Nesto sam razmisljao o Systrinoj analizi gradskog prevoza u BGD iz 2000. (prilozio clan borris_ na diskusiji Metro, strana 146) pa rekoh da saberem sve to u jedan siri plan:
- 6 hubova za vezu izmedju gradskih i prigradskih linija, svi osim Zemuna su na tramvajskim trasama ili terminusima
(Pancevacki most/ O. Stadion, Ustanicka, Trosarina, Banovo Brdo, Blok 45, Zemun), prigradske linije ne ulaze u grad.
Ovo manje vise vec postoji.
- 4 Nezavisne tramvajske linije (7, 10, 12 i 3 Knezevac-Z. St. Novi Beograd preko buduceg UMP mosta) svaka sa iskljucivo svojom trasom i terminusima (zejednicke trase jedino Resavska, Nemanjina, Bulevar od Resavske do Vuka), tako svaka linija moze da odrzi propisani takt bez smetnji; povecavanje razdaljine izmedju tramvajskih stanica (ukinuti otprilike svaku drugu) time tramvaj zaista moze da postane brzi i teski vid prevoza sto mu je i svrha.
- Beovoz kao brzi gradski prevoz metro tipa sa taktom 7-8 min na gradskim linijama.
- Glavna Autobuska stanica uz Z. St. NBG za medjugradske autobuse, pristup sa autoputa i UMP mosta za ibarsku (na plac izmedju Z St NBGD i Bul. Milutina Milankovica moze da se smesti Autobuska Stanica iz Tel-Aviva koja je jedna od najvecih na svetu). Autobuski peroni na nivou pruge:
Nivo+1: Medjugradski autobusi, Medjunarodni vozovi, Beovoz
Nivo 0 : Tramvaj, gradski autobusi, taxi
Dalje putnici nastavljaju gradskim prevozom (beovoz+tramvaj+autobusi na licu mesta) a mogu da presednu i na voz.
- Zasto da ne, prolazna autobuska stanica na Autokomandi za jugo-istocne linije
- Reorganizacija autobuske mreze shodno prethodnim stavkama.
- Autobuska linija za aerodrom (Trg Republike - Slavija-Glavna Z. St. - Z. St. NBGD - Aerodrom)
Za sve ovo nisu potrebne neke velike investicije (osim za izgradnju nove autobuske stanice naravno) a gradski prevoz i saobracaj u gradu bi se osetno popravili, a onda mozemo opustenije da cekamo metro...