Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ukoliko Bg. cvor koriste medjugradski vozovi on nikako ne moze da bude metro, ali korisnije je da taj skupoceni i mukotrpni gradjevinski poduhvat u sta sam imao priliku i sam da se uverim tokom gradnje, da bude na korist svakodnevno svim Beogradjanima, koji bi tim istim metroom po potrebi dosli do Nove zaleznicke stanice, nego da medjugradski vozovi koriste tu stanicu. U tom smislu imaju dva moguca resenja, ili da se Dedinjski tunel koristi za vangradske vozove, a ostali za gradske, ili da se Glavna stanica sagradi na ulasku u grad.Takt metroa bi morao da bude od 5 do 10 minuta.
 
Ispravka, ...nego da medjugradski vozovi koriste Beogradski cvor da bi usli centar grada.
 
Evo odslušah STB emisiju gde je gostovao Gradski arh.rekao da se od septembra očekuje 15.min takt,da će se raditi do kraja godina na podizanju brzine tj.zamene šina na određenim deonicama,rekao je da će biti i novih stanica pominjao je stanicu sa druge strane P,Mosta tj.Borča,usklađivanje ostalog Gradskog saobraćaja sa dolaskom vozova i sl. reklo bi se da nije rekao mnogo tj.govorio o detaljima. :kafa: Predlog;Mogli bi da naprave posebnu emisiju ili seriju,koja bi govorila o detaljima,dok bi Gradski Arh. objašnjavao te pojedinosti a to bi bilo u sklopu promocije sistema.
E i pogledah rezultate glasanja na naslovnoj beobuilda,i pokazuju ogromnu podršku javnosti novom startovanju Beovoza,na Gradu je da tu podršku i opravda. :cool:
 
Bice petnaestominutni takt ali samo na liniji Zemun-Krnjaca, sve ostale treba da se ukinu da bi se za par godina reaktivirale jedna po jedna (prvo produzavanje linije Krnjaca-Zemun do Batajnice, zatim nova linija Resnik-Prokop)

Ako sve bude islo po planu direkcije za javni prevoz, tunel prokop-rakovica ce par godina zrvajati prazan a karadjordjev park-rakovica se nece uopste koristiti. A sva naselja van podrucja opstine Beograd mogu da se oproste od beovoza, koliko god to bilo apsurdno, gradskoj upravi su bitnije administrativne granice od realnog ekonomskog podrucja grada.

Sto je najgore svesni su da je taj plan daleko od savrsenog ali ko ce sada da menja vec zacrtan visegodisnji plan razvoja ...
 
Mislim da grešiš,lepo su usvojili plan u tri faze,gde je ceo region Beograda pokriven,realizacija faza je stvar finansija,organizacije i dr.ja msilim da je bolje što su ovako krenuli da odrade prvu linju kako treba,znači svuda dvosmerne trase,a tamo gde ih nema dogradnja,a znamo da do Pančeva ne može preko noći da se odradi drugi kolosek,do tada će u Krnjači iz autobusa Pančevci moći da presednu na Beovoz,baš kao i oni iz Železnika ili oni u Rakovici,a da bi se sve faze realizovale potrebno je još dvadesetak ili 30 vozova renoviranih i novih,e sad pa valjda je jasno da L1 će dobiti desetak Rvr za održavanje 15.min takta,da bi L2 bila sa istim taktom još 5-6,pa tako dalje u međuvremenu ako se uskoro budu naručili i novi vozovi potrebno je dve godine da se isporuče,evo vidite kako se dugo čekaju tramvaji jer su šinska vozila mnogo složenija od trolejbusa,prema tome strpljenje Grad je uvideo da mora da stavi kapacitete Beovoza u pogon,evo samo jednog raloga čitava Gradska železnica troši duplo manje struje od trolejbuske a kapacitet je ogroman..a samo za L1 rekonstrukcija pruge za povećenje brzine trajaće do kraja godine,a i u Zemunu je potrebno dodavanje koloseka,pa nove stanice ,rekonstrukcija starih,izgradnja park&ride,uvođenje ITS,GPS,i još mnogo sistema za pozdanost,htedoh da kažem nije tako jednostavno kao što zvuči..a Železnice također moraju da odrade svoj deo posla.
 
Opstanak linije pancevo-pazova trenutno izgleda kao nemoguca misija. Grad Beograda nedozvoljava da se garniture koje je on remontovao koriste na toj liniji i uopste nisu zainteresovani za bilo sta sto se nalazi van granica grada, opstine Pancevo , Nova i Stara Pazova nisu trenutno finansijski sposobne da odrade remont vozova , a pokrajinska vlada izgleda da je potpuno nezainteresovana za ovaj problem. Kako stvari trenutno stoje od novog reda voznje svi polasci Beovoza na trenutnim linijama bice potpuno ukinuti ili drasticno smanjeni. Nova godina je daleko i moguce je da se nesto promeni u pozitivnom smeru , ali kako stvari trenutno stoje..... U budzetu grada panceva za 2009 bila su odvojena finansijska sredstva za remont pruge na deonici od P. Mosta prema Pancevu , a na osnovu dogovora izmedju zeleznica, Beograda i Panceva ,ali je nazalost zahvaljujuci nesposobnoscu odgovornih ljudi taj projekat pao u vodu a sredstva preusmerena u druge svrhe.
U naredne dve nedelje sa remonta treba da stignu i preostale 4 garniture vozova.
 
Pa eto neka Pančevci krive svoje opštinsko rukovodsko,koje je odvojilo sredstva pa potrošilo za nešto drugo, a s druge strane Grad Beograd nema ingerencije nad prugama a posebno van svojih opština već Ž.S,e sad kako će se navedeno preduzeće odrediti i da li će Grad dobiti vlasništvo nad stanicama,vozovima i sl.još uvek je enigma,najavljivali su zajednčko preduzeće u većinskom vlasništvu Grada,a novo uređenje Ž.S koje će verovatno biti Holding,predviđa odvajanje infrastrukture, tj.pruga od transporta pa i stanice omogućava zakup linija i sl.kako će se cela priča razvijati videćemo,ali za sada nema informacije. :kafa:
 
2012":7zjl4otd je napisao(la):
,do tada će u Krnjači iz autobusa Pančevci moći da presednu na Beovoz,baš kao i oni iz Železnika ili oni u Rakovici,
Gotovo nIko neće presedati u Krnjači na BeoVoz.

Što bi?

Da čekaju pet do deset minuta BeoVoz koji će ih dovesti do Pančevačkog mosta do kojeg pre stignu autobusom, minibusom ili čim već iz Pančeva, a pri tome nemoraju da se cimaju sa presedanjem.

Drugo ni ne postoji autobus do stanice BeoVoza u Krnjači.

Treće: Privatni prevoznici koji trenutno prevezu minibusevima i taksijem većinu putnika iz Pančeva do Beograda se neće preusmeriti na Stanice BeoVoza jer to većina njihovih outnika ne želi.

Nažalost izostanak Pančeva iz sistema BeoVoza pravi velike probleme i za Beograd jer se time stvaraju gužve u 29. Novembru i GSP linijama koje tuda prolaze koje bi se izbegle da BeoVoz ide do Pančeva.

S druge strane razumem što Pančevo i Pazova neće biti uključeni za sada u sistem, ali se nadam da će se to brzo promeniti.
 
Pa,ako građani koji idu busom,zaglave se na mostu ili u 29.og,onda će im biti ipak bolje da presednu,a to podrazumeva organizovanje prevoza do stanice u Krnjači,a moći će da presednu i na novoj stanici pre P.Mosta kako je najavio Gradski Arh. ,Pančevo neće biti uključeno u sistem zbog toga što nema dvokolosečne pruge već mora da se izgradi drugi kolosek,a s obzirom da je cilj da Beovoz funkcioniše kao Metro like sistem ,da bi se održao takt od 15.min,pruga mora du bude dvokolosečna,a za izgradnju pruga ingerencije su Ž.S koliko znam :kafa:
 
Nepostojanje dvokolosecne pruge nije razlog ukidanja linije za Pancevo. Sa trenutnim stanjem infrastrukture 45 minutni takt se moze obezbediti bez ikakvuh problema a ako se dobro secam 15 miutni takt nije ni predvidjen prema Pancevu. Sto se tice sredstava o kojima sam pricao , zasto ta srestva nisku iskoristena nije krivica opstine Pancevo nego krivca treba traziti u Zeleznicama .
 
2012":1tre826b je napisao(la):
Pa,ako građani koji idu busom,zaglave se na mostu ili u 29.og,onda će im biti ipak bolje da presednu,
Tačno, ali to je ako se zaglave. Idem u Pančevo bar jednom nedeljno i ne sećam se kad sam se zaglavio.Minibusevi do tamo su koliko brzi toliko i neudobni, no nikom se ne bi isplatilo presedanje u Krnjači. Jednostavno bi se izgubilo suviše vremena na tom presedanju.


No, to što ti kažeš može biti od koristi tokom rekonstrukcije mosta, koja je nažalost obustavljena i niko o tome ne govori.

Doduše ima smisla i za one što idu u Batajnicu il itako nešto daleko
 
Mislim da je glavni razlog što je L1 skraćena ingerencija Grada da uvede ITS samo na teritoriji svojih opština,tj,regiona,dok će naplatu za Pančevo i dalje vršiti verovatno Ž,S.mada bi i to moglo da se reši doplatnom markicom i sl. e sad,takt od 45 min,za Pančevo.Mladenovac,Inđiju bi bio sasvim zadovoljavajući. ako bi recimo svaki četvrti polazak voza tj,takt išao na udaljenija mesta, a 15.min takt na gradskim linijama,moglo bi se recimo kada Grad naruči nove vozove,za gradske linije da budu Metro train set kompozicije a za udaljenija mesta drugačije konfiguracije,tako bi i putnici uvek prepoznavali gradske i prigradske vozove ali ok,možda isuviše detalja :kafa: mada setih se da imamo i problem različitih visina platformi na stanicama,
 
Nemam vremena da gledam temu,kada otvaraju koloseke?Zar nisu trebali prvog jula?
 
Sad kada je cvor na Prokopu saniran, nema razloga za cekanje i oklevanje nego treba da se maksimalno iskoriste SVI tuneli, a ne samo jedan a ostali ko zna kad. Sasto vec sutra ne bi isao voz iz Rakovice do P. Mosta, ili iz Rakovice za Novi Beograd sa 15 min taktom?

A to sto grad nece/nemoze da se dogovori sa okolnjim opstinama oko zajednickog razvoja prigradske zeleznice samo dokazuje da niko od njih ne pokusava da shvati grad kao socio-ekonomsku celinu nego se svako bori za svoj mali feud.

Dopunio sam mapu od pre par postova koja prikazuje mogucu jednostavnu racionalizaciju postojecih sinskih kapaciteta za javni prevoz i vezu grada i predgradja.

14_antigona2-small.gif


Prateci tekst mozete videti na http://www.imamoplan.com/index.php?/planovi/plan-antigona/2/
 
Завршен ремонт и модернизација шест електромоторних гарнитура за градску железницу

Ремонт и модернизација шест од укупно девет електромоторних гарнитура завршени су, а до средине следећег месеца биће окончан читав уговорен посао. Реч о првој фази пројекта развоја градске железнице. Уговором је било предвиђено да шест возова ремонтује „Шинвоз” из Зрењанина, а три „Желвоз” из Смедерава. Преостало је да се ураде још три електрогарнитуре. Према динамици радова, до краја месеца „Шинвоз” ће завршити још један, те му за прву половину августа преостаје окончање ремонта и модернизације и последњег уговореног воза, када ће и „Желвоз” завршити и свој преостали воз.

– Реализација читавог уговора је, дакле, при крају. Шест возова већ је предато „Железницама Србије”, а до средине наредног месеца биће предата и преостала три. Пробни рад ових електрогарнитура врло је важан, како би се возови проверили у експлоатацији. Намењени су искључиво за линије градске железнице и требало би да се од 1. септембра укључе у ред вожње – казала је за Беоинфо директорка Дирекције за јавни превоз Снежана Перовић.

Возови су четвороделни, са двоја вучних кола и два вагона спојена у једну целину, дужине сто метара. Капацитет је 308 места за седење и 364 места за стајање. Просечна старост возова је 23 године. Из градског буџета за ремонт и модернизацију електрогарнитура издвојено је 440 милиона динара.
Извор: БеоИНФО
Веза: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1402829
 
Kamo lepe srece, neka nadju barem neke polovne pa da progledamo....
 
Pa ima još polovnih 30 ak valjda,a naručeni su novi od Rusa za regionalni saobraćaj pa će stare biti lakše povući za BG.
 
U septembru prva vožnja

Prva linija gradske železnice, od Zemuna do Pančevačkog mosta, startuje sa radom početkom septembra kaže za „Blic” Snežana Perović, direktorka Direkcije za javni prevoz. Planirano je da se početkom sledeće godine ova linija produži do Batajnice, a putnici će u vozove moći sa markicama i pojedinačnim kartama GSP.

Građani koji žive u Zemunu i Novom Beogradu od 1. septembra moći će vozovima gradske železnice da dođu u centr grada. Primera radi, oni koji žive u pojedinim delovima Novog Beograda, a na posao idu u centar, u vozove će moći da se ukrcaju na stanici „Tošin bunar” i da se dovezu do „Vukovg spomenika”. Slično će moći da urade i stanovnici Zemuna.


Period od septembra do januara 2011. godine će biti probni jer je ostalo da JP „Železnice Srbije” završe svoj deo posla na otklanjanju takozvanih „sporih vožnji” i pojedinim


intervencijama na pruzi. Problem je zapravo u tome što trenutno na trasi graske železnice postoje delovi pruge gde vozovi ne mogu da razviju velike brzine, odnosno gde se maksimalno kreću oko 30 kilometara na sat. Kada ti nedostaci budu otklonjeni, stvoriće se uslovi da vozovi saobraćaju na svakih 15 minuta, kako je ranije i najavljivano, čime će se povećati pouzdanost gradske železnice.
Beograđani međutim neće morati da čekaju januar, već će nove, remontovane vozove moći da koriste već za mesec i po dana.


U Direkciji za javni prevoz procenjuju da će početkom sledeće godine vozovi moći da prevezu više od 2.000 putnika.


- Kapacitet jedne garniture voza je 600 putnika, planiran interval je 15 minuta, pa je ukupan kapacitet oko 2.400 putnika na sat - kaže Snežana Perović.


Za prevoz gradskom železnicom putnici će moći da koriste pretplatne i pojedinačne karte koje važe za ostale vidove javnog prevoza (autobus, tramvaj, trolejbus).


Od kad je najavljen projekat „oživljavanja” gradske železnice remontovano je šest elektromotornih garnitura (od devet planiranih). Preostale tri biće remontovane za 45 dana, poručuju u gradskoj upravi, a vrednost cele investicije je blizu pola miliona dinara. Osim toga, završena je izgradnja petog i šestog koloseka u Železničkoj stanici „Prokop”, tako da će sada biti moguće mimoilaženje vozova u stanici. Novi koloseci biće povezani sa postojećem južnobanatskim kolosekom koji vodi ka Pančevačkom mostu.
Izvor: blic.rs
Link: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/199162/U-septembru-prva--voznja
 
2012":29b50s4z je napisao(la):
Pa ima još polovnih 30 ak valjda,a naručeni su novi od Rusa za regionalni saobraćaj pa će stare biti lakše povući za BG.
to su dizelke, namenjene da zemene šinobuse i šveđanke. grad i država bi trebali da raspišu tender za nabavku barem 10 novih električnih garnitura
 
Slažem se, ranije rekoše da bi nabavili 20-ak novih za Beovoz.
 
Pa sa ovom ekipom u Gradskoj vladi ja sam optimista ,sve što obećali u vezi Beovoza za sada se ispunjava,na STB Gradski Arh. govorio da će se do kraja godine povećavati brzina,od sepembra 15.min takt i svih devet garnitura na L1, i uvođenje ITSa.,a najavio je i širenje mreže ne reče gde..recimo da bi bilo idealno da i Beovoz razvija paralelno sa Metrom,recimo linija od Prokopa,koja ide ispod Dedinja mogla bi se produžiti do Banjice,ili direkt sa Prokopa na Voždovac,tako bi umesto tri kraka dobili i četvrti kao krst.E šta nije rečeno je kada počinje rekonstrukcija pojedinih stanica,NBG,K.Park,T.bunar,zapravo stanje na stanici NBG je grozno kao iz horor filmova! :kafa:
 
Vrh