Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Nemam pojma zaista, zato i pitam. Nemam neku informaciju da su ti gelenderi nesto donosili.
 
Potez od Tošinog bunara do kružnog toka ka ledinama je potencijalno mesto koje me je najviše iznerviralo u Beogradu u poslednjih nekoliko godina. J**** pa zar je moguće da će za svaki mogući automobilski prilaz dvorištu kuće biciklistička staza morati da bude spuštena? Čemu uopšte postoji onda staza? Iskreno pitanje, kao da se voziš nekim off road putem ( NA NOVOM BEOGRADU). Toliko je staza iskasapljena da bukvalno postoje samo biciklistička ostrva ko neke oaze u pustinji. A da, naravno na svaka tri metra automobil je parkiran po sred staze na na prilazu.

Screenshot_2023-08-26-01-41-40-088_com.google.android.apps.maps.jpg
Screenshot_2023-08-26-01-42-26-412_com.google.android.apps.maps.jpg
Screenshot_2023-08-26-01-42-21-967_com.google.android.apps.maps.jpg
 
Potez od Tošinog bunara do kružnog toka ka ledinama je potencijalno mesto koje me je najviše iznerviralo u Beogradu u poslednjih nekoliko godina. J**** pa zar je moguće da će za svaki mogući automobilski prilaz dvorištu kuće biciklistička staza morati da bude spuštena? Čemu uopšte postoji onda staza? Iskreno pitanje, kao da se voziš nekim off road putem ( NA NOVOM BEOGRADU). Toliko je staza iskasapljena da bukvalno postoje samo biciklistička ostrva ko neke oaze u pustinji. A da, naravno na svaka tri metra automobil je parkiran po sred staze na na prilazu.

Pogledajte prilog 171255Pogledajte prilog 171256Pogledajte prilog 171257
Screenshot_2023-08-26-01-49-03-188_com.google.android.apps.maps.jpg
Screenshot_2023-08-26-01-49-32-249_com.google.android.apps.maps.jpg
 
Nemam pojma zaista, zato i pitam. Nemam neku informaciju da su ti gelenderi nesto donosili.
Pravo da ti kažem po NBGD najmanje i vozim bajs, držim se starog dela grada gde tih gelendera nema. Nešto slično ima na Adi kod kružnog toka sa NBGD strane ali je više pri zemlji i nalazi se na ukrštanju staze i moto puta s tim što automobili imaju ležeće neposredno pred ukrštanje sa bici stazom pa pitanje koliki i na Adi imaju svrhu.
 
Gelenderi nisu loši samo zbog toga što pomažu neiskusnim vozačima.

U teoriji naših gradskih očuha, oni prvenstveno služe da uspore bicikliste kod ukrštanja sa kolovozom iako bi trebalo usporavati motorna vozila, a ne bicikliste.

Realno većina biciklista ne skrene u gelendere nego produži pored njih. Ako vam nije jasno, ovo je klasična konfiguracija.

bici gelenderi.jpg
 
Može, ako su roditelji imbecili. Po tom istom principu može i u Beogradu trogodišnjak da biciklira po gradu.
 
Gelenderi nisu loši samo zbog toga što pomažu neiskusnim vozačima.

U teoriji naših gradskih očuha, oni prvenstveno služe da uspore bicikliste kod ukrštanja sa kolovozom iako bi trebalo usporavati motorna vozila, a ne bicikliste.

Realno većina biciklista ne skrene u gelendere nego produži pored njih. Ako vam nije jasno, ovo je klasična konfiguracija.
Upravo tako, baš sam hteo da napišem tačno to ali si me preduhitrio. Neka logika iza postavljanja gelendera je postojala, ali u praksi nije ispalo kako je zamišljano.
 
Нема никакве логике. Ми генерално нисмо савладали раскрсницу из угла свих учесниска у саобраћају а врло је просто:

Подићи пешачке и бици прелазе на ниво тротоара и имаш све решено:

1. Пешаци и бициклисти имају прелаз у нивоу
2. Дата им је предност
3. Аутомобили морају да успоре на прелазу и кад би такви прелази постали пракса инстиктивно би и без изузетка успоравали увек и на свим прелазима
4. Чак је и аутомобилима боље јер такви "лежећи" мање разваљују вешање аутомобила.
5. Стотине лежећих мимо прелаза по граду могу да се уклоне и тиме су пешаци стимулисани да користе више прелазе а мање да се понашају као у касаби некој.

А сад реалност: У Београду имамо укупно један такав прелаз , у Карађорђевој испод Бранковог моста.

Заправо, ми имамо парадокс са лежећим и спиралу небезбедности.
Улица небезбедна јер возачи јуре а пешаци прелазе где стигну - град постави 3 лежећа на 100м - Пешаци због тих лежећих још више прелазе улицу где стигну
 
Poslednja izmena:
^ zanimljivo da ovde godine nema tih skutera za iznajmljivanje na Adi. Prošle godine je bilo onih zelenih.
Ove godine ih nema uopšte
 
Može, ako su roditelji imbecili. Po tom istom principu može i u Beogradu trogodišnjak da biciklira po gradu.

Pa i ne baš, iako se tamo ne viđa tako često da trogodišnjak sam bicklira itekako je moguće npr. do obližnjeg igrališta ili prodavnice.
Istina za volju i dalje u tim godinama većina ide sa svojim roditeljima na bakfiets-u ili uz njih na manjem biciklu, ali postoji doza nezavisnosti koju sam naveo u gornjem primeru.
Iz ugla Holandije Beograd ni nema bicklističku infrastrukturu, to što se ovde sve i svašta naziva biciklističkom stazom je zanimljivo.


Primećujem da se biciklističke staze ovde ovako obeležavaju, za Holandske uslove ovo je preusko za obostrani saobraćaj, pa i ne čudi što ima tako malo biciklista na ulicama, jer i ovo što se radi je veoma slabo.
biciklisticke-staze-u-beogradu.jpg
 
Zavisi od priroiteta, ali ni one najmanje ne izgledaju tako usko kao ona koju sam gore postavio.
Evo čisto ću da nabacim fotke iz moje foto arhive pa procenite..

Jednosmerna staza iscrtana na putu sa druge strane puta je druga za kontra smer.
DSC_6924.jpg

DSC_6903.jpg


Obična ulica sa ograničenjem od 30 km/h za motorna vozila, ali biciklisti imaju puno prvenstvo ovde.
DSC_7353.jpg


Malo Utrechta
DSC_7509.jpg


Najprometnija ulica sa biciklistima u Holandiji, granica između staze i trotoara je tu gde ovaj čovek hoda.
DSC_7574.jpg


Haarlem, Ovo vam je najklasičniji primer ulice u Holandiji i rasporeda staza (jedna sa po svake strane odvojena od puta)
DSC_7762.jpg


Staze urađene za prometnije tokove.
DSC_7983.jpg


DSC_8731.jpg

DSC_8744.jpg


Ovo je najjuži primer bicklističke staze koji se može videti u Holandiji, uporedite ga sa onim gore i videćete da baš i nije isto, treba naglasiti da se sada staze odvajaju od puteva, ovakvih stvari ćete viđati sve manje u NL.
DSC_9105.jpg


Mopedi su dozvoljeni sa brzinama blokiranim na 25 km/h (tolerancija do 30 km/h)
DSC_9649.jpg


Fietsstraat ulica, u ovakvim tipovima ulica automobili su gosti ograničeni na 30 km/h, oni ne smeju da pretiču bicikle već moraju da ih slede.
DSC_9691.jpg


I za kraj jedna staza u manjem mestu, klasičan raspored sa po svake strane ulice po jedna staza odvojena od puta.
DSC_9854.jpg


Mogu ovako do sutra da kačim, ali to nije poenta.
Poenta je da mi svakako ne možemo da imamo ovakvu infrastrukturu, ali već ako pokušavamo da dostignemo bilo kakav nivo neka to bude kako treba i smisleno.

Opet kačim sliku iz Beograda.
DSC_0405.jpg


Staza je preuska za dvosmerni saobraćaj dvotočkaša i to se jasno uočava. (veličina je bukvalno kao jednosmerna staza u NL.)
S obzirom da je uska, velika je šansa da će biciklista prelaziti punu liniju i tako ugrožavati pešake, takođe ostavljen je premali prostor za pešake te je šansa za konflikt još veća.
A ovo je velika glupost, jer mesta ima dovoljno da se isplanira prostor za obe vrste mobilnosti.
 
Добро је што уклањају те бесмислене црно-жуте ограде на прелазима. Баш ме занима којим поводом раде то.
 
Добро је што уклањају те бесмислене црно-жуте ограде на прелазима. Баш ме занима којим поводом раде то.
1) Shvatili su da su bespotrebne i opasne
2) Počele su masovno da propadaju a mrzi ih da ih održavaju i menjaju
3) Rođačko-partijska firma koja ih je pravila pre XY godina više ne postoji ili su prestali da ih prave

😁😁
 
4. Nova rođačko-partijska firma dobila posao da ih opet pravi i postavlja
 
Солун. Центар града. Раније је стаза ишла поред пешачке. Али сада су "жртвовали" једну траку и спустили бициклистичку стазу доле. Ко је био у Солуну зна какав је проблем паркинга тамо, као и гужве генерално.
c095d93e56a84b07f50fc98bcc94d87c.jpg


Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Upravo se uklanjaju metalne žuto-crne barijere u obliku П na svim prelazima biciklistickih staza preko kolovoza. Razlog je navodno povećanje bezbednosti i biciklista i onih koji voze električne trotinete.
 
Vrh