Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ове године планирано је уређење и постављање стаза од Богословског факултета до Вишњичке бање
Sjajno, mada rekao bih nerealno.

као и у Булевару Николе Тесле, од Бранковог моста до хотела „Југославија”
W.T.F. ?

На Новом Београду ће, поред ове улице, бициклистичком стазом бити повезани и Булевар маршала Толбухина и Париске комуне.
Ne znam šta su zamislili, ali ovde dve uliec su već povezane sa bar 2 veze: Bulevar Mihajla Pupina i Otona Župančiča.
 
To bi onda značilo da će napokon da srede trotoar duž Bulevara Nikole Tesle.

Danas sam video radove na trotoaru na kraju Pariske komune.

Verovatno misle da produže bici stazu i posle raskrsnice sa Otona Župančića.
 
Bulevar Nikole Tesle je najdirektnija i najbrža veza Zemuna, u kome se inače više voze bicikli, sa centrom Beograda, i to podrazumeva najdirektniju putanju, slobodne staze od pešaka, gotovo ni jedan ivičnjak i tek par prelaza kolovoza do Zemuna, zavisno od toga sa koje strane bude staza. Inače bih rekao da nije prioritet, ali ako nastave da obeležavaju i grade staze i bržim tempom, može i po neka preko reda :)

Drugo, taj trotoar je već godinama sa obe strane zreo za potpunu rekonstrukciju, a na nekim delovima nije ni izgrađen, što je bizarno bilo. Skoro je svejedno da li će samo obnoviti trotoar ili i obeležiti biciklističku stazu na njemu, biće extra.

Do sad je najbrža veza sa Zemunom bila kolovozom kroz Bul. N. Tesle, što je pomalo jezivo.
 
"Градња гараже Студентски трг могла би да почне идуће године, као и тунел који ће повезати Савску и Дунавску падину. Овим ће се саобраћај у центру растеретити и створити услови да се Бранкова улица „сузи“, односно да се дуж ње направе бициклистичке стазе и посаде дрвореди."
http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/17365 ... oj-zoni_2/

Prvo spominjanje b iciklističke staze u Brankovoj ulici koje ja ikada čujem ili vidim + drvoredi. Ambiciozno.
 
Već pet godina vozim biciklu kao prevozno sredstvo, jedanput nisam otišao da se rekreativno provozam oko ade... vozim stalno, po snegu, kiši, suncu, vetru, možda pet godina nije puno, ali to nije pet sezona, već pet godina.

Pišem ovo jer svaka rasprava oko toga da li ivičnjaka treba ili ne treba da budu na nuli je izlišna. vode je ljudi koji nisu seli na bajs da bi otisli na posao, pitanje je i koliko su puta rzbili zadnjicu na iste.

trake za bicikliste su ok rešenje u sadašnjim uslovima, sem tih traka ni ne koristim ostalu bici infrastrukturu jer je neudobna i na momente opasna za vožnju, kolovoz je značajno sigurniji i udobniji po mom mišljenju.

prozivate čoveka koji organizuje proteste zbog ivičnjaka umesto da mu se pridružite i zajedno sa njim izborite da ta mala i beznačajna stvar postane realnost za beogradske bicikliste, posle ivičnjaka ćemo moći da se borimo za staze iz batajnica, mirjeva, iz pančeva, znaju oni to u gradskoj upravi, zato i ne daju nokat, jer ćemo. logično tražiti ruku, ne zato što smo bezobrazni i bahati,već zato što je to dobro za sve.

ok, za sve sem njih, pare potrošene na biciklisticku infrastrukturu nisu potrošene na simpatizere ili članove stranaka. a biciklista koji će glasati da podrže ovu gradsku upravu jer im je spustila ivičnjake, na žalost nema.

Tu leži sukob naših interesa.

p.s. mozda je beograd leži na brdovitom terenu, ali električne bicikle su sve pristupacnije.
 
jlaki":3hc84al2 je napisao(la):
"Градња гараже Студентски трг могла би да почне идуће године, као и тунел који ће повезати Савску и Дунавску падину. Овим ће се саобраћај у центру растеретити и створити услови да се Бранкова улица „сузи“, односно да се дуж ње направе бициклистичке стазе и посаде дрвореди."
http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/17365 ... oj-zoni_2/

Prvo spominjanje b iciklističke staze u Brankovoj ulici koje ja ikada čujem ili vidim + drvoredi. Ambiciozno.
Brankova ima 5 traka. Znači biće po 2 trake i bici traka po smeru.

Gde dalje? Ne verujem kroz tunel, znači Carice Milice i Narodnog fronta do Kneza Miloša koji treba da se renovira.

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459872#p459872:14wbnc4e je napisao(la):
jlaki » 19 Јун 2017 01:16 am[/url]":14wbnc4e]
"Градња гараже Студентски трг могла би да почне идуће године, као и тунел који ће повезати Савску и Дунавску падину. Овим ће се саобраћај у центру растеретити и створити услови да се Бранкова улица „сузи“, односно да се дуж ње направе бициклистичке стазе и посаде дрвореди."
http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/17365 ... oj-zoni_2/

Prvo spominjanje b iciklističke staze u Brankovoj ulici koje ja ikada čujem ili vidim + drvoredi. Ambiciozno.

Ја не верујем да је ово изречено! Па то је сјајно. Управо оно о чему ја годинама овде пишем. Бранков мост, Бранкова улица и Теразијски тунел ће кад тад - морати да се сужавају ако су нам циљ европски трендови 21. века и ако желимо хуманији град.

Поновићу још једном - теразијски тунел је највећи урбицид града у целој његовој историји урбанистичких брљотина.
 
Ovo je pravo iznenadjenje i ono sto je preko potrebno toj ulici. Zivot i boravak u Brankovoj su neizdrzivi.
@STF
Sve vise dokaza da neko (Folic) cita sta se ovde piskara. Sto je svakako za pohvalu, kada zelis da cujes povratne informacije od ljudi iz iste sfere interesovanja.
 
Pošto očigledno bicikli napokon osvajaju grad imam jedno pitanje.

Kako se rešavaju ona mesta gde bici staza ide pravo, a postoji "brzo" skretanje udesno.

Na primer, verovatno ćemo imati bici vezu Kneza Miloša - Rudo i na dnu Kneza Miloša imamo skretanje udesno ka autoputu i Sajmu.



U jednom trenutku bici traka treba da skrene ulevo, a to je ekstremno opasno.

Baš ću malo da pogledam slične stvari po Gugl Ertu
 
Videćemo.

inače, evo kako se mogu rešiti leva skretanja na raskrsnici za bicikliste (naravno, ubacuje se i poseban semafor za bicikle).

Pogledajte prilog 1

Pogledajte prilog 2

A evo kako se klasične raskrsnice rešavaju u Holandiji i kako je šteta što se tako nije uradilo svuda po Novom Beogradu (bravo za Sekretarijat za saobraćaj koji prati moderne svetske trendove)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA[/youtube]
 
Nisam siguran u cinjenicu da biciklisticka infrastruktura povecava bezbednost korisnika.

Verovali ili ne u Parizu gde ima puno bici staza, 80% biciklista koji voze ulicom ne postuju saobracajne propise i na raskrsnici nakon sto pogledaju da li ima kola prelaze preko crvenog svetla.
 
Ovde isto. Ko veli ''ja sam mali, ne mogu nikoga da ugrozim, aj šta da čekam''.
Ja kad i radim to (i to samo na malim raskrsnicama sa malo saobraćaja, jer mi na pamet ne pada da vozim bajs po prometnim beogradskim kolovozima) obično pređem na trotoar dok prolazim raskrsnicu, ako ništa drugo, bar da ne budem nasred raskrsnice ako dođe do neke konfliktne ili rizične situacije. A kad čekam semafor na kolovozu, čekam lepo u koloni, iza automobila. Čak ih propustim sve pa onda krećem iza njih, da ne bih zadržavao sve iza sebe a i da ne bismo vozili jedno pored drugog.
Ali većina to ovde ne radi, dosta njih čak ni ne stane da proveri raskrsnicu (čak ni kad je crveno za njih), nego u najboljem slučaju samo malo uspore i nastave preko raskrsnice.
 
Toga nema u Nemačkoj i Skandinaviji i Sloveniji. Pa tamo pešaci ne prelaze na crveno i ako nema vozila na vidiku. Čak ni u manjim ulicama.

Neću da se pravim cvećka, ali recimo ako vozim po kolovozu za desna skretanja ne gledam semafor (USA style), već samo pešake i automobile. Uvek se provučem između vozila i trotoara do prvog mesta i slično. Naravno da sam svestan da sam slabiji od svakog automobila i to mi je uvek primarno.

Za sebe smatram da imam dobru preglednost u saobraćaju, ali stalno viđam ljude (i pešake i bicikliste i vozače) koji to nemaju i prave velike probleme.

Jedina stvar kako ja ugrožavam neke vozače je što se iznerviraju kada vide kako prolazim pored njih dok oni stoje. Nekad me namerno blokiraju, ali kao što rekoh, imam dobru preglednost pa pređem na trotoar, pa se vratim na kolovoz i tada se verovatno još više iznerviraju.
 
Ivičnjaci su najgora stvar beogradskog biciklizma. Ja isto vozim bicikl godinama i nikada, ali baš nikada ne vozim biciklističkim stazama jer su one loše ucrtane, loše napravljene, neudobne, a sve to utiče na bezbednost tako da su po meni dosta nebezbednije od kolovoza.
Izgradnjom loše biciklističke infrastrukture se samo gube pare jer je ljudi neće koristiti ako se ne osećaju prijatno dok to rade.
 
Kritična Masa ide u krug po gradu i posle na piknik kod Nebojša kule. 24.6. u 16:30 na Trgu Republike
 
Kojim putem idete (bi išli) sa Novog Beograda ka Avali?

Najkraći put bio preko Mosta na Adi, pa nekako pravo ka Teodora Drajzera, pa pored Pinka, Neznanog junaka, Crnotravske do Bulevara oslobođenja.

Sa obzirom da ne preporučujem korišćenje kolovoza novog mosta, može da se koristi bici staza, pa skrene ka Adi, pa Paštrovićevom oko hipodroma do "raskrpetlje".

Ova putanja ima jedan oštar i kratak uspon u Teodora Drajzera i taj deo je možda čak i teži od samog uspona na Avalu.

Alternativa je ići preko Tramvajskog mosta, pa kroz Savsku i onda se pažljivo prestrojite pred Gazelu i popnete do Ruda. Odatle imamo 2 putića ka Pinku. Jedan ide levo pored Kuće cveća, Bulevarom kneza AK, i tu uskoro kreće bici staza.

Drugi putić mi je trenutno prvi izbor, a to je pravo ka Topčiderskoj zvezdi. Na trotoaru postoji odlična bici staza u hladovini do Zvezde i tu idemo stazom po obodu kružnog toka do Užičke i njome izlazimo do Pinka.

Od Pinka se ide bici stazom kroz Neznanog junaka i Crnotravskom i ili preko Paunove (dole pa gore) ili preko Bulevara oslobošenja (bolje) dođemo do Bulevara JNA i odatle ulicom sve do Avale.

Za nas sa NBGD, najveći problem (infrastrukturni) je doći do ovih staza i stvarno ne znam, niti vidim način kako će spojiti bici staze oko Autokomande i Topčiderske zvezde sa ostatkom, tj. centrom grada ili NBGD.
 
8jjYFAL.jpg

Ruta - https://ridewithgps.com/routes/22384245

Išao sam ovom putanjom više puta i bilo je manje cimanja nego da sam išao avalskim putem od Banjice. Jedini iole cim jeste rakovički put, ali u odnosu na zrenjaninski (kojim obično idem), nije bilo nešto preterano strašno.
 
Ja sam obično koristo sldeću rutu:
-s mosta skrenem ka Adi, okrenem se kod kamene fotelje (da ne skrećem pod 180 stepeni odmah posle mosta), i vratim se u pravcu Sajma
-prenesem bicikl preko pešačkog pružnog prelaza kod Hale 14
-uključujem se u saobraćaj, preko malog parkinga VAN SAJMA na mali kružni tok, a potom preko raskrpetlje ka Topčideru
-na ukrštanju sa tramvajskim šinama pređem na stazu u parku, vozim kroz park do ulice koja ga seče
-skrećem desno i idem ka NIS-ovoj pumpi kod okretnice u Topčideru

E sad, kako dalje, to ne znam, obično idem do IMR-a pa na Miljakovac ;)

P.S. Gosn Gago, nadam se da je stanje bolje. Brz oporavak želim! :sesir:
 
Ovih dana sam malo gledao gde bi lako i brzo moglo da se napravi još biciklističkih staza a da se pritom ukombiju i rekreacija i putovanje.

Prvi i osnovni korak bi bilo asfaltiranje zemljanog puta na spoljnom nasipu Ade, pored Save. S ovom stazom, ne samo da bi se dobilo još ruta i prostora za vožnju, nego bi se omogućilo biciklistima koji su ''u tranzitu'' da prođu Adu brže i lakše nego kroz Makiški krak, koji je često pun ljudi i raznih prepreka. Pošto na tom nasipu zapravo ima dve staze koje su odvojene, automobilski saobraćaj koji ide ka splavovima bi mogao da se reguliše ili tako što bi se on obavljao na drugoj, paralelnoj stazi koja se nalazi odmah pored, ili tako što bi koristio isti asfalt koji koriste i bicikli ali samo uz dozvolu i nadzor. Stubići, čuvar ili tako nešto, čisto da ne bude konflikta i opasnosti od previše automobila.
Pogledajte prilog 6
Pri kraju staze se nalazi vodovodsko postrojenje koje blokira prolaz uz reku. Ali se ono može obići asfaltiranjem već postojećeg zemljanog puta koji ide okolo. Takođe bi trebalo asfaltirati malu zemljanu stazicu koja spaja savski nasip sa ''krajem'' jezera, gde je džet ski. To je ovaj mali plavi krak. Elem, od početka staze, kod golf terena i čamaca za Blokove, sve do Obrenovačkog bilo bi 5 km za asfaltiranje.
Pogledajte prilog 5
Od tog ukrštanja na SOP valjalo bi da se nastavi još 5 km staze sve do Ostružnice, iz više razloga. Time bi i ona i sva ona naselja na putu do nje postali direktno povezani sa Adom...
Pogledajte prilog 4
...ali bi se time ujedno otvorila mogućnost za novi krak koji bi mogao da vodi do Železnika. Iznosio bi 4 km i premda bi bilo malo pipavo sprovesti ga u onom krajnjem delu (zbog otpada i nadvožnjaka pred ulaz u Železnik) svakako bi puno značio ljudima koji tamo žive i kojima je Ada bukvalno na pljuvometar ali džaba kad je saobraćaj do onde užas za bicikl.

Dalje, povezivanjem Ostružnice otvorila bi se mogućnost da se poveže i Sremčica, i to prelepim šumskim putem koji vodi od okretnice 92ke do skretanja za Veliku Moštanicu na desnoj strani i uspona ka Sremčici na levoj strani. Išao sam ovim putem pre dve godine i bio je jedan od najboljih na kojima sam vozio. I po stanju kolovoza i po ambijentu. Ali mu fale znakovi i staze koje bi naterali vozače da malo više paze u krivinama, pošto se opuste zbog manjka auto saobraćaja pa zaborave da ima i biciklista iza ugla. Ovim krakom bi se i Sremčica i Velika Moštanica povezale sa Adom.
Pogledajte prilog 3
Kad smo već kod Sremčice, tu je i Lipovička šuma. Koja po svojoj dužini ima jedan već asfaltirani put koji ide od oboda Železnika, pored Sremčice, uništene vojne kasarne, sve do Ibarske magistrale. I po onome što znam, njega već koriste džogeri i šetači. Ako bi se umesto postojećeg ukrštanja sa Ibarskom napravio podzemni prolaz, taj put, ili bar staza, bi mogao direktno da se spoji sa ulicama sa druge strane Ibarske. I time bi i Rušanj dobio biciklističku vezu do Ade.
Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2

Izgradnjom ovih 28 km staza direktnu i bezbednu biciklističku vezu sa Adom dobili bi : Makiš (od Ade do Ostružnice), Ostružnica, Železnik, Sremčica, Velika Moštanica i Rušanj. A rekreativci iz drugih delova grada bi dobili još prelepog prostora za vožnju i opuštanje. :)

U narednom postu ću da predstavim ideje i za Novobeogradsku stranu.
 
file.php


Ovu šumu sam vozio par puta. Šta više, baš sam danas planirao da je vozim i markiram put do Avale preko Rušnja i Pinosave.

Ta šuma se inače zove Sremački rt i u njoj se nalazi čak i trim staza za trčanje koju je napravila Srbija šume.

Ono što je zanimljivo na putu od Ade ka toj šumi je što se prolazi ispod vijadukta u Železniku.

https://www.instagram.com/p/BJQKlEOAUxP/
13643637_1670431356616571_415814695_n.jpg


Kada se izbije na Ibarsku, Avala se lepo vidi. Dosadašnja ruta mi je bila da se Ibarskom sjurim ka gradu, pa skrenem na Vidikovac pa Košutnjak, a danas ću nekako do Avale.
 
U pravu si Dule, ja uvek pomešam nju sa onom većom, pravom Lipovačkom šumom. :kk: Elem, kakva je ta staza što ide kroz nju?

I jel ostalo nešto od kasarne pored?
 
Vrh