Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Vozim do/sa posla bajs po kolovozu vrllo često 🌞
- Ima biciklista više nego pre 👍
-Obziirnost auto vozača je veca nego pre. 👍
-Nazalost za bicikliste kolovozi su više katastrofa sa rupama nego pre
I pride ne vide se rupe po kiši od vode u njima 👎
- Rasutog šodera, zemlje i dr. gradjevinskog materijala po kolovozi ima više nego pre. Ajd što leti u oči, nego zanose tocakove bicikla .👎
- Parkiranih voziilla koj delom vire na kolovoz pa se tako ,,gura,, biciklsta na sredinu ulice, ima više nego pre 👎
- Bahato zaustavljenih i parkiranih automobiilla uz ivicnjake ima viiše nego pre 👎
Virecih kontejnera za djubre ima ih više nego pre 👎
-veliikih gradjeviinskih
kamiiona i zglobnih autobusa čija zadnja strana ,,šeta,, i po 40-50 cm ima više nego pre. 👎
- Vozilla (dostavna) bez zavesica ima više nego pre. 👎
- Prelazak sa ne uslovne kolovozne deoniice na
vožnju po trotoaru je posebna prica, jer oni su u jos gorem stanju od kolovoza nego pre. 👎
- Novi ucesnik u saob.
trotinet ume da bude rizican po biciiklistu, kojih nije billo pre. 👎

Uzimajuci navedeno pa i dr. ispušteno,, NE uporedivo je ni sa jednom drugom ,,normalom,, zemlljom tj. gradom , vozitii bajs u Bgd , kako pri lepim tako pri lošijim meto uslovima.
Složio bih se sa ovim komentarom da su uslovi gori nego pre.
S druge strane ima gi razni biciklista. Ja vozim I na posao I radi rekreacije, ali realno ništa se ne radi na podizanju svesti o biciklistima I njihovoj bezbednosti, unapređenju I izgradnji infrastrukture. Komentare poput "nema bicikista pa šta će nam staze - dovoljan je kolovoz" stvarno ne treba komentarisati.
 
Vozim do/sa posla bajs po kolovozu vrllo često 🌞
- Ima biciklista više nego pre 👍
-Obziirnost auto vozača je veca nego pre. 👍
-Nazalost za bicikliste kolovozi su više katastrofa sa rupama nego pre
I pride ne vide se rupe po kiši od vode u njima 👎
- Rasutog šodera, zemlje i dr. gradjevinskog materijala po kolovozi ima više nego pre. Ajd što leti u oči, nego zanose tocakove bicikla .👎
- Parkiranih voziilla koj delom vire na kolovoz pa se tako ,,gura,, biciklsta na sredinu ulice, ima više nego pre 👎
- Bahato zaustavljenih i parkiranih automobiilla uz ivicnjake ima viiše nego pre 👎
Virecih kontejnera za djubre ima ih više nego pre 👎
-veliikih gradjeviinskih
kamiiona i zglobnih autobusa čija zadnja strana ,,šeta,, i po 40-50 cm ima više nego pre. 👎
- Vozilla (dostavna) bez zavesica ima više nego pre. 👎
- Prelazak sa ne uslovne kolovozne deoniice na
vožnju po trotoaru je posebna prica, jer oni su u jos gorem stanju od kolovoza nego pre. 👎
- Novi ucesnik u saob.
trotinet ume da bude rizican po biciiklistu, kojih nije billo pre. 👎

Uzimajuci navedeno pa i dr. ispušteno,, NE uporedivo je ni sa jednom drugom ,,normalom,, zemlljom tj. gradom , vozitii bajs u Bgd , kako pri lepim tako pri lošijim meto uslovima.
И не заборави да на скоро ниједном бициклистичком прелазу у Београду ивичњаци нису у равни са коловозом.
 
Нова бициклистичка стаза у Лазаревцу ( обратите пажњу на то где су позициониране бандере) :
Screenshot_20230818_171905.jpg
 
Već su se stavljali ovakvi predlozi ovde, po zapadu Evrope znam da mnogi gradovi su upravo te manje ulice pretvorili u bici koridore, većinom je to ovakav slučaj gde se dele zajedno sa automobilima, mada neretko i celu ulicu ostave samo za bicikliste i tako lako uvežu ceo grad bici koridorima. Samo što ovo rešenje iznad nije baš najbezbednije, daleko bolje je ubaciti barem neku fizičku prepreku da odvoji bici stazu (kao na slici), a takođe većinom se ukinu parking mesta na delu gde ide bici staza.

101459809-riding-a-bike-bicycle-in-the-city-wide-angle-image-from-behind.jpg


Moglo bi ovo lako da se primeni u Beogradu i da se i u starom delu grada obezbedi dobra bici infrastruktura, mada nerealno je sve to dok imamo SNS ekipu na vlasti.
 
Već su se stavljali ovakvi predlozi ovde, po zapadu Evrope znam da mnogi gradovi su upravo te manje ulice pretvorili u bici koridore, većinom je to ovakav slučaj gde se dele zajedno sa automobilima, mada neretko i celu ulicu ostave samo za bicikliste i tako lako uvežu ceo grad bici koridorima. Samo što ovo rešenje iznad nije baš najbezbednije, daleko bolje je ubaciti barem neku fizičku prepreku da odvoji bici stazu (kao na slici), a takođe većinom se ukinu parking mesta na delu gde ide bici staza.

101459809-riding-a-bike-bicycle-in-the-city-wide-angle-image-from-behind.jpg


Moglo bi ovo lako da se primeni u Beogradu i da se i u starom delu grada obezbedi dobra bici infrastruktura, mada nerealno je sve to dok imamo SNS ekipu na vlasti.
Po meni za roditelje sa decom-porodice je bezbednije da imaju 3,5 m širine za vožnju pa da deca voze do parkiranih automobila nego ovako usku stazu. Ove gore staze su mi samo za odrasle, jer nema prostora za bilo kakvo stajanje, kocenje ili neplanirano skretanje:(
 
Ovde treba jedno tri godine javnog sečenja muda bahatim vozačima da bi se do toga došlo. Gde ćeš sa decom po ulici biciklom u Beogradu... Jer to što ima ta oznaka na ulici i što piše da ne sme preko 30 ovde jako znači.

Ili zabrana vožnje motornih vozila se strogo poštuje, npr. na Savskom nasipu...
 
Пошто део назива теме гласи "савети за безбедну вожњу" препоручио бих сваком бициклисти да по сваку цену избегава тротоаре и бициклистичке стазе у Булевару Зорана Ђинђића и Булевару Милутина Миланковића, пре свега на делу од Милентија Поповића до Булевара уметности.
 
Пошто део назива теме гласи "савети за безбедну вожњу" препоручио бих сваком бициклисти да по сваку цену избегава тротоаре и бициклистичке стазе у Булевару Зорана Ђинђића и Булевару Милутина Миланковића, пре свега на делу од Милентија Поповића до Булевара уметности.
Koji je razlog?
 
Попречне грбе висине 2-8 центиметара у Милутина Миланковића на сваких 50 метара и мало мање грбе у БЗЂ. За разлику од рупа, грбе не могу да се заобићу јер обухватају целу ширину тротоара и бици стазе.
 
И невероватно како на раскрсници Омладинских бригада и БЗЂ која је обновљена пре 2 месеца на пешачко-бициклистичком прелазу нису успели да нивелишу све ивичњаке како треба, него су неки нивелисани, а неки за центиметар виши од коловоза. Пре радова су били два центиметра виши, али то неоправдава неспособност да се скроз нови ивичњаци ставе у раван са коловозом. Зашто уопште стављају ивичњаке на пешачким и бициклистичким прелазима?
 
Zato što misle da tako treba. Sto puta sam im pisao i davao primer kako su priznali grešku oko Dejtonke pa nivelisali kako treba, ali ništa.

Kod kružnog toka kod opštine NBG su uspeli da makar pogode donju ivicu tog "oborenog" ivičnjaka na par mesta i primetno je manje truckav prelaz. Ali izazavivam vas da nađete još takvih mesta u gradu.
 
Добро је урађено и код Ушћа на пар оних прелаза на потезу бенз. пумпа Бранков мост у смеру ка старом граду. Супротни смер је толико нераван да је опасан по живот.

Једини начин да дођемо да нешто боље инфраструктуре је да својом бројношћу просто заузмемо улице и онда власт зарад комфора аутомобила крене да нас физички раздваја градњом крштених стаза.
 
Znamo kakva nam je očajna bici inftastruktura i koliki nema sluha nadležnih za potrebe biciklista i funkicju privlačenja ljudi da voze, ali evo jedan mali ali ipak pozitivan primer. Na bici stazama na Novom Beogradu su konačno skinuli one odvratne i nebezbedne žuto-crne gelendere koji su kao bili namenjeni pridržavanju, a u suštinski su samo prepreke i opasnost za naletanje.
 
To nije za pridržavanje, to su usporivači, da usporiš kada silaziš na ulicu gde se ukršta motorni i biciklistički saobraćaj
 
Svejedno su retardirani, opasni i izazivaju samo stres dok ubadas da prodjes kroz njih. Najgore kad je ispred njih neka rupetina na ulici pa moras sa njom da se boris pa pod nekim uglom da ubadas da se provuces kroz njih. Sigurno ima normalnijih metoda za istu funkciju.
 
Та глупост апсолутно нигде у свету не постоји. Оно није ништа друго до саботажа бици саобраћаја и безбедности свих учесника у саобраћају.
 
U Ruzveltovoj se staza prekida na nekoliko mesta. Autobuska stajališta (a mesta da se zaobiđu ima), kontejneri, razdrmani pločnici, izdignute šahte...
Kod vlasti koja ne sluša građane ( a većina biciklista nisu njihovi glasači) neće ni biti infrastrukture.
 
Mislis da ce skidanje doneti probleme?
Isto koliko i na drugim mestima gde toga nema, mada NBGD je drugačiji, šire su ulice, brže se vozi nego u drugim delovima grada, više ima ukrštanja sa motornim saobraćajem pogotovo na skretanjima i sl.
Nisu ni svi biciklisti cvećke isto koliko i vozači automobila.
 
Vrh