Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

А линија до Лазаревца? Како ће то функционисати нпр. уђем код Вука и идем до Лазаревца, како ће ме прокуцати турникет?
Onako kako si platio. Za povratak ako hoćeš isto vozom, onda ti skida onoliko koliko košta karta za tu stanicu, ako je ograđeno, a ako nije, onda ti je besplatno, jer kontrolora u BG: vozu nema. Nikada u životu nisam video nekog.​
 
Kontrola može stajati kod izlaza/ulaza u stanicu i lepo kontrolisati sve putnike koji izlaze - pa ko nije kucao kartu, zeznuo se.
Tako radi kontrola u Beču za metro, nekada na nekim stanicama stanu kod tih mesta gde se kucaju karte i lepo kontrolišu ljude koji izlaze - nema provlačenja, strogoća na max. Za gradsku železnicu ne znam da li to rade, jer nema ovakvih aparata, ulazi u stanice su slobodni jer na nekim stanicama staju međugradski i međunarodni vozovi, pa nema logike da ima tih aparata. Uglavnom budu kontrolori u vozu, mada otkako sam ja došao, možda sam dva puta naišao.
 
Nisam razmišljao o tome, ali možda je ipak bolje da budu na ULAZNIM mestima da ako neko iz bilo kog razloga nema kartu (može da bude i da je potrošio kredit, ili je 1. a nije stigao da uplati...) da može da ode na alternativu umesto da se posle pola sata preganja sa kontrolorima.

Naravno, postoji mogućnost i da se kontrolori posađuju tek 2. u mesecu, kao što je do skora i bila praksa.
 
Поента је ојачавање система и повећање процента наплате. Што брже и што детаљније се укаже на пропусте, то ће пре и "алтернативни приступи" бити затворени. Зато Ноки, пуна подршка од мене што указујеш на недостатке система, чак иако ти то није директна намера. И не, нисам саркастичан. Није поента да скрећемо поглед од пропуста у дизајну стајалишта или ограда, већ да тај проблем решимо користећи инфраструктурна решења. Ово ме подсећа на ситуације у ИТу где неко указује на багове у систему. Постоји избор да то заташкамо и да што мање људи зна за њих, или можемо да их закрпимо, па да ни авантуристи попут Нокија онда не могу преварити систем, све и да желе.
 
To preskakanje je simpa kad si tinejdzer, i ja sam to radio godinama kao klinac jer mi je nekako bilo kul da se suprostavim sistemu ali realno sad mi ne bi padalo na pamet da radim tako nesto.
Jos vise mi je glupo da se snimaju klipovi o tome kako da se zaobidju prepreke. ispada da se podrzava huliganstvo i svercovanje. Not good.
 
Ne stavljaju se ove barijere da se spreče svi da ih preskoče... Nego dobar deo. Npr. neka starija žena sigurno neće da preskače. I - eto 90 dinara...
 
Ne stavljaju se ove barijere da se spreče svi da ih preskoče... Nego dobar deo. Npr. neka starija žena sigurno neće da preskače. I - eto 90 dinara...
A možda i odustane, pa ni ne bude 90 din. Mada, malo teži slučaj je da ćeš od nje da naplatiš 90 dinara prilikom svakog korišćenja voza, zato što u 95% slučajeva kupuju personalizovanu godišnju kartu od 400 i koji dinar preko i voze se sa njome uzduž i popreko.

Pazi i da nema nikakve poente, u čemu je problem... (Ne)odgledaš, ideš dalje... Opušteno beogradski... ;)

Nema h od huliganstva...
Većina videa koji se kače po internetu nemaju neku poentu, osim što privlače gomilu ljudi sa ograničenim kapacitetima da ih gledaju i da pokušavaju da sa svojim budalaštinama privuku druge da ih gledaju. A to što direktno nema ni H od huliganstva u videu koji objašnjava kako se obijaju brave, ne znači da je uredu promovisati na indirektni način kriminal. A kad smo već kod korisnosti videa koji se kače, u velikoj većini slučajeva, kada tražim odgovor ili pojašnjenje za neku stvar, tipa koja tri klika treba da odradim da bih neku radnju obavio, naiđem na gomilu videa na tu temu, koji objašnjavaju, čak i po 10 minuta, sve i svašta, samo ne ono što bi trebali, sudeći po naslovu. Ili recimo gomila videa u kojima objašnjavaju kako da se pripremi seme tokom jeseni i zime za proleće, gde se u 99% njih vrti jedna te ista priča, a ono ključno, ako se koristi frižider, ne kažu ti koliko vremena treba da provede u istom da bi seme moglo uspešno da proklija ili pak prikažu video gde se spominje kako im u roku od desetak proklija seme i plus još izbaci i koren od nekoliko cm dužine. Ovo sve sam pisao generalno.​
 
Većina videa koji se kače po internetu nemaju neku poentu, osim što privlače gomilu ljudi sa ograničenim kapacitetima da ih gledaju i da pokušavaju da sa svojim budalaštinama privuku druge da ih gledaju.

Da, većina videa je takva to si u pravu... Dobro je što je manjina na ovom forumu ograničenih pogleda i ja sam s obzirom na iskustvo i komunikaciju sa do sada ogromnim brojem ljudi ovde potpuno siguran u to, da je samo manjina takva... Ponekad bučna, nervozna, napadna, skoncentrisana na jednom mestu kao što je ova tema, ali nikad više - manjina. Govorim generalno...

tipa koja tri klika treba da odradim da bih neku radnju obavio, naiđem na gomilu videa na tu temu, koji objašnjavaju, čak i po 10 minuta, sve i svašta, samo ne ono što bi trebali, sudeći po naslovu. Ili recimo gomila videa u kojima objašnjavaju kako da se pripremi seme tokom jeseni i zime za proleće, gde se u 99% njih vrti jedna te ista priča, a ono ključno, ako se koristi frižider, ne kažu ti koliko vremena treba da provede u istom da bi seme moglo uspešno da proklija ili pak prikažu video gde se spominje kako im u roku od desetak proklija seme i plus još izbaci i koren od nekoliko cm dužine. Ovo sve sam pisao generalno.

Ja ne mogu više da se složim sa tobom, to rade ljudi koji žele da prolongiraju minutažu na svojim monetarizovanim filmovima, koliko sam shvatio 10 minuta im je neka magična granica koju treba prevaliti ili stavljaju one debilne covere sa kao :šok i :neverica šta se dogodilo, beskućnik ga je "NAPAO" a onda se dogodilo i "OVO"! 😱

I ti treba da budeš debil po 800ti put i klikneš i vidiš da se ništa od toga ne dešava u videu...

Vode ih popularnost i pare umesto entuzijazam i adrenalin... Barem većinu to vodi... Ja sam kanal otvorio iz zabave, zarađujem online na druge sadržaje... ;)

Dok sam bio na stanici razmišljao sam koliko je ideja sa barijerama glupa... Pored mene je prošao SOKO koga nisam video nego samo čuo. Znaš koliko mu je trebalo sekundi otkad sam ga čuo da prođe pored mene? Dve sekunde...

I sad zamisli nekog klinca vrati kontrolor/ka sa barijere jer nema kartu... Možda je čak i kupuje al eto tog dana nije dopunio... I on da ne bi zakasnio u školu kud će nego preko pruge...

Zamisli koja sm***** od čoveka treba da budeš da radiš na barijeri i ne pustiš klinca koji juri u školu ili zaposlenog čoveka, svejedno, koji kasni na posao... A znaš da su rigorozni i da ne gledaju kroz prste... Samo rade svoj posao... Trebalo je da kupi kartu... Ali nije i neće, jer nije svako tako razuman i odgovoran mladić kao @TheOnlyLuka nego ima mladića koji su buntovni, žive, jure, greše i ne plaćaju karte...

I ako je nekom snimak problem, ja nemam problem sa tim, ni sa vama, koliko god se neki trudili da ga imaju. Meni su barijere problem i to što nema slobodnog pristupa na stanicu. Mislim da je takva fizička kontrola, loša ideja, ne znam šta znače barijere na samom ulazu u stanicu ako ne koristiš BG voz... i posle nailaziš na još 2 reda barijera, kao da ulaziš u trezor Narodne banke... To ne liči ni na šta... a kvalifikacije da tražim pažnju a ne da sam samo na duhovit način skrenuo pažnju da se ne slažem sa barijerama, ne vredi više komentarisati... Nek svako priča šta želi...

Ja sam samo svoje neslaganje izneo na drugačiji način od bukvalnog, koje ne mogu svi da shvate i ja to razumem i zato se i ne ljutim...
 
Poslednja izmena:
Sve je okej dok ne promovišeš preskakanje koloseka, izuzetno opasna radnja koja je strogo zabranjena i više puta sam gledao kako drndaju ljude što na novoj pruzi preskaču kolosek. Platiš 90 dinara i ne ugrožavaš svoj život i funkcionisanje železnice. Ovo ostalo, objavljuj koliko želiš, kad više ljudi krene to da radi zakrpiće te prolaze.
 
I meni je sve ok, drago mi je da si spustio loptu, ja sam još od ranije stava da može lepo da se razgovara, bez diskvalifikacija i uvreda, makar imali drugačije poglede i pristupe.. Trudim se da ne budem bukvalan i banalan, ali nekad i sam spustim loptu radi boljeg razumevanja... Hvala na dozvoli da mogu da nastavim da objavljujem svoje snimke...

Video si i da sami radnici železnice prelaze koloseke kako ne treba, pa nabiju kamenje da naprave manji uspon sa šina na kolosek ili stave neke ploče kao improvizovani stepenik?

Naravno i putnici koriste iste te 'alternativne' načine prelaska pruge kao i radnici železnice koji su ih napravili... Izuzetno opasno, mnogo opasnije od mojih snimaka... Al nisam primetio nekog ludog mašinovođu da se breca po ostalom osoblju na stanici zbog toga... Forum trpi sve pa ovde laje ko na koga hoće, umesto prvo u sopstveno dvorište da pogleda... Ja samo snimam, nikakve rute nisam pravio sam, nikakve ograde nisam kidao, lomio... Sve to već postoji tako... Neki drugi su napravi utabanu stazu do stanice, okolo te stanice ili na Pančevcu gde su i pokvarili sistem na onim rešetkama za prolaz... Ne mogu da budem huligan kad ne radim ništa od toga... Ne sećam se kad sam poslednji put digao noge na susedno sedište, možda kao klinac ili zapalio pljugu u vagonu ili pustio glasnu muziku a kamoli šarao po zidu... ili ne znam šta bi još moglo da mi padne na pamet pogotovo ako bih bio sa drugarom... jer u društvu obično imaš želju da se dokazuješ... Pa krenu da se rade zgibovi u vagonu... Pogotovo su kasni noćni polasci dušu dali za marginalce različitog tipa... Besciljno lutaju gradom i traže netradicionalne izvore zabave koji mogu i da povrede druge... Ima to u svakom većem gradu pa Beograd nije izuzetak i nisu nam svi momci zlatni jbg... ali su naši momci i umesto da nemoćno bljujemo vatru moramo da nađemo efikasan modus kako s njima...

Činjenica jeste da im malo zavidim na mladosti i slobodi, ne svima naravno, ne sme se povređivati drugi i ugrožavati saobraćaj, ali barem sam iskren...

Inače stanična zgrada u Bataji mi se baš dopada, i generalno su lepo sredili koloseke, sve sem barijera je baš za ponos, čak je i osoblje ljubaznije sad, karta povoljna, zaista nemam zamerki u tom delu...
 
Poslednja izmena:
Video si i da sami radnici železnice prelaze koloseke kako ne treba, pa nabiju kamenje da naprave manji uspon sa šina na kolosek ili stave neke ploče kao improvizovani stepenik?

Само што je разлика у томе што "радник железнице" који то користи, тачније отправник возова, прегледач кола, маневриста, скретничар или машиновођа је службено лице и за разлику од обичног путника зна када воз пролази, а када не. На многим већим станицама у свету, које имају потходнике/надходнике за путнике, постоје уређени прелази преко пруге за службена лица. Ако се не варам, и Прокоп то има. То не значи да су ти прелази намењени за путнике. Знаш оно кад уђеш у продавницу, па на вратима пише - само за запослене? Е па, ово је исто то.
 
Opasnije je od mojih snimaka, ali eto ja uvek uvek popijem svu kririku, nervoznih mašinovođa 😁

@WLABmz Hvala na razjašnjenu, korisno i puno informacija, kao i uvek, sve detalje imaš u malom prstu kad je železnica u pitanju i što je još važnije želiš da nesebično podeliš svoje znanje sa drugima... Zasmetalo mi je samo kad si juče nekom 2 puta uzastopno odgovorio sa "teške gluposti" jer sam siguran da taj forumaš svoje viđenje nije iz loše namere rekao nego prosto nije ekspert za materiju pa još kad bi taj ego samo malo spustio bio bi momak za medalju :)

Takođe mi je bilo čudno da veruješ da politika ne igra baš nikakvu ulogu u tome hoće li i koliko vozova ići i na kojim relacijama... Kijev - Moskva, Zagreb - Beograd... Možda ne igra presudnu, ali je igra...

A svakako si najkorisniji član ove zajednice kad je železnica u pitanju, za stručna pitanja si prva klasa...:)
 
Колико је поуздан воз од Раковице до Вуковог споменика, мислим колико често касне и колико ?
Да ли се кашњења дешавају више на оним из Лазаревца или на оним из Младеновца ?
 

Noki


Имао си среће што су овде углавном јако фини и пристојни људи али има нас који умемо и другачије да се носимо са умоболницима који каче упутство како да се суграђани и углавном деца изложе животној опасности због 90 динара.

Од сад помно пратим шта качиш на нету.

Игоре, за почетак било би добро да му избришеш пост са видеом горепоменуте садржине.
 
Zna se da deca i mladi nemaju previše znanja o načinu ponašanja na železnici,i onda se pojavi neko sa kamerom i predlaže im nove vidove vandalizma i neprikladnom ponašanju,trebalo bi proveriti kakvo je zdravstveno stanje te osobe.
 
Оно што је овде највећи парадокс, као главног ауторитета за "Београдски метро и воз" имамо човека заслужног да први пут у историји добијемо нешто "метролико", воз на сваких 15 минута изузетно поуздан, сат да навијаш, а да око 10 година са другом партијом добије још већу и значајнију функцију, а да његово стваралачко чедо буде у распаду након неколико стотина милиона евра инвестиција у пруге за Панчево, Ресник и Батајницу.
 
Vrh