i od novca.

Sada imamo ovakvu situaciju i aktuelna vlast radi u nasledjenim uslovima od predhodnih generacija. Depo i buvljak su se danas našli "na pogrešnom mestu" i biće izmešteni, a ti blokovi će biti izgradjeni u skladu sa sadašnjim potrebama. Tako je u svim gradovima sveta, staro se menja novim jer ništa nije večno, već postoji dinamika razvoja.

ps. Prioritet je izgradnja deonice AP do Zlatibora, a tek posle i prema CG preko Pešteri.
 
Депо и бувљак су тренутно на практичним локацијама. Фали само трамвајска пруга у Марка Христића да трамвајски депо и мост преко Аде лакше функционишу, као и пробијање насипа како би аутобуси брже стизали на окретнице из депоа.
Са друге стране потреба за станоградњом у блоку 66 није реална докле год имамо непопуњен блок 26, ИМТ пред рушењем, празан блок 39, магацине у блоку 66А, грађевинску оперативу по блоковима 58, 68, 69, итд.
 
. . . потреба за станоградњом у блоку 66 није реална.
Prvo, takvu potrebu odredjuje tržište, tj. ako ima kupaca onda je potreba "realna". Ali, u bloku 66 nije planirana samo stanigradnja, već će biti komercijani i neki javni objekti.

Drugo, mora se se posmatra kakva će biti situacija za 5 godina, a ne kakva je danas. Potrebno je vreme za planove i projekte, izgradnju infrastrukture i novog depo-a, pa će tek onda biti gradnja u bloku 66.
 
Sta si se uhvatio buvljaka koji je od starta privremen objekat koji se tu spletom okolnosti desio i za koji se znalo da se seli pa su svejedno pokazali nesposobnost jer nisu bili u stanju da to urade za 8 godina i samo su zamišljali gdje ce da ga sele tek sad nesto puzevim korakom rade
 
Prvo, takvu potrebu odredjuje tržište, tj. ako ima kupaca onda je potreba "realna". Ali, u bloku 66 nije planirana samo stanigradnja, već će biti komercijani i neki javni objekti.

Drugo, mora se se posmatra kakva će biti situacija za 5 godina, a ne kakva je danas. Potrebno je vreme za planove i projekte, izgradnju infrastrukture i novog depo-a, pa će tek onda biti gradnja u bloku 66.
Па нек се прво комплетирају празни блокови. Није неопходно да град одмах има трошкове пресељења ако има других слободних неискоришћених простора.
 
OTC je prekoputa BAS u odnosu na blok 66, tj. u komšiluku koji će sa budućom bas stanicom sačinjavati mini-centar NBG.

Nisu sve lokacije i blokovi podjednako atraktivni za izgradnju kao što je to blok 66 i buvljak. A troškovi izmeštanja depo-a će se nadoknaditi prodajom parcela.
 
Па оно блок 66 уопште није атрактиван, за сад у њему постоји дивље нехигијенско насеље испод дела надвожњака УМП и близу је пруге и нове БАС који су извори велике буке.
Боље да се прво ради приобаље низводно од бродоградилиште.
 
Došljak, maraš da gledaš u budućnost a ne u to divlje naselje. A brodogradilište nije u posedu grada.

Ne može grad da "popunjava blokove", već to rade investitori koji su vlasnici tih parcela. Grad samo može da obezbedi potrebnu infrastrukturu.
 
Raznorazne gondole, jarboli i putevi ka Mađarskoj su za kritiku, ali zato ne sme ni da se pisne ijedna negativna o izmeštanju Sajma, o izmeštanju Zoo vrta, izmeštanju depoa GSP - a iz bloka 66, o izgradnji mosta Blok 70 - Ada Ciganlija, o uklanjanju Starog savskog mosta i zameni za Novi savski most i tunelu u produžetku...​
 
Došljak, maraš da gledaš u budućnost a ne u to divlje naselje. A brodogradilište nije u posedu grada.

Ne može grad da "popunjava blokove", već to rade investitori koji su vlasnici tih parcela. Grad samo može da obezbedi potrebnu infrastrukturu.
Па зар је град ту да би зарађивао од продаје земљишта?
 
Или ће се уместо тога улагати у градњу новог депоа на Видиковцу и град ће уместо на разноразне глупости додатно финансијски помагати градска предузећа попут ГСП-а да би она могла да врате своје дугове и да запосле нове мајсторе и возаче/раднике. И наравно да не укида тролејбусе као што геније Шапић жели.
Idealno bi bilo da Bežanijska kosa kod Kvantaša (najpogodnija lokacija na suprotnoj strani autoputa od Kosmaja) preuzme sve kapacitete Zemuna i deo Novog Beograda, a Vrbin potok deo Novog Beograda plus bonus za pokrivanje hroničnog nedostatka u južnoim delu grada, i to u zglobnom formatu (Vrbin potok ne mora imati nijedan jedini solo jer uvek može privatnik da pokrije najslabije, a GSP jače solo zameni zglobnim). Čak štaviše Vrbin potok bi mogao pojesti solo kapacitet Kosmaja uz konverziju u zglob, a novi Kosmaj primiti veći deo kapaciteta Karaburme (zglob). Pretok je idealan za preuzimanje uglavnom solo kapaciteta Kosmaja. Imajući u vidu privatnike, trougao glavnih pogona južno od Dunava bi mogao održavati 750-900 zglobnih vozila bez problema. Uz to, u nedostatku Vrbinog potoka i neizvesnom budućnošću iovako logiranog Zemuna, kao i izostanku tunela ispod Ade trenutno nema bolje lokacije za primarni depo od Bloka 66 jer podjednako hvata Borču, Zemun, Čukaricu i Rakovicu. Prosto je neverovatno da je jedini drugi ozbiljni pogon sposoban za održavanje zglobnih vozila na primarnoj mreži matori krš zavučen u suprotni ćošak. Solo Kosmaj je napravio karambol. Na tom mestu na autoputu nije smelo da se pomišlja ni o jednom zglobnom vozilu, kamoli 250+.

U tom smislu, uslovno pokretanje priče o izmeštanju ne mora biti loše, mada imajući u vidu aljkavost i javašluk, posebno kad se gura navrat-nanos zabrinutost je opravdana. Ipak, taj blok je idealna lokacija za zaokruživanje klastera između Tošinog i Mosta na Adi jednim lepim mini klasterom od 4 poslovne P+35 poput 25 Bank St. (desno) i 40 Bank St. (levo, obe h=153m) duž UMP i recimo 8 (4x2) poput Wardiana (1x187m, 1x168m).

Još kad bi na isti način razrušili onaj krš duž Milutina Milankovića i krmačetine na ostalim mestima (ako izuzmemo par kvalitetnijih zdanja), pa Novi Beograd bi postao grad za primer. Poslednje dve decenije je Novi Beograd bio "filovan" na neprikladan način što je dovelo do urbicida. Umesto da su uglavnom gradili stakleno-čelične kule i grede na slobodnim mestima u ambijentalnoj celini otvorenih beton-brut blokova, masovno se zatvarali blokovi niskim demit i ploča atrijumima sa kosim krovomima, odnosno nekim kič poslovnim krmačama. Novi Beograd nije razorio NATO nego srpska ruka. Treba da se stide.

Nažalost, slično se dogodilo sa Ilinikom u Atini. Najveći, najnoviji poglavito zglobni pogon napušten zbog novih kvadrata. Ko *ebe Varkizu i Saronidu, to samo dve linije 122 i 171, nek tegle po 28km od Petra Rallija (manje zglobne matore drtine poput Karaburme koja puca po šavovima) i 35km od Antuse (novog solo). I pored negodovanja javnosti i otpora sindikata Ethel-a i Oase grad je isterao svoje, pa pretpostavljam da ako uzmemo u obzic BnV i na kraju krajeva ceo NBG ni ovde ne izgleda baš moguć neki drugi epilog. Dakle pamet u glavu, prvo izgraditi dva nova za zglobne autobuse na najpovoljnijim lokacijama (ne obavezno vuko*ebinama) i jedan tramvajski depo pa onda možemo da dođemo do priče o ozbiljnoj selidbi iz Bloka 66.
 
"Predsednik Privremenog organa je poručio građanima da je pre nekoliko meseci započet proces izrade detaljne regulacije prostora gde se nalazi pogon, a koji se, kako je istakao, na tom mestu nalazi više od 50 godina. U to vreme, kako je podsetio, taj deo grada je bila periferija, a danas je maltene centar grada. . .
On je istakao da se u toku sledeće godine očekuje završetak administrativnih poslova, a da u toku naredne dve do tri godine i celo postrojenje bude izmešteno na novu lokaciju, a da stara bude uređena u skladu sa okruženjem u kojem se nalazi."
 
Sapic ima čudan način računanja vremena
Kaze nove torle nisu kupovane 40 godina
Sad depo 50 godina i tako ...
Sreca pa ce ti planovi moći u fioku kao i razne gondole jarboli ada mostici itd...
 
Ne mogu da se porede jarbol i gondola sa infrastrukturnim projektom mosta ili sa ovim urbanističkim za blok 66. To su sasvim različite stvari, a posle izbora ćemo da vidimo što i ko ide u fioku.
 
Vrh