Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

To se i dešava ljudi se pokupe i kao pokisli napuste stanicu, i sve manje ih se vraća. Nije problem preći na autobus ili neki drugi vid prevoza, problem je što se putovanje mnogo produžava, što ako te voz ispali kasniš gde god si se uputio, da li je to posao, škola ili treba posle voza da presedneš na neki drugi prevoz. Uzmemo na primer voz iz Resnika do Ovče putuje oko 40 min, koju bi alternativu pružili ljudima na toj relaciji?
 
Zadnjih mesec i po dana retko koji BG Voz uopšte stiže do Ovče, zbog defektne skretnice koju je zveknuo grom, i još od jula ne mogu da je saniraju. Železnička stanica je dobrano izvan Ovče i nema tamo nekih radnih mesta, ali da pretpostavimo da neko stvarno putuje od Resnika do tamo, bez BG Voza bi morao da promeni čak 4 autobusa, 47+48+27+105, i to da krene od kuće minimum sat i po pre početka svog radnog vremena.

Srećom, malo ko iz južnog Beograda putuje BG Vozom čak do Ovče, velika većina putnika silazi na Vukovom Spomeniku ili Pančevačkom Mostu, ali sa ovako nepouzdanim redom vožnje, jedina alternativa im je da menjaju dva busa do tamo i da putuju sat vremena po najgorem špicu.
 
Све је то мени јасно, али побегли сте од поенте. Постојање турникета ништа то неће променити. Осим тога да ће људи морати да плате превоз.
 
Jedna zanimljivost. Voz plaćaš unapred i moraš da se pomoliš da ti isti dođe, a ostale vidove gradskog prevoza plaćaš po ulasku u iste, otkucavanjem karte na Bus plus aparatu.

Zaboravio si onaj deo gde se molis da ti se autobus ne pokvari u putu. To ne zvuci strasno na Vracaru, ali nije isto na obodu grada, recimo u Batajnici. Znam da ce stici sledeci, ali ujutru mozda nece biti mesta za tebe, ili ces stici izguran i sazvakan.
 
Да ме не схватите погрешно, кашњење и отказивање полазака БГ воза је поражавајуће за систем који кад је уведен је био беспрекоран, али ако неко очита карту на турникету, дође на станицу и сазна да је воз отказан, карта ће му и даље важити наредних 90 минута и за други градски превоз, тако да у том смислу, увођење турникета ништа не мења, осим можда тих пар минута раније очитане карте, колико ће путнику требати да дође од железничке станице до стајалишта друмског превоза, што у пракси и није значајно.
Ovo može da stoji za Tošin Bunar, Novi Beograd, Vukov Spomenik, Karađorđev Park i Pančevački Most. Međutim, postoje i vrlo izolovana stajališta BG Voza kao što su Kijevo, Krnjača, Sebeš, gde drugog javnog prevoza nema kilometrima unaokolo.

Na primer, BG Voz je bukvalno jedina veza Sebeša sa širim centrom. U slučaju nedolaska voza, alternativa za ljude koji žive u tom naselju bi bila da pešače 2 kilometra do Pančevačkog Puta, da tu hvataju 108-icu koja ide na 20 minuta, i da onda nakon prelaska mosta presedaju na nešto drugo, pošto ih taj bus vozi samo do Bogoslovije. Slično je i sa stanicom Krnjača. Stajalište Kijevo je takođe prilično zabačeno, najbliža alternativa BG Vozu je kilometar udaljena okretnica 56-ice na Petlovom Brdu, do koje vode veoma strme uličice. Postoji i neki minibus 501 koji staje pored samog pružnog prelaza, ali on celodnevno ide na sat vremena, vozi samo do Petlovog Brda i nije deo integrisanog tarifnog sistema GSP/BusPlus-a.
 
Poslednja izmena:
Za ovo gore se slažem u većini, al otkud ti to da 501 nije deo integrisanog tarifnog sistema? Linija kao svaka druga, samo što je minibus na njoj, kao na linijama 24, 60, 66 itd. Nikad nisam išao sa njim do Starog Kijeva, jer nemam prosto potrebu za tim, pa ne znam kakve su im ulice, i dal bi mogao normalan bus da prođe. Retka je sa taktom na svakih sat, i ne znam dal bi imalo potrebe za još jednim vozilom. Kneževac ima i svoju stanicu BG voza, mada ima da se pešači do nje, plus pasarela. To je i najčešći problem BG voza. Ne baš sjajna dostupnost na više stranica u Beogradu.
 
Trebalo bi isto kao ostali vidovi prevoza u Beogradu. Svuda je verovatno druga zona, sem za Lazarevac i Mladenovac. Ka Lazarevcu ne znam gde počinje treća zona, al ka Mladenovcu su Ralja i Sopot u trećoj, i dalje ka Mladenovcu je verovatno sve četvrta zona.
 
Zadnjih mesec i po dana retko koji BG Voz uopšte stiže do Ovče, zbog defektne skretnice koju je zveknuo grom, i još od jula ne mogu da je saniraju. Železnička stanica je dobrano izvan Ovče i nema tamo nekih radnih mesta, ali da pretpostavimo da neko stvarno putuje od Resnika do tamo, bez BG Voza bi morao da promeni čak 4 autobusa, 47+48+27+105, i to da krene od kuće minimum sat i po pre početka svog radnog vremena.

Srećom, malo ko iz južnog Beograda putuje BG Vozom čak do Ovče, velika većina putnika silazi na Vukovom Spomeniku ili Pančevačkom Mostu, ali sa ovako nepouzdanim redom vožnje, jedina alternativa im je da menjaju dva busa do tamo i da putuju sat vremena po najgorem špicu.
Na sajtu reda voznje navode da ce se saobracaj odvijati na jednom koloseku do 10. septembra, mada ne verujem da ce do tad biti sanirano
 
Иначе како се зонски тарифира БГ воз?
Isto kao i drugi vidovi prevoza koji su u okviru ITS sistema. Jedino što ne znam je da li se Rakovica vodi kao I ili II zona, jer je tu na granici zona. Ako imaš mesečnu kartu, možeš da se voziš koliko god hoćeš (trenutno koliko ti se posreći) u okviru zona za koje si platio. Jedino što moraš svaki put prilikom ulaska na stanicu da vadiš kartu i da je očitavaš da bi mogao da prođeš rampu (barijeru).​
 
Treba isprogramirati da postoji opcija poništavanja na istoj stanici u roku od 20 minuta baš iz razloga eventualnog nedolaska voza. I da, ozbiljno se mora poraditi na boljem ostvarivanju polazaka.
 
Za ovo gore se slažem u većini, al otkud ti to da 501 nije deo integrisanog tarifnog sistema?
Mislio sam da sve minibus-linije imaju naplatu karata kod vozača, pošto njih drže privatnici. Jako davno ima otkako sam se vozio minibusom, nisam znao da i oni imaju bus-plus validatore u vozilu. U svakom slučaju, 501 je previše retka i kratka da bi supstituisala nepouzdani BG Voz, a osim njih Kijevo nema drugi gradski prevoz.
 
Pogrešan ti je zaključak, zato što ako tako gledamo, onda su i 20, 37, 48, 49, 59, 78, 94, potez 500 i sl. sve linije sa posebnom (zasebnom) naplatom karata kod vozača, jer ih drže privatnici. ITS linije su jedno, a "E" linije su nešto drugo. Sve što je potrebno je da se pročita šta piše na displeju (papiru) koja je linija i nema zabune. Velika većina građana vrlo jasno razlikuje minibus linije od "E" linija, tako da to nije neki bauk za naučiti i razlikovati. A tu spadaju čak i oni koji ne konstatuju obaveštenja o izmenama trasa linija okačenim na stajališta.​
 
Pa unutar tih 20 minuta imaš vremena da poništiš kartu čim uđeš. Jedino ako je automat za poništavanje odvojen od turniketa i nalazi se izvan prostora stanice.

Svakako, palo mi je na pamet da će i sa turniketima morati da postoji osoblje sa strane, kao na stanici kod Vuka. Na stranu što smo već imali najave traženja nekih „alternativnih” ulaza, ali i turniket nije neka prepreka onome ko nema probleme sa kretanjem. Kakav smo narod, verujem da će ih gomila ljudi preskakati, pa zato postoji potreba za osobljem. U tom slučaju argument o traćenju ljudskih resursa pada u vodu jer mi se čini da je manje vremena potrebno za konduktera u svakom vozu nego za nekakvog čuvara turniketa na svakoj stanici.

P.S. Što bi predsednik rekao disklejmer: da me neko pogrešno ne shvati, ne planiram ja da preskačem turnikete samo mi se čini da to neće biti neuobičajena pojava.
 
Да ме не схватите погрешно, кашњење и отказивање полазака БГ воза је поражавајуће за систем који кад је уведен је био беспрекоран, али ако неко очита карту на турникету, дође на станицу и сазна да је воз отказан, карта ће му и даље важити наредних 90 минута и за други градски превоз, тако да у том смислу, увођење турникета ништа не мења, осим можда тих пар минута раније очитане карте, колико ће путнику требати да дође од железничке станице до стајалишта друмског превоза, што у пракси и није значајно. У сваком случају, требало би тежити постављању информационих екрана видљивих пре уласка у ограђену зону, где је могуће.
Šta ako idem recimo sa NBG na Prokop i nemam vremena da obiđem pola grada i presedam i moram na taksi? Jednostavno glupo rešenje za ovakav raspali sistem kao što je naš. S druge strane, putnik ima zakonsko pravo na povratak novca za uslugu koju nije dobio. Nisam ja dužan da sednem na bus koji mi ne odgovara zato što mi se nije pojavio (ili previše kasni) voz koji sam platio.
 
Ljudi, ovde dolazi do klasične zamene teza: Niti će prevoz biti bolji kad naplata bude podignuta, niti je moguće da se prvo "poboljša" prevoz, da bi se podigla naplata. Nema sukcesivnosti. Da ovog momenta Beograd kupi najnovije garniture za BG voz i kaže: "Sve ok, mi smo ovo platili, sad samo vi nama morate plaćati karte"... Zar mislite da će podići naplativost? Neće. Zašto? Pa evo, imamo Nokija, koji je tranziciona žrtva i koji će reći "Sje*******ali ste mi život, ja sada vama neću da platim kartu".
Jedna stvar mora da ide paralelno sa drugom.
 
Ljudi, ovde dolazi do klasične zamene teza: Niti će prevoz biti bolji kad naplata bude podignuta, niti je moguće da se prvo "poboljša" prevoz, da bi se podigla naplata. Nema sukcesivnosti. Da ovog momenta Beograd kupi najnovije garniture za BG voz i kaže: "Sve ok, mi smo ovo platili, sad samo vi nama morate plaćati karte"... Zar mislite da će podići naplativost? Neće. Zašto? Pa evo, imamo Nokija, koji je tranziciona žrtva i koji će reći "Sje*******ali ste mi život, ja sada vama neću da platim kartu".
Jedna stvar mora da ide paralelno sa drugom.

Ali kako ti to da objasnis putnicima, kad ce oni samo da kupe auto i idu tako - manje je stresno nego da gataju hoce li biti voza. Ja nikad nisam seo u neciji auto i mislio da se oseca na mokracu. Neke stvari ne zahtevaju ni ogromna ulaganja, ni turnikete sad kad je javni prevoz manje popularan od korone.
Da li ce prevoz biti bolji kad ljudi budu placali karte? Trebalo bi, ako ih ostane u tom javnom prevozu.
 
Da ovog momenta Beograd kupi najnovije garniture za BG voz i kaže: "Sve ok, mi smo ovo platili, sad samo vi nama morate plaćati karte"... Zar mislite da će podići naplativost? Neće.
Onda neka prvo nabave nove garniture za BG Voz, i neka posle toga instaliraju turnikete na svim stajalištima i kontrolore u vozovima za one koji su turniket preskočili, ljudi će onda znati šta uopšte plaćaju. Čist račun, dugo prijateljstvo.
 
Poslednja izmena:
Moguće je prvo poboljšati prevoz zato što naplata karata ne može da pokrije kapitalne investicije koje su potrebne beogradskom JGP, te se one svakako moraju finansirati iz budžeta.
 
Isto kao i drugi vidovi prevoza koji su u okviru ITS sistema. Jedino što ne znam je da li se Rakovica vodi kao I ili II zona, jer je tu na granici zona. Ako imaš mesečnu kartu, možeš da se voziš koliko god hoćeš (trenutno koliko ti se posreći) u okviru zona za koje si platio. Jedino što moraš svaki put prilikom ulaska na stanicu da vadiš kartu i da je očitavaš da bi mogao da prođeš rampu (barijeru).​
А линија до Лазаревца? Како ће то функционисати нпр. уђем код Вука и идем до Лазаревца, како ће ме прокуцати турникет?
 
А линија до Лазаревца? Како ће то функционисати нпр. уђем код Вука и идем до Лазаревца, како ће ме прокуцати турникет?
Da li će postavljati turnikete i na stanicama Veliki Borak, Leskovac Kolubarski, Barajevo, Bela Reka, Klenje, Ripanj Tunel ? Na tim stanicama staje jedino lazarevački i mladenovački BG Voz, a inače se nalaze u ruralnoj pustari koja se na papiru smatra delom Grada Beograda, i nemaju ama baš nikakav drumski javni prevoz, osim Bele Reke gde postoji antibiotik linija 407 do Voždovca.
 
Poslednja izmena:
Vrh