Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Iako sam biciklista (i pešak naravno), ovakve biciklističke staze mi se ne dopadaju ni malo. Mislim da ih treba graditi odvojeno od trotoara, a ne na račun smanjivanja prostora za pešake.

Pogledajte prilog 1

Od ovakvih staza niko nema koristi, pešaci ne mogu da šetaju opušteno, a biciklisti teško prolaze od njih. Bolje da je ostao neobeležen trotoar, lakše bi se svi mimoilazili. Ima puno sličnih primera po Novom Beogradu. Očigledno su shvatili da je mnogo lakše nacrtati linije na postojećem trotoaru, nego napraviti novu stazu.
 
Naravno.
Prirodnije je da bici traka bude deo kolovoza, a ne trotoara.
Ako uslovi dozvoljavaju, treba sve da bude odvojeno.
Ne treba biti mnogo pametan - treba gledati rešenja u zemljama gde se mnogo više bicikl koristi.

Poslato sa telefona
 
Ovdje moze ovako po meni posto nije prometan dio a sa suprotne strane ima trotar kojeg bi trebalo srediti
 
Ovakve biciklističke trake kao što je Bukira rekao su najgore moguće rešenje. Sa jedne strane biciklisti moraju da paze na pešake, pešaci moraju da paze na bicikliste, brzina na ovim trakama je mala zbog dosta prepreka, ivičnjaka i pešačkih prelaza koji odgovaraju pešačkom saobraćaju, a sa druge strane smisao izgradnje biciklističkih staza je uzeti prostor automobilima kojih ima previše i na taj način uticati na saobraćaj u gradu kroz smanjenje automobila stvaranjem nepovoljnijih uslova između ostalog i otvaranjem prostora za druge i masovnije vidove transporta.

Mislim lepo je što ova traka postoji ali ona je samo šarena laža.
 
Зато је овакво решење бициклистичких стаза најјефтиније решење. Са том логиком се руководи град.
 
Citam i ne verujem sta vidim u pojedinim postovima.
Ne, nije dovoljno obezbediti biciklisticku stazu biciklistima!!!
Po pojedincima treba napakostiti vozacima i "uzeti im prostor" !!?

Dakle, ta nasa bahatost i netrepeljivost ka svima koji imaju drugacije navike ili potrebe je nesto sto je toliko pogresno, a toliko izrazeno kod nasih gradjana, da je preraslo u svojevrsni fenomen.

A da za promenu, svako od nas razmislja i zamisli sebe u sve tri uloge (pesaka, bicikliste i vozaca) pre nego predlozi 'nesto konstruktivno'?
Jer upravo ce se, pre ili kasnije naci u sve tri pozicije...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Prelazi sa bic staze na kolovoz se rade tzv na nulu bez ivicnjaka i to su biciklisti trazili
 
Pošto koristim sve 4 metode za kretanje po gradu (JGP i pešačenje 80%, bicikl 10% (ne računajući razonodu), auto 10%), želeo bih da dam svoje viđenje svega ovoga.

Bicikl vozim par meseci godišnje i to od malena, pa mi opet na pamet ne pada da idem tim stazama koje se nalaze na kolovozima prometnih ulica. Radije ću da ostanem na trotoaru, da vozim 10 km/h i da bez zvonjave sačekam da se pešaci sami odluče da mi otvore put (što i radim kad god sam na trotoaru), nego da silazim na kolovoz prometne ulice i slušam autobus kako mi tutnji pored uveta.

Isto tako, kao pešak nemam problem sa biciklistima koji koriste trotoare. Naravno, ima biciklista debila. I naravno, ume da bude tesno na mnogo mesta. Ali pogodite šta? Tesno je svuda. Tesno je i na kolovozu, ne samo na trotoaru. Biciklista na trotoaru će da smeta nekolicini pešaka. Biciklista na kolovozu će da smeta svim automobilima u toj kolovoznoj traci, taksijima i javnom prevozu. Tako da se isterivanjem biciklista na te sklepane nazovi staze na kolovozima problem samo premešta i pritom uvećava. Jer se više ne usporava 10-20, nego 100-200 ljudi.

I za kraj, sa aspekta povremenog vozača i nekoga ko je imao dodira sa oblasti bezbednost saobraćaja, mogu da kažem da su bic staze, na našim kolovozima, u našim uslovima, s našim vozačima... recept za katastrofu. Jer ne mora da dođe do sudara da bi bic ometao saobraćaj. Sa svakim suženjem traka vozaču se smanjuje prostor za manevrisanje. A fala bogu pa mi možemo da se pohvalimo trakama koje većinski nisu ni za k... Što zbog krađa, što zbog naše tradicije građenja i negovanja mahala. A drugo, nebitno da li je put kao pista, da li su za volanima Ken Blok i Lens Armstrong, i da li je u pitanju spora uličica ili brzi bulevar - svaki put kad vozač prolazi pored bicikliste, to mu stvara distrakciju i povećava stres u vožnji. A fala bogu pa naše ulice sve imaju pregršt distrakcija, nebitno na godište i položaj. Bile to rupčage, blješteće reklame, propala rasveta, sumanuti pešaci, tesni kolovozi, drugi vozači ili besmislena saob. rešenja. I sad dodajte na sve to bicikliste koje vozač treba da pretiče svakih par sekundi, krečući se niz okrnjenu traku. Znam šta će neki reći - ''pa nek se naviknu!'' Prvo, neće se navići. A drugo, džaba i to navikavanje ako u toku prelaznog perioda treba da pogine ili se teško povredi na desetine biciklista.

Ko želi da se izbori za više prostora i pažnje prema biciklistima, bolje da urgira da se trotoari oslobode od raznoraznih bašti, štala, improvizovanih skladišta, frižidera, kioska, prodavaca i sličnih koji svesno i namerno uzurpiraju javne površine namenjene za kretanje. I nek se zalaže da se u nekim ulicama umesto parking mesta na kolovozu (koji su takođe jedna velika glupost i distrakcija za vozača i sam saobraća) prave bic staze. A ovo kažnjavanje vozača, otkidanje kolovoza i dovođenje u opasnost obe strane u saobraćaju ne vodi nikuda sem u katastrofu i haos.

Inače, znam čoveka, saobraćajnog inženjera, koji je jedan od ljudi koji su izdejstvovali onu stazu u Bulevaru JNA(ja i dalje koristim stari naziv, nisam ljubitelj političkih igrarija sa nazivima ulica). Njegova ideja uopšte nije bila da se bic staza uvede na uštrb kolovoza, nego da ide po razdelnom ostrvu. Ali avaj, nadležni odabraše prostije rešenje i napraviše nešto što je tek donekle uspelo a moglo je da ispadne mnogo bolje.
 
Trenutno je problem sa suženjem kolovoza izražen jedino u Bulevaru oslobođenja (sada znamo i zašto - mada je svakome odmah bilo nejasno zašto nisu pravilu stazu po sred zelenog razdelnog ostrva).

Vlasti su oduvek pravile najjeftinije rešenje, a kada su pokušali da urade nešto kvalitetnije, to su odradili loše (Novi Beograd i crveni asfalt).

Bulevar kneza A. Karađorđevića i Neznanog junaka, tj. potez od Ruda do Banjice je dovoljno širok za biciklističku traku.

Videćemo kako će izgledati planirana veza Ruzveltova - Kneginje Zorke - Bulevar Oslobođenja. Taj deo Bulevara Oslobođenja do Autokomande iskreno nemam pojma kako misle da reše (ako uopšte i misle).
 
Meni se sve čini da su te staze na trotoarima iscrtane da bi se stvorili zakonski okviri da biciklisti (masovnije) koriste te pravce. Da ne budu one situacije da pešaci kritikuju bic. što tuda prolaze i da kad se desi incident, da se pravdaju da nisu znali da treba da ih propuste. Tako da mislim da te iscrtane linije služe čisto da se da do znanja da tuda mogu i treba da prolaze i bicikli i da je poželjno da se pešaci pomere kad vide biciklistu, a da inače mogu da koriste celu površinu.

Što se tiče staza u Bulevaru JNA, meni je pao mrak na oči čim sam ih video. Pošto sam često išao na Voždovac, Bulevar mi je bila lepa, čista i najvažnije - brža alternativa od bangave i drndave Stepe. I onda jednog dana vidim staze, vidim pomerene razdelne linije i sužene trake. Odma se zapitam ko će biti toliko suicidan da ovo koristi i koliko će to sad da uspori saobraćaj. I naravno tako je i bilo. Posle se eto ispostavi da je moj poznanik bio jedan od autora toga. Pitam ga gde mu bi pamet i jel bar on to koristi. Kaže ''Ma kakvi bre, pa ja sam im lepo predložio da ih stave na ostrvo, ovo je čista glupost''. I posle pojedina ''biciklistička'' ''udruženja'' hoće da se to uvede po celom gradu. A ne shvataju da na mnogim mestima jednostavno nema gde i da nisu oni jedini kojima su ulice tesne. I da se taj problem ne rešava otkidanjem od kolovoza, jer se time ne otkida samo Peri koji se sam vozi u Mečki E klase (kako protivnici automobila zamišljaju sve vozače :D ) nego i javnom gradskom prevozu kome treba dati prednost.
 
Udruženja biciklista ne žele ovakve staze, tj. trake.

Oni žele trake i staze kakve su po Evropi. Mislim da čak nisu nikada ni konsultovani u vezi projekata. Zato imamo idiotske ograde po NBGD koje svi izbegavaju i loše oborene ivičnjake.

Iscrtavanje staza po trotoaru vuče korene iz prve staze na NBG, pa su nadležni primenili taj zastareli recept i tamo gde nije bilo zgodno da se to uradi.

Postoje delovi NBG gde imamo dva trotoara (Goce Delčeva, dobar deo Bežanijske kose) i tamo ima smisla uzeti taj jedan trotoar za bici stazu, ali raditi to u Narodnih heroja ili Bulevaru Zorana Đinđića je van pameti.

I dalje je moguće rešiti "problem" i to tako što bi se malo "štrpnulo" od travnatih pojasa između trotoara u ulice (ne diramo drveće), ali to zahteva rekonstrukciju svih kolovoza i trotoara.

Najlakše je uzeti farbu i iscrtati bici stazu po asfaltu ili trotoaru.
 
Slažem se. Samo kažem da treba svemu pristupati racionalno, što mnogi odbijaju da rade.
Koliko sam ja imao prilike da vidim, neka od tih udruženja zahtevaju uvođenje novih staza čak i u delovima grada gde je to prosto neizvodljivo i naturaju da bicikli treba da čine veliki procenat saobraćaja u gradu punom brda, očajnih ulica, još gorih vozača i klime koja je pola godine očajna. Takođe primećujem da mnogi biciklisti zaziru od nekih udruženja koja više delaju kao političke organizacije nego udruženja građana. Odličan primer je ''Kritična masa'', koja je poznata širom sveta po incidentima i nerealnim zahtevima. I koja više stvara jaz između vozača/uprave i biciklista nego što ga smanjuje. Naravno da takve niko nikad neće konsultovati.

Ljudi u grupama kad žele da ostvare neki cilj ili ideju, često zaboravljaju na plan i zdrav razum i počinju da preteruju. I onda se posle čude što ništa ne urade. Evo ja bih želeo da izdejstvujem da se u moju ulicu stavi drvored. Ali pre nego odem u Gradsku upravu, prvo ću da se raspitam koliko to košta, koliko traje, i koji su sve uslovi za to. Da kad odem da pričam sa nadležnima, da mogu lakše da dođem do kompromisa. A i da pokažem da uzimam sve faktore i strane u obzir, a ne samo ''ja bi to tako''. E problem kod nekih bic. udruženja je, koliko vidim, što idu sa nastupom ''to nama pripada''. A time se ništa ne postiže, posebno ne u Srbiji. Samo se pravi kontra efekat.
 
Svuda postoje kreteni.

Bilo bi dobro da je u timu ljudi koji odlučuju i neko ko je bar malo upućen u bici probleme, tj. neko ko vozi bicikl svakodnevno, ko je putovao dalje od Balkana. Takav, verujem, da ne postoji.

Isto kao što bi bilo idealno da se neko od direktora GSP-a vozi autobusom na posao.

Kada bi tako bilo, bilo bi bolje svima.

ps: Najbolje bi bilo da se gradonačelniku i svim direktorima javnih preduzeća i svim ljudima na gradskoj funkciji zabrani upotreba automobila dok su na vlasti.
 
Apsolutno se slažem. To je čest problem. Kao što znam neke koji odlučuju u GSP i DJP a unutrašnjost autobusa vide samo kad je promocija ili nabavka.
 
Infrastrukturu treba da projektuju oni koji je koriste - što kod nas nije slučaj. Zato su svi oštećeni, od pešaka, preko biciklista, vozača do javnog prevoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453521#p453521:23vivd6p je napisao(la):
laki72 » 25 May 2017 06:58 am[/url]":23vivd6p]Citam i ne verujem sta vidim u pojedinim postovima.
Ne, nije dovoljno obezbediti biciklisticku stazu biciklistima!!!
Po pojedincima treba napakostiti vozacima i "uzeti im prostor" !!?

Dakle, ta nasa bahatost i netrepeljivost ka svima koji imaju drugacije navike ili potrebe je nesto sto je toliko pogresno, a toliko izrazeno kod nasih gradjana, da je preraslo u svojevrsni fenomen.

A da za promenu, svako od nas razmislja i zamisli sebe u sve tri uloge (pesaka, bicikliste i vozaca) pre nego predlozi 'nesto konstruktivno'?
Jer upravo ce se, pre ili kasnije naci u sve tri pozicije...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Da si biciklista negde gde nijne NBG, znao bi zašto je biciklistička traka u okviru drumskog kolovoza neopevana glupost. Da elaboriram:

- ovakvo rešenje nije dovoljno bezbedno zbog "visoke" saobraćajne kulture u Srbalja
- neka vozila su velika i teška i uzrokuju nagla strujanja vazduha koja mogu da poremete stabilnost bicikla u pokretu
- mnogi vozači kola i dalje koriste taj prostor za zaustavljanje i parkiranje, utovar, istovar.
- često su u semaforizovanoj raskrsnici gde ideš napred a ima čestih skretanja nadesno glava ti je u torbi
- kretanje bicikla uz ivicu kolovoza je bilo predviđeno i starijim verzijama ZOBSa na isti način kao i pre uvođenja ovih staza (za koje svaki treći vozač misli da su parking prostor). Ove trake zapravo ništa ne menjaju, makar ne pozitivno, svuda u svetu je biciklistička staza traka kolovoza potpuno nezavisnog od drumskog osim gde su neizbežna ukrštanja.
- Izlizuju se zbog velikog broja prelazaka točkova motornih vozila preko istih.
- Iz ugla vozača kola: uža traka, manja mobilnost i pokretljivost (govorim o onoj šačici bu**** koja mimo svega poštuje propise). Pošto i am voziš kola, znaš da je u mnogim gradskim ulicama vožnja vrsta slaloma gde izbegavaš zjapeće kratere, kretenski parkirana i zaustavljena vozila, loše nivelisane šahtove, vozila koja se nepravilno kreću i prestrojavaju, pešake koji izleću daleko od pešačkog (češće penzosi nego deca), razne radove i iskopine itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453510#p453510:30y7k2d4 je napisao(la):
tragac » 25 May 2017 12:23 am[/url]":30y7k2d4]ima i glupljih rešenja a to je sužavanje kolovoznih traka zarad dodavanja biciklističkih, tzv ZOBS biciklističke trake...

Po čemu je to glupo rešenje ako ti je politika afirmacija biciklističkih kretanja a destimulacija auto saobraćaja?
 
Destimulacija automobilskih kretanja u širem centru grada treba biti postignuta merama koje odvraćaju ljude od upotrebe vozila u ovim zonama. Za to je neophodno poboljšati gradski prevoz, povećati broj žutih traka i ulica gde samo javni prevoz može da prolazi, i da se prekine sa praksom kontinuirane izgradnje novih javnih garaža i parkinga pod naplatom u centralnim zonama.

Nažalost, u dobrom delu grada reljef je veoma naporan i to sprečava prirodan razvoj upotrebe bicikala u prevozu. Većina ljudi koje vidjam na biciklima su rekreativci, ovde u Rakovici, kao i okolnim opštinama, malo ko će se usuditi da ide na posao bajsem. Ima entuzijasta, ali za brdovistost nema rešenja, bar ne pristupačnih, nemamo mogućnost da unesemo bajs u vozilo javnog prevoza. Kolovoz-biciklističke trake su samo budženje koje nema ama baš nikakvu funkcionalnu vrednost, kao što je npr imaju prave bici staze po NBG ili Ada-Dorćol. Ove staze jesu manjkave ali su efikasno odvojene od drumskog i pešačkog saobraćaja što biciklisti prepoznaju i na njima ih uvek ima.
 
tragac":2g7q9wei je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453521#p453521 je napisao(la):
laki72 » 25 May 2017 06:58 am[/url]":2g7q9wei]Citam i ne verujem sta vidim u pojedinim postovima.
Ne, nije dovoljno obezbediti biciklisticku stazu biciklistima!!!
Po pojedincima treba napakostiti vozacima i "uzeti im prostor" !!?

Dakle, ta nasa bahatost i netrepeljivost ka svima koji imaju drugacije navike ili potrebe je nesto sto je toliko pogresno, a toliko izrazeno kod nasih gradjana, da je preraslo u svojevrsni fenomen.

A da za promenu, svako od nas razmislja i zamisli sebe u sve tri uloge (pesaka, bicikliste i vozaca) pre nego predlozi 'nesto konstruktivno'?
Jer upravo ce se, pre ili kasnije naci u sve tri pozicije...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Da si biciklista negde gde nijne NBG, znao bi zašto je biciklistička traka u okviru drumskog kolovoza neopevana glupost. Da elaboriram:

- ovakvo rešenje nije dovoljno bezbedno zbog "visoke" saobraćajne kulture u Srbalja
- neka vozila su velika i teška i uzrokuju nagla strujanja vazduha koja mogu da poremete stabilnost bicikla u pokretu
- mnogi vozači kola i dalje koriste taj prostor za zaustavljanje i parkiranje, utovar, istovar.
- često su u semaforizovanoj raskrsnici gde ideš napred a ima čestih skretanja nadesno glava ti je u torbi
- kretanje bicikla uz ivicu kolovoza je bilo predviđeno i starijim verzijama ZOBSa na isti način kao i pre uvođenja ovih staza (za koje svaki treći vozač misli da su parking prostor). Ove trake zapravo ništa ne menjaju, makar ne pozitivno, svuda u svetu je biciklistička staza traka kolovoza potpuno nezavisnog od drumskog osim gde su neizbežna ukrštanja.
- Izlizuju se zbog velikog broja prelazaka točkova motornih vozila preko istih.
- Iz ugla vozača kola: uža traka, manja mobilnost i pokretljivost (govorim o onoj šačici bu**** koja mimo svega poštuje propise). Pošto i am voziš kola, znaš da je u mnogim gradskim ulicama vožnja vrsta slaloma gde izbegavaš zjapeće kratere, kretenski parkirana i zaustavljena vozila, loše nivelisane šahtove, vozila koja se nepravilno kreću i prestrojavaju, pešake koji izleću daleko od pešačkog (češće penzosi nego deca), razne radove i iskopine itd.
Prijatelju, ja sam svakodnevno bajsem prelazio od 10 do 15km u vreme kada u beogradu nije postojao verovatno ni jedan jedini metar biciklisticke staze.
Takodje, moja dva prebivalista su:
Prigradsko naselje gde je bic. staza misaona imenica i za 20 godina,
'Elitno' naselje koje je dobilo 'bic stazu' kao traku iscrtanu na kolovozu u Neznanog Junaka i bul. kneza aleksandra.

Zato ti ja nisam prava adresa za takve price.




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Onaj ko živi u Rakovici ili Zemun polju mora da ima mogućnost da vozom dođe do centra, pa nastavi dalje. Naravno, bicikl mora u voz.
Potpuno je normalna slika da se vidi bicikl u metrou na Zapadu, čak postoji i karta za takav slučaj.

Poslato sa telefona
 
@Laki.

Zašto se onda čudiš? Hvala im na dobroj volji da stimulišu biciklizam, ali kao što rekoše ljudi iznad, tu treba da konsultuju ljude koji bicikl voze. Ovde to jasno nije slučaj, jer skoro svaki dan prolazim ulicama gde su te trake gde jedva nekog vidjam da vozi bajs, broj bbiciklista koji koriste te pravce se nije nimalo povećao uvođenjem traka. Ovo ti kaže neko ko vrlo često koristi OVO umesto bici staze https://www.google.rs/maps/@44.7688929, ... 6656?hl=en. Na ovom mestu ima mnogo više biciklista nego na bilo kojoj kolovoz-stazi, a ona u Bulevaru Oslobođenja je kao alternativni pravac ovoj.
 
Bulevar patrijarha pavla je cesto koriscen pravac, a zalosno je sto topciderska dolina nema jedan PRAVI, zasebni biciklisticki koridor.
Za to postoje uslovi, jer prostora ima na pretek, a sa druge strane, saobracajnice su relativno uzane..
Takodje, to je jedina veza rakovice sa centrom grada bez pentranja i spilustanja na makar jedno brdo.

li ono o cemu se ovde ne govori, a ti si ga upravo dotakao ovim drugim delom posta su postojanje alternativnih pravaca.

Secam se, svojevremo su fudbalske utakmice Zvezde i Partizana bile mnogo posecenije, a stotine automobila su bila ostavljana od svojih vlasnika kako po trotoarima i zelenim povrsinama, tako i po ivici kolovoza (ili kompletno na kolovozu).
Tada sam za spustanje od Dedinja ka gradu, umesto pored stadiona JNA koristio uzicku pa preko senjaka.
Taj pravac ima mnogo manju opterecenost saobracajem.

Takodje, pominjani Bulevar Oslobodjenja (nekadasnji bulevar JNA) sam vecim delom zaobilazio, koristeci alternativno (doduse zemljanu) stazu kroz Banjicku sumu, pa pored SRC Banjica.
Danas uglavnom 'izforsiram' uz prvi (strmiji) deo P. Jurisica Sturma pa ili pored Vojne Akademije, ili presecem pored OS Radomir Putnik. Ulice bez divljackog saobracaja, sa dosta hladovine.

Zasto sam ovo pisao.
Zato sto imam utisak da se odomacilo kukanje po svaku cenu.
Situacija po bicikliste je daleko od dobre, ali je sjajna kakva je bila pre 20 ili 30 godina.

Nekako se iz te perspektive jezim kada cujem pojedince kako se zale na bus koji prolazi "na pola metra" .
Konkretno, u bulevaru oslobodjenja, desna traka nije smanjena niti milimetar, vec je suzena leva traka, a desna je pomerena, da bi se oslobodio prostor za vici stazu.
Dal moze bolje?
Moze svakako, ali je po meni i ovo sasvim dobro resenje. I nije da ga ne vidjah po evropskim gradovima.
Razumem da su pojedinci u strahu.
Ali ti pojedinci moraju ili prebroditi svoj strah, ili se pomiriti sa tim da bajs rekreativno voze po Adi i savskom priobalju, a ne gradskim saobracajnim arterijama.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Blokada na Novom Beogradu: Biciklisti protestuju zbog nazubljenih ivičnjaka
A.R. | 27. 05. 2017 - 18:26h

Kao i svake poslednje subote u mesecu i danas je organizovan protestni skup biciklista u prestonici, a učesnici su , nezadovoljni načinom na koji su projektovane biciklističkih staze, ovog puta blokirali raskrsnicu na Novom Beogradu

Naime, okupljeni su se tokom svoje tradicionalne vožnje "Kritična masa" zaustavili na tek izgrađenoj raskrsnici Omladinskih brigada i novog Unutrašnjeg magistralnog prstena da bi izrazili svoj protest zbog nedostatka uređenog prelaza za bicikliste.

Najveću pažnju nezadovoljnih biciklista privukli su takozvani "nazubljeni" ivičnjaci na novoj saobraćajnici, za koje tvrde da su izrazito neudobni. Osim toga, oni se žale i na nedostatku odgovarajaćeg proseka na razdelnom ostrvu za bicikliste.

Okupljanje je i ovog puta počelo na Trgu republike s početkom u 17.00, a u cilju ukazivanja na nesposobnost nadležnih službi da adaptiraju i naprave biciklističku infrastrukturu po evropskim standardima.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/blokad ... ka/ltlhtlj
 
Molim nebicikliste da ne komentarišu ivičnjake jer se njihova neudobnost oseti samo na biciklu. Naime, novi beli ivičnjaci, naizgled spušteni, su prosto za neverovatni neudobni.

Mislim da je su nadležni (nisam siguran da li Sekretarijat za saobraćaj ili Beograd put) rekli da namerno ne nivelišu prelaze "na nulu" zbog bezbednosti biciklista jer nas na taj način teraju da usporimo. Iz istog razloga stoje i one žuto crne ograde koje nisam video nigde u Evropi.

Jedina stvar koju time čine je teranje bicilista da ne idu tuda, nego trotoarima oborenim na nulu.
 
Vrh