Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Pa i u tome je stvar, kaciga ti ne treba na trotoaru za brzine ispod 20 km/h.

Mislim, ne treba ti ništa više nego i pešaku koji ide istim tim trotoarom brzinom od 10 km/h. Ili pešaku koji trči duž njega (npr za autobusom) brzinom od 15 km//h. I da, i oni mogu da se nađu u situaciji da im kaciga dobro dođe. Recimo, saplete se neko i poleti napred pravo glavom u stajalište. Ali ono, to nije dovoljan razlog da svi okolo idemo sa kacigama.
Pa ono i kada se vozimo kolima vezujemo pojas i ne pitamo se zašto treba tako da radimo, da li je dobro da smo vezani kada se desi neka nesreća i kolika je šansa da će baš nama da se desi.
 
Zato što su razlike između automobila i trotineta enormne.

Razlike u brzinama, u masi, u načinu kretanja, u kočionom putu, u točkovima, u preglednosti, u saobraćajnicama, u korišćenju, u nameni, u broju putnika, u svemu...

Moj je iskren stav da trotinetu brzine do 20 km/h kaciga apsolutno ne treba. Odnosno, treba mu koliko i prosečnom pešaku , koji ima šansu 1 u 1.000.000 da pri trčanju za autobusom se saplete i udari glavom u stub ili zid. Još jednom ponavljam da to kažem za trotinete brzina do 20 km/h. Preko toga je druga tema.

I isto tako smatram da će forsiranje trotineta na kolovoze doneti više problema nego koristi. Ja prvi ne želim da sledeći put kad se vozim autobusom, svuda stižem duplo kasnije jer moje vozilo mora da se mrcvari 15 km/h jer trotinetaš zbog rupa, ili ograničenja motora, ili nagiba (ima ih dosta slabih i sporih trotineta), ne može da ide brže, a na trotoar mu ne daju nadležni, ČAK i kad je taj trotoar prazan i prohodan.

Gnušam se takvih isključivih i tvrdih rešenja i rezona (mislim na ovo što SNS i Agencija rade) i pokušaja da se kompleksne ili fluidne stvari ukalupe u neke rigidne okvire. A ovo su sve društveni problemi i izazovi, i nema kompleksnijeg i fluidnijeg od toga. Svako ko želi da upravlja zajednicom mora s vremena na vreme da bude spreman na fleksibilnost i na slušanje zajednice oko sebe, pogotovu kada ima dosta primedbi. Jeste to frustrirajuće nekad ali tako je to sa ljudima i zajednicama, nije egzaktna nauka niti crno-bela binarna situacija. I mora stalno da se osluškuje i koriguje.
Postoji nova staza koja obilazi restoran.
Mislim da ima slika u temi Ada Ciganlija
Huh, hvala na objašnjenju. Taman sam se bio šokirao i naoštrio.
 
Poslednja izmena:
Znaci staza izmeštena kako bi restoran proširio baštu bio sam vidoviti i pogodio ...

Ne bih da branim restoran ali stara staza jeste bila diskutabilna jer je prolazila kroz restoran praktično.
Neretko se dešavalo da mi neko izleti na stazu u tom delu kada izlazi iz restorana ili iz bašte
 
Kaciga je neophodna za trotinet na kolovozu zbog prirode trotineta i brzine koja se postiže.

Kao prvo, većina vozača trotineta nikada nije vozilo bicikl na kolovozu ili auto.

Desnaivica kolovoza nije bezbedna ni za bicikle, a kamoli za trotinete sa malim toćkovima.

Ja zaista ne znam zašto vozači e-mopeda moraju da imaju dozvolu, a trotineta ne moraju.
 
Sta je bilo prvo staza ili restoran
Pa je basta sirena sirena
Mislim rešen je problem
...
 
Kaciga je neophodna za trotinet na kolovozu zbog prirode trotineta i brzine koja se postiže.

Kao prvo, većina vozača trotineta nikada nije vozilo bicikl na kolovozu ili auto.

Desnaivica kolovoza nije bezbedna ni za bicikle, a kamoli za trotinete sa malim toćkovima.

Ja zaista ne znam zašto vozači e-mopeda moraju da imaju dozvolu, a trotineta ne moraju.
Па ја колико сам разумео наметнута је обавеза да се увек носи кацига, не само на коловозу?
 
Videćemo. Ovo je samo predlog. Na trotoaru i bici stazi nema potrebe za kacigom.
Da imamo prave NVO, stranke i bici udruženja (a što da ne i trotineša) oni bi uveliko već imali primedbe i sugestije na ovaj predlog.
 
Sta je bilo prvo staza ili restoran
Pa je basta sirena sirena
Mislim rešen je problem
...
Restoranska bašta je išla do ivice staze. Već tada je bio problem zbog dece roditelja koji sede. Onda je napravljen parkić preko puta staze.
Sve u svemu, jedan od retko pametnih poteza je bilo izmeštanje bici staze na ovom potezu.
 
Nisam vozio Adom bicikl od prošle godine pa me zanima koja je situacija sa biciklističkim stazama jer nigde nema podataka o tome da postoje stara i nova biciklistička staza niti plan istih.
Ono što sam primetio da postoji puno korisnika na Tviteru koji brane zatvaranje ove staze od strane bašte restorana.
 
Gde mogu da vidim ažurnu mapu:

1. biciklističkih staza
2. pešačko-biciklističkih staza
3. biciklističkih traka

u Beogradu?

Da bih znao gde i kuda smem da vozim po Beogradu bicikl ili lako električno vozilo...
 
,,.... Тротинету је неопходна и налепница коју издаје Агенција за безбедност саобраћаја, а из које се може утврдити снага мотора, брзина и маса возила... ,,,
🤔
,, Mala,, regiatraciija ?

Koga briga za masu trotineta ?
Takve baljezgarije su proba za uvodjenje male registracije bajseva 👹
 
Potrebnija nam je mapa sa označenim lošim kolovozom, tj desnim trakama.
Булевар деспота Стефана, Булевар краља Александра од Београдске до Таковске, Рузвелтова уме да буде критична и због оштећења, али пре свега због шина, Бранков мост наравно, Булевар Михајла Пупина, Александра Дубчека, Тошин бунар ( пре свега од Булевара хероја са Кошара до Париске комуне), Омладинских бригада од Булевара Милутина Миланковића до Ђорђа Станојевића, Ивана Рибара од Војвођанске до Јурија Гагарина у смеру ка Савском кеју, Булевар Зорана Ђинђића од Булевара уметности до Антифашистичке борбе, Антифашистичке борбе од ауто-пута до Булевара Милутина Миланковића, по Милентија Поповића никако не возити десном траком због шина и ивичњака, Драгослава Срејовића, Јованке Радаковић, Булевар краља Александра од Цветка до Устаничке...
 
Lakse je da oznacimo ulice sa dobrom desnom trakom posto ih ima jednocifren broj

Nego kad sam vec na temi, sta bi sa onom famoznom stazom Ada-Topciderka-Jezero Pariguz? :ROFLMAO:
 
Vrh