Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Kritična masa

Nazubljeni ivičnjaci

nedostatku odgovarajaćeg proseka na razdelnom ostrvu za bicikliste

4b_UV7_Ls.gif
 
Postoji par mesta na NBGD koja su prijavljivana sto puta, a samo je jedno popravljeno. Sledi šetnja Strit vjuom.

Ovaj ivičnjak nije na bici stazi, ali je prijavljivan i napokon oboren prošle godina (slika je stara)



Ovo je najgori "oboreni" ivičnjak "ojačan" žuto crnom preprekom

Pogledajte prilog 1

A šta mislite kuda vozimo bajs ovde? Oborenim belim ivičnjakom, ili ovim prešačkim "na nulu" kakav biciklisti traže svuda.

Pogledajte prilog 2
 
Kad se setim na šta je ličila vožnja bicikla van parkova i keja dok sam bio klinac devedesetih, ovi sadašnji ''problemi biciklista'' mi izgledaju kao vic. Ko oni ''problemi prvog sveta'' što se nalaze na internetu. Treba se samo setiti koliko smo puta, bilo kao pešaci bilo kao biciklisti, izlazili na kolovoz zbog automobila koji bi potpuno zauzeli trotoar i koliko puta smo morali da silazimo sa bicikla ili da ih cimamo na gore da bismo se popeli na četvrtaste ivičnjake. I onda uporedite to sa sadašnjom situacijom.

Da, još uvek je daleko od idealnog. I da, još uvek je mnogo ivičnjaka koji su drndanje. Ali treba skretati pažnju na te ivičnjake i prelaze na koje je teško ili nemoguće popeti se. A ovo što radi Kritična masa je čista politika. Takođe, neka im neko objasni da bicikl može da stane na svako razdelno ostrvo u Beogradu i to samo uz pomoć jednog prostog poteza vlasnikove ruke koji troši 1 Džul energije i traje pola sekunde. Govorim iz ličnog iskustva.
 
Pa i pre su ljudi išli na more "sa Fiću" ili Jugom, a sada gledam ljude sa novim automobilama kako se plaše da će nešto da se pokvari na putu do CG ili Grčke.

Vrlo malo fali da se postojeće staze učine mnogo udobnijim, i to je ono što mene nervira jer kao da kažu "ko j**e bicikliste, samo nešto traže". Naravno, kada to budu sredili, tražiće se nešto više, ali mora da se stalno vrši neki pritisak jer ovi na vlasti jednostavno ne znaju da urade svoj posao kako treba.

Što se tiče nepresečenih razdelnih ostrva - to treba gledati ne samo iz ugla biciklista, već i iz ugla dečijih bicikala (sa malim točkovima), dečijih kolica a naročito iz ugla ljudi u invalidskim kolicima.

Generalno svaki ivičnjak mora da bude oboren. Ne samo zbog biciklista, već prvenstveno zbog invalida u kolicima. Koliko često sam video invalide u onim elektro kolicima koji idu kolovozom jer drugačije ne mogu (bez pomoći).

Ja da sam iz udruženja biciklista, napravio bih akciju sa nekim udruženjim invalida jer invalidima baš ne može da se kaže "ko vas j**e".
 
Jedan od problema koje zaista treba rešavati su kockasti ivičnjaci (posebno oni stari i tvrdi) koje treba dopeglati. I to je ok. Ali problem ivice ivičnjaka koja stoji pod uglom od 135 stepeni na točak... to je bukvalno najmanji problem trenutno u Beogradu. Posebno kad se uzme u obzir da odma do njih stoje spušteni. (mislim na ovu raskrsnicu)

Što se tiče nivelacije, naravno da je to najbolje i najudobnije rešenje za sve. Ali aj pogledajmo sliku.

Untitled_2.jpg


Ovo je toliko spušteno i ispegladno da tu može bez problem da prođe čak i Matchbox autić, a kamoli invalidska ili dečija kolica sa točkovima od 15 cm. Tako da stvarno ne vidim šta je Kritičnoj masi problem na ovoj konkretnoj raskrsnici.
 
Ovo je možda jedino mesto gde su ovakvi spušteni ivičnjaci u nivou sa asfaltom. Obično je asfalt 2-3cm niže. Još uvek ne znam kuda su planirane bici staze, i nisam uživo proučio ovu raskrsnicu pa nemam sud.

Ja ne mogu da objasnim zašto su čak i ovako spušteni ivičnjaci u nivou sa asfaltom neudobni za prelaz, ali zaista je tako.

Naravno da je to skoro pa najmanji problem na stazama u BG.
 
Zaista je 2-3cm nepremostiva prepreka za tockove od 18"
:(

Ovo pocinje da me podseca na razmazeno dete koje na svaki nacin skrece paznju na sebe :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mislim da je ovde više u pitanju stvar principa, a to je da iako je više puta obećavano, novi ivičnjaci se ne rade "na nulu".

Ono što meni mnogo više smeta su neravnine na pravilnim razmacima, tj, što je negde prijatnije vozit po trotoaru, a ne na bici stazi.

Npr, bici staza u nivou Delta Sitija, ili Bulevar M. Milankovića između Narodnih heroja i Bulevara umetnosti.
 
Ako se brze prodje osjeti se udar kao kolima kad potrefis rupu nije problem sto ima ivicnjak vec u modelu koji se forsira moze ivicnjak ali ravan recimo ko prelaz bulevara ispred poste i tri lista duvana il da se radi na nulu bez ivicnjaka .Trebalo bi ove sto zahtjevaju i uporno guraju ivicnjak iz sekreterijata posaditi na bajs da ovjere cjelokupnu bic mrezu
 
@laki72
Slicno sam i ja razmisljao ali sam shvatio da su ljudi potpuno u pravu. Lakse i jednostavnije je bez tog jednog ili dva ivicnjaka vec spustiti asfalt. Sa duge strane cilj je da se to uvede kao standard u projektovanju ako vec nije tako ali se ne postuje. Takodje treba imati na umu i osobe sa invaliditetom posebno u kolicima ili roditelje sa decijim kolicima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453736#p453736:o0oolvj0 je napisao(la):
astrodule » Thu May 25, 2017 11:15 pm[/url]":o0oolvj0]Onaj ko živi u Rakovici ili Zemun polju mora da ima mogućnost da vozom dođe do centra, pa nastavi dalje. Naravno, bicikl mora u voz.
Potpuno je normalna slika da se vidi bicikl u metrou na Zapadu, čak postoji i karta za takav slučaj.
S obzirom da uskoro nameravam da pocnem da praktikujem ovu kombinaciju - bajs u BG voz pa do Vuka, sad si me sa ovom porukom zbunio. Da li je unosenje bicikla u BG voz zabranjeno ? Ima li nekih iskustava sa tim ?
Vec sam imao situacije da su me izbacili iz busa, i to jos nekako i mogu da prihvatim, al ako me izbace iz polupraznog voza, onda stvarno :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454399#p454399:2cgbuje7 je napisao(la):
Tyrion » 28 Maj 2017, 18:10[/url]":2cgbuje7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453736#p453736:2cgbuje7 je napisao(la):
astrodule » Thu May 25, 2017 11:15 pm[/url]":2cgbuje7]Onaj ko živi u Rakovici ili Zemun polju mora da ima mogućnost da vozom dođe do centra, pa nastavi dalje. Naravno, bicikl mora u voz.
Potpuno je normalna slika da se vidi bicikl u metrou na Zapadu, čak postoji i karta za takav slučaj.
S obzirom da uskoro nameravam da pocnem da praktikujem ovu kombinaciju - bajs u BG voz pa do Vuka, sad si me sa ovom porukom zbunio. Da li je unosenje bicikla u BG voz zabranjeno ? Ima li nekih iskustava sa tim ?
Vec sam imao situacije da su me izbacili iz busa, i to jos nekako i mogu da prihvatim, al ako me izbace iz polupraznog voza, onda stvarno :bash:
Jedino što ćeš, po aktuelnom planu, morati da presedaš na Prokopu. BG voz 2 će ići samo od Resnika do Prokopa. Generalno, ne bi trebalo da ti sam unos bicikla bude problem, redovno sam viđao ljude kako to praktikuju.
 
Bajs u voz (po zakonu) može samo u nove vagone koji imaju nacrtan bicikl na vratima.
Koliko pratim forume, niko nije izbačen iz običnog vagona. Uglavnom ljudi praktikuju da uđu u poslednji vagon i ne smetaju.

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454409#p454409:rn0igoad je napisao(la):
DzonTravolta » Sun May 28, 2017 5:46 pm[/url]":rn0igoad]
Jedino što ćeš, po aktuelnom planu, morati da presedaš na Prokopu. BG voz 2 će ići samo od Resnika do Prokopa. Generalno, ne bi trebalo da ti sam unos bicikla bude problem, redovno sam viđao ljude kako to praktikuju.
Nesporazum, nije to moja relacija nego sam se slucajno nadovezao na poruku koja je spominjala Rakovicu, ja cu iz Krnjace do Vuka, da bih preskocio Pancevacki most i rekonstrukciju Ruzveltove :)
Znaci poslednji vagon i to je to... Hvala na informacijama. Javljam utiske.
 
Mnogo ljudi unosi bajs u bg voz bez ikakvih problema, i sam sam to uradio dvaput. Nema tu ko da ti ne dozvoli, jedino u jutarnjem ili popodnevnom špicu se možda putnici pobune.
 
По обичају се бици удружења баве најбаналнијим "проблемима" и само још више анатемишу целу бици популацију као размажени скуп.

По НБГ-у проблем бици стаза је имбецилно планирање истих које су једнсотавно постављене да прате јебене булеваре? Који кр**** је то замислио? Како на тај начин бици превоз да популаризујеш ако једину предност коју има - анулираш. Зашто су бици стазе пројектоване да прате булеваре када то не морају?

НБГ са својим растером отворених блокова атинске повеље даје савршену могућност да се бици траке провлаче дијагонално кроз блокове како би се убрзало време путовања бициклом и на тај начин од њега створило право алтернативно превозно средство. Док аутомобил и јавни превоз мора да прати ортогоналну матрицу блокова, бајсом је могло да се иде дијагоналним рутама и скрати пут за више стотина метара, можда и који километар, уштеди и до десетак, петнаест минута на дужим рутама, а и сама вожња буде далеко занимљивија ...

.... планери бици стаза су маштовити ко ђон од радничке ципеле.

*ебали вас назубљени ивичњаци ...
 
Sta su uradjene bez plana i projekta pa su legalizovane sve lose je posledica toga sto se tice ovicnjaka odluceno je da se radi na nulu ali neki u kancelarijama za to jos nisu saznali
 
Ja baš i ne vidim smisao da bici staza ide kroz blokove. Ko zna kraj, može da ide kroz unutrašnjost bloka, ali ako je nekome bicikl zamena za autobus, lakše i sigurnije, a najviše i brže mu je da ide uz bulevare.

Dok bi dijagonalne staze bile kraće, sigurno ne bi mogle da budu brže jer bi moralo mnogo sporije da se vozi (zbog više pešaka, dece, kola koja se isparkiravaju-parkiraju) nego po preglednom pravcu uz bulevare.

Štaviše, ne znam ni da li bi moglo kraće da bude ako se ide kroz blokove jer su skoro sve saobraćajnice u NBGD blokovima pod pravim uglovima. Jedine prave dijagonale bi dobili preko livada, koje postoje u skoro svakom bloku.

Postojeće staze su rađene bez plana, pa na bum tras legalizovane. Spucane su velike pare u ugradnju staza na trotoare (mislim na crveni asfalt oivičen belim ivičnjacima u nivou), a kada su već tako radili trebalo je da to mnogo pametnije urade.

Naravno, niko ko vozi bicikl redovno nije učestvovao u tome :(
 
I ja se isto mislim. Dijagonalne staze kroz blokove bi pomogle recimo nekome ko od Airport Cityja hoće da dođe do Ušća (zanemarimo sad prugu, uzimam primer čisto ilustracije radi). Pa umesto da se kreće po Menhetn ruti (po pravougaonoj mreži saobraćajnica) on lepo ide kroz blokove i time skrati putovanje. Ali ako bi neko hteo da dođe recimo od bloka 4 do Ušća ili od Bloka 70 do Jugoslavije, njemu te dijagonale ne bi mnogo pomogle. Osim ako u bloku pored dijagonalnih staza ne bi postojale i poprečne staze, pod pravim uglovima, koje bi spajale sredine okolnih saobraćajnica. Mada, to bi onda iziskivalo i uvođenje novih prelaza između raskrsnica.

A i ovo što kaže Dule, staze kroz blokove bi imale više prepreka i otežavajućih okolnosti kao što su vozila, igrališta, same zgrade i njihovi prilazi (ne mislim samo na kolske nego i na pešačke) i svašta nešto. Mislim da za vreme dok biciklista prođe sve krivine i potencijalna usporenja krečući se kroz unutrašnjost bloka (pa čak i da ima staza od jednog do drugog kraja), za to vreme bi već bio pri kraju drugog ''kraka'' svog putovanja oko bloka. A i treba imati u vidu da ni sami blokovi više nisu kao pr 20 godina, i da su se u mnogima od njih unutrašnjost i zeleni pojasevi oko zgrada popunili svim i svačim. I tek će da se pune, nažalost.

Ja lično za sada nemam neki problem sa postojećim stazama na NBG. To jest, za ovih par godina koliko sam ih koristio, nisam imao primedbe na njih. Mada što jes jes, ne živim na NBG pa ređe vozim po tim stazama i do sad sam bio na samo par pravaca. A i sve upoređujem sa stanjem na starom delu grada, pa mi to na NBG u svakom slučaju deluje super kad se uporedi sa ostatkom grada. Jer tako sam u (ne)mogućnosti. :D
 
NBG rulz.

Evo jedne male ilustracije. Ja sam kod Fontane i do Ade nemam skoro nijedan stresan deo putanje. Idem po stazama na kojima me nerviraju neravnine i prelazi, ali na Adu dođem opušten.

Jednom sam sa drugarom išao do Ade, ali njegovom putanjom, od Zvezdare. Bulevarom, pa Kneza Miloša, pa prešli na tramvajske šine kod Sajma, pa ispod mosta na Adi. Sve vreme buka. Jeste da smo došli brzo (spust niz Kneza Miloša), ali uvek se misliš da li te druga kola konstatuju, pa rupe...
 
Evo kako izgleda voznja na medjunrodnoj biciklističkoj ruti a po Batajnickom putu
i pravo je čudo sto nema samlevenih biciklista po kolovozu
kad se biciklista pri brzni izgura na makadam da po njemu vozi.... ( iza bele linije) :(
za to vreme
lickaju se bic. staze po širokim NBgd ulica i trotoarima.... ako i treba...
...al nije dobro toliko zanemarivanje medjunarodne rute po kojoj dosta i stranih biciklista vozi
a ne retko prolaze i oni lezeci biciklovi....

Da izbegnemo ne sporazum vozač autobusa se baš iscimao trudeci se da ostavi sto više mesta za biciklistu :kk:
jer u tom trenutku se mimoilazio sa drugim autobusom
a čije nadolaženje iz suprutnog pravca se i vidi na prvoj fotografiji

Takav je decenijama zapušten put... i pešačka staza (ćesto vidjam i pešake po kolovozu)
a kriticna masa
tamo protestvuje zbog nekih mini zubica.... dok ovde radi mašina za mlevenje biciklista :rant:
 
Naravno da bi bilo dobro da malo prošire taj put. Smederevski put je proširen vrlo malo, a biciklistima to malo, baš mnogo znači.

Ipak, i ja mislim da je potrebno prvo srediti staze po centru grada, pa tek onda ići na međugradske.
 
Vrh