Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

@Boki123

Док визум јако добро обрађује друмски саобраћај, који има јаку стохастичку природу (заснива се на својевољним случајним догађајима) железница може да јако побољша перформансе одрживог (управљивог) капацитета преко техника управљања. Рецимо, сноповско управљање. Рецимо, на једној једносмерној деоници имаш интервал слеђења хомогених возова 3 минута, а брзи у односу на споре имају разлику 12 минута. Ако их пушташ неизменично, можеш пустити само 8 возова на сат. Али ако набијеш у сноп од 24 минута пуштања само спорих, па 12 минута за разлику брзине, па само брзе, ти си удвостручио превозну моћ, 8 спорих и 8 брзих. Али, тада си уместо тактног реда вожње практичног за обичног путника направио бућкуриш у којем након што су се наређали возови на 3 минута имаш рупу у реду вожње 36 минута. Али, метода има основа за комбиновање. Рецимо, из Прокопа брзе ка Новом Саду и Шиду пустиш у снопу до Старе Пазове, а затим возови за Карабурма-Прокоп-Сурчин и Ресник-Прокоп-Батајница иду у снопу, при чему су се срели и чекали у Прокопу ради узајамног преседања на 2 и 3 колосеку Прокопа (исти перон).

Јако ми је чудна процена да воз може да повуче просто тако 12-13% путника, у условима у којем су многе станице очајно интегрисане, иако је у близини доста садржаја и јако оптерећен улични јавни превоз (Крњача, Раковица, Земун, Прокоп најгори примери).

За разлику од друма, везано за моделирање у техничком смислу, систем јако зависи од начина организације саобраћаја. Када се 10 улица улива у један булевар није исто као када се 10 једноколосечних пруга улива у једну двоколосечну. Зато и сугеришем да све са једноколосечних пруга Шумадије иде за Топчидер и Сајам, са преседањем у Раковици, а да у Врачарском тунелу доминирају само две линије, једна са Новог Београда, друга са Раковице.

Односнно, Визум симулатор захтева цео систем штеловања везано за техничке карактеристике возова, сигнализације, колосечне ситуације у станицама... (ако су она уопште могућа). Ја сам за свој дипломски рад моделирања једноколосечне пруге користио своје алгоритме, тестирао свој ред вожње са убаченим поремећајима са постојећом и са унапређеном сигналном опремом, и изводио закључке. Прагове осетљивости у односу на политику квалитета по 17 критеријума сам сам изучавао, и вршио хајдучко-илегална истраживања (анкетирања), после завршетка студија, док је, рецимо, Ипсос имао само 10 критеријума. А и узорак је одређивао преко полног органа. Мислим да Ипсос професионално ради само за СНС, остало преко оне ствари. Знам, јер сам преко задруге радио анкетирање путника, а паралелно сам држао своју анкету, где се одговарало на питања онако како сам их ја дефинисао.

Укратко, ако сам те добро разумео, неко ти је дао Визум у којем су већ унесени подаци за цео Београд са околином, а ти у истом ништа ниси мењао, осим што си појачавао ред вожње?
 
Ne mora baš svako naselje da bude povezano prugom. Može nešto i da se odradi sa lokalnim linijama. Borča već ima 105L kao vezu sa BG: vozom, mada bi mogla da dobije još jednu.

Za Kotež sam ranije predlagao lokalnu liniju, solo ili minibus, koja bi ga preko Pančevačkog druma povezivala sa stanicom Krnjača.​

Ako ne može pruga, dodatne linije mini-bus-a, da ,,približe" BG voz, u odnosu na sadasnje stanje, bio bi veliki korak napred. Ja bi voleo da koristim samo voz, ne tražim da mi stanica bude ispred kuće, prošetaću malo, ne smeta mi to. BG voz mora da ide češće, u špicu na 15 min, van toga na 25-30 min. Možda da budu manje garniture, a da češće idu. I za to sam, naravno, da se gleda i ispativost, ne može da ide ,,Gorbačov" kompozicija sa 20 putnika. Čini mi se da je sada lakše da se siđe kod Metroa iz autobusa i da se ,,izmaršira ono parče do stanice ,,Krnjača-most", nego u špicu dok se autobusom prevučete preko zakrčenog ,,Pančevca", pa da tu čekate BG voz. U kontra smeru, siđete na stanicu ,,Krnjača-most" iz voza i niz brdo, tu je odmah autobuska stanica, pa ko gde ide dalje.
 
Мени је нелогично да нису пробили неку крштену пешачку везу од Зрењанинца код Метроа до станице Крњача. Ал усрвари их мрзи да плате експропријацију, а цео тај ћошак заслужује реурбанизацију. Нема бољег ни логичнијег дела Крњаче да буде са зградама.
 
Па потребно је прво усвојити план, решити теоријски саобраћајне коридоре, направити онај мост што излази на Димитрија Туцовића.
Правити зграде, расељавати људе па рушити куће
 
Vrh