Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

znacemo vise kada rekonstruisu i zadnju od ovih 9 i stave je u rad u septembru,nesto su mi se ucutali u vezi Beovoza a mozda je zato sto su svi na odmoru.
 
zidar":2if03zkj je napisao(la):
Sad kada je cvor na Prokopu saniran, nema razloga za cekanje i oklevanje nego treba da se maksimalno iskoriste SVI tuneli, a ne samo jedan a ostali ko zna kad. Sasto vec sutra ne bi isao voz iz Rakovice do P. Mosta, ili iz Rakovice za Novi Beograd sa 15 min taktom?

A to sto grad nece/nemoze da se dogovori sa okolnjim opstinama oko zajednickog razvoja prigradske zeleznice samo dokazuje da niko od njih ne pokusava da shvati grad kao socio-ekonomsku celinu nego se svako bori za svoj mali feud.

Dopunio sam mapu od pre par postova koja prikazuje mogucu jednostavnu racionalizaciju postojecih sinskih kapaciteta za javni prevoz i vezu grada i predgradja.

http://www.imamoplan.com/files/gimgs/14_antigona-small.gif

Prateci tekst mozete videti na http://www.imamoplan.com/index.php?/planovi/plan-antigona/2/
PRVA LIGA, hvala na postu i pogotovo jako lepoj i preglednoj mapi! Uh kako bi ovo bilo dobro, toliko je racionalno da je to mozda cak i problem :). Da se ovo uradi pitali bi se GDE nam je bila pamet svih ovih godina!?

Mi se zamajavamo nekakvim mega-projektima od (realno) preko milijardu evra (koje i tako namamo), a tuneli i ogromna infrastruktura nam cuci pred nosom i prosto moli da se aktivira. Jedno preskupo i poumiracemo u saobracaju dok ga docekamo, a drugo maltene za dzabe i moze se brzo aktivirati da nam olaksa zivot. I mi se bavimo ovim prvim.

Srpska posla, jedno je dobra izborna zvaka (mada se nadam da se narod opametio i postao cinican) a i omogucuje nevidjene mogucnosti za proneveru i ugradjivanje. Za svaki projekat i "studiju", a pogotovo za svaku nabavku opreme, prosto kao da tu raznu gamad vec vidim kako se oblizuje zbog provizija i reketa. Drugo je valjda "sica" pa nikoga ne interesuje. Jos dodajmo kako kod nas svaka zverka/stranka gleda iskljucivo u sta moze da se ugradi pa je jasno zasto je tako tesko sloziti zeleznice, grad, i opstine. Nema tu dovoljno mogucnosti za proneveru da se svi podmire, a valjda je i podela plena "tricky", sta ce kome?

Jedina sansa nam je ZESTOKI PRITISAK JAVNOSTI. Voleo bi da se svi politicari, birokrati, i "strucnjaci" svaki put kad progovore o planovima za metro prvo upitaju od novinara "a zasto ne aktivirate Beovoz, on zvrji neiskoristen?"

Da ne pricam da se ovo aktivira onda bi mnogo bolje i pametnije mogli da radimo dalje, jer bi se sticala iskustva i u adaptaciji, i u opremi, i u koriscenju jednog velikog i ozbiljnog sistema gradske i prigradske zeleznice. Molim Boga da i kod nas razum najzad prevlada.
 
Pazi ovako,Zidar lepo postavio pitanje zašto se odmah od septembra ne pusti ilinija za Rakovicu/Železnik? Pa ja se vozio nedavno do Rakovice i uvideo da u tunelu ne ide glatko i ima dosta klackanja,tako da su zamenu šina na Liniji 2 ostavili za posle nove godine,do tada menjaju šine na L1 do Batajnice da bi mogla da se podigne brzina na 70-80 km/h,e sada da li to može brže,za sada finansije nisu problem već Ž.S koja treba da odradi taj posao a oni imeju neki svoj tempo zamene šina valjda,@JohnyB.,kao što vidiš sa Beovozom do sada se stvari odvijaju po planu i dobro,ne znam da li si upoznat sa radovima koji su otpočeli na sistemu Beovoza,možeš pogledati ranije postove pa se upoznati od početka rekonstrukcije predpostavljam da nisi bio tu ili pratio kada je sve otpočelo,ovaj deo o Metrou ti je bezveze jer, kao što vidiš projekat Metroa tek treba da se realizuje čitave naredne decenije jer se to ne gradi brzo ni lako, a vredi svaku paru koja će da se uloži,a možda budemo sreće pa neko uzme pod koncesiju tako da nam to bude i te kako isplativo,a o rešavanju svakodnevnih glavobolja sa saobraćajem da i ne govorim,kao što vidiš novac koji se koristi za gradnju Metroa nema veze sa projektom Beovoza koji se uveliko realizuje i uredno finansira,jer Beograd se opredelio za sve vidove prevoza kao i gradovi slične veličine u Evropi,a ovo o korupciji ti je odokativno,naprotiv samim tim što će neka strana država da finanasira svoje firme,kreditom ili koncesijom ne otsavlja prostora za domaću korupciju,jer oprema gradnja se finansira direktno toj stranoj firmi kao što Ebrd finasira most,pa oni objavljuju tendere i dodeljuju posao,tako da ipak grešiš u vezi ovoga. :kafa: Zato se ona ekipa iz Belama ubi da se njima dodeli posao Brzog Tramvaja da bi mogli da se ugrade i za unuke,a onda bi pluvali po projektima kalsičnog Metroa na nekom tropskom ostrvu ;)
 
2012":3h81c78e je napisao(la):
Pazi ovako,Zidar lepo postavio pitanje zašto se odmah od septembra ne pusti ilinija za Rakovicu/Železnik? Pa ja se vozio nedavno do Rakovice i uvideo da u tunelu ne ide glatko i ima dosta klackanja,tako da su zamenu šina na Liniji 2 ostavili za posle nove godine,do tada menjaju šine na L1 do Batajnice da bi mogla da se podigne brzina na 70-80 km/h,e sada da li to može brže,za sada finansije nisu problem već Ž.S koja treba da odradi taj posao a oni imeju neki svoj tempo zamene šina valjda,@JohnyB.,kao što vidiš sa Beovozom do sada se stvari odvijaju po planu i dobro,ne znam da li si upoznat sa radovima koji su otpočeli na sistemu Beovoza,možeš pogledati ranije postove pa se upoznati od početka rekonstrukcije predpostavljam da nisi bio tu ili pratio kada je sve otpočelo,ovaj deo o Metrou ti je bezveze jer, kao što vidiš projekat Metroa tek treba da se realizuje čitave naredne decenije jer se to ne gradi brzo ni lako, a vredi svaku paru koja će da se uloži,a možda budemo sreće pa neko uzme pod koncesiju tako da nam to bude i te kako isplativo,a o rešavanju svakodnevnih glavobolja sa saobraćajem da i ne govorim,kao što vidiš novac koji se koristi za gradnju Metroa nema veze sa projektom Beovoza koji se uveliko realizuje i uredno finansira,jer Beograd se opredelio za sve vidove prevoza kao i gradovi slične veličine u Evropi,a ovo o korupciji ti je odokativno,naprotiv samim tim što će neka strana država da finanasira svoje firme,kreditom ili koncesijom ne otsavlja prostora za domaću korupciju,jer oprema gradnja se finansira direktno toj stranoj firmi kao što Ebrd finasira most,pa oni objavljuju tendere i dodeljuju posao,tako da ipak grešiš u vezi ovoga. :kafa: Zato se ona ekipa iz Belama ubi da se njima dodeli posao Brzog Tramvaja da bi mogli da se ugrade i za unuke,a onda bi pluvali po projektima kalsičnog Metroa na nekom tropskom ostrvu ;)
To da nesto "ide po planu" mi je mala uteha i u velikoj disonanci sa realnoscu u kojoj su ti tuneli bili gotovi godinama i jos uvek nisu u punoj eksploataciji. Poenta mog upisa je da je sramota do to vec odavno nije bilo aktivirano, i da bi nam da jeste i ova diskusija o metrou bila mnogo informisanija znacajnim iskustvima. A sto se tice moje "odokativne" procene o korupciji, OK, ne slazemo se, ja je vidim svugde a ti ne, no big deal. Mada sigurno nije samo korupcija, ima dosta i nesposobnosti i postavljanja nesposobnih po partijskoj liniji, pogotovo u javna preduzeca...:lol:
 
OK jeste bilo skandal što je sistem Beovoza namerno opstruiran ,pisali smo o tome raznim lobijima proizvodnim,energetskim i sl.Ali upravo ova vlast sa Đilasom kao Gradonačelnikom,je sve uradila ,bogme ono što smo i na forumu predlagali da se Beovozu da mesto koje mu pripada kao pravi Rapid Tranzit Grada,početak je za sada dobar,obnovili 9 garnitura sad su ko nove značajna ušteda za Grad a i da su odmah naručili nove vozove načekali bi se barem 2 god.Tuneli o kojima si govorio su stavljeni u pogon,već danas pre zvaničnog puštanja u rad možeš da sačekaš Beovoz na stanici V.Spomenik na 1 koloseku koji je bio van upotrebe,Prokop više nije usko grlo,uspostavljen je dvokolosečni saobraćaj,e sada po završetku ove faze evo ja sam počeo da šaljem predloge da se što pre počne sa rekonstrukcijom stanica Nbg,K.Park.T,Bunar i da se barem uradi projekat za nekoliko novih stanica,rečeno je do kraja godine Ž.S treba da završe zamenu šina da bi se podigla brzina na 80 km/h koja je standardna u mnogim Metroima a i mogli bi da pripremaju tender za nove vozove,s obzirom na veliki potencijal i kapacitet kojI Beovoz ima ovo su sasvim opravdana ulaganja i ne tako enormna, Ok ovo o korupciji ideš preširoko ja volim konkretna imena,projekte pre svega dokaze,danas svako može svakoga da optuži u medijima ali bitno je šta sud kaže ;)
 
Da je do odluke suda, nikad u Srbiji nije ni bilo korupcije..
 
Pa imaš li alternativu? ;)
2j4a81x.jpg

Predlog za stanicu Nbg,ne mora da bude skupo a da bude lepo i uredno.
 
"Na deonici od Zemuna do Panceva", sigurno je hteo da kaze do Mosta.

Inace, zar nije bila prica da ce do zemuna tek od 2011?
 
vucko":zrjimzzt je napisao(la):
Divna vest! Na stranu sto me raduje da su uposlili domace majstore da srede te vozove (domacinski!) nego ovo dolazi u pravo vreme, da se bar nekome olaksa put preko Save dok jos nije gotov most preko Ade a "Gazela" se opravlja. A vremena putovanja su stvarno neverovatna, ko ide od blizu Vuka ili Fransa za NBgd relativno blizu stanice ili Tosinog bunara moze brze jedino helikopterom :D.

Nisam davno bio tamo ali da li bi se u neko vreme mogla napraviti stanica i nad Omladinskih Brigada?

Veliki sam skeptik prema politicarima, direktorima javnih preduzeca, i opstoj klimi u nasem drustvu, i samo da ih ne ureknem :D, ali ovo gundjalo :rant: mora da da jedan veliki :kk: za sve koji su ovome doprineli. Mozda se nesto stvarno ipak krece, i to ne samo oko Beovoza? Drzim palceve.
 
^^
Bice bolje,samo se trepa strpiti,2011 ce biti pancevo ili 2012te,a ovo se misli na pancevacki most.Stvarno je fenomenalna stvar Beovoz,samo da se osposobi i uhoda.

Ne verujem da ce dodavati stanice jer je ipak u pitanju gradska zeleznica a ne metro
 
Pominjali su da će se graditi i nove ali ne rekoše gde, pitanje za Gradskog Arh.da li se posle uspešne prve faze sa rekonstrukcijom stalo ili se ide u novu fazu?,ok rekoše da će Ž.S do kraja godine završiti zamenu šina na nekim deonicama i podići brzinu vozova na 80 km/h,ali daljih radova na rekonstrukciji stanica nema,juče bio na stanici NBG deo za Beovoz stanje je jako loše,razbacane bandere,devastiran asfalt,oštećeni krov,kante za smeće,klupe,rasveta,nema toaleta dakle rekli su da će se urediti te stanice,ali ne vidimo projekat a ni radnike i mašine,zašto se gubi toliko vremena do kraja godine nema još mnogo,a eto dajemo i predloge slikama kako se to u svetu uređuje bez nekih enormnih ulaganja,stanici na NBG treba nova organizacija,tehnička obnova,ljudstvo za održavanje(pre svega čistoće,gradnja krova,platformi i sl) :kafa:
29c8a9x.jpg

Evropski gradovi i te kako ulažu u gradnju novih stanica S-Bahna tj.Gradske Železnice (slika novog S stajališta Kopenhagen,kao i za Metro revitalizuju se delovi grada do kojih dolazi Gradska Železnica)
 
Bio je neki budzovan iz zeleznica juce na beogradskoj hronici na rts-u.Kaze da pancevo,indjija i stara pazova trebaju da plate rekonstrukciju po jedne kompozicije i da subvencionisu prevoz inace ce imati 2-3 puta manje polazaka i po samo jedno vozilo.

Po primeru panceva ostace samo jedna kompozicija sa 9 polazaka dnevno,a ako bi bila jos jedna vozila bi isla na sat vremena i bilo bi 17 polazaka.

1.12.2010. je rok do kada ce se znati koja je situacija
 
Pa dobro im kaže,nema bezplatne večere,a i ta mesta mogli bi da uđu u ITS ali, da daju doprinos u gradski budžet za saobraćaj,tim pre što se neradi o siromašnim opštinama,a grad bi mogao da im ponudi zvanično opcije kako bi to moglo da se izvede pa neka se odluče,hoće li prigradski Metro ili neće,isto se odnosi na rekonstrukciju šina ili gradnje drugog koloseka do Pančeva,neka njihova opštna ponudi rešenje o finansiranju i Gradu i Pokrajini i Republici,jer se radi o njihovom interesu,pa prema tome ,Pančevci,Inđijci,pritisak na svoje opštine,pišite,zahtevajte,takav sistem mora da se finansira redovno,i dugoročno a Beograđani nemaju ništra protiv širenja sistema i na NS,takvih primera ima u svetskim velikim gradovima pa neka izaberu model.... :kafa:
 
To je trenutna situacija na liniji 1, postoje i razmaci od po 3 sata medju polascima, jer red voznje treba ispeglati nakon ukidanja jedne garniture
 
Da mi vidimo prvo normalna brzi voz koji može da stigne do NS za sat vremena, pa onda da pričamo o tako nečemu. Kakav crni Beovoz do NS..
 
Ovo sto zeleznica i grad Beograd traze se medju kriminalcima zove REKETIRANJE.

Pazi molim te, sta mi naprica. Dobar deo tih emv garnitura su nekada pripadale ZTO Novi Sad i saobracale su na vojvodjanskim prugama. Nakon desavanja naroda i jogurt revolucije sve su otete i prebacene za Beograd i uvrstene u saobracaj Beovoza. Samo par garnitura je dato da saobraca ka Novom Sadu, Subotoci i Sidu i to bez da se bune. I ako ispadne neka Beovoz garnitura odmah se skida jedna sa putnickih. Sto je i dovelo da danas putnickih polazaka ka Novom Sadu i Sidu iznosi jedva cetvrtinu iz perioda od pre 20 godina.

Nije stvar samo u tome. Tu je glavni problem u vrhu zeleznice koji nista ne radi kako po pitanju infrastrukture, tako i po pitanju vozila. I u Beogradu i u ostatku zemlje. Pri tome ne dozvoljava ulazak privatnog kapitala u remont pruga i vozila, gde su pojedine opstine i kompanije trazile i nudile sredstva u tu namenu. Odgovor je bio negativan.

I sad se pojavljuje gradska vlast koja radi licne promocije nudi reorganizaciju prigradskog prevoza u gradski sa ucenjivanjem drugih opstina. Sta to znaci. Jednog dana se pojavi GSP i trazi od npr. opstine Surcin ili Grocka da plate kupovinu i odrzavanje vozila inace ce da im ukine prevoz. To je kriminalna logika.

A sam Beovoz se sada transformise u elitisticko preduzece u okviru ZS pod ingerencijom grada kako bi se gospoda hvalila da su osposobili gradsku zeleznicu. Time su sto skratili prigradsku. Opet analogija, zamislite da skrate liniju 16 na trasu Zeleni Venac - Opstina NBG i sve one autobuse ubace tu. Naravno da ce sada biti veca ucestanost polazaka i manja guzva. A sta da rade oni sa Karaburme i drugih delova grada, da se slikaju. Ah da, komentar nema besplatne vecere.

Cela drzava finansira zeleznicu i tu nema moje ili tvoje pare. To sto je sama organizacija nefunkcionalna i rasipnicka, to je pitanje koje treba resavati. Ovakav nacin finansiranja je moguc kada se prethodno osnuje kompanija za prevoz putnika u kome kapital imaju zeleznica, grad i opstine. I onda se lepo zna koliko se novca ulaze i kakva je struktura poslovanja. Planiranje ulaganja u infrastrukturu i kupovina novih vozila. A to treba da vazi i za druge regione u zemlji. Sve je to lepo uredjeno u Evropi, samo treba prepisati i primeniti njihova iskustva.

Ovako se samo trazi opravdanje za profesionalni neuspeh. Zeleznica mora da nadje mehanizam da ostvaruje prihod ili u saradnji sa lokalnim upravama da nadje model sufinansiranja za putnicki saobracaj. Ali to podrazumeva i obaveze koje u ovakvom stanju ZS ne moze da ostvari. I to koristi gradska vlast koja tipicnim mafijskim manevrom preuzima na sebe tu obavezu, usput postavljajuci zahteve drugima.

Ako ne date pare, zapalicu vam kucu. :grand:
 
Peregrino":2bz29voc je napisao(la):
I sad se pojavljuje gradska vlast koja radi licne promocije nudi reorganizaciju prigradskog prevoza u gradski sa ucenjivanjem drugih opstina. Sta to znaci. Jednog dana se pojavi GSP i trazi od npr. opstine Surcin ili Grocka da plate kupovinu i odrzavanje vozila inace ce da im ukine prevoz. To je kriminalna logika.
ne možeš da porediš Grocku i Surčin koje su gradske opštine sa Pančevom i Starom Pazovom koje (administrativno) ne pripadaju gradu. jednostavno, te dve opštine nisu u nadležnosti Direkcije za javni prevoz
 
Nije ovde stvar u poredjenu tih prigradskih opstina sa vangradskim. Stvar je sto direkcija za javni prevoz na tiha vrata preuzima ono na sta nema prava, citaj infrastrukturu i vozila. Pri tome ne radi nista po pitanju infrastrukture i novih vozila. Ako su tako lepi, pametni i sposobni neka kupe nova vozila, a ove garniture vrate onima kojima i pripadaju. Takodje, postavljaju se uslovi Pancevu za obnovom Pancevackog mosta i drugog koloseka. Zar naselja Krnjaca, Sebes i Ovca koja izlaze na ovu prugu ne koriste usluge Beovoza? A prema najavama gradskih celnika i oni ce biti uskraceni. Kao sto sam rekoh, nesposobnost svih struktura vlasti se sada ogleda u ucenjivanju.
 
Peregrino":2t3sc402 je napisao(la):
Nije ovde stvar u poredjenu tih prigradskih opstina sa vangradskim. Stvar je sto direkcija za javni prevoz na tiha vrata preuzima ono na sta nema prava, citaj infrastrukturu i vozila. Pri tome ne radi nista po pitanju infrastrukture i novih vozila. Ako su tako lepi, pametni i sposobni neka kupe nova vozila, a ove garniture vrate onima kojima i pripadaju. Takodje, postavljaju se uslovi Pancevu za obnovom Pancevackog mosta i drugog koloseka. Zar naselja Krnjaca, Sebes i Ovca koja izlaze na ovu prugu ne koriste usluge Beovoza? A prema najavama gradskih celnika i oni ce biti uskraceni. Kao sto sam rekoh, nesposobnost svih struktura vlasti se sada ogleda u ucenjivanju.
:notok:
Kako to da je u jugoslovenskoj uravnilovci Vojvodina imala svih deset garnitura a Srbija koja je za tebe očito nešto drugo nije imala ni jednu. Molim da se prestane sa autonomaškim frazama i ideologijom. Na ovom forumu nema mesta za politizaciju takve vrste.
 
Pa naravno da TREBA da se izdvoji sve u novu firmu, koja ce biti pod kontrolom grada, jer je Beovoz gradski interes o kome ocigledno malo ko u ZS brine, a i ZS se generalno pokazala kao nesposobna za bilo sta. I naravno da Pancevo, Indija, i Pazova treba da ucestvuju u finansiranju Beovoza ako misle da da Beovoz do njih saobraca. Zasto bi gradska vlast u Beogradu subvencionisala javni prevoz u Pancevu ili Indjiji?

To odakle je gde prebacena koja garnitura tamo negde 1993. (pre vise od 15 godina) je za ovu trenutnu pricu apsolutno irelevantno.
 
Garniture 412 gorbacov nije posjedovo zto novi sad vec samo ztp beograd sve imqa na www.412emvbeovoz .com kupovali su ih i zto podgorica iskoplje ap vojvodina je sastavnih dio republike srbije i tako ce ostati bez politike u moju butigu
 
U Americi je uobicajeno da se u zavisnosti od potreba na terenu formiraju, u nedostatku bolje reci, DISTRIKTI koji ne moraju da se poklapaju sa opstinskim i drugim administrativnim granicama. Tako postoje skolski distrikti u okviru kojih se dele neke funkcije, vatrogasni, a pogotovo TRANZITNI. Tako masa urbanih konglomeracija ima tranzitna preduzeca koja prelaze ne samo opstinske nego i granice drzava i to nikome ne smeta.

Zasto ne bi postojao neki Belgrade Metro Rail Transit District koji bi na pruzi u vlasnistvu zeleznica slao vozove i do Panceva (kao i sto radi u samom Beogradu) i svih drugih gradova u okviru sire metro zone koje imaju intenzivan protok ljudi sa centrom Beograda? Pa valjda ce se naplacivati neke karte a i cena za duze voznje moze da bude visa? Na kraju i Beogradu je u interesu da ima manje drumskog i privatnog saobracaja iz Panceva nego ovog voznog, pa valjda bi se tako dodatno smanjivala guzva? Umesto da se uvek glozimo oko toga sta je cije i neizbezno zavrsimo sa nekakvim politickim svadjama, pogledajmo nekada interese koji nam se cesto poklapaju. A i nekakav opsti/zajednicki interes valjda postoji takodje.

OK, razumem ako imaju malo vozova za sada, neka linije budu krace da bi se obezbedila dovoljna ucestalost (ako budu isli kao antibiotici na svaka 2 sata nece od cele ideje biti nista), ali valjda ce i to da krene pa ce da bude vise vozova i glupo je u korenu sasecati mogucnost da Beovoz (a svadje su najbolji put da se trajno zatruju odnosi) bude sistem koji ce izaci van samih administrativnih granica Beograda. A ako Pancevo i druge opstine hoce da to bude brze neka priskoce u pomoc da se novi vozovi brze uvode.
 
Vrh