Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Danas u 20 do 8, Zemun za Ovcu nije dosao. Stanica prepuna trenutno, a ne zna se da li ovaj sledeci dolazi.

Edit:stigao sada sa 9 mimuta kasnjenja sledeci i stao na drugi peron, pola ljudi preskakalo izmedju jer su najavili u trenutku kad ulazio u stanicu, ne ranije
 
Poslednja izmena:
Danas u 20 do 8, Zemun za Ovcu nije dosao. Stanica prepuna trenutno, a ne zna se da li ovaj sledeci dolazi.

Edit:stigao sada sa 9 mimuta kasnjenja sledeci i stao na drugi peron, pola ljudi preskakalo izmedju jer su najavili u trenutku kad ulazio u stanicu, ne ranije
Kamendin, nije dosao ni ovaj u 7:30 ni ovaj u 8:00
Edit: U 8:29 krenuo iz Batajnice, u 8:32 stigao na Kamendin
 
Poslednja izmena:
Jedno interesantno moguće rešenje za BG:Voz imamo u Atini.

Na zajedničkoj aerodromskoj deonici koju koristi Proastiakos (prigradska železnica) i metro linija 3 postoje dvovisinski peroni dužine 200m (90m Proastiakos i 110m metro) sa metalnom konstrukcijom nadograđenim delom za metro, što se može videti na primeru stanice Kantza koja nema pokriven visoki deo bočnim pločicama. Na ovom klipu se može videti izbliza iz kabine metro voza.

Stanica Tošin Bunar je niska (550mm) i ograničena na 110m što je dovoljno za metalnu nadogradnju u visini od pola metra radi mogućnosti korišćenja metro kompozicija sa 6 vagona dužine 18m. Posmatrajući brzinu pristupa kapacitet bi duplirali (24 para vrata umesto 12), a prema deklarisanom kapacitetu izračunatom po istim parametrima za 30-50%. Stanice dakle nisu najveći problem jer uz manja ulaganja mogu da se prilagode, već slaba propusna moć pruge koja sa mešovitim saobraćajem ne može da omogući bogzna kakav takt, odnosno nepostojanje depoa za održavanje takvih vozova u vlasništvu grada.
 
Jedno interesantno moguće rešenje za BG:Voz imamo u Atini.

Na zajedničkoj aerodromskoj deonici koju koristi Proastiakos (prigradska železnica) i metro linija 3 postoje dvovisinski peroni dužine 200m (90m Proastiakos i 110m metro) sa metalnom konstrukcijom nadograđenim delom za metro, što se može videti na primeru stanice Kantza koja nema pokriven visoki deo bočnim pločicama. Na ovom klipu se može videti izbliza iz kabine metro voza.

Stanica Tošin Bunar je niska (550mm) i ograničena na 110m što je dovoljno za metalnu nadogradnju u visini od pola metra radi mogućnosti korišćenja metro kompozicija sa 6 vagona dužine 18m. Posmatrajući brzinu pristupa kapacitet bi duplirali (24 para vrata umesto 12), a prema deklarisanom kapacitetu izračunatom po istim parametrima za 30-50%. Stanice dakle nisu najveći problem jer uz manja ulaganja mogu da se prilagode, već slaba propusna moć pruge koja sa mešovitim saobraćajem ne može da omogući bogzna kakav takt, odnosno nepostojanje depoa za održavanje takvih vozova u vlasništvu grada.
Tošin je tu najmanji problem. Samo produžiš i ćao. Karađorđev park je tu dosta prometniji i moralo bi bušenje i zatvaranje. Generalno ceo gradski tunel je potrebno modernizovati, spustiti perone, srediti stanice, ako treba remontovati koloseke Morao bi neki duži zatvor, po mogućstvu preko leta.
Što se kapaciteta tiče, biće problema, ali nije teško dograditi 2 nova koloseka BG Centar-Batajnica. Time bi se ti problemi rešili. Ka Pančevu nemaš mnogo regionalnih vozova (max će biti 2 po satu), a biće problem i ka jugu. Tj moraće 4 koloseka do Resnika (da li sadašnjom trasom ili nova brza pruga ispod voždovca il šta već).
Drugo rešenje jeste da Regionalni vozovi ulaskom u BG čvor postaju BGvozovi. Dakle linija Pančevo-Novi Sad, Pančevo-Valjevo, ali je upitna pouzdanost ovakvih linija jer moraju biti tačni u minut. Možda u budućnosti kad budemo imali po 2 koloseka u svakom pravcu
 
Tošin je tu najmanji problem. Samo produžiš i ćao. Karađorđev park je tu dosta prometniji i moralo bi bušenje i zatvaranje. Generalno ceo gradski tunel je potrebno modernizovati, spustiti perone, srediti stanice, ako treba remontovati koloseke Morao bi neki duži zatvor, po mogućstvu preko leta.
Što se kapaciteta tiče, biće problema, ali nije teško dograditi 2 nova koloseka BG Centar-Batajnica. Time bi se ti problemi rešili. Ka Pančevu nemaš mnogo regionalnih vozova (max će biti 2 po satu), a biće problem i ka jugu. Tj moraće 4 koloseka do Resnika (da li sadašnjom trasom ili nova brza pruga ispod voždovca il šta već).
Drugo rešenje jeste da Regionalni vozovi ulaskom u BG čvor postaju BGvozovi. Dakle linija Pančevo-Novi Sad, Pančevo-Valjevo, ali je upitna pouzdanost ovakvih linija jer moraju biti tačni u minut. Možda u budućnosti kad budemo imali po 2 koloseka u svakom pravcu
Slažem se, ali mislio sam da će posmatrajući političku praksu štikliranja projekata bez osvrta na tehničke karakteristike (ograničavanje mogućnosti odabirom minimalnog budžeta) svako produžavanje koje bi obuhvatalo obimnije zahvate (posebno na komplikovanijoj podzemnoj infrastrukturi) bilo malo verovatno u skorije vreme.

Spajanje je uslovno dobra ideja jer bi na taj način bio ograničen broj polazaka, a ponuđen isti kapacitet. Objedinjeni S i R vozovi bi u slučaju duplikacije omogućili dodelu dva nova koloseka isključivo gradskom prevozu što bi značajno unapredilo mrežu gradskih sistema bez potrebe za izgradnjom novih, skupih dijametralnih metro koridora. Sa vračarskim tunelom kao što kažeš nema problema, zapravo on je najslabije i pokriven polascima imajući u vidu značaj stanica Krađorđev park, Vukov spomenik i Pančevački most za presedanje po širem centru. Tu najveći obim saobraćaja i treba da se odvija na lokalnom nivou.

@Express због чега би уопште метро композиције требале да саобраћају међународном пругом? :unsure:
Dobro pitanje. Verovatno iz istog razloga zašto i u Japanu saobraćaju na magistralnim prugama - da bi racionalnije iskorišćenim deonicama postojećih pružnih koridora sprečili prekomerno trošenje novca na podzemne duboke metroe (poput onog ispod Savske). Sad što kao mnogobrojan, radan i disciplinovan narod imaju razvijenu železničku kulturu (i svest o značaju iste), visok standard i drugačiji mentalitet pa niko ni da trepne što 10 koloseka seče grad na pola (i 4 koloseka na 15 delova), što vozovi tutnje na par metara od prozora na pola minuta, a mi kao primitivni Balkanci ni na šta od toga ne pomišljamo ili se kao očajni Amerikanci gadimo, to je sasvim druga priča. Nama ne treba više od 4 koloseka (2 magistralna i 2 gradska), a posao bi neko vreme vršila i dva.

Zapravo, dobrim delom podzemni međugradski sistem nepovezan na urbani jedan od najiracionalnijih načina za pražnjenje republičnog budžeta (posebno kada je već postojao sličan jeftiniji), tako da bi mu prilagođavanje gradskim uslovima značajno podiglo vrednost. Takav sistem bi vršio ulogu metroa van predviđenih metro koridora, a ne njegovog fidera u gradskoj zoni, što bi uz prihvatljiv takt i imidž ostatka metroa koji nikad nismo imali privukao mnogo više putnika i omogućio razvoj u zoni stanica. Ukoliko to ne uradiš imaćeš veću razliku u ceni kvadrata u zoni železničkih i metro stanica, uz depresiju iste na pružnom koridoru što nije slučaj u Japanu. To sve utiče na (ne)ravnomeran urbanistički razvoj.
 
@Express

Да, али метро има сасвим другачији вид електрификације и сигнализације од железничке пруге. На метро пругама је могући интервал возова много мањи него на железничким. Не знам како је у Јапану, али сумњам да метро возови иду истим колосеком као магистрални возови. Претпостављам да постоје посебни колосеци за метро и за магистралну железницу.
 
Upravo, mada osim širine koloseka i dimenzija perona mestimično primenjuju isti signalni sistem i vuču, posebno u slučaju prolaznih vozova (kada metro izlazi na prugu, ili voz sa pruge u metro). Ukratko, metro je tamo mestimično prilagođen železnici, koja inače primenjuje drugačiji napojni sistem i kolosek u odnosu na evropske sisteme. To naravno ne ograničava koncept primene perona i kompozicija u gradskim područjima na 1435mm/25kV AC infrastrukturi. Na kraju krajeva ni atinski Rotem ne doleće do aerodroma već deli iste koloseke i kontaktnu mrežu sa Proastiakosovim Desirom (OSE 460). Samo je pola perona nadograđeno. U Japanu su magistralni (mainline) i gradski 1067mm a metroi variraju od 1067mm, preko 1382mm do 1435mm dok je različito napajanje prevaziđeno dvovoltažnim vozovima pa ne vidim razlog zaštop čak i ovaj E235 s Jamanote ne bi bez većih poteškoća mogao da se prilagodi našim parametrima širim postoljima i montiranom drugom vučom.

Tamošnji gradovi su uvidevši značaj visokih perona prihvaćenih kao standard spontano prešli na korišćenje kapacitetnih kompozicija (dok recimo Englezi nisu) koje su omogućile najefikasnije iskorišćenje infrastrukture u svrhu lokalnog masovnog prevoza. Gradovi su se vremenom toliko oslonili na taj sistem da su bili primorani na izmeštanje teretnog saobraćaja na paralelne ili obilazne pruge, dok je povećanje obima prevoza na pojedinačnim linijama izazvalo postepeno povećanje broja koloseka na najvažnijim koridorima. Sve što vidimo danas rezultat je stogodišnjih promena nastalih prilagođavanjem infrastrukture potrebama rastućeg grada koji se menjao. Pruge su zajedno sa metroom kojim su popunjavane rupe, uspele da isprate ubrazani razvoj. U Evropi i Americi oslonjenim na skupe podzemne metroe je na mnogim mestima došlo do problema sa realizacijom, što je rezultiralo neadekvatnom pokrivenošću velikih gradova kapacitetnim šinskim sistemima, uz istovremenu slabu iskorišćenost prigradskih pruga (veći broj polazaka=/-veći kapacitet čak i kada je dužina kompozicije veća).
 
U poslednje vreme, nakon duže pauze, počeo sam sve više da *pokušavam* da koristim BG VOZ jer mi je, makar na papiru, delovao praktično.

Međutim, BG VOZ se ne da.

Prvo, juče na primer, na Pančevačkom mostu, stanica koja je ubedljivo najveće ruglo od svih koje sam posetio u GN Beograd, ima ljudi u stvari dosta. Iako postoji i turntiket (ili već neka starija verzija istog) i neko tamo, aj da kažem osoblje, koje sedi i prati putnike, imam osećaj da što više olakšavaju da se karte ne plaćaju.

Drugo, čekam u 15:38 - Ovča - Resnik, onako početak špica, frekventno u gradu, al zato BG VOZ kasni ni manje ni više 45 min (najavljeno 30). Sledeći ko zna kad, poražavajuće.

Na kraju svi su samo ispustili dubok izdah i zaputili se na neki drugi preopterećeni bus, kojim će se klati duže, jače i bolje.

Tu se sve završava, sve van toga je čist imaginarijum: i metro i nove linije i sve druge nebulozne ideje.

Šteta i sramota.
 
Ja imam apsolutno drugačije mišljenje. Koristim BGvoz između Tošinog bunara i Vukovog spomenika bar jednom dnevno (u oba pravca), nekad i dva puta dnevno. Vozovi su puni i uvek tačni u minut. Problem predstavljaju vozila koja su u jako lošem stanju i informisanost ( desilo mi se da najavljuju voz za Batajnicu, dolazi za Lazarevac u tom trenutku, nas 20ak se zeznulo i ušlo.) Stanica Karađorđev park je kriminal, sve ostalo funkcioniše
I naravno, zameram frekvenciju nailaska vozila koja nine adekvatna za broj putnika
 
Ne vredi ni na 15 minuta ako nemaš garanciju da će da dođe na vreme ili da li će uopšte da dođe.
 
Не вреди, ал боље на 15 минута са кашњењима - све линије ГСП-а касне - него на сат тачно у минут.
Ovde mogu da se slozim sa Pantografom, iako sam mrzim kasnjenja. Jednostavno u periodu 7-9 ujutru je potrebno dosta vise polazaka, jer i sami znate dosta ljudi radi na NBG, a ovo je nesto najblize metrou sto Beograd ima. Pogotovo sto dosta ljudi dolazi prevozom do stanice BGvoza, i ako zakasni prevoz (sto je vrlo verovatno), zakasnice na polazak u 8:30 ka Tosinom bunaru, a sledeci tek u 9 ide.
 
Meni kao korisniku dođe na isto ako mi voz preskoči neki polazak, koliko i preskakanje polazka gradskog prevoza ili kašnjenje i jednog i drugog. U praksi to što je na papiru nešto najbrže i najefikasnije, ne znači ništa ako ga je nemoguće realizovati. Dok jed BG: voz bio tačan u minut, ni to što je u nekim delovima dana bio na 30 min ili 1h, nije mi smetalo, jer sam znao da mogu da se oslonim na njega. A danas je takva situacija, da kakav god da je red vožnje, nisi siguran da će biti realizovan.​
 
Да поделим и ја искуство са БГвозом, мада кратко. Од почетка овог месеца га користим 4 пута недељно Раковица-Вуков споменик, из Ресника скоро увек касни 1-3 минута, из Лазаревца некад исто тако некад 10ак, из Овче ка Раковици исто тако 1-3 минута кашњења, мада је чешће тачан у минут, али и један прескочен полазак до сада.
Што се тиче комфора, у односу на остатак ГСП-а ми је бољи, али то није нека висока лествица, само ми ће ми увек бити чудно како "искочи" са мреже неких 50м од станице Раковица ка Вуку, у оба смера.
Проблем је то што иде једном на сат времена, али некада се исплати чекати на факсу 20 минута пре или после предавања јер пут+чекање = путовање аутобусом, а не бих баш желео да се гурам у 48.
 
Колико су коришћени возови за Ресник и Лазаревац? Да ли има бар неколико полазака када се не може наћи место за седење?
 
Колико су коришћени возови за Ресник и Лазаревац? Да ли има бар неколико полазака када се не може наћи место за седење?
Popunjenost je dosta slabija nego prema Batajnici zbog, delom, loše dostupnosti i lokacija stanica. Potrebmo je urbanizovati deo oko stanica, ugraditi P+R i dovesti javni prevoz do stanica.
 
Postojala linija 504 koja je povezivala Miljakovac sa ŽS Rakovica, danas izmeštena na Vidikovac. Ostala samo linija 42 koja ne pokriva naselja koja su tik uz ŽS, nego kruži oko istih. O tome da ne postoji linija koja vodi direktno do ŽS Kijevo, nego sa druge strane nasipa...​
 
Колико су коришћени возови за Ресник и Лазаревац? Да ли има бар неколико полазака када се не може наћи место за седење?
Онај у 8:40 је неких ~40% пун у средњим вагонима и мање у оним ближим крајевима. 40% jeр ми се чини да код Вука има још празних двоседа, док се на Карађорђевом парку попуне.
Данас је први пут од када се возим БГвозом, од почетак октобра, да је неко сео поред мн па сад нзм колико све ово помаже.
 
Ja imam apsolutno drugačije mišljenje. Koristim BGvoz između Tošinog bunara i Vukovog spomenika bar jednom dnevno (u oba pravca), nekad i dva puta dnevno. Vozovi su puni i uvek tačni u minut. Problem predstavljaju vozila koja su u jako lošem stanju i informisanost ( desilo mi se da najavljuju voz za Batajnicu, dolazi za Lazarevac u tom trenutku, nas 20ak se zeznulo i ušlo.) Stanica Karađorđev park je kriminal, sve ostalo funkcioniše
I naravno, zameram frekvenciju nailaska vozila koja nine adekvatna za broj putnika
Interesantno, sasvim suprotno od mog doživljaja. ALI žrtvovao sam se danas opet! I stvarno u oba smera stigao je na vreme. Rekao bih, čak, da je u periodu od 17h do 18h bio poprilično tačan i frekventan, makar u smeru ka Ovči.
U poslednje vreme, nakon duže pauze, počeo sam sve više da *pokušavam* da koristim BG VOZ jer mi je, makar na papiru, delovao praktično.

Međutim, BG VOZ se ne da.

Prvo, juče na primer, na Pančevačkom mostu, stanica koja je ubedljivo najveće ruglo od svih koje sam posetio u GN Beograd, ima ljudi u stvari dosta. Iako postoji i turntiket (ili već neka starija verzija istog) i neko tamo, aj da kažem osoblje, koje sedi i prati putnike, imam osećaj da što više olakšavaju da se karte ne plaćaju.

Drugo, čekam u 15:38 - Ovča - Resnik, onako početak špica, frekventno u gradu, al zato BG VOZ kasni ni manje ni više 45 min (najavljeno 30). Sledeći ko zna kad, poražavajuće.

Na kraju svi su samo ispustili dubok izdah i zaputili se na neki drugi preopterećeni bus, kojim će se klati duže, jače i bolje.

Tu se sve završava, sve van toga je čist imaginarijum: i metro i nove linije i sve druge nebulozne ideje.

Šteta i sramota.
Evo i male reportaže sa stanice Pančevački most.

Na početku tražimo ulaz. Da li je:

A B ili C?
IMG_20221027_132909.jpg
IMG_20221027_132931.jpg
IMG_20221027_133013.jpg


Za mnoge je u stvari na sledećoj slici dole. ⬇️ Iako su turntiketi namešteni i osoblje osmatra. Stanica oko pola 2 prazna.
IMG_20221027_133034.jpg
IMG_20221027_133333.jpg
IMG_20221027_133257.jpg



Stanje stanice nije potrebno komentarisati, a radovi? Nadam se na WC-u koji nije u funkcii već neko vreme.

IMG_20221027_133116.jpg
IMG_20221027_133134.jpg
IMG_20221027_133250.jpg

Voz stiže na vreme, sveže izgrafitiran, a ja vas ostavljam sa slikama zabeleženim u povratku: Veliki broj ljudi se oko pola 6 vraća sa posla i zalazak sunca kod Pančevca.
IMG_20221027_133531.jpg
IMG_20221027_173240.jpg
1666908290973.png
 
Vrh