U septembru prva vožnja
Prva linija gradske železnice, od Zemuna do Pančevačkog mosta, startuje sa radom početkom septembra kaže za „Blic” Snežana Perović, direktorka Direkcije za javni prevoz. Planirano je da se početkom sledeće godine ova linija produži do Batajnice, a putnici će u vozove moći sa markicama i pojedinačnim kartama GSP.
Građani koji žive u Zemunu i Novom Beogradu od 1. septembra moći će vozovima gradske železnice da dođu u centr grada. Primera radi, oni koji žive u pojedinim delovima Novog Beograda, a na posao idu u centar, u vozove će moći da se ukrcaju na stanici „Tošin bunar” i da se dovezu do „Vukovg spomenika”. Slično će moći da urade i stanovnici Zemuna.
Period od septembra do januara 2011. godine će biti probni jer je ostalo da JP „Železnice Srbije” završe svoj deo posla na otklanjanju takozvanih „sporih vožnji” i pojedinim
intervencijama na pruzi. Problem je zapravo u tome što trenutno na trasi graske železnice postoje delovi pruge gde vozovi ne mogu da razviju velike brzine, odnosno gde se maksimalno kreću oko 30 kilometara na sat. Kada ti nedostaci budu otklonjeni, stvoriće se uslovi da vozovi saobraćaju na svakih 15 minuta, kako je ranije i najavljivano, čime će se povećati pouzdanost gradske železnice.
Beograđani međutim neće morati da čekaju januar, već će nove, remontovane vozove moći da koriste već za mesec i po dana.
U Direkciji za javni prevoz procenjuju da će početkom sledeće godine vozovi moći da prevezu više od 2.000 putnika.
- Kapacitet jedne garniture voza je 600 putnika, planiran interval je 15 minuta, pa je ukupan kapacitet oko 2.400 putnika na sat - kaže Snežana Perović.
Za prevoz gradskom železnicom putnici će moći da koriste pretplatne i pojedinačne karte koje važe za ostale vidove javnog prevoza (autobus, tramvaj, trolejbus).
Od kad je najavljen projekat „oživljavanja” gradske železnice remontovano je šest elektromotornih garnitura (od devet planiranih). Preostale tri biće remontovane za 45 dana, poručuju u gradskoj upravi, a vrednost cele investicije je blizu pola miliona dinara. Osim toga, završena je izgradnja petog i šestog koloseka u Železničkoj stanici „Prokop”, tako da će sada biti moguće mimoilaženje vozova u stanici. Novi koloseci biće povezani sa postojećem južnobanatskim kolosekom koji vodi ka Pančevačkom mostu.