Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Da bilo bi dobro ali nece
nit ima ko da ih pritisne.... jer se kriticna masa i dr. zamlacuju sa trivijalnim detaljima :(

Te Batajnicki put na medjunarodnoj biciklističkoj ruti ostace zanemaren još dugo dugo dugo
i opštinu Zemun i grad Bgd zabole dupe za to... a sa periferije znaju ko Janjičari samo harač da skupljaju :(
 
Meni bi Bataja bila medju top 3 prioriteta - tehnicki je relativno jednostavno, eksproprijacija je nikakva do minimalna, a mogli bi tom stazom i mopedi da voze. 3 u 1 :)
 
Ma nema potrebe za esproprijacijom
postojao je iza drvoreda sa jedne strane zemljani kolski put, a sa druge pešacka staza, na nekim mestima donekle očuvano
uglavnom sve zaraslo u travuljinu.... a neke njive i placevi zaorali i uzurpirali i te prolaze
tamo gde nema zainteresovanosti cveta kaubojstina....

Samo izmeštanjem drenažnog kanala iza drvoreda kao sto je uradjeno na nekim deonicama, dobija se veliko proširenje puta
nisam merio al izgleda po jedna saob. traka , al po biciklistička traka sigurno
al kog Janjičara je to briga, pa ni jednog ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454236#p454236:17fb8khh je napisao(la):
astrodule » 28 May 2017 12:22 am[/url]":17fb8khh]Ovo je možda jedino mesto gde su ovakvi spušteni ivičnjaci u nivou sa asfaltom. Obično je asfalt 2-3cm niže.

I na mestima gde su bile isto ovako izgrađene, posle par godina bi menjali asfalt na kolovozu i, naravno, vratili tanji sloj = viši ivičnjak. Ivičnjak prosto nije potreban = manja cena izgradnje u startu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454236#p454236:17fb8khh je napisao(la):
astrodule » 28 May 2017 12:22 am[/url]":17fb8khh]
Ja ne mogu da objasnim zašto su čak i ovako spušteni ivičnjaci u nivou sa asfaltom neudobni za prelaz, ali zaista je tako.

Zato što su visoki 3 cm i zato što ih na pravcu obično ima 8 komada, i to samo kroz jednu raskrsnicu. A retko ko se vozi od raskrsnice do raskrsnice, već prelazi najmanje 10-ak takvih = oko 80 potpuno nepotrebnih potresa, koji se za bicikliste planiraju čak i posle 5-6 godina zatrpavanja svih gradskih struktura dopisima da prosto izbace proklete ivičnjake iz planova.

Gde su u centru obeležavali nove staze, ivičnjaka nema. Gde je nadležna Direkcija za građevinsko zemljište, obavezno i uporno ih ugrađuju, "ti dopisi do njih nisu stigli". Nema šanse. Samo ja sam ih zatrpavao i pojedinačnim prijavama i slao im čitave "knjige" ivičnjaka za svaku ulicu pojedinačno. Ovo je sve manje smešno, a nije bilo smešno ni kad su se biciklističke staze gradile.

Neki na ovoj temi predstavljaju bicikliste kao razmažene pozivajući se na starije probleme, a ono što mi tražimo jeste samo da, ako se ulaže novac u nas, da s eulaže na ispravan način, a ne da posle tražimo da se na istim mestima ponovo ulaže novac da bi se ponovo unapredila situacija. Nego da odmah bude najbolja. Stvarno ne vidim šta je problem u takvom zahtevu, pogotovu ne u ovom slučaju.
 
Nadovezaću se na prethodni post. Lično sam bio na sastanku sa ljudima iz Beolanda i Rubau-a na toj raskrsnici, na inicijativu gradskog urbaniste Folića. Situacija je sledeća:

1. Stručnjaci smatraju da nazubljen ivičnjak treba da bude takav da bi usporili bicikliste :bash:

2. Stručnjaci su zaboravili da stave biciklističke prelaze u projekat :bash:

3. Ubeđivali su me da je raskrsnica rešena inženjerski, da je tako "Svuda po Evropi", da ne mogu da reše zbog odvoda vode :bash:

Svima koji komentarišu kako smo "razmaženi" reći ću sledeće:

Ovo ne radim zbog sebe, već zbog budućih narašataja i svih onih kojima ti ivičnjaci izuzetno smetaju. Kada sa detetom koje ti je na sedištu pozadi pređeš 50 takvih ivičnjaka, ni njemu ni tebi više nije do vožnje. Iisto važi i za starije i za nesigurnije. Tako se ivičnjaci ne rade nigde po Evropi, lično bio i video. Da li Laki 72, Rodrigez i ekipa sugerišu da treba da radimo mimo standarda, zato što ne razumeju da je ideja da povećavamo broj biciklista, a ne da udovoljimo sadašnjem minornom procentu entuzijasta koji se u BG bore sa divljim saobraćajem?

Ljudi, shvatite, udobnost staza je na zapadu jako bitan aspekt planiranja, vi imate strategije koje ciljaju povećanje broja biciklista na račun JP-a i automobilskog saobraćaja. To je tamo javni interes, ne možete posmatrati ovo kao hir par stotina ljudi koji voze Kritičnu masu. Ovo se radi za hiljade ljudi koji bi možda vozili bicikl, ali se ne usuđuju ili neće jer su staze neudobne i nefunkcionalne. Od Бeobild foruma se ipak očekuje malo više informisanosti o temi, a svaki priručnik , počevši sa holandskim CROW strikno preporučuje ravne ivičnjake koji su utopljeni u asfalt. Nikakvo USPORAVANJE biciklista se nigde ne spominje, gleda se naprotiv da im se kretanje što više olakša, jer ne zaboravite, vi želite da imate više biciklista u svom gradu, a ne da udovoljavate sadašnjem broju који је zanemarljiv u odosu na evrpske gradove. Jako je bitno da ovako posmatrate stvari, i da se na ovaj način definiše javni interes.

Da dodam, Miloš Lazić i ja smo prošle godine kada je identična greška napravljena na Tošinom bunaru pisali Foliću, i tada sam mu rekao da ako ne budu ispravili grešku na Tošinom bunaru, istu stvar ćemo gledati i na LOT-u. Ispostavilo se da sam bio u pravu, i to nije slučajno, nego je u pitanju DILETANTIZAM ljudi iz projektnog biroa koji mislie da TAKO TREBA da rade. Da li vam je sad jasnije zašto moramo da idemo đonom? Jer će nastaviti da rade na isti način, ako ih javno ne budemo pritiskali. Ja ne vidim drugo rešenje, probao sam racionalno, bio strpljiv, pisao dopise, ukazivao, davao primere dobre prakse. Jednostavno, društvo, onako se ne pravi bici infrastruktura i tačka. Toliko od mene. I nemojte polaziti od sebe, gledajte i one kategorije kojima je taj ivičnjake problem, pa još taj problem pomnožite sa deset raskrsnica i shvatićete zašto se bunimo. Umesto da zamene sve loše ivičnjake, oni prave nove identične? Pa to je naprosto vređanje zdravog razuma, a vi tetošite nesposobnu administraciju?
 
Nocna akcija vadjena ivicnjaka pa zalijevanje asfaltiom iz kante gotovim a ivicnjake odnjeti ispred gradake uprave u kraljice marije da im se napravi skzltura od istih
A projektantnima da se posalju zahvalnice u obliku ivicnjaka bag** trvdoglava
 
Ja mislim da oni mešaju oborene ivičnjake i ivičnjake "na nulu".

Ovi njihovi oboreni su sasvim ok kada treba ukoso da se pređu. Međutim kada se prelaze pod 90 stepeni kako se uglavnom prelazi, onda su neudobni.

Ja sve više mislim da oni imaju zalihe ti oborenih i da ih stavljaju svuda i time kao zadovoljavaju bicikliste.

Evo primera iz prakse

Ovako je idealno



Ovaj zub od starog ivičnjaka ne smeta toliko, ali šta mislite kuda biciklisti prolaze ako nema pešaka

Pogledajte prilog 1

A evo kakva je situacija najčešća

Pogledajte prilog 2
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rD1gTM9Cz_g[/youtube]

Prevozite se biciklom
Marka Žvaka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455073#p455073:1xcooj57 je napisao(la):
astrodule » 31 May 2017 06:48 pm[/url]":1xcooj57]
Ovi njihovi oboreni su sasvim ok kada treba ukoso da se pređu. Međutim kada se prelaze pod 90 stepeni kako se uglavnom prelazi, onda su neudobni.

Za svako bilo čije "OK" u korist ivičnjaka, ja ću vam reći zašto se ne važi.

Peti se na te ivičnjake ukoso kada pada kiša ili kada je poledica ili pak kad operu ulicu - što se mora na nekim mestima zbog žuto-crnih šipki koje se plašim i da spominjem sad - vrlo je rizično i uvek imam utisak da ću proklizati i srušiti se, čak posle nekoliko godina aktivnog, svakodnevnog bicikliranja. A kako se osećaju početnici, što kaže @jabbu?

Ivičnjaci su klizavi, i to je takođe problem. Ne radi se samo o udobnosti, nego su i safety hazard, uprkos tome što su neki "projektanti" zamislili da ivičnjakom "podsećaju" bicikliste za koje su umislili da su samoubice na prelaz, a da žuto-crnim šipkama kroz koje se provlačimo kao cirkusanti podsećaju vozače na biciklističku stazu.

Ali su zato odustali da obnavljaju crvenu farbu na prelazima, pošto na taj način nema smisla podsećati vozače auta na biciklističke prelaze???

Ma muka mi je od svega toga. Govori neko malo iznad kako je milina biciklirati bez brige o autima na Novom Beogradu i delimično se slažem, milina je i meni sada kada jednom nedeljno idem na Novi Beograd kod keve na ručak, ali ja ne mogu biti srećniji što sam se preselio na u odnosu na Novi Beograd jezivi stari Medaković, gde moram da prolazim kroz jezivu Zaplanjsku do fenomenalne Ustaničke, kroz jezivu Autokomandu, preko brdovitog, ali predivnog Vračara do centra i ništa mi nije teško da zaobilazim sulude prepreke i da pedalam uzbrdo, a najmanji su mi problem automobili i pronalaženje ruta sa manje njih, koliko mi je bilo muka od drndkandrkanisanja preko jezivih novobeogradskih ivičnjaka stotinama puta dnevno, svaki dan i ignorisanja prijava go-di-na-ma. :pob:

Žao mi je samo što su se nervni slomovi koje sam doživljavao zbog ovakvih dilentatizama manifestovali na pogrešnom mestu, među ljudima sa kojima sam se bavio biciklističkim aktivizmom. Ali kad se malo podsetim, postanu mi sasvim jasni razlozi tih nervnih slomova i ne želim ni malo ponovo da se bavim time. Uspeli su da me slome, i to ponajviše Beolandovci. Srčka mi je ustreptala kad sam čuo da ih ukidaju, ali ipak ništa od toga, ostadoše živi da parazitiraju na budžetskom novcu, reprodukuju falične projekte i šteluju tendere u nedogled, sa njihovim pajtaškim privatnim projektantskim kućama i kućicama.
 
Ja sam zato vratio kući trekera i doneo u bg MTB sa kojim sam prezadovoljan, široke jake gume, dobri amortizeri i sad jedino što radim povremeno je zamena unutrašnje gume jer ove sezone ima previše stakla na stazama! I da, bg staze nisu za fine bicikle, ko pumpa gume na 8 bara i više neće se lepo provesti sa ovim ivičnjacima i rupama i ostalim nedaćama na stazama.
 
Jabbu,
Nisam rekao da su svi biciklisti razmaženi već da se pojedina ''biciklistička'' udruženja više bave politikom, teranjem nekog svog inata i petljanjem sa manjim problemima umesto da se bore za nešto što mogu da izdejstvuju.

Ja kao biciklista mogu da se žalim na nazubljene ivičnjake, kao putnik JGP na spor i razdrndan prevoz koji plaćam, kao vozač/putnik automobila na rupe koje mi melju vozilo, očajno gorivo i trista dadžbina, a kao pešak mogu da se žalim zbog uskih trotoara, propalih pločnika i nekih loših saobraćajnih rešenja. Dakle svako ima svoje probleme ovde i svako negde nešto trpi. Al problem je što pojedini biciklisti imaju nastup kao da su oni jedini koji imaju neki problem i kao da sve treba da se podredi prvo njima.

Druga stvar koja mene odbija od udruženja kao što su Kritična masa, su njene aktivnosti od kojih su neke očigledno politički motivisane. KM ne protestuje samo zbog manjka staza i loše infrastrukture, nego je pravila cirkus i zbog prašnjave staze usred gradilišta, zbog neobeleženih 300 metara obilaznice u Savamali, zbog tesnih kolovoza u tesnom gradu, zbog bezobrazluka da ljudi u 2017. godini kupuju i voze automobile... Ova zemlja je već više decenija dobrano izjedena i urnisana političkim igrarijama i interesima i poslednje što joj treba je još jedna politička organizacija. Deset puta bih nekome ukazao poverenje misleći da, za promenu, ulazi u igru s iskrenim namerama i da će da radi ono što mu piše u programu, i deset puta bi se ispostavilo da je bio samo još jedan hohštapler. Zato sam prirodno rezervisan prema udruženjima i grupama koje imaju karakteristike političkih organizacija. Naravno jasno je da su 90% ljudi koji učestvuju u KM povorkama obični ljudi koji samo žele bolje uslove za bicikliste. Ali njeni organizatori očigledno imaju još neke ciljeve. Što se vidi čak i po njihovim saopštenjima.

S ostalim mogu donekle da se složim i priznajem da imaš neke prilično dobre i razumne argumente. Uostalom, ima nemalo stvari oko kojih se stvarno svi slažemo na ovoj temi.
 
Samo se ne bih složio da je cirkus oko prašnjavih staza i neobeležene obilaznice u Savamali.

Da se nisu bunili ne bismo imali ljudsku stazu dok se gradi BnV. Dovoljno je setiti se kako su osmislili obilaznicu (preko NBG).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455206#p455206:11x7v35a je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Jun 2017 12:15[/url]":11x7v35a]Jabbu,
.... Ali njeni organizatori očigledno imaju još neke ciljeve. Što se vidi čak i po njihovim saopštenjima...

+ 1 :)

Umesto da voznjama ukazuju na gotovo nemogucnost bicikliranja na ralacijiama Bgd naselja - centar grada
gde je bicikliranje pogubno po život i tako onemoguceno za vecinu gradjana
a takva nj. ne zainteresovanost,
upravo potvrdjuje istinitost tvog posta
:sesir:
 
Dule - ok, ispravan argument, vrlo je moguće da si u pravu oko toga. :wink:

Boca ica - pa da, mislim ne mogu da se otmem takvom utisku. A nije uvek bilo tako, tj. nije da sam ih odmah neosnovano otpisao. Kad su počinjali, pre par godina, prvih par meseci su mi delovali skroz ok i kao dobra ideja. E onda malo malo pa naletim na neke naslove i saopštenja, pogledam slike, pogledam njihove tvrdnje a onda i realno stanje i vidim da tu ima još nešto malo pored borbe za bicikliste. Pogledam po netu još malo o njima, što ovim ovde što po svetu i nađem svašta nešto. A još politike i skrivenih interesnih igrarija u životu mi stvarno ne treba. Posebno ne kad god pomislim na bajs.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455211#p455211:3s1by6qt je napisao(la):
boca-ica » 01 Jun 2017 01:33 pm[/url]":3s1by6qt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455206#p455206:3s1by6qt je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Jun 2017 12:15[/url]":3s1by6qt]Jabbu,
.... Ali njeni organizatori očigledno imaju još neke ciljeve. Što se vidi čak i po njihovim saopštenjima...

+ 1 :)

Umesto da voznjama ukazuju na gotovo nemogucnost bicikliranja na ralacijiama Bgd naselja - centar grada
gde je bicikliranje pogubno po život i tako onemoguceno za vecinu gradjana
a takva nj. ne zainteresovanost,
upravo potvrdjuje istinitost tvog posta
:sesir:

Kad pročita ovo, čovek se naprosto zapita kako mu to do sad nije palo na pamet? :) Pa dobro ljudi, zar vi zaista mislite da će sd grad da napravi npr biciklističku stazu od Borče do centra grada? Inače sam Borčanac. Da li vi znate šta je tu sve potrebno, i koliko lobiranja da se napravi par kilometara staze u samom centru, gde je više korisnika?

Čisto da ne biste laički zaključivali ubuduće, prosečno putovanje bajsom u Holandiji i Danskoj je od 3-5 km. Na listi prioriteta, sa lošom i neiformisanom gradskom upravom nespremnom da izdvoji bilo kakav novac za ozbiljniji poduhvat, pre svega ima logike širiti mrežu iz centra ka periferiji. Dakle, ne možete uzeti i napraviti stazu iz Bataje koja je udaljena 20 km od centra. Zašto? Zato jer i u Kopehagenu koji ima 50% bici putovanja na dnevnom nivou (od ukupnog broja putovanja) tek neki mali procenat komjutera vozi u široj zoni od 7 km. I ako se ja borim da izboksujem koridor od Brankovog mosta do centra, sto po sto metara, kolike su šanse da će Grad da izdvoji novac za 20 km bici staze (aj nek je i 15 km). Ljudi, to je minimum 1.5 miliona evra, plus ukidanje parkinga, sužavanje uličnog profila, i koješta još, gde dolazimo do onoga što vi zovete "politika". To zapravo i jeste politika, kada političar zna da mora da ukine parkinge, ali i da će mu to "ukinuti" glasove. I onda on ne postupa kako nalaže zdrava urbanistička logika, već kako nalaže njegov opstanak na vlasti. Isto važi i za sužavanje ulice.

I da sam član vladajuće političke partije na visokoj poziciji, od stranačkih kolega bi naišao na ogroman otpor, za ovakve odluke podrška mora da dolazi sa samog vrha. Nemam sad vremena da pišem od kulina bana niti da razvijam ovde eseje, iz mog iskustva to što vi tražite je jaaaako teško izlobirati. Ali, može biti da i ja ne znam, i da mi loše ide. Dajte neki primer dobre prakse, gde su se biciklistička udruženja izborila za to što biste vi :). Ili dajte predlog kako biste vi to uradili, presavijte tabak, idite kod glavnog urbaniste, u sek. za saobraćaj, Beoland. Pre toga samo ne zaboravite da ja ne mogu da ih ubedim da umesto NAZUBLJENOG ivičnjaka stave RAVAN ivičnjak. Dakle, nema tu nikakvog Soroša, politike niti filozofije, niti nekakvih velikih para. Ima samo razlike u TIPU ivičnjaka, i oni neće da poslušaju. Ali eto, možda će vas da poslušaju za stazu do Bataje. Evo i prepuštam vam da tema buduće KM bude upravo to, dođite na sastanak kad vam odgovara, da se dogovorimo oko delovanja za to lobiranje. Pozdrav, Zoran
 
Stranica Krit. mase na FB je
https://www.facebook.com/beogradskakriticnamasa/

Nema tu puno pametovanja za sastančenje

Sezona i nije tako duga jasno ne može se sve
ali za ovih par godina koliko puta se vozilo iz Mirijava , Krnjače, Banjice, Zemuna.... nula

Mreza se gradi deo po deo , grad ima volje i to objavljuje na sva zvona i preduzima po nešto
nema potrebe boriti se protiv grada
nego raditi sa gradom

Svrha kritične mase je skretanje pažnje na odredjen problem

ama...mani te se više - NBgda, Ade, Savamale....
I ovo leto je kratko
krenite na ukazivanje ka naseljima ... gde zapravo stanuje 70 % gradjana - te iskoristi ga

:sesir:
 
Ljudi shvatite da je vrlo malo ljudi koji bi SVAkODNEVNO išli iz Batajnice do Beograda i da je potrebno forsirati centralne gradske opštine.

jabbu je lepo objasnio kako to funkcioniše.
 
Evo odličnog primera, Mirijevo. Koliko mislite da bi bilo bicikista koji bi na toj relaciji dnevno išli do grada i nazad? Ne mislite li da je priorited potez Dorćol - Ada Huja, koji bi bio i rekreativni i tzv "komunalni " koridor. Plus, taman tu dovesti i bicikiste iz Krnjače i Koteža. Moram da vas demantujem, bilo je nekoliko masa preko Pančevca, a pretposlednja u Kotežu, upravo sa tom namenom, jer je Kotež i Krnjača u radijusu od 5 km od centra. To bi već bile ozbiljnije cifre, sa dobrom infrastrukturom.

Što se tiče saradnje sa gradom , sa gradskim urbanistom Folićem imam odlične odnose i rešavamo ono što može da se reši. Očigledno je da neke stvari pored njegove veoma aktivne i nesebične podrške našem cilju nije moguće uraditi, jer i on nailazi na velike opstrukcije u svojim redovima. Naravno da vam on to neće reći niti izjaviti jer mu funkcija to ne dozvoljava, ali to je ono što ja vidim i što moram da kritikujem.

Dakle, nemojte pričati napamet, malo se informišite. Za početak, poslao sam najmanje 50 dopisa za stanje na Pančevačkom mostu, da bi mi ista vlast za koju sugerišete da je sa njom dovoljno samo "racionalno porazgovarati" odgovarala da trotoara ima, pa nema, pa nadležna republika, pa nadležan grad. Uspeli smo nešto da izdjejstvujemo, ali više bezobrazlukom i upornošću, nego voljom da nas neko sasluša. Otud, ja ne vidim korist od "konstruktivnog pristupa", ako su službe bahate i bezobrazne, a pritom nestručne i lenje. Zaslužuju kritiku, jer upravo za sve to što tražite opstrukcije dolaze iz pora gradske uprave. A jedna Kritična masa neće rešiti ništa, u to budite sigurni....
 
Ne zeleci da polemisem, zasto na @boca-ica predlog razvijate gard sa pricom o udaljenosti od centra grada?
A zasto se podrazumeva putovanje u centar grada (krug dvojke)?
Dal je KM ili neko drugo udruzenje pravilo ozbiljnu analizu aktivnih i potencijalnih biciklista po opstinama i krajevima grada?
Jer, mozda (samo mozda) bi dosli do zakljucka da neki tamo boca iz bataje ili galenike, gornjeg grada (...), zeli bajsem do opstine zemun, ili do kapetanije
Mozda (opet mozda ;) ) i ne prelazi reku vise od 2-3 puta godisnje?
A oprostite mi ako gresim, ali iako centar grada jeste neki istorijski i (trebao bi biti) kulturni centar, sa druge strane procenat populacije koja zivi, (pa su tako i potencijalni korisnici bici staza) je prilicno mali u odnosu na ukupnu populaciju u beogradu, zar ne?

U tom smislu, slazem se sa nekoliko prethodnih postova na ovoj temi.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nije gard, nego realnost

Od centra Bataje do centra Zemuna ima 12-13km. To je oko 45 minuta vožnje biciklom. U teoriji to nije puno, ali pitanje je koliko bi ljudi išlo biciklom svakodnevno na posao (a ta grupa ljudi nas najviše zanima). KM bi mogla da napravi neku anketu po Bataji i vidi koliko bi ljudi dnevno tuda išlo, pa bi onda mogli da pričamo o isplativosti.

Ono što bi mnogo bolje bilo je da se koristi voz i da se naprave funkcionalne staze oko glavnih ž. stanica po centru grada. Evo, sada kada malo razmislim, Prokop je spojen sa pravcem ka Banjici, Karađorđev park i Vuk će uskoro imati staze u blizini.

U Zemunu oko ž. stanice nije neka gužva, a tu je Tošin bunar, kao i NBGD koji su već povezani stazama.

Pančevački most je rak rana i Beograda i biciklista. Što je najgore Bataja - Zemun i Pančevački most su deo zvanične Euro Velo rute kroz Srbiju. Eto prilike da se uzmu neke pare iz EU fondova pa se to sredi.

Zašto favorizujem "krug dvojke"? Pa zato što tu imamo najviše gužvi i nedostatka parking mesta. Moje rešenje je ukidanje dobrog broja parking mesta po ulicama i pravljenje staza na tim mestima. Da bi se ta kola negde smestila - podzemne i nadzemne garaže. Ima toliko lokacija u centru gde bi mogle nadzemne garaže da se naprave (kao Baba Višnjina, ili Masarikova) i ne znam kako one ne mogu da se ne isplate posle nekoliko godina.

E u tih nekoliko godina je problem, jer Parking servis barata sa konstantnim prilivom novca trenutnim stanjem i pošto onaj koji započne izradu garaže sigurno neće na vlasti dočekati i njeno završenje, pa samim tim nema finansijske korist za stranku. Građani su naravno nebitni.

Obratite pažnju (mada većina to već zna) koliko prostora zauzimaju kola po ulicama centra Beograda ili Zemuna. Samo ta kola da uklonimo pa ćemo dobiti lepši grad i za pešake i bicikliste.
 
Novom Beogradu i Zemunu pre svega nedostaje popularizacija korišćenja bicikla. Što mislim da bi se postiglo nekim akcijama, marketingom i pre svega više mesta za ostavljanje bicikala. Moja neka lična procena je da 80% svih biciklističkih vožnji u Beogradu je čisto rekreativno. Koliko vas ode biciklom kod prijatelja, u šoping (mol), na kafu, da završi nešto u opštini? Poneko ode na posao ako ima gde da ostavi bicikl i to je to. Uslovi za samu vožnju su manje-više dobri. Novi Beograd ima bulevare sa stazama ili širokim trotoarima. Gornji Zemun je dobro povezan sa centrom Zemuna, Dobanovačka ulica i Pregrevica su odlične za bicikle. Čak i Dunavska ruta ide kroz Pregrevicu.

Mislim da bi staza iz Batajnice do Zemuna mogla da se sredi, odnosno da se samo asfaltira onaj "trotoar" popločan kockama.
 
Prvo bi trebalo srediti koridor kroz centar grada i koridor ka Mirijevu. Od Dorćola do Ade Huje pa Mirijevskim bulevarom do Mirijevskog parka. Tako bi se direktno povezale skoro sve postojeće staze sa Karaburmom i Mirijevom i drastično povećao broj ljudi koji koriste bicikle. Zamislite vožnju biciklom od Ade Ciganlije do Mirijeva ili od Gardoša u Zemunu do Mirijeva. Pritom, nije poenta samo ići na posao biciklom, jer će retko ko to raditi na distancama dužim od 5-7km, već da se smanji emisija štetnih gasova i poveća rekreativnost i opšte zdravstveno stanje ljudi (npr. vikendom odeš na reke/ručak/kafu/u šoping biciklom, umesto kolima ili busem). Isto tako, ovim koridorom bi se zaobilazila gužva u centru. Što se tiče Batajnice, treba se ugledati na Staru Pazovu. Tamo već postoji biciklistička staza koja je 50/50 sa pešačkom stazom duž celog starog Novosadskog puta. Završava se na ulazu u Novu Pazovu. Tu nije potrebno previše ulaganja, treba pre svega srediti postojeću pešačku stazu između okretnice 17 u Zemunu i aerodroma Batajnica i podeliti je sa biciklističkom trakom po ugledu na Staru Pazovu. Problem je šta dalje? Kako od okretnice 17 do Zemunskog keja?
 
Dule vam je lepo odgovorio. Nije sporno ni da je centar atrakcije centar Zemuna. I ja opet ne mogu da nagovorim ljude iz uprave da naprave stazu koja povezuje Zemun i Stari Grad, već se ljudi probijaju kroz pešake na Zemunskom keju. Zamislite kada za stazu koja je zicer i u turističkom i u rekreativnom, a i u transportnom smislu i koja bi sigurno donela političke poene već godinama ne možemo da dobijemo ni projekat ni sredstva?

Na sve to, vi biste stazu od centra Bataje do centra Zemuna? Nema ljudi tu garda niti nekog zapostavljanja predgrađa, već samo zdrave saobraćajne logike. Prioritetne su vam relacije sa najvećim brojem biciklista. Moguće je da bi npr industrijska zona duž Batajničkog mogla da generiše neki broj putovanja, ali koliko se ja sećam, u nekim anketama koje je grad radio najviše glasova odnosile su centralne gradske saobraćajnice. Meni lično bi najviše odgovaralo da mi poprave Pančevac, ali ovde ljudi nisu bitna vaša subjektivna mišljenja. I Ulice za bicikliste i Kritična masa nisu profitne ogranizacije, broja putnika i ankete su posao i one koštaju. Rado ćemo odraditi taj i slične projekte, ako je neko spreman da ih finansira, jer nismo perpetum mobile.

Relaciju Batajnica - Centar u Holandiji bi pokrili sa bicikl - voz - bicikl strategijom. Preko 50% komjutera u Holandiji ima 2 bicikla, i jedan koristi za odlazak do voza, a drugi za prevoz od voza do radnog mesta. To su obično jeftiniji bicikli, koji nisu meta krađe. Idealno bi bilo uraditi i u Batajnici, a ako obratite pažnju, neki ljudi već i rade tako nešto, oko žel stanice imate parkirane bicikle. Taj princip bi mogla da koriste i okolna naselja (Busije, Ugrinovici i sl.) Pošto bi vrv. ovde posedovanje 2 bicikla ipak bilo problem, idealno rešenje bi bile stanice javnih bicikala u centru pored stanica Beovoza. Inače, kad sam pitao Holanđane zašto nemaju bajk šerinig, rekli su mi upravo ovo, da svako od njih ima po 2 bajsa, i da veliki broj putovanja funkcioniše po tom principu :)
 
Ako nemaju hleba, neka jedu kolače

Ako nemaju biciklističku stazu onda
Taj princip bi mogla da koriste i okolna naselja (Busije, Ugrinovici i sl.)

Marija Antoaneta :lol:

Sory....prosto ponekad ne mogu da odolim :D
 
Vrh