Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ja kacigu nosim svakako, nezavisno od zakon, nosim je zbog sebe i lične bezbednosti jer sa ovakvim saobraćajem u BG ne bih se više usudio da vozim bez kacige.
Prsluk ne nosim ali imam 3 crvena svetla plus reflektujuće trake na nogama i rukama, kupljene preko aliexpresa za 2-3€
 
Voznja 1m od trotoara je najguplja i najbesmislenija mera po mom iskustvu. U nekim ulicama je toliko rupa da je maltene nemoguce voziti plus neprekidan osecaj da bi oni koji prolaze mogli da me zakace. Nedavno sam video u Dzordza Vasingtona decka koji vozi po sred trake kao da je automobil, napravio se red iza njega ali on vozi svoju voznju i ne pomera se. Mislim da je to mnogo bezbednije i ako bi ogroman broj biciklista to radio i usporavao saobracaj mozda bi to ubrzalo proces pravljenja novih staza. Kome nije neprijatno, ta varijanta je mnogo bezbednija.
 
Na većini deonica gde je staza iscrtana uz desnu ivicu trotoara na kolovozu su šahtovi i slivnici
A znamo da naši putari ne znaju da naprave slivnike u nivou sa asfaltom tako da ostaje jedino rešenje ili da se vozi po sredini trake ili više od tog propisanog 1 metra što povlači druge opasnosti sa sobom
 
to kretanje na metar od ivice nema nikakvog smisla ako treba da skrenes levo iz trake koja je za to. Npr dve trake, leva za skretanje i desna za pravo. Uz koju ivicu treba da se kreces ako hoces da ides levo?
 
Kako šta je problem, ovo kao da su mere za rukovanje i posedovanje oružja, a ne daske sa motorom na dva točka.
Ja prvi ne volim trotinetaše (trotinetaši =/= trotinet kao izum) i smatram da mnogi od njih nemaju mozga, ali čak i ja smatram da je ovo bolesno i preterano.

Sreća pa mislim da se niko nikada neće cimati da kažnjava njih, jer nadležne mrzi da se pokrenu i za mnogo gore i vće probleme.
Takođe sam pisao o tome kako svaki pokušaj da se uvede više regulative u biciklističku i trotinetašku sferu, je zapravo korak unazad. Jer se time ubija njihova dualna priroda i fleksibilnost, i time em postaju još jedan ''automobil'' na kolovozu, em mogu da ugrožavaju i usporavaju druge oko sebe na tim kolovozima.
 
Означена је бициклистичка стаза на делу тротоара низ улицу Николе Добровића. Стаза је означена бившим жуто-црним "успоривачима", а колико ми се чини, пошто сам сликао из аутобуса, ширина стазе је 1 метар, колико је и пре била.
IMG_20230907_145108_resized_20230907_050015138.jpg
 
Električni trotinet je vozilo sa motornim pogonom i samim tim je opasnost za nekoga ko je prvi put na njemu. Plus što je nestabilno, plus mali točkovi i naši kolovozi.

Zaista ne vidim koja je mera u ovom predlogu problem.

I da, niko ih neće kontrolusati, tako da će ove mere biti još jedno prazno slovo na papiru.

Pre nekoliko meseci je Alvirović pričao sa nekim generalom policije o trotinetima i ovaj je mrtav hladan rekao da kontrolisanje brzine trotineta nije problem jer oni imaju tehničke mogućnosti da vrše tu kontrolu.
 
Naravno neka pravila treba da postoje i na papiru ali generalni problem je sto zakone pisu ljudi koji nikada nisu koristili nista drugo osim auta. Voleo bi da vidim statistiku koja stoji iza tih mera, koliko je ljudi poginulo, povredjeno itd. Ako stvarno ima 300K prodatih trotineta koliko dodatnih ljudi treba da se angazuje u policiji da bi ispratilo to. Jednostavno glupost, ne vidim poentu izmene zakona ako ne moze da se primenjuje. Ista stvar sa ovim rukodrzacima za bicikle sto su uklonili, trebalo im je 10 godina da skapiraju da ih ljudi jednostavno obilaze.
 
Ako čovek padne sa bicikla ili trotineta na kolovozu mogu da ga pregaze kola, iz jednog ili drugog smera zavisi gde se otkotrlja a sa kolima to nije slučaj.

To je jedini problem problem sa novim zakonom.

Evo šta se desilo pre neki dan:


"Oni su, usled velike brzine, pali sa motora, nakon čega je preko jednog od njih prešao kamion, javlja Tanjug."

Taj koji tera ljude da voze bicikle ili trotinete kolovozom je ubica.
 
Mnogo je nekulturnih pešaka na trotoarima:

1. hoda i gleda u mobilni telefon i ne vidi ni gde ide ni ko mu dolazi.

2. sve isto kao pod 1. samo što još stavi slušalice u uši, pa ne samo što ne vidi nego i ne čuje...

3. idu po troje, četvoro paralelno trotoarom, ne može da se prođe pored njih. Čak i kada vide da neko ide ka njima neće da se pomere da i taj drugi prođe.

4. rastegnu kanap sa kučetom da se svi živi posapliću, i nogom i točkom. Ne znam što ne prave neke fluorescentne kanape za kučiće da se bar bolje vide... Ako mora da se nosi fluorescentni prsluk neka onda i kanapi za kučiće budu fluorescentni...

Pa sa takvim ljudima bi se i peške sudario...
 
Poslednja izmena:
Bicikli i trotineti su uvek sporiji od automobila i zato nisu za kolovoz: bicikli idu do 35 km/h a trotineti su još sporiji - 25 km/h je MAX i to smeta vozačima automobila jer ili moraju da voze automobile mnogo sporije ili moraju da pretiču što je uvek rizik.

Mnogo je loše rešenje za trotoare u novom predlogu zakona o saobraćaju...

Nadam se da ima pametnih ljudi u skupštini da podnesu amandman na ovo sa trotoarima.

Nadam se i da neko nadležan čita ove komentare na forumu...
 
Ispravno rešenje je da se dozvoli vožnja bicikla i trotineta trotoarom ali SAMO BRZINOM HODA.
Samo kad ima ljudi na trotoaru.
Električni trotinet je vozilo sa motornim pogonom i samim tim je opasnost za nekoga ko je prvi put na njemu. Plus što je nestabilno, plus mali točkovi i naši kolovozi.
Pa opasnost je i kad vozi kolovozom.
Obavezivanje trotinetaša da voze samo kolovozom neće umanjiti ili eliminisati opasnosti vezane za njih. A stvoriće druge probleme.
 
Bicikli i trotineti nemaju retrovizor i zato nisu za vožnju kolovozom.
Kako neki voze, nisu ni za trotoar.

Mnogo je nekulturnih pešaka na trotoarima:

1. hoda i gleda u mobilni telefon i ne vidi ni gde ide ni ko mu dolazi.
Ni sam ne znam koliko puta mi se desilo, iako ne buljim u telefon, već konstatujem šta se dešava oko mene, da trotinrtaši projure pored mene, bez da uključe sirenu, i tako voze dobrim delom cik - cak (dobrim delom su takvi slučajevi). Uvek se iznenadim kada neki trotinetaš iza mene svirne, pa se onda i ja sklonim i propustim ga. Ovo je pozitivno iznenađenje o kojem govorim. Takođe, ovi što voze bicikle, a nisu iz dostavnih službi, većinom svirnu da se skloniš. Eto, to je neko moje iskustvo.​
 
Bolje da te obavesti da je tu, nego da projuri pored tebe, i nekada te i potkači.
 
Neprijatnost je i jedno i drugo, i sa sviranjem i bez. Ali je meni ipak manja neprijatnost BEZ sviranja, jer ne podnosim kada idem trotoarom i čujem zvonjavu. Iz istog razloga ni ja nikada ne zvonim kada vozim bajs trotoarom, već dođem lagano iza pešaka i čekam da me propuste, pa koliko god da treba. I baš zbog tog uvažavanja njih, svi me uvek brzo i propuste.

Moj stav je da pešak na trotoaru treba da bude neprikosnoven i da ima svako prvenstvo, i zato na njemu nikada ne zvonim, niti trpim one koji zvone meni kada pešačim. Sem ako se radi o nekoj deci (ono kad se igraju sa zvonom) pa ih propustim odmah, ali odrasle koji mi zvone jer "žure" a misle da je trotoar njihovs pista, propustim sa ležernim zakašnjenjem, jer me iritira to.

Kao što u ulicama gde prolazi JGP autobus ima prednost, i nema šta da mu se trubi, tako i na trotoaru pešak ima prednost i svako pravo, i nema šta da mu se zvoni, osim ako je neka opasnost ili mera predostrožnosti. Žalim slučaj, ali tako je.

Naravno, zato kada se ja kao pešak nađem na biciklističkoj stazi, (a ima par mesta u gradu gde je to neminovno) dajem prvenstvo biciklima i trotinetima, i ne smeta mi kad tu zvone i uvek se preventivno sklanjam. Ima par izuzetaka doduše, gde se bici staza i trotoar preklapaju usled slepila nadležnih, kao npr na stajalištu prekoputa Hrama. Na takvim izuzetnim mestima isto ne fermam zvonjavu jer su pešaci bili tu pre bici staze, odnosno to je prvenstveno pešački prostor preko koga je neko nepropisno i nakaradno prešao farbom, ali ga to ne čini punokrvnom biciklističkom stazom, nego je i dalje zona stajališta. E tu npr ih isto ne zarezujem, iako većina verovatno ni ne razume zašto i misle da su oni u pravu.
 
Poslednja izmena:
Ja sam apsolutno protiv trotineta na kolovozu.

Bicikl i trotinet mogu trotoarom (moje mišljenje) samo tako da ne ugrožavaju pešake. Nije isto kada ja pravim slalom kroz Knez sa 10-15 km/h tako da ne uplašim nikoga i pazim na svako dete i kada napljeni klinac projuri i stresira svakoga.

Zakon na žalost ne može da odvoji ta dva načina vožnje jer je prosečni pandur / Srbin preglup da to razlikuje i zato imamo ovakva isključiva rešenja
 
Vrh