Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Može autobuska na nbg, ali onda u startu treba da se računa na mnogo više ljudi koji čekaju prevoz kod autokomande nego sad..
 
Da pa onda bi najbolje rešenje bilo da postoje dve stanice sever i jug,znači kod stanice NBG i na mestu fabrike BIP kod Prokopa,i jedan i druga su pored auto puta,imaće vezu Metroom i Beovozom zaista bi bilo fenomenalno..
 
.. 2012, to sa dve stanice je možda logično nekome kome je Beograd konačno odredište, ali šta misliš kako je za presedanje, recimo nekom ko krene s juga za NS, pa izađe na jednoj stanici, pa gradskim prevozom do druge stanice, pa otud dalje? Ili bi autobus koji ide iz Niša za NS dolazio na jednu pa na drugu stanicu?

Mislim da bi ovo samo napravilo dodatnu zbrku i gužvu..

Mi treba da rešimo problem Gazele obilaznicom, pa da nije problem što većina međugradskih autobusa prelazi preko nje, a ne da izmišljamo toplu vodu sa više stanica.
 
Pa ako hoće da presedne,popne se na stanicu Grdaske Ž. i za 3 min.je do Bipa.To je prednost metropole..
 
2012":6q7hbc8s je napisao(la):
Da pa onda bi najbolje rešenje bilo da postoje dve stanice sever i jug,znači kod stanice NBG i na mestu fabrike BIP kod Prokopa,i jedan i druga su pored auto puta,imaće vezu Metroom i Beovozom zaista bi bilo fenomenalno..
Ma lepo rezonuješ, ali pitanje je ko će da otkupi zemljište BIP-a. Grad je imao slobodnu parcelu 500 m niz auto-put i oni je unovčiše u saradnji sa novobogatašima, a sad bi trebalo ovo nanovo da kupuju... Veoma teško, a mislim da su BIP i buvljak blizu, daleko bolja disperzija bi se postigla sa lokacijom Autokomanda. Postojao je i predlog sa 4 stanice bez ulaženja u uži centar, povezane metro linijama.
Bilo kako bilo ovo nasilno prebacivanje centra grada na NBG je nedopustivo jer još uvek 75 posto grada je sa druge strane reka. Izgleda da generalska deca žestoko guraju zavičaj, a na ostale gledaju kao na južnjake.... :lol: (i Đile vam je iz blokova)
 
Ranije sam i sam mislio da je Glavna bus stanica kod buduce Glavne zeleznicke pravo resenje, ali mislim da su 2 stanice, istok i zapad, bolja odluka, Istocna kod depoa GSP Konjarnik, a zapadna kod ukrstanja novosadskog i niskog autoputa . Novi Beograd je sve gusce naseljen i sta dobijamo ako jedan deo grada oslobodimo zagadjenja i preselimo ga u drugi deo, inace taj prostor kod stanice na Nbg, bi mogao da se mnogo polje iskoristi, velikom zelenom povrsinom i umerenom, ali znacajnom gradnjom, to jest vrednim gradjevinama.
 
Slazem se,trebaju nam dve stanice za autobuse jer je ipak preveliki grad,a i trebamo izbeci zagusenja koja se stvaraju na trenutnoj autobuskoj stanici jer svi autobusi dolaze i krecu sa iste lokacije.
 
Planirano je nekoliko autobuskih stanica u Beogradu. glavna bi bila na NBG, a dve pomocne na Autokomandi i mislim negde na Paliluli, ali mrzi me sada da proveravam. Tako da bi glavna mogla da funkcionise samo sa svojim "satelitima".
 
Nesto sam razmisljao o Systrinoj analizi gradskog prevoza u BGD iz 2000. (prilozio clan borris_ na diskusiji Metro, strana 146) pa rekoh da saberem sve to u jedan siri plan:


- 6 hubova za vezu izmedju gradskih i prigradskih linija, svi osim Zemuna su na tramvajskim trasama ili terminusima
(Pancevacki most/ O. Stadion, Ustanicka, Trosarina, Banovo Brdo, Blok 45, Zemun), prigradske linije ne ulaze u grad.
Ovo manje vise vec postoji.

- 4 Nezavisne tramvajske linije (7, 10, 12 i 3 Knezevac-Z. St. Novi Beograd preko buduceg UMP mosta) svaka sa iskljucivo svojom trasom i terminusima (zejednicke trase jedino Resavska, Nemanjina, Bulevar od Resavske do Vuka), tako svaka linija moze da odrzi propisani takt bez smetnji; povecavanje razdaljine izmedju tramvajskih stanica (ukinuti otprilike svaku drugu) time tramvaj zaista moze da postane brzi i teski vid prevoza sto mu je i svrha.

- Beovoz kao brzi gradski prevoz metro tipa sa taktom 7-8 min na gradskim linijama.

- Glavna Autobuska stanica uz Z. St. NBG za medjugradske autobuse, pristup sa autoputa i UMP mosta za ibarsku (na plac izmedju Z St NBGD i Bul. Milutina Milankovica moze da se smesti Autobuska Stanica iz Tel-Aviva koja je jedna od najvecih na svetu). Autobuski peroni na nivou pruge:
Nivo+1: Medjugradski autobusi, Medjunarodni vozovi, Beovoz
Nivo 0 : Tramvaj, gradski autobusi, taxi

Dalje putnici nastavljaju gradskim prevozom (beovoz+tramvaj+autobusi na licu mesta) a mogu da presednu i na voz.

- Zasto da ne, prolazna autobuska stanica na Autokomandi za jugo-istocne linije

- Reorganizacija autobuske mreze shodno prethodnim stavkama.

- Autobuska linija za aerodrom (Trg Republike - Slavija-Glavna Z. St. - Z. St. NBGD - Aerodrom)


Za sve ovo nisu potrebne neke velike investicije (osim za izgradnju nove autobuske stanice naravno) a gradski prevoz i saobracaj u gradu bi se osetno popravili, a onda mozemo opustenije da cekamo metro...

11_masterplan1.gif
 
Meni ima, ali bi trebalo da se dobro odrade stanice na kojima se preseda, jer bi tamo bilo gužve i gužve..

eventualno bi dvojka još vršila posao, da poveže parče od stanice do pristaništa i turizma radi..
 
Upotrebom Beovoza i tramvaja se nista znacajno ne dobija, cak i da je beovoz redovan, to zna svako ko ga je unutar grada koristio, naime koritistan bi bio kada bi omugucio da se jednim presedanjem sa tramvaja na beovoz dodje iz jednog gusto naseljenog dela grada u drugi takav deo, npr, od bloka 45 do Mirjeva ili Ceraka, ali to nije moguce, cak i put do Vuka od npr. Novog Beograda bi zbog presedanja i izvlacenja iz one preduboke stanice bio isti, ako ne i duzi od putovanja tramvajem.Istrazivanje mogucnosti ubrzanja tramvaja je svakako dobro, ali zahteva i nesto vise od sanjenja broja stanica i samostalnih trasa.Beovoz moze da bude koristan tek u sadejstvu sa bar jednom dobro osmisljenom linijom metroa.
 
metropolitan, a put od Karaburme do NBG, sa presedanjem kod Pančevačkog mosta? ili Rakovica - Vukov Spomenik, put koji je nekad trajao ispod 15 minuta vozom, uz hranjenje rakovičke stanice sa okolnih brda? Da ne pričam o varijanti iz Železnika, uz povezivanje stanice autobusom sa Železnikom.. naravno da će morati da se preseda, i naravno da će biti bolje s metroom, ali i ovakav planirani Beovoz može da donese značajni dobitak. Druga je stvar dal će to neko da odradi kako treba..
 
Medjutim, citaj pazljivo, pa daj misljenje, evo ponavljam , od Karaburme autobusom do Pancevackog, pa Beovozom do stanice Nbg, i gde ides na buvljak ili u posetu nekom iz kartonskih naselja,ili ces da se penjes na tramvaj ili bus pa jos malo do cilja,Slicno je i na primeru Rakovice, u neposrednoj blizini stanice su kuce, znaci naselje male gustine, a put do svih okolnih naselja sa velikom gustinom zahteva jos jedan prevoz , eto u tome je nevolja, inace beovoz je potpuno isti kao metro ukoliko je redovan i dovoljno cest.
 
Evo pažljivo.

Nije problem da se preseda, preseda se i na autobuskim linijama, sve dok se tako stiže brže i s manje oscilacija u ukupnoj dužini puta. Pre ću da presedam i da stignem za 10 minuta brže nego da se klackam u jednom busu i zaboravim kad sam krenuo, ali da sedim sve vreme na istom sedištu. Uostalom, ni metro neće da prođe ispred svačije kuće.

Pominješ tput od Bloka 45 do Mirijeva bez presedanja. Ok, bilo bi lepo da postoji, ali to ne može ni autobusom da se uradi, pa što je problem da se umesto busa presedne na voz?

Ako ćeš s Vidikovca do Vuka da putuješ nesigurnih 45 minuta autobusom (nema direktnog), i da eventualno presedaš do bilo čega što je na Zvezdari, ne vidim zašto je to bolje od 10 minuta busom do železničke stanice u Rakovici, 15 minuta vožnje i 10 minuta tamo vamo izgubljenih usput do Vuka, pa uz manje guranja kroz gužvu i manje potrošenog vremena (35 min umesto 45) presedanje na drugi prevoz do tamo gde treba. Nije idealno, ali je bolje od ovoga što imamo, i još smanjuje postojeću gužvu na putu. Da ne pričamo koliko je eventualni prolaz Beovozom od Železnika do Vuka ili do NBG brži od vožnje osamdesosmicom ili 58..

Ako će put od Karaburme do Blokova ili Tošinog Bunara da se skrati za 10 minuta i da ne zavisi toliko od gužve kroz Despota Stefana i Brankovog Mosta, opet može dosta da znači. Naravno da više ljudi ide do centra nego od kraja na kraj dugačkih autobuskih linija, ali ne bih zanemario broj ljudi kojima bi ovo skratilo put. A opet, svaki čovek manje na mostu i na putu ubrzava i protok na drugim linijama.

Ako bi uz ovo još i išla linija od Prokopa do Centra, da ne kažem 34, eto još razloga i eto recimo sigurnog načina da se dođe do kliničkog centra..

Stoji da linije Beovoza ne voze pravo u centar i to ne može tek tako da se promeni, ali i ovo što mogu da pruže uopšte nije loše, ako se autobusi sinhronizuju sa polascima voza (čitaj kratke lokalne linije čiji polazak je par minuta po pristizanju voza, i čiji dolazak se namešta na par minuta pre dolaska voza) mogu primetno da smanje i gužvu na putevima i prosečno vreme putovanja. U odnosu na potrebna ulaganja, i više nego dobra investicija..
 
gradska linija Rakovica - Pancevacki most : 15 min
2 kompozicije na toj relaciji: takt 15 min
4 kompozicije na toj relaciji: takt 7,5 min

isto vazi za preostala dva kraka NBGD- P Most i NBGD - Rakovica

e sad to sto imamo samo 8 elektromotornih garnitura...


Nemam ja nista protiv metroa, bilo bi sjajno da imamo dobar metro sistem. Samo mislim da u medjuvremenu, a na vrlo jednostavan nacin, mogu mnogo bolje da se iskoriste postojeci transportni kapaciteti i da se ubrza kretanje kroz grad. A zasto da ne kada vec postoje.
 
Baš tako,a zaboraviste i na komfor po ovoj vrućini ko može da izdrži da se vozi autobusom a i tramvajem u jednom cugu od Železnika do P,Mosta,dok sam ulazak u voz visokog kapaciteta predstavlja olakšanje, a i da većinom trase ide u tunelu a o brzini da ne govorim,kada se pusti obnovljeni Beovoz na liniji Železnik-P.Most ljudi će sami shvatiti da već imaju Metro linije za one delove grada koje Beovoz pokriva,a i da kažem da se stanica V.Spomenik vodi kao centar grada,pa zar širi centar Beograda nije od Kalemegdana do Vuka? ili neki i dalje misle da je to samo Knez Mihajlova :rolleyes:
E danas na STB prikazali Prokop a pričao Gradski Arh. (zaista pohvale!) sa grupom umetnika,koji su dobili posao da oslikaju murale na slobodnim zidovima pored stanice Beovoza,time će i Prokop podsećati na veliku galeriju i Evropske stanice,da podsetim takav dizajn za pojedine stanice posebno K.Park predložio sam pre nekoliko meseci ,gde sam inspirisan sa nekim stanicama Metroa u Stokholmu predlagao da se angažuju mladi umetnici i vraćaju duh Evropskog Beograda,i opet se uverio da nas ljudi iz Gradske vlade zaista osluškuju i dobiju po koju ideju ili mišljenje,šire zainteresovane javnosti,prema tome Beobuildovci samo napred sa interesantnim idejama, ono što veliki broj ljudi pročita a posebno oni koji odnose odluke možda podrže baš vašu ideju :vops:
 
Da podsetim Đilas je rekao da će posle ovih 9 obnovljenih,verovatno dati novac za obnovu još 5,a i da će naručiti nove... :kafa:
 
Nek potpiše ugovor za obnovu još 10, ove godine neće imati dovoljno za jak takt ni na kratkim linijama, to sve ostaje za nekad tamo.

A naročito neće imati dovoljno ako se poneka kompozicija ostavi za do Pančeva, do Resnika i drugih mesta koja su malo dalje (a ne verujem da će sve da ukinu) i ako se aktivira i Železnik..
 
@medjutim Drago mi je zbog tvoje dobre volje i truda da raspravimo pitanje koristi Beovoza,ali ti zaista ne citas pazljivo ili ne zelis da procitas, napisao sam da bi Beovoz bio koristan npr. od bloka 45 do Mirjeva sa bar jednim, presedanjem, a to nije moguce, a ti pises da bih ja zeleo da se taj put predje bez presedanja. Tacno je da svako vozilo manje na ulici i mostu rasterecuje saobracaj, samo sto ce nas covek dati i poslednju paru da bi se vozio svojim kolima, a posebno mu ne bi bilo privlacno da putuje vozom sa par presedanja, penjanja i spustanja, gurkanja, makar i nas gradski voz veoma licio na metro.Slazem se sa tobom i drugima da je gradski voz korisna dopuna, ali ipak samo delimicno zadovoljava nase potrebe za boljim prevozom. Suvise dugo je gradjen i suvise sredstava je ulozeno za takav rezultat.Namenjen je medjugradskoj zeleznici, ali mozda je potrebno preispitati tu ulogu i naci resenje kojim bi Bgd. cvor postao deo metro mreze u pravom smislu.
 
.. čitam, al izgleda džaba..

to što bi drugačiji voz bio korisniji ne znači da ovaj kakav imamo ne može da se napravi na korisnu stvar, i ne mislim da treba da se batali koncept zato što su stanice na malo nesrećnim mestima.

A ljudi neće da ostave kola dokle god ne budu videli bitnu razliku između gradskog prevoza i kola. Što bez šinskog prevoza koji je imun na gužve nikako ne može da se izvede. A metroa nema na vidiku, a tramvaj je isto kilav, i onda daj šta daš, bolje da se Beovoz napumpa za relativno malo para nego da se ne koristi..
 
Pa Beovoz je mogao da preraste u klasičan Metro,da je doneta odluka o širenju njegove mreže po gradu,ali s obzirom da je ceo čvor multifunkcionalni,Beovoz sa predloženim rešenjem od grada će dobiti sasvim zadovoljavajuću funkciju,a to zahteva sredstva,koja su odobrena za prvu fazu,druga je još skuplja pa će istrajnost grada da ceo sistem profunkcioniše kao što je obećano staviti gradsku vlast na test,rečeno je da su ulaganja oko 200$,obnova šina ,stanica,nabavka novih vozova to sve mora da se odradi po objavljenom planu da bi se video bitan rezultat,pune stanice i vozovi,zato sam više puta ponavljao daje neophodna stanica kod Airport Cityja da bi kupila okolne blokove stambene, poslovne i tržne,kao i pešački mostovi za vezu sa blokovima za stanicu NBG i Airport City,kako bi ljudi ostavili svoje automobile kod kuće ili parkingu pored stanice,također je nepohodna podzemna stanica na Bežaniji pored Merkura,koja bi kupila veliki broj ljudi iz celog naselja,oni bi tek ostavili aute ispred zgrada.Htedoh da kažem da s unapređenjem Beovoza dobija solidna Metro linija između dva dela grada a kasnije i šire i po meni improvizacija ne bi trebalo da bude.
dubai-metro.jpg

dubai_metro_station_footbridge_590.jpg
ImreSoltDubaiPhotos43.jpg

Ovde vidimo idealno rešenje za stanicu NBG kako bi pešačkim mostom kupila stanovnike kod marketa Vero.

Since the late 90's Sao Paulo has been converting all of its old communter and freight railways into a normal modern metro system by upgrading stations, building new stations, and especially buying modern trains. Sao Paulo's converted network is managed by CPTM
1700L.jpg
 
I pre smo se slozili da je stanica kod Omladinskih brigada neophodna, ali ako je izvodljiva stanica ispod tla na Bezaniji, onda bi na isti nacin trebalo dodati i jos tri takve stanice, Vidikovac,Dedinje, Hram i mozda kod Cvijiceve. A najbolje bi bilo kada bi dva od sva tri tunela postali iskljucivo deo metro mreze.
 
Vrh