Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Nap
Ja sam apsolutno protiv trotineta na kolovozu.

Bicikl i trotinet mogu trotoarom (moje mišljenje) samo tako da ne ugrožavaju pešake. Nije isto kada ja pravim slalom kroz Knez sa 10-15 km/h tako da ne uplašim nikoga i pazim na svako dete i kada napljeni klinac projuri i stresira svakoga.

Zakon na žalost ne može da odvoji ta dva načina vožnje jer je prosečni pandur / Srbin preglup da to razlikuje i zato imamo ovakva isključiva rešenja
Napaljeni klinci voze i automobile (tatine i mamine) što je još opasnije, ali nikome ne pada na pamet da zbog malog broja izuzetaka zabrani vožnju automobila po kolovozu kao što se to čini sa biciklima i trotinetima po trotoaru...

Jasno se vidi da postoji nerazuman i iracionalan animozitet i otpor prema biciklima i trotinetima...
 
Predlog novog Zakona o saobraćaju, u delu za trotoare, nije usklađen sa realnim stanjem postojeće saobraćajne infrastrukture koja je zapštena, oštećena a često i nepostojeća...

Da li ste primetili kako granje i žbunje zaklanja biciklističke staze koje su do te mere zapuštene da ne može da se vozi i prođe bez ogrebotina, negde čak ni peške...?

Ne mogu skandinavski zakoni na balkansku infrastrukturu...
 
Danas sam se sat vremena vozio autobusom 48 od Štedionice do Slavije zbog gužve u špicu... Celih sat vremena!

I razmišljam kako bi izgledala vožnja bicikla ili trotineta kolovozom po takvoj gužvi u špicu...

Da sat vremena stojim sa biciklom ili trotinetom iza nečijeg auspuha i da to udišem jer ne smem da vozim po trotoaru sa strane (koji je skoro prazan)...

I da posle te inhalacije, ošamućen od izduvnih gasova, nastavim vožnju po kolovozu...

Potpuno sumanuto...!
 
Električni trotinet je vozilo sa motornim pogonom i samim tim je opasnost za nekoga ko je prvi put na njemu. Plus što je nestabilno, plus mali točkovi i naši kolovozi.

Zaista ne vidim koja je mera u ovom predlogu problem.

I da, niko ih neće kontrolusati, tako da će ove mere biti još jedno prazno slovo na papiru.

Pre nekoliko meseci je Alvirović pričao sa nekim generalom policije o trotinetima i ovaj je mrtav hladan rekao da kontrolisanje brzine trotineta nije problem jer oni imaju tehničke mogućnosti da vrše tu kontrolu.
Ове мере су идиотске и дестимулишуће за алтернативне видове превоза, на првом месту та мера наметања кациге, јасно је да ако идеш на посао тротинетом да ће кацига да ти укува главу и сјебе косу (можда звучи смешно и банално али сигурно бројне -првог мене- то одвраћа од ношења кациге), затим неудобност, дебилан изглед - као неки марсовац, а идеш смешном брзином, притом вожња на коловозу ти је у суштини забрањена, па чему онда та кацига, ко се осећа небезбедно нек се слободно обуче као корњаче на спортским приредбама али наметати то свима је идиотизам.

Онда ово са налепницом Агенције за безбедност саобраћаја исто чист безобразлук и потенцијални харач ако се то буде наплаћивало…

А и ово за коловоз, па нико не би ишао по коловозу да стазе постоје односно ако постоје да су условне, ја сад треба да возим по оним кратерима и кањонима новобеоградских стаза јер се некоме дигао ку*ац да регулише област коју је непотребно регулисати. Поготово не видим проблем у употреби коловоза у пространим булеварима са по три траке, наравно крајња десна трака.
 
Neko od forumaša je kačio izveštaj iz prve ruke. Čovek bez kacige vozio trotinet u 27. marta, jer se osećao bezbedno bez iste, pa potkačio tramvajske šine, pao na glavu i istu povredio. Bilo krvi na sve strane.​
 
Да, то сам уживо видео. Ударио је главом у дрвену оградицу баште кафића при паду и остао без свести.
 
затим неудобност, дебилан изглед - као неки марсовац,
Neće niko da te gleda kao što niko i ne gleda nas koji nosimo kacige dok vozimo bajseve.
Ako nas i gledaju ne primećujemo:ROFLMAO:
Što se neudobnosti tiče imaš preko 1000+ modela raznih kaciga pa da biraš, naravno i cene su takve pa ko hoćeš udobnost mora malo više da se plati.

I ne, neće ti glava prokuvati jer sve su kacige otvorene i imaju sisteme i proreze za hlađenje i cirkulisanje vazduha plus daleko ćeš se manje znojiti na trotinetu koji ima elektro motor neko na bicikli gde ti moraš sopstvenom snagom da pokrećeš pedale i gde je znojenje mnogo izraženije
 
Ове мере су идиотске и дестимулишуће за алтернативне видове превоза, на првом месту та мера наметања кациге, јасно је да ако идеш на посао тротинетом да ће кацига да ти укува главу и сјебе косу (можда звучи смешно и банално али сигурно бројне -првог мене- то одвраћа од ношења кациге), затим неудобност, дебилан изглед - као неки марсовац, а идеш смешном брзином, притом вожња на коловозу ти је у суштини забрањена, па чему онда та кацига, ко се осећа небезбедно нек се слободно обуче као корњаче на спортским приредбама али наметати то свима је идиотизам.

Онда ово са налепницом Агенције за безбедност саобраћаја исто чист безобразлук и потенцијални харач ако се то буде наплаћивало…

А и ово за коловоз, па нико не би ишао по коловозу да стазе постоје односно ако постоје да су условне, ја сад треба да возим по оним кратерима и кањонима новобеоградских стаза јер се некоме дигао ку*ац да регулише област коју је непотребно регулисати. Поготово не видим проблем у употреби коловоза у пространим булеварима са по три траке, наравно крајња десна трака.
Kacigu nosim već 20 godina. Boli me ćošak kako me drugi doživljavaju. Nikada mi ne poremeti frizuru niti ukuva glavu. Jednom sam tuđom greškom pao sa bicikle brzinom oko 13 km/h. Hvala Bogu kaciga mi je bila na glavi. Mogu misliti šta bi se desilo da sam vozio kako inače vozim - oko 27km/h. Ja nikog ne teram da kacigu stavi na glavu. To ti je kao da radiš na krovu kuće. Nisi obavezan da se vežeš, ali jedan pogrešan korak... Što je najgore, nisi ti kriv, ali.. E to "ali" devojci sreću kvari.
 
Оке, то и уважавам -избор, а не да ти то неко намеће јер је тобоже много забринут за тебе и твоју безбедност. Ко воли нек изволи ко не воли па нек му се омогући да “не изволи”.
 
Kaciga na trotinetu na kolovozu mora da bude obavezna - tačka!
Kako god,
Ali ne i za bajs !
 
1694340881023.png
 
Оке, то и уважавам -избор, а не да ти то неко намеће јер је тобоже много забринут за тебе и твоју безбедност. Ко воли нек изволи ко не воли па нек му се омогући да “не изволи”.
Po toj logici ne moramo ni da pojas vezujemo dok se vozimo, da noću palimo svetla u toku vožnje, da imamo iscrtane pešačke prelaze, postavljene ograde na razdelnim ostrvima u širokim ulicama, bulevarima i autoputu, da imamo stubiće koji blokiraju parkiranje na trotoaru, semafore, iscrtane trake i horizontalnu signalizaciju na kolovozu, da imamo saobraćajne znake, ni pasarele i podzemne prolaze...

I na jednom i na drugom treba da se radi.
 
Да, ако се не сагледају све околности и појединости неког случаја- испада да примена те логике води томе што си навео, али овде треба имати у виду да те приморавају на кацигу а да притом ни не смеш на коловоз осим у изузетним случајевима, што значи да си ти малтене као бициклиста који мало јаче запедалира али ето он не мора а ти мораш да носиш кацигу.
Да упростим -сматрам то претераном безбедносном мером а имајући у виду услове вожње тротинета на стазама, као и врло успорено и ограничено кретање које и сам закон предвиђа ако се тротинет креће по тротоару.
 
Тротинет је широк појам, постоје они који су играчке а и они који су озбиљне машине.
Не знам баш да ли је налепница Агенције за безбедност саобраћаја најсрећнији избор али дефинитивно тротинти који развојају брзину преко 50 кмх на неки начин мора да се региструју.
 
Po toj logici ne moramo ni da pojas vezujemo dok se vozimo, da noću palimo svetla u toku vožnje, da imamo iscrtane pešačke prelaze, postavljene ograde na razdelnim ostrvima u širokim ulicama, bulevarima i autoputu, da imamo stubiće koji blokiraju parkiranje na trotoaru, semafore, iscrtane trake i horizontalnu signalizaciju na kolovozu, da imamo saobraćajne znake, ni pasarele i podzemne prolaze...
Nije isto. Imaš skalu, na jednom kraju je težnja da sve bude prepušteno slučaju i opšta anarhija, a na drugom kraju je težnja da se sve izreguliše i ograniči. Kao i uvek, ključ je negde između ta dva. Pogotovu kada se radi o stvarima kao što je trotinet. Koji je jako drugačiji od automobila.

Ovde imamo situaciju da se uvodi niz restrikcija, sankcija i troškova za probleme vrste O, a nagomilani problemi vrste A, B, C, D, E... se ignorišu i dalje.
Sad, neko bi mogao da me pita, ako ja nešto i ne volim trotinetaše, a i sam sam pisao da treba da se regulišu više, zašto se onda protivim ovim najavljenim merama?

Iz par razloga:
Prvo, smatram da se uvode pogrešne mere i na pogrešan način
Drugo, smatram da iza svega stoji želja režima i njenih isprdaka (npr Agencije i komtiteti za bezbednost saobraćaja) da ispadne kao da nešto rade i da brinu o svojim građanima, a zapravo se sve - možda - radi da bi se otimale pare i na najmanjim trivijalnostima
Treće, iako volim red, standardizaciju i uređenost, generalno smatram da u svakom društvu treba da postoje stvari koje nisu kompletno regulisane i ograničene, odnosno stvari koje mogu i treba da imaju fleksibilnu pravnu prirodu i svoje mesto u društvu. Pisao sam na primer da je jedna od glavnih prednosti bicikala upravo to što mogu da se voze i po trotoaru i po kolovozu. Te da svaki pokušaj da se tu nešto petlja i menja, bi samo naneo štete i doveo do novih problema.

A i poslednje što mi treba na već urnisanim, automobilima zapišanim i zakrčenim Beogradskim ulicama je da se vozim autobusom i da onda svi moramo da se mrcvarimo 15 km/h zato što je ispred neki trotinetaš, a kada mu vozač viče da se skloni, on viče nazad da nema gde da se skloni jer mu je murija zabranila da vozi po totoaru. I, koji će mi/nam to u životu i u gradu?


Umesto takvih papazjanija, bolje da jednostavno država ograniči ili zabrani uvoz trotineta koji mogu da voze brže od 20 km/h, a da ih umesto toga ''vrati'' na trotoare, odnosno ne tera ih da voze kolovozom. Da, ostaće neki trotineti koji su već uvezeni a mogu da idu preko 20, ali bez briga, pokvariće se to u roku od par godina i posle se više neće voziti.

Cela priča podseća na ono kada je Nelečeni spektakularno najavio da će da vrati doživotnu kaznu, a voleo bi čak i smrtnu. I ljudi odma oduševljeni, kao uuuu sad će da se pročisti kriminal u Srbistanu. A kriminal otišao još gore, jer nije poenta u drakonskim kaznama ili pelješenju, nego u uticanju na društvo i mentalitet i prakse u njemu. A kako će trotinet na kolovozu da utiče pozitivno na bilo šta? Tako što će već zapušene ulice da zapuši još malo? S druge strane, ako ostanu na trotoarima, i ispod 20 km/h, kacige im i ne trebaju.
 
P.S.

Da ne pričam koliko je umnobolno fosrirati trotinetaše sa točkovima od po 10 cm prečnika da voze po ovakvoj podlozi, dok iza i pored njih se kreću mašine od po par tona:
1678552819-collage.jpg


Kažem, sve se radi nakaradno, maloumno i sa nečasnim namerama, a ne radi stvarnog poboljšanja bilo čega. I zaista, neće biti nikakvih poboljšanja. Ništa se neće promeniti, bar ne na bolje. Može samo da se desi još više zastoja, još više usporenja, još više svađa i još više povređivanja i nesreća. I još veće siromašenje naroda zbog raznih stupidarija i nameta.

A mislim čak da će ovo dovesti i do toga da deo ljudi ponovo sedne u automobile i doprinese prenatrpanosti grada, jer sam već video komentare koji su pisali baš to. Da će, ako ovo krene da se nameće, da bace trotinet i da se vrate u automobil. Ja tu ne vidim nikakav napredak, naprotiv.
 
Poslednja izmena:
Pa i u tome je stvar, kaciga ti ne treba na trotoaru za brzine ispod 20 km/h.

Mislim, ne treba ti ništa više nego i pešaku koji ide istim tim trotoarom brzinom od 10 km/h. Ili pešaku koji trči duž njega (npr za autobusom) brzinom od 15 km//h. I da, i oni mogu da se nađu u situaciji da im kaciga dobro dođe. Recimo, saplete se neko i poleti napred pravo glavom u stajalište. Ali ono, to nije dovoljan razlog da svi okolo idemo sa kacigama.
 
I na jednom i na drugom treba da se radi.

Pa i ne baš..
S obzirom da imam kontakt sa Holandijom, tamo se ljudi smeju kada vide čoveka kako pedalira sa kacigom.
Samo sportisti nose kacige, jer logično voze preko 30 km/h te to iziskuje veće rizike, ali terorisati običnog biciklistu koji koristi bicikl do prodavnice, posla je pomalo neshvatljivo i destimulirajuće.
Ako grad/država želi da stvarno krene u promociju bezbednosti drugih oblika modalnosti, neka počne da pravi "stvarnu" infrastrukturu, a ne da dodatno kažnjava iste i ovo kažem kao protivnik e-trotineta.
Uostalom gornja statistika sve lepo prikazuje, Holandija koja ima 10 puta više biciklista nego cela SAD i u kojoj skoro niko ne nosi kacige ima i dalje manju smrtnost nego Amerika, jasno se vidi da je ključ rešavanja problema infrastruktura i edukacija učesnika u saobraćaju, represija baš i ne.
Od gornje tabele samo četvrtina smrtnih ishoda je nastalo bez drugih faktora u NL, što znači da se ostale nesreće mogu korigovati da se u budućnosti ne događaju, takođe većina smrtnih ishoda je poticalo od ljudi sa 75+ godina.

Eto koga zanima, trenutno se u NL što se tiče bezbednosti najviše sprovode akcije u cilju stavljanja svetala na biciklima, kako pozadi tako i napred, policajci sede na ulici i biciklistima poklanjaju svetla.
Naravno, sprovodi se i kažnjavanje prolazaka kroz crveno na raskrsnicama, jer se ispostavilo da dobar deo incidenata nastaje u takvim slučajevima, često se može proći i bez kazne, ali sa strogom opomenom svakako.
Iako se i u NL sve više priča o kacigama, mala je šansa da će se ikada taj zakon uvesti, pogotovo od kada je Vlada ove godine ušla u novu kampanju sa popularizacijom biciklizma, a ispostavilo se da uvođenjem kaciga ljudi manje koriste bicikl, što svakako nije cilj.
 
Vrh