Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Boca ica, izvini, nemoj da se ljutiš, ali koliko ti imaš godina? Ja trošim vreme da bar pokušam da ti objasnim zašto niko neće postaviti bici stazu Batajnica - centar grada kao prioritet, bar što se tiče gradske uprave, a tebi je sve to smešno?

Ništa, uzmi ti lepo, piši gradu, objasni im to da je tu EV6 ruta, i da bi ljudi išli biciklom na posao, i da vam izgrade stazu. Ja se ne bih usuđivao da krenem i u to lobiranje, kad nisam uspeo da izdejstvujem ni mnoga manja koja sam pokrenuo i pre tri-četiri godine.

Ovo za Holandiju, bio sam u njihovom planerskom odeljenju na treningu koji je organizovao Civitas 2014 godine u Amsterdamu, ljudi su mi objasnili kako bicikl plus voz jedino mogu da pariraju automobilu na duže relacije (20 km to svakako jeste). Ti dakle misliš da znaš bolje od njihovih planera? Samo napred, a ja ću u skladu sa mojim mogućnostima ovo što sam do sad pokrenuo. Zajedno ćemo svakako postići više. Lep pozdrav :)
 
Licno ne trošim vreme objasnjavajuci
zasto nešto nemamo,
radje ga trošim objašnjavajuci kako to da dobijemo :)

Uglavnom kod vecine Bg naselja u okviru nj. reona moze da se ne ometano voza bicikl - to su mikro mreze

Ono sto jeste potrebno je povezivanje tih mikro mreza u jednu mega

a kako to da dobijemo ukazao sam ,, kritičnoj masi,,

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455233#p455233:1p4o8g5g je napisao(la):
boca-ica » 01 Jun 2017 15:17[/url]":1p4o8g5g]
Svrha kritične mase je skretanje pažnje na odredjen problem

ama...mani te se više - NBgda, Ade, Savamale....
I ovo leto je kratko
krenite na ukazivanje ka naseljima ... gde zapravo stanuje 70 % gradjana - te iskoristi ga

:sesir:

Njima ukazivao zato sto smatram da kritčna masa je perspektivna org.
i velika su pomoč da Bgd i je dobije :)
 
Да је опасно кад се падне са бицикла уверио сам се и ја данас поподне. Данас баш леп дан, а и нисам неких два месеца возио бицикл, па реших данас да то урадим и да мало сликам по Бежанијској коси и испод ње.

Код Студентске улице сам сликао докле се стигло са рушењем „ујакове скарабуџевине“ и то од стране „Џакарте“, а хтедох и мало изблиза и иза. На пешачком прелазу код такси станице сам га прешао возећи бицикл и кад сам хтео да зајашим предњим точком ивичњак од тротоара подигао сам га у вис, али мало раније него што је требало и нажалост точак се спустио на коси део ивичњака и ту сам онда изгубио равнотежу и простро се по улици и директно лицем ударио у коловоз-асфалт. Наравно крв је липтала у почетку из носа и прокрварене огреботине по једној нози и руци.

Срећом, људи који су у том тернутку пролазили су ми помогли да устанем, и да ме одведу до траве унутар Студентског града, дали су ми и воду. Још увек нисам изгубио веру у људе. Међу њима је био и један доктор стажиста који је сво време био уз мене, звали смо хитну помоћ, али су рекли да пошто сам стабилан, нисам имао никаквих вртоглавица или неких других сметњи и слично, да због тога не могу да дођу.
Др. Велибор иначе из Подгорице и стажиста у „Институту Мајка и Дете“ ме је одвезао својим колима, у близини су му била паркирана, до Земунске болнице јер су они данас дежурни. Син ми је одмах дошао и после ме вратио кући. Кад сам дошао кући жена само што се није срушила кад ме видела.

У болници су ми одмах снимили нос на ренгену, а доктор и млада докторка, који су ме прегледали и који су били дежурни, су ми наместили нос, чуо сам само како је хрскавица кврцнула кад се наместила, очистили огреботине и намазали подливе, а леву ноздрву су ми дренирали и напунили са неком жутом газом и сад имам бабуру од носа :lol: . Иначе кад је дошао дежурни доктор и кад ме видео, само ме питао шта ћу ја ту раније на контроли, наиме он ми је пре две ипо године оперисао синусе и сваких пола године идем на контролу, а сад средином јуна треба да идем.

Да скратим, пад са бицикла ме коштао сломљеног носа, огуљеног левог лакта, подлив браде испод доње усне, подлив леве бутине-предњи део, огреботина, а на бициклу је пукла сајла од предње кочнице и сломило се њено лежиште.

Значи памет у главу и полако и кад се вози бицикл и никакве екзибиције.

Хвала на стрпљењу и извињавам се за мало скретање са теме.
:sesir:
 
Eto dokaza kako se čovek može razbiti i na malim brzinama. Zanimljivo je da ovde kaciga ne bi uopšte pomogla. Diskusiju o obavezi nošenja kacige bih ipak ostavio za neku drugu temu.

Gaga će se neće ljutiti ako kažem: "vidiš šta se desi kada se ne poštuju propisi".

Naime, pešački prelazi se ne smeju prelaziti na biciklu, već se bicikl mora gurati preko istih. Naravno, retko ko to poštuje, ali vrlo moguće je da ovo jedan od razloga zašto je to zabranjeno.

Brz oporavak ti želim :kk:
 
Brz i uspjesan oporavak zelim Gago nedaj se
Astro pa zar se upravo ne borimo protiv tih ivicnjaka i da se asfalt radi na nulu da ivicnjaka nema nebi bilo ni ove nezgode i gdje si vidio biciklistu da silazi sa bajsa kad prelazi ulicu da li ti tako radis
 
Хвала @Астродуле и @Директоре на лепим жељама.
Ма што бих се љутио Дуле, сам сам крив, а знам за тај пропис, али .....сад је готово. Што ја увек кажем, свака школа се плаћа.

Тачно тако Дуле, кацига овде не помаже, односно не би помогла код пада под овим углом под којим сам ја пао, а то је право на нос који је ублажуо удар да ми се не сломе зуби и део вилице. Зато је нос отишао (хаха). Иначе ми је доктор који ми је помогао и лекари у Земунској болници рекли, да сам пао под неким другим углом, мало више на неку од страна, отишла би ми вилица и разбио бих главу.
Сад док ово куцкам једном руком, лед ми је на отоку на бутини, а кеса замрзнутог грашка на бабури од носа.

@Директоре, ретко ко то ради, да гура бицикл поред себе кад прелази пешачки. Можда кад има пуно пешака на пешачком !
 
Meni uopśte nije jasno čemu služe ivičnjaci na pešačkim prelazima.

Jeste da je jedan deo obično oboren, ali mi nije jasno zašto onda nije sve oboreno na nulu, nego moram da smetam pešacima kada biciklom tuda idem.

Naravno da ne silazim sa bajsa na pešačkim prelazima. Eto, kriv sam...

Poslato sa telefona
 
ja sam na identicnom mestu pao proslog leta. Prosao sam nesto bolje, samo oguljena kolena :)

Sve najbolje Gago i pridruzi nam se u borbi protiv nazubljenih ivicnjaka ;)
 
Гаго не дај се, издржи, проћи ће.

Морам и ја да испричам своју глупост, која се десила на сличан начин, пре пар година. Зазвонио ми је мобилни у току вожње бициклом, и уместо да станем и обавим разговор, ја сам наставио да возим једном руком! Казна је убрзо стигла, у виду високог ивичњака и пешака који су излетели на бициклистичку стазу. Приликом пада сам и даље држао телефон у руци (да се не поломи), тако да сам уместо њега одрао колена, иако је била минимална брзина.

Ово памтим и причам свима, баш да не би направили сличну грешку: телефонирање и вожња никако не иду заједно! Сада и кад идем пешке, станем са стране и завршим телефонски разговор.
 
Slična stvar, ali bez posledica. Išao sam pored SIV-a ka gradu (uvek idem tom stranom jer je asfalt bolji nego na strani gde je bici staza) i malo pre skretanja za SIV krenuo da čitam poruku na mobilnom (tada nisam imao držač za mobilni na volanu). Bilo je mnogo parkiranih vozila pa nisam najbolje video vozilo koje je dolazilo od SIV-a, a ni on se nije trudio da prikoči.

Stisnem prednju kočnicu (leva ruka, u desnoj mi bio mobilni), krenem da letim preko volana, međutim dočekam se na noge, mobilni i dalje u ruci, a bajs se malo isprevrtao. Žao mi je što niko nije snimio jer sam baš bio ponosan što nisam pao, a verujem i da je bilo atraktivno.
 
Neustrašljivo , nema odustajanja :lol:

Gago, brz oporavak
:sesir:
 
Meni veći problem predstavljaju pešaci, koji su često ili operisani od poimanja saobraćaja i njegovog funkcionisanja ili su prosto zabezeknuti kad vide biciklistu. Pod prvim mislim na ljude (mahom žene) koji lelujaju po trotoaru, zamrznu se u mestu čim ugledaju nešto u izlogu radnje ili na ekranu svog mobilnog, i one koji prosto moraju da hodaju u liniji (njih 5 jedno pored drugog) i onda zauzmu celu širinu trotoara i (dal svesno dal nesvesno) očekuju da se drugi sklanjaju i da ih zaobilaze. S takvim primercima ima problem i kad pešačim, ne samo kao biciklista.
A ovi drugi su mi smešni jer, ma koliko pazim, ma koliko sam tolerantan i ne zvonim nego čekam da se napravi prolaz, i ma koliko držao odstojanje, uvek se nađe nekolicina pešaka koji se tripuju čim ugledaju bicikl. Ono, na NBG idem ženi u susret na prostranom praznom trotoaru i ona se ukopava u mestu i kreće da se tripuje i šokira :shock:

Mada generalno je primetno drastično srozavanje ponašanja ljudi u saobraćaju, i to kod svih vidova. Ljude jednostavno sve više mrzi da razmišljaju o bilo čemu, pa i o saobraćaju.
 
Istina.

Koliko god primećujem da ljudi polako prihvataju bicikliste kao normalne učesnike u saobraćaju, toliko je sve više ljudi koji su totalno odsutni. Da li imaju svoje probleme, da li uopšte ne razmišljaju, ne znam (tj. imam neko svoje mišljenje, ali o tome je lepše pričati u kafani).

Možda je prava reč da ljudi postaju sve više sebični jer ne znam kako da objasnim kada žena i ja vozimo bajs po stazi i dvoje (dve, dvojica) idu ka nama jedno pored drugog i jednostavno ne žele da voze jedno iza drugog dok se mimoilazimo (mi uvek, ali uvek vozimo jedno iza drugog, osim ako nema nikoga na vidiku, mada i tada svako vozi svoju trku - pričaćemo kada sednemo negde).

Isto je i sa pešacima. Oslobodioci zauzmu ceo trotoar (a često i bici stazu) i uopte ne razmišlaju da se pomere makar na svoju polovinu.

Ipak, ono što mene napuni energijom je kada primete da nisu tamo gde treba i lepo se izvine, shvate da su se zaneli i mirno nastave. A ove što gunđaju kada ukapiraju da nisu u pravu treba tući (grubo deluje, ali na njih topla reč ne deluje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456079#p456079:15am39pn je napisao(la):
astrodule » Pon Jun 05, 2017 12:22 pm[/url]":15am39pn]
Ipak, ono što mene napuni energijom je kada primete da nisu tamo gde treba i lepo se izvine, shvate da su se zaneli i mirno nastave. A ove što gunđaju kada ukapiraju da nisu u pravu treba tući (grubo deluje, ali na njih topla reč ne deluje).
Apsolutno se u pravu, svi smo mi ljudi i grešimo, ali je veoma važno priznati grešku i kulturno se izviniti. U tim situacijama se uvek osmehnem i pozdravim pešaka, biciklistu ili vozača, svejedno. Ali kad naletiš na bahatog džibera, ipak moraš da mu objasniš gde je pogrešio na način koji on jedino razume.
 
@ Gaga Brz oporavak kolega!

Da se nadovežem na prethodne komentare. I sam primećujem bolju percepciju biciklista kao učesnika u saobraćaju, u odnosu na pre. Ali opet, što je rekao kolega Rodriguez:

Mada generalno je primetno drastično srozavanje ponašanja ljudi u saobraćaju, i to kod svih vidova. Ljude jednostavno sve više mrzi da razmišljaju o bilo čemu, pa i o saobraćaju

Pre mesec dana imao sam gosta iz Kelna, pa sam ga na to izričito upozorio. Pitao me je za razloge, rekoh mu sažeto: opšti primitivizam plus mnogo jurnjave za malo para. Tu ulazi i taj faktor odsutnosti kod ljudi, jer su im glave negde 'u problemima'. A kod pešaka još grđe, jer je većina s mobilnim u rukama i slušalicima u ušima.

Elem, ukazao sam mu da bez prestanka gleda ispred točka, zbog ulegnuća, rupa, odvaljotina i raznih neočekivanih prepreka na putu, uključujući ljude. I onda sam vozio ispred njega. Sve je bilo pod kontrolom dok me nisu spopala tri lutajuća kucova u Vladimira Popovića (htedosmo da se probijemo do Ušća), tako da sam jedno 50m vozio gledajući da desnom nogom oteram ekipu s očnjacima, a to je verovatno ličilo na neku scenu Č.Čaplina. Srećom, ostao sam u sedlu. Drugar je bio u šoku, ali sam ga smirio rekavši da to oni rade samo iz sporta, te sam bio čak i ponosan što sam odbranio gosta!

Znači, korak napred, dva nazad. U smislu opšte sigurnosti. Same staze će i nadalje biti nužno zlo za investitora i otaljavaće se kao i do sada, u najjeftinijim varijantama. Neće biti političke volje i društvene discipline, da bi se to dovelo u ovaj nivo (da ponovim svoj post):

file.php
 
Ta tri kučeta u V. Popovića deluju kao oni što su mene napali dok sam tuda trčao pre par meseci. Definitivno kraj za izbegavati što peške, što na biciklu.
 
Хвала свима на лепим жељама за брз опоравак. Још осећам болове, поготово сад кад се све охладило, дишем само на уста, а узимам антибиотик Панцеф, мажем се коњском машћу, стављам облоге. Мало ми теже пада што не могу људски да се умијем, али ето. Огреботине се полако претварају у красте, а оне мање и зацељују. Сутра (данас) идем на контролу па ћу да видим шта ће ми чика доктор рећи.

И мене нервирају људи који стоје или иду по бициклистичкој стази, али да будем искрен више и не обраћам толико пажњу, само их обиђем и возим даље. А што каже @Астродуле ретки су они који се склоне и при том извину. Колико сам приметио углавном су то старији људи који се склањају са стазе.

При вожњи бицикла треба, као и кад возите аутомобил, користити уређаје "слободне руке" или "плави зуб", а што каже @Букира, из његовог сад позитивног искуства, стане и разговара.

Значи @Мекбејн и ти имаш искуство са овог места, то значи да је ово место "критична тачка" или "црна тачка" за бициклисте. А то је ово место за оне коме је овај део Новог Београда мање познат. Наравно да се придружујем борби против назубљених ивичњака.

https://www.google.rs/maps/@44.8262972, ... 6656?hl=sr
 
Cek pa ovjdje nema ni standardno spustenog ivicnjaka za invalide kolio ja vidim to zrelo za prijavu
 
Gago,

Dešava se, i hvala što si podelio sa nama to iskustvo. Ja sam prošle god. imao pad zbog onih idiotskih žuto-crnih stubića pobodehih paralelno po sredini traka u BnV. Uđem u onaj prostor između, neka devojka mi ide u susret i odmah za mnom uđe i ona, morao sam da se bukvalno katapultiram. Sva sreća pa su to sklonili, nadam se da su i idiota kome je takvo rešenje palo na pamet sklonili sa funkcije da ne bude opasnost po sebe i okolinu.

Kad god mogu izbegavam skakanje na ivičnjake, najbolje rešenje je imati bajs sa amort vilom - jeste da ona čini bajs dosta težim ali sa njom nema potrebe da se diže na zadnji. Još bolje ako vila ima lockout, pa na stazi isključiš suspenziju.
 
@Директоре, тачно тако, код овог пешачког прелаза нису уопште спуштени ивичњаци. Такви су од кад се овај део Студентске улице реновирао тј. кад су исправљали ону кривину код средње школе (Политехничке академије).
Пријава да, јер за ивичњаке пријава иде Београд путу или ипак прво мора Градском секретаријату за саобраћај.

@Трагач, ја сигурно више нећу уопште "скакати" тј. прескакати ивичњаке :wink: . Платио сам ту школу, а што се техничких конструкција на бициклу тиче, мени је битно да могу лагано да га возим, односно да ми није тежак за вожњу и да има довољан број брзина, па макар и 21-ну :D
Ја сад дуже нећу возити бицикл, треба да се поправи ово што се сломило, а за то имам времена, не журим нигде.

Сматрао сам да треба и да би било пожаљно да поделим ово моје искуство, шта се све може догодити и непажњом и мало самоувереношћу, а поготово што сам мишљења да смо ми на Беобилду једна велика позитивна породица и што влада једна лепа и здрава атмосфера, без обзира што по неки пут на неким темама избије нека мала варница неслагања, али то прође. :wink: .

Иначе сам данас (јуче) био код лекара на контроли и све је у реду, извађена ми жута газа из носа, још једном све очишћено у носу, наставак терапије са антибиотиком до краја недеље, спреј Марисол 3х1 у сваку ноздрву, облоге на отеченим местима и мазање са гелом Лиотон.Нос је још увек натечен, одеротина на бради је мање црвена, али полако све пролази.
 
Бициклом и кроз Кнез Михаилову

Београђани ће у догледној будућности имати на располагању више од 200 километара бициклистичких стаза, а двоточкашима ће се возити преко Славије, око Калемегдана, па чак и Кнез Михаиловом улицом, рекао је за „Блиц” главни градски архитекта Милутин Фолић.

– За сада је у Београду урађено 83 километра стаза, које претежно иду уз улице на Новом Београду, пошто је терен раван па је и бициклирање знатно лакше. Међутим, на основу урбанистичког плана града, Београд би требало да добије још 120 километара стаза за двоточкаше – рекао је Фолић, уз напомену да је циљ пројекта да бицикл постане превозно срество и да се њиме иде на посао, факултет...

Он тврди да је рачуница веома јасна.

– Један аутомобил заузима простор на улици колико осам бицикала. Желимо да повећамо удео бицикала у саобраћају са мизерних 0,7 на барем десет одсто – објашњава Фолић.

Како је навео, постојеће бициклистичке стазе су испрекидане, раштркане и за почетак је циљ да се оне повежу.

– Мора да се ради парцијално јер изградња бициклистичких стаза подразумева реконструкцију одрђене улице. То није нимало лак ни једноставан посао, тако да ћемо постепено радити на његовој реализацији. За почетак, ове године ће бити постављена бициклистичка стаза дуж Рузвелтове, од Богословског факултета до Булевара краља Александра. Радови на реконструкцији улица су већ почели, а увођењем бициклистичке стазе на том потезу повезаћемо неколико студенстких домова са многобројним фалуктетима у окружењу Вуковог споменика, чиме ћемо омогућити студентима да бициклом одлазе на предавања – објаснио је Фолић.

Према његовим речима, за 20 дана почеће реконструкција Булевара ослобођења, након чега ће бициклистичке стазе повезати Аутокоманду и Славију. Ове године планирано је уређење и постављање стаза од Богословског факултета до Вишњичке бање, као и у Булевару Николе Тесле, од Бранковог моста до хотела „Југославија”. На Новом Београду ће, поред ове улице, бициклистичком стазом бити повезани и Булевар маршала Толбухина и Париске комуне.

– Када се говори о плановима за наредну годину, обављаће се радови на реконструкцији Улице кнеза Милоша, након чега ће и она добити бициклистичку стазу, као и уређивање градског језгра, па ће тако бицикл моћи да се вози и преко Савског моста, кроз Улицу 27. марта, од Рузвелтове до Зоолошког врта, затим Дунавском улицом, цео потез улица око Калемегдана, Бранковом, али и Кнез Михаиловом – објашњава градски урбаниста.

Међутим, да би се наставиле стазе за бициклисте, мораће мало да се „штрпне од саобраћајних трака”, преноси „Блиц”.

– То је сигурно потез којим ћемо навући гнев возача аутомобила. Да бисмо сви били здравији, одузећемо по једну саобраћајну траку и поставити саобраћајну траку за бицикле, посадити ред дрвореда – поручује Фолић.

Град ће обезбедити и паркиралишата, затим електричне бицикле којима ће се олакшати вожња на успонима, а коришћење ових двоточкаша биће бесплатно 30 минута.

Како је навео Фолић, постоји идеја да се Улица краља Милана затвори за моторна возила, изузимајући јавни градски превоз, чиме би она постала пешачка и бициклистичка зона. Ипак, то је остала само идеја.

Фолић је имао велику помоћ заљубљеника у бициклизам.

– При прављењу стратегије укључили смо најактивнија бициклистичка удружења као што су „Улице за бициклисте”, „Бајсологија”, „Имамо план”. То су људи који су изузетно активни, стално нам скрећу пажњу на одређене проблеме, опомињу нас, дају нам савете и примедбе и ми са њима перфектно сарађујемо – каже Фолић.

Фолић посебан акценат ставља на здравље.

– Студије су показале да возећи бицикл сат времена дневно, продужавамо животни век за седам година. Ако се узме у обзир да возећи сат времена дневно на то потрошите око две године за цео животни век, то значи да преосталих пет година добијамо „гратис” – поручује Фолић, који каже да и сам често на посао долази бициклом, преноси „Блиц”.
beograd.rs


Ne uspevam da nađem sliku u većoj rezoluciji
biciklisti-ce-voziti-preko-slavije-oko-kalemegdana-i-kroz-knez-mihailovu.png
 
Knez Mihailova nije za bicikle. Postavljanje staze će samo da stvori pakao i biciklistima i pešacima, kojih je mnogo duž cele ulice.

Uostalom ja ne znam nikoga ko bi voleo da tera bajs kroz nju. Mislim, u toku putovanja ka nekom cilju, šetnju ne računam. Ja kad idem njome, idem samo ako moram, i to vozeći polako. Inače kao i svi biciklisti radije pičim kroz Uzun Mirkovu, S. Trg i Vasinu nego da se gužvam i zaobilazim sa stotinama ljudi. Uz to, čim padne malo kiše, Knez postaje užasno klizava podloga za gume bicikla.
Takođe ne vidim smisao jer kad se zatvori Trg Republike i smanji kolovoz u Vasinoj, UM i St. Trgu, tu će biti više nego dovoljno mesta za biciklističke staze. Koje će biti em ''brže'' em bezbednije, a ići će paralelno sa Knezom i izbijati na Kalemegdan samo jedan blok dalje.


Stvarno ne znam više da li iko pri pravljenju tih planova sedne malo i razmisli šta zapravo radi ili se kao u američkim filmskim kompanijama samo istovaruje brdo ideja na sto pa koja zvuči najbombastičnije i najlepše, ta se uzima... :bash:
 
Ne verujem da će ijedno bici udruženje predložiti stazu kroz Knez.
Može kroz neke okolne, ali Knez mora da bude samo pešački.

Poslato sa telefona
 
Pa onda se verovatno radi o ovome što napisah gore - brainstormovanje ideja u Gradskoj skupštini/upravi pa kad god zvuči bombastično i ''kul'' odma se prihvata.

Ili je Folić prosto lupio.
 
Vrh