Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Влада

Advanced
Učlanjen(a)
21.12.2006.
Poruke
2.423
Pohvaljen
24
Lokacija
Дорћол
Ево досадашње дискусије са "Разних градских вести"
Nenad:30x9udyc je napisao(la):
У току је обнова старих и изградња нових бициклистичких стаза
1285845biciklistickastaim1.jpg

Уторак, 07. aвгуст 2007. У улицама Марка Челебоновића, Хуга Клајна и Недељка Гвозденовића на Бежанијској коси у току је реконструкција бициклистичких стаза у дужини од 2,5 километара. Радови се истовремено настављају и у улици Савски насип, у Омладинских бригада, Милутина Миланковића, Народних хероја, Отона Жупанчича, Гоце Делчева и у Булевару Зорана Ђинђића. Ови радови део су пројекта развоја бициклистичких стаза у укупној дужини од 50 километара, који је покренула општина Нови Београд у сарадњи са Дирекцијом за грађевинско земљиште и изградњу Београда. За реконструкцију постојећих и изградњу нових површина које ће кориситити бициклисти, издвојено је 80 милиона динара.

– Завршено је усклађивање пројектне документације јер су три различите фирме радиле пројекте које је требало усагласити и до сада радови добро напредују. Настојимо да током августа изградимо 20 километара бициклистичких стаза, до краја године биће уређено још десетак километара, а преостали део од укупно 50 километара у плану је за наредну годину – рекао је Ђура Врањеш, директор грађевинске оперативе ЈКП „Београд-пут”.

До сада је у овим улицама скинут стари слој асфалта и у току су припреме за постављање нове подлоге и ивице од црвеног асфалта. Стазе ће бити широке два метра и предвиђене су за двосмерни саобраћај бициклиста. После асфалтирања биће постављена саобраћајна сигнализација и уређени ивичњаци на раскрсницама.
Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1285841
relja:30x9udyc je napisao(la):
Elem, u vezi ovih biciklistickih staza - sada sam se vratio sa Savskog keja gde godinama skoro svaki dan trcim ili vozim bajs i imam sta da vidim - iscrtana staza za bicikle sa po jednom "trakom" u oba smera. U stvari, samo su ponovo nacrtane skoro vec izbledele linije na istom mestu koje su "svecano otvorili" Krunic i Bozic onomad na Studiju B kada su "oslobadjali" ulice za bicikliste. "Trake" su tako uske da ako hoce da je postuju, dvoje ne mogu da voze bicikle uporedo, kao do sad, roleri izlecu u "suprotan smer", o mala deci i psima da ne govorimo.... I naravno, odmah incidenti, ljudi koji dolaze na Savu jednom u sto godina kao postuju stazu i prave haos iduci u suprotnom smeru od onih koji tamo idu svaki dan. A nas narod naravno nervozan....
Ma bitno samo da je neko dobio posao za nabavku materijala, "izvodjene radova"...
Ambassador:30x9udyc je napisao(la):
^^ Ma, meni je bezbednije da vozim bicikl Sarajevskom, Terazijama, Bulevarom i po ostalim gradskim ulicama nego po stazi na Adi, pesaci idu lagano, mala deca svuda, voze po dvoje paralelno, uzas. Skoro je jedna poznanica polomila ruku jer je deto izletelo ispred nje! Sve je to st***. :/

Nisam znao za taj predlog placanja karte sms-om?! Ovde (u Vankuveru) imaju super foru. Na nekim linijama ponekad organizuju nagradne igre. Postavljaju ti pitanja, i ko da tacan odgovor, dobije cokoladicu od vozaca. :D To narocito praktikuju na linijama koje idu ka UBC-u, kada su studentima ispiti. :)
Nenad:30x9udyc je napisao(la):
^^ A sta to pesaci uopste traze na BICIKLISTICKOJ stazi?
relja:30x9udyc je napisao(la):
Na toj izdvojenoj biciklistickoj stazi na Adi pesaci stvarno nemaju sta da traze.
Na nasipu na Savskom keju je to od uvek bila jedna staza i ona je dovoljno siroka za sve, i setace i rolerase i bicikliste i trkace i za malu decu i za kuce. Ovako ce samo da se napravi haos i konflikti zbog jedne glupe ideje i bukvalista na keju koji ne kapiraju sta je logicno.
A nikome ne pada na pamet da uslisi molbe gradjana da se osvetli deo nasipa kod bloka 44, da se postavi cesma, da se popravi stepeniste u bloku 44, da se proteraju automobili i skuteri...sustinske stvari.
barrcode:30x9udyc je napisao(la):
relja:30x9udyc je napisao(la):
Elem, u vezi ovih biciklistickih staza - sada sam se vratio sa Savskog keja gde godinama skoro svaki dan trcim ili vozim bajs i imam sta da vidim - iscrtana staza za bicikle sa po jednom "trakom" u oba smera. U stvari, samo su ponovo nacrtane skoro vec izbledele linije na istom mestu koje su "svecano otvorili" Krunic i Bozic onomad na Studiju B kada su "oslobadjali" ulice za bicikliste. "Trake" su tako uske da ako hoce da je postuju, dvoje ne mogu da voze bicikle uporedo, kao do sad, roleri izlecu u "suprotan smer", o mala deci i psima da ne govorimo.... I naravno, odmah incidenti, ljudi koji dolaze na Savu jednom u sto godina kao postuju stazu i prave haos iduci u suprotnom smeru od onih koji tamo idu svaki dan. A nas narod naravno nervozan....
Ma bitno samo da je neko dobio posao za nabavku materijala, "izvodjene radova"...
ti da stvarno tuda prolaziš svaki dan, video bi da su trake isti širine kao i ranije. Možda su linije malo deblje no ranije, ali su trake iste. E sad, onome kome ta širine trake nije dovoljan nek ide na one biciklističke poligone Parking servisa u vidu velike osmice, pa nek tamo uči da vozi.
Sve u svemu samo sam to i čekao, trebalo je samo nekoliko dana da neko ne krene da pljuje po najboljem i najprogresivnijem infrastrukturnom projektu na NBg od kad znam za sebe.

kako bi ti tek kukao da živiš u Parizu na tamošnjeg gradonačelnika, a u vezi sa biciklističkim proejktom Velib.
Njega - srećom po Pariz- ne biraju Srbi.
relja:30x9udyc je napisao(la):
Pa trake i jesu iste kao i pre, od kad su nacrtane pre desetak godina niko nije postovao zato sto su debilne, sputavaju kretanje svih, i setaca i biciklista, nije ih ni tada ni sada trebalo iscrtavati.
Niko ko dolazi redovno na kej ih nije trazio, jer nikome i ne trebaju, to je pesacka zona i ima dovoljno sirine za sve. Bar je bilo. Kada bi se ta staza sada postovala, dvoje ne bi moglo da vozi uporedo, u paru, kao do sad. Zasto ljudima nametati nesto tako? Kome to treba, ko je to trazio?
Ti idi na kej pa teraj ljude u parking servis, ja sam odavno rekao da se ne bih selio iz ovog kraja samo zato sto mi je kej blizu i zato sto sam navikao da tamo provodim svako moguce popodne.
I, da, ne kukam vec gundjam, a nikad u zivotu mi nije palo na pamet da zivim u Parizu.
 
и наставак
barrcode":24p5auh4 je napisao(la):
relja":24p5auh4 je napisao(la):
Pazi, na keju sam skoro svaki dan posle posla i svakog vikenda kad je lepo vreme, trcim ponekad i kad je blaga kišica, uživam u čistijem vazduhu i zelenilu, upoznao sam neke super ljude tamo.
Super se osećam kad mogu da vežem nekoliko dana zaredom da se tamo malo izduvam dok održavam kondiciju, kao i većina ljudi koja tamo redovno dolazi iz istog razloga. To mi je postala navika i dan mi je nepotpun bez toga. Veoma sam protiv ovoga što je urađeno na Savi, mislim da je potpuno bespotrebno i kontraproduktivno.
I veoma mi je lako, u kondiciji sam, i ništa mi nije teško, sasvim se dobro osećam. A ako je tebi ponovno crtanje tri štrafte u pešačkoj zoni savskom nasipu najbolji infrastuktuni projekat na NBG od kad znaš za sebe , stvarno ne znam šta ja tebi mogu da kažem a da to ne bude posprdno.
 
Молим вас да обратите пажњу на ниво дискусија, значи мишљења, аргументи, утисци, никако личне квалификације (ни назнака истих).
 
Vlado, to sto si mi obrisao nije bila lična kvalifikacija na bilo ciji račun, to je glupa izreka koja se koristi kada ti neko kaže da kukaš. Ima je u bezbroj varijanti i ne proziva samo one za koje sam ja napisao. Potiče od teksta lika Davora Janjića u filmu Autsajder kad on pankerima kaže "moj tata kaže da muškarci piju pivo a žene tablete", a tata je stariji pajser 1. klase JNA. Mislim da si malo preozbilljno shvatio to što si mi obrisao, siguno ozbiljnije od mene koji sam to napisao.
Zbog iskustva sa raznih foruma nemam ništa protiv moderatorske diktature i cenzure, obično ne kritikujem moderatore pre svega zato što se sam nikad ne bih prihvatio te obaveze, ali u ovom slučaju i na ovakav način ispada da sam napisao nešto stvarno vredno brisanja, a nije tako. Da me pogrešno ne bi shvatio, ne tražim da mi se vrati obrisano jer nije u pitanju taj tekst, to što sam napisao uopšte ne doživljavam toliko ozbiljno. Trudim se da održim nivo iako ljudi svašta pišu i preskačem mnoge teme da ne bi ispao ovde dežurni "trovač", I ja ću da spustim loptu kada mi se kaže.
OK?
 
Poslednji primer arčenja para – na šetalištu na nasipu je pored ponovo iscrtane biciklističke staze postavljeno 49 “saobraćajnih znakova“ - koji “regulišu“ kuda i u kom smeru treba da se kreću šetači, a kuda biciklisti. Ta staza nema ni dva i po kilometra, a postavljeno je 49 znakova! Sad sam brojao dok sam trčao. Koje su to pare potrošene ni za šta! Pretpostavljam i da se neko omastio i za nekakvu “prethodnu studiju o opravdanosti” ili nešto slično ovoga “projekta“. Strašno šta se se sve radi!
 
relja":2zi68pzm je napisao(la):
Poslednji primer arčenja para – na šetalištu na nasipu je pored ponovo iscrtane biciklističke staze postavljeno 49 “saobraćajnih znakova“ - koji “regulišu“ kuda i u kom smeru treba da se kreću šetači, a kuda biciklisti. Ta staza nema ni dva i po kilometra, a postavljeno je 49 znakova! Sad sam brojao dok sam trčao. Koje su to pare potrošene ni za šta! Pretpostavljam i da se neko omastio i za nekakvu “prethodnu studiju o opravdanosti” ili nešto slično ovoga “projekta“. Strašno šta se se sve radi!
barem u nečemu da ličimo na nemce.... :D

koliko su ti znakovi smisleni kada su informacije u pitanju?
 
Zapanjujuce je sto se i pored tih 49!! znakova niko tih pravila ne pridrzava!! E to je ono sto je meni neverovatno.
 
Pa možemo da ličimo samo na fotografiji.
Znak k'o znak, ništa posebno, jedan znak za smerove, drugi znak za kome pripada koji deo staze, biciklistima ili šetačima.
Fora je u tome, što je to sve postavljeno bez ikakve potrebe, i niko to nije tražio. A još i košta.
Staze nisu dovoljno široke, u biciklistička u jednom smeru je širine jednog volana bicikla, znači par, npr momak i devojka, ili društvo, ili roditelj sa detetom isl, ne mogu da voze jedno pred drugog, kao do sada, več svi u jednom smeru moraju da idu kao u koloni. A kolona se kreće onoliko brzo koliko se kreće najsporiji u koloni - dete sa pomoćnom točkićima ili npr. neki dekica koji je izašao na malo sunca. I za šetače je isto - nema ni 4 metra širine, kakavi, mama i tata koji normalno guraju kolica zauzmu skoro celu stazu, pa neko mora da pređe na biciklističku stranu da bi se mimoišli.
Ranije je bilo sasvim ok, niko nikome nije smetao (osim ponekad tatinih sinova koji prozuje na skuterima ili čika u malo skupljim kolicima za koje nikakva pravila ne važe, ne verujem i da će ih ovo sprečiti). Za rolerke ne zam gde će se naći mesta (ovo mi je, da budem iskren, najžalije).
Malo sam se primio na ovu temu, jer sam ogorčen iz više razloga. JEDNOSTAVNO, TO NIJE TREBALO RADITI!

Neka probijaju biciklističke staze tamo gde ih nema i gde treba da budu, a ne tamo gde se vozi već 35 godina.
I nije stvar u poštovanju znakova, ponavljam, sve je to potpuno suvišno na Savskom keju, i staza i "signalizacija". STVARNO NIJE BILO POTREBE!
 
Mislim da nije trebalo po tlu da obeleze, ali mislim da je sasvim ok da postoji 60 znakova na kojima ce pisati da je jedna strana za bicikle a druga za pesake. Ovde u Vankuveru je tako svuda uz obalu, i sasvim sueper funkcionise.
Veci je problem sto ljudi kad voze bicikl smatraju da ne postoje nikakva pravila koja treba da se postuju...
 
relja":2ntfhlp7 je napisao(la):
Staze nisu dovoljno široke, u biciklistička u jednom smeru je širine jednog volana bicikla, znači par, npr momak i devojka, ili društvo, ili roditelj sa detetom isl, ne mogu da voze jedno pred drugog, kao do sada, več svi u jednom smeru moraju da idu kao u koloni. A kolona se kreće onoliko brzo koliko se kreće najsporiji u koloni - dete sa pomoćnom točkićima ili npr. neki dekica koji je izašao na malo sunca. I za šetače je isto - nema ni 4 metra širine, kakavi, mama i tata koji normalno guraju kolica zauzmu skoro celu stazu, pa neko mora da pređe na biciklističku stranu da bi se mimoišli.
Nisam bio na licu mesta da sve to vidim, ali evo samo da "izvestim" da ni u Nemackoj drugacije nije. Biciklisticke staze su dovoljno siroke za maximalno 2 bicikla (jedan pored drugog).
 
Da, sve je to ok, ali te biciklističke staze u drugim gradovima, npr u Novom Sadu, su pravljene kao deo ulica, i namenjene su za SAOBRAĆAJ, da čovek na biciklu može da stigne od mesta A do mesta B, da ne koristi kola, autobus ili da ide pešaka. Tamo su ulice u startu projektovane i da imaju mesta za bicikle i to je super. Na trotoarima u Novom Beogradu se sada prave takve staze, ono što sam video mi je malo čudno, jer se bukvalno iz temelja na veoma širokim trotoarima prave staze na potezima gde inače dnevno peške prodje 20 ljudi. OK, ostavljam mogućnost da se navike ljudi promene i da će početi da voze tuda, ali zašto nisu tuda vozili do sada? Možda zato što te staze ne vode nigde, ne povezuju ništa i prolaze kroz ružne delove NBG-a?

Ja ovde pričam o nasipu na Savi pored blokova. To nije ulica, ne služi za saobraćaj, ne ideš tamo da bi negde stigao, već zbog opuštanja i rekreacije. Jedno široko šetalište su uredili kao saobraćanicu kao sa testova za PSP. Nepotrebno i skupo. Kako će sada momak da vozi pored devojke na rolerima kao do sad? U tome je suština sa Savskim kejom.
 
relja":127caomf je napisao(la):
Možda zato što te staze ne vode nigde, ne povezuju ništa i prolaze kroz ružne delove NBG-a?
Evo, izgrađuju staze ispred AirportCity-a i Mercedesa prekoputa, tako
da sad možeš da ideš na posao i biciklom do ACity-ja. :)

picture014sc4.jpg


picture015bu7.jpg
 
^^ Pa cekaj, jel ovo sala?? Pa kakva je ovo biciklisticka staza siroka pola metra???? Ovde ne mogu bicikle nikako da se mimoidju!
 
Nije šala, a nije baš ni pola metra, ;)

To su 'Jednosmerne' staze, preko puta je drugi smer.
Znači, nema mimoilaženja samo zaobilaženja, ako si brži. :)
 
Hehe, nije to lose ;) Jednosmerne staze. Ja se secam da je svojevremeno na NBGu postojala mreza biciklistickih staza koja se dosta dobro drzala tokom 90ih. Bio sam njihov redovni korisnik. Iz nekog razloga, u jednom trenutku su prestali da ih odrzavaju. Sada se vise i ne zna gde su bile. Nadam se da ce ove nove imati srecniju sudbinu...
 
Bar, ovde, na ovom potezu se rade vrlo kvalitetno.

Betonira se 'temelj' i postavljaju ivičnjaci , a ne samo neko farbanje.
 
Ovo su bas uske staze, ali dobro bolje i takve nego nikakve! Hoce i za njih da koriste crveni asfalt?
Tu kad se jednog lepog dana jos poploca deo za pesake izgledace to super!

P.S. Pa jel to skinut i asfalt sa "pesackog" dela? Hoce i njega da rade? Malo se tesko vidi na ovoj slici ali izgleda da je zato ta razlika u visini koju je napomenuo vrachar.
 
@ .. vrachar .. kao da ima visinske razlike u odnosu na stari trotoar.
Ali, ako i kad ( što verujem) budu radili i trotoar, možda i neće biti velika.

@ .. Milance .. staza nije uska, ima 70-80cm... doboljno za jedan smer.
Kakav će biti konačan izglad, zajedno sa trotoarom .. to ćemo tek videti.
Ovo je super što sad rade i ne bi trebali mnogo da 'zanovetamo' i zahtevamo.

@ .. Nenad .. a, koju boju predlažeš, da kažem majstorima da ofarbaju.
Polako,bre, Dijaspora .. oćete da ukrovimo celu stazu sa providnom plastikom !? :)
 
Pa kad vec pitas, ja bih zelenu! :D Javi tamo da to srede, molim te!! Heheh

A dijaspora mora malo da kuka, ali i da prenese iskustva sa sopstenog terena :) Inace, sto smo u dijaspori ako ne da vracamo najbolje u nasu zemlju! :)
 
Nenad":24nv3pha je napisao(la):
..Inace, sto smo u dijaspori ako ne da vracamo najbolje u nasu zemlju! :)
Ajde, onda vraćaj/šalji kante sa najboljom zelenom farbom, da nosim majstorima. :D
 
Pa pravo da ti kazem, London ima savrsenu zelenu nijansu asfalta. Moracu da ih pitam za oznaku boje pa saljem po "Srecko Trans" u nedelju za Bg! :)
 
Zapravo, taj asfalt dobija boju tokom procesa proizvodnje a ne farba se naknadno kada je vec postavljen ;)
 
Vrh