Planovi Železnica Srbije i grada za 2011. godinu
Sa markicom i u Beovoz
Goran Svilar | 13. 03. 2010. - 00:02h | Foto: S. Đalić | Komentara: 5
Gradska železnica bi mogla sledeće godine da postane deo integrisanog tarifnog sistema. Karta za gradski prevoz kao i mesečna markica važiće u gradskim autobusima, ali i u “Beovozu”. Međutim, da bi Gradska železnica opsluživala i stanovnike Pančeva, Stare i Nove Pazove koji putuju na posao u Beograd, potrebno je više voznih garnitura.
„Beovoz“ je trenutno spor, star i neredovan Grad Beograd i “Železnice Srbije” pozivaju lokalne samouprave pomenutih gradova da se uključe u revitalizaciji sistema. Kada bude uspostavljen Jedinstveni tarifni sistem (JTS), putnici će moći sa mesečnim kartama za gradski prevoz da koriste i Gradsku železnicu. Ipak, da bi sistem funkcionisao kako treba, u celu priču treba da se uključe lokalne samouprave, Grad Pančevo, Stara i Nova Pazova, i Inđija, smatraju u “Železnicama Srbije”.
- Garniture koje budu išle iz Inđije i Pančeva biće deo sistema gradske železnice u Beogradu, deo plana da se na teritoriji grada uradi takva organizacija da vozovi saobraćaju na svakih 15 minuta. Ako se isključe vozovi koji dolaze iz Inđije i Pančeva iz tog sistema, to znači da ti vozovi praktično neće imati gde da prođu i nije isključeno da će biti ukinuti - upozorava Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz utnika u “Železnicama Srbije”.
Stanković dodaje da će biti problem i kako tarifirati naplatu karata u tim vozovima, kojima se inače vozi veliki broj putnika koji rade u Beogradu a žive u Pančevu, Pazovi ili Inđiji. Primera radi, ukoliko ova mesta ne bodu obuhvaćena istim tarifnim sistemom putnici koji svakodnevno idu na posao iz Pančeva u Beograd plaćaće doplatne karte kad vozom uđu na teritoriju Beograda.
- Biće prolem i da građanima Beograda objasnimo da jedna karta važi za tri voza, a da u četvrtom koji saobraća na relaciji Pančevo - Inđija i prolazi kroz Beograd, ta ista karta ne važi. Da bi se to izbeglo potrebno je da se lokalne samouprave vojvođanskih opština uključe u celu priču - naglašava Stanković.
Devet elektromotornih garnitura koje su radile kao deo gradske železnice nalaze se na popravci a trenutno putnike opslužuje samo pet vozova. Procene su da za funkcionisanje sistema ni posle remonta neće biti dovoljno vozova. Da vozila nema dovoljno pokazalo se pre nekoliko dana, kada su stanovnici Pančeva izrazili nezadovoljstvo ukidanjem jednog voza na relaciji Pančevo – Beograd, jer je veliki broj putnika time ostao bez prevoza do posla.
- Za normalno funkconisanje Beovoza potrebno je 14 ili 15 garnitura. Grad finansira obnovu devet, a za preostale su potrebna dodatna sredstva koja “Železnice Srbije” nemaju. Zato mi, zajedno sa Gradom Beogradom, nudimo partnerski odnos lokalnim samoupravama vojvođanskih opština da izdvoje sredstva za remont još pet garnitura, jer je to u interesu ljudi koji žive u tim opštinama a rade u Beogradu - kaže Stanković.
Prema nezvaničnim podacima, iz Pančeva se godišnje preveze milion putnika “Beovozom”, iz Nove i Stare Pazove oko 400.00. Za remont još pet garnitura potrebno je oko 250 miliona dinara.
Devet na remontu
Devet eletromotornih garnitura „Beovoza“ trenutno se nalaze na remontu, a prva bi mogla da bude popravljena početkom maja meseca.
- Imamo najavu iz „Šinvoza“ da će prva elektromotorna garnitura sa remonta stići za mesec i po dana, što znači da ćemo tada imati jednu garnituru više u saobraćaju za „Beovoz“. Nakon toga ćemo odlučiti, zajedno sa partnerima iz Grada, na koji liniju da ubacimo tu garnituru – kaže Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz putnika u „Železnicama Srbije“.
www.blic rs.