Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Jesam li ja jedini koji misli da novom beogradu ne treba ovolika zeleznica stanica kao sto su ove na slikama?
 
Mislim da grešiš,jer pored toga što bi stanica trebalo da služi Beovozu ona treba da se koristi za regionalne i inter city vozove,recimo neko ko dolazi sa severa NS i sl.lakše mi je da siđe ili se vrati iz, i u Ns sa Nbg a ako hoće u Beograd Centar produži,a stanica treba da bude i mesto javnog okupljanja da bude delom tržni-poslovni,relax centar jer ako Gradska železnica bude dobro radila i razvijala se privući će i biznis a i stanovnike okolnih mega blokova,koji kada se vraćaju ili odlaze u centar ili periferiju mogu da se opuste,kupuju,završe posao u banci pošti sl.jer taj deo Nbg nema neki centar tako da bi ova stanica upravo to postala+buduća autobuska preko puta+park&ride koji tu već i postoji,silazno ulazne rampe za most preko Ade,kaoi budući Metro intersection ispod stanice,tramvaji,autobusi, tako da bu se u i oko stanice bi se formirao zapravo novi centar 2 Nbg. e sad o veličini stanice možemo diskutovati ali ona mora da ima komercijalni centar sa sadržajima koje sam nabrojao, a i prostor pored bi trebalo napraviti koa veliki trg sa fontanom što je čini mi se i ranijim planovima predviđeno.

I Sidnej unapređuje i ponovo podiže svoju Gradsku železnicu iz 90/tih baš kao i Beograd,pogledajte
http://www.youtube.com/watch?v=SCpIlqsy-oc
 
i ja mislim da treba da bude velika stanica, jer su po jednom planu planirane 4 velike stanice (Zemun, NBG, Prokop i Rakovica). a i ta stanica je planirana da bude tranzitni hub za NBG
 
Tako je Rakovica je sasvim velika i ok,ali fali joj poseban deo umesto udalljene stare stanične zgrade nova čekaonica,automati za karte,toaleti i sl. a Zemun isto ima podhodnike ali nema zgradu i info sistem.
 
Nije li planirano da tu kod buvljaka bude izmeštena i autobuska stanica? Eto još jednog razloga za veću železničku stanicu...
 
ma sve tri stanice (bez Prokopa, ipak se gradi) treba iz korena srediti. napraviti javni konkurs zas idejni projekat stanice i krenuti sa radom. izgledaju avetinjsko
 
Pa da neka mala stanica za sviju koji silaze u nbg-u sa voza itd..ali na ovim slikama su stanice vece od prokopa, kao aerodromi. Veci nego jedina i glavna zeleznicka stanicu u Minhenu, koji je grad sa isto toliko stanovnika kao beograd. Jer nece imati vozova koji krecu na nbg a da ne prolaze kroz prokop, znaci da je prokop glavna stanica a nbg severna mala stanica, a sigurno ce imati vozova koji krecu u prokopu a ne prolaze kroz nbg, kad idu ka jugu (bar, nis itd), tako da je nbg nesta kao malo veca stanica gradske zeleznice gde staju regionalni i ne-regionalni vozovi, a od koje ljudi mogu, ako im voz ide na prokop-u, bezplatno da odu do prokopa gradskom zeleznicom. Jer na nbg ne zivi toliko ljudi da bi mu trebala tolika stanica sa tolikim kapacitetom, malo manja bi bila sasvim dosta da odsluzi sve koji idu beovozom ili vozom.
 
Pa da, ali je lokacija savrsena za neki poslovni/trzni centar...blizina auto-puta, pruge, ako jos bude autobuska stanica dole, kao sto treba...kud ces bolje?
Znas kolke pare mogu da se namlate samo od izdavanja takvog nekog prostora...
 
@Mare,ali Novi Beograd ima 800.000 st.kao neki srednji Evropski grad Skoplje,Zagreb..+Zemun+Bežanija a sa novim mostom i Čukarica ravnomerno garvitira kao i Prokopu a ne zaboravi da će dosta ljudi dolaziti iz starih delova grada na Nbg što Beovozom što Metroom sa Čukarice i Centra kao i Prokopa,e sad ovi renderi koje si video su jedna stanica u Bangkoku,s tim što naravno bitna je ideja a veličina stanice može da se prilagodi trenutku s tim što se takvi javni objekti prave da dugo traju,i moraju biti najmoderniju u tom vremenu ali mislim da bi interes privatnih firmi zbog tog mesta ukrštanja svih vidova prevoza i pravaca pa i nove autobuske,potpuno isplatio uložena sredstva ili pak privatne firme bi mogle i da je grade sa komercijalnim centrom.U svakom slučaju svi se slažemo da stanicu Nbg treba graditi,a veličina nije(je bitna) ;)
 
Realno, NBG zvanično ima 224.000 ljudi, uz nekih 150K za Zemun i 15K za Surčin. Znači, ta strana reke, negde oko 450K...
 
Znači stari deo grada ima 1.5 mil stanovnika? a na NBG računajte i one koji stalno rade ili dolaze u šoping ili su u tranzitu.,mada iInđija,Ruma i Nova i st.Pazova su predgrađa Beograda,a Kineza će biti sve više i više otvaraju veliki Kineski tržni centar blizu stanice Beovoza u Zemunu
1203_ocp_w380_h300.jpg
1202_ocp_w380_h300.jpg
Prema rečima Haijin, radi se o najmodernijem multinacionalnom veleprodajno-poslovnom centru na Balkanu, koji će osim poslovnog kompleksa biti i svojevrsna turistička atrakcija na ovim prostorima, budući da je ovaj centar najveći projekat koji Kina gradi u Srbiji www danas rs.
 
2012":em9dqtqb je napisao(la):
Znači stari deo grada ima 1.5 mil stanovnika?
Ma stari deo grada, tj gradska zona nema ni milion stanovnika. Ima možda ako računaš Borče, Ovče, Dunavce itd. pa Lazarevo itd

Nekako svi vole da pokažu kako njihov grad ima više stanovnika nego što zaista ima. Do sada nisam bio u gradu gde mi kažu manju cifru.
Tako se neki u Beogradu tripuju čak i do 2,5 miliona.
Najgore je što kad neko kaže da to nije tako, dobije niz kritika, kao manje volim Beograd ako kažem da nema 2 milona stanovnika.

Beograd sa svim opštinama (znači Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac itd) ima 1.576.000.

Gravitira prema Beogradu ne znači da 60% i više stanovnika nego mesta dolazi redovno u Beograd
Budimo realni, većina žitelja Lazarevca ne dolazi svaki dan u Beograd, takođe znam ljude iz Pančeva koji u Beograd dođu par puta godišnje.
10 gradskih opština imaju 1,1 milion stanovnika (tu spada i recimo naselje Dunavac koji je 35km od Beograda)

Ne stoje ni one priče da ima neprijavljenih,bar 500.000 (radnici, izbeglice, studenti iz unutrašnjosti itd) Studenata u Beogradu ima oko 65.000 od čega je najviše 30.000 iz drugihe delova Srbije.

Važan je podatak da se broj stanovnika u Beogradu smanjuje ili baš ne raste tako mnogo (

1991 1.552.151 ili 1.646.000 (podatak sa celo područje Grada Beograda)
2002 1.576.000 (podatak sa celo područje Grada Beograda)

Dakle nama trebaju "male" funkcionalne stanice. Ne možemo ni prokop da završimo, pa koliko ima smisla zaletati se u neki novi Prokop na Novom Beogradu.
Prokop je i onako preveliki za obim saobraćaja koji imamo u gradu.

Ako mogu samo još da primetim da haos u saobraćaju nije prvenstveno posledica velikog broja stanovnika, a još manje prirasta, nego čiste neorganizovanosti

2012":em9dqtqb je napisao(la):
Prema rečima Haijin, radi se o najmodernijem multinacionalnom veleprodajno-poslovnom centru na Balkanu, koji će osim poslovnog kompleksa biti i svojevrsna turistička atrakcija na ovim prostorima, budući da je ovaj centar najveći projekat koji Kina gradi u Srbiji www danas rs.
Pa ne bi da te razočaram, ali nemoj baš da očekuješ da će turisti sa svih strana nagrnuti na taj Kineski tržni centar.
Nismo mi baš neka meka za turiste niti ćemo skoro biti. Jedan Salzburg ima više turista u toku godine nego cela Srbija.

Nemojte da me shavtite pogrešno, voleo bi ja da Beograd ima i 10 fenomenalnih stanica, ali treba prvo da završimo ovu jednu i da uljudimo ono što već imamo.

2012":em9dqtqb je napisao(la):
Tako je Rakovica je sasvim velika i ok,ali fali joj poseban deo umesto udalljene stare stanične zgrade nova čekaonica,automati za karte,toaleti i sl. a Zemun isto ima podhodnike ali nema zgradu i info sistem.
Slažem se 100% i to treba u prvom koraku uljuditi pa završiti prokop, videti kolik je obim saobraćaja realan za period do 2025 i onda odlučiti kojih dimanzija treba da bude stanica na Novom Beogradu
 
Име Површина (km²) Становништво (1991.) Становништво (2002.)
Барајево 213 20.846 24.641
Вождовац 148 156.373 160.768
Врачар 3 67.438 58.386
Гроцка 289 65.735 75.466
Звездара 32 135.694 132.621
Земун 150 141.695 152.950
Лазаревац 384 57.848 58.511
Младеновац 339 54.517 52.490
Нови Београд 41 218.633 217.773
Обреновац 411 67.654 70.975
Палилула 451 150.208 155.902
Раковица 31 96.300 99.000
Савски венац 14 45.961 42.505
Сопот 271 19.977 20.390
Стари град 5 68.552 55.543
Сурчин 288 34.463 38.695
Чукарица 156 150.257 168.508
УКУПНО 3.227 1.552.151 1.576.124
Извор: Републички завод за статистику[7]
 
Pa sa onima koji nemaju stalno prebivalište na teritoriji Beograda a studiraju rade i sl.ima 2 milona,zante li koliiko je samo neprijavljenih po raznim osnovama kao podstanari..a da ne govorimo dnevno kolikii broj ljudi dođe siz bliže okoline poslom to znači zaista dnevno u Beogradu funkcioniše 2.milona ljudi a možda i više.a zaboravili ste i iseljene privremeno po inostranstvu..
 
@nbumbic

Evo ti zvaničnih podataka iz ZIS-a grada Beograda na dan 30.06.2009. godine.

Da rezimiramo na prostoru GUP-a (ranije poznato kao gradsko jezgro) trenutno živi 1.460.022 ljudi dok na celoj teritoriji Beograda živi 1.822.936.

A evo po azbučnom redu opština:

Barajevo: 26.722
Voždovac: 173.639
Vračar: 70.897
Grocka: 79.042
Zvezdara: 163.426
Zemun: 183.435
Lazarevac: 62.305
Mladenovac: 55.671
Novi Beograd: 248.703
Obrenovac: 76.361
Palilula: 188.900
Rakovica: 117.018
Savski venac: 51.235
Sopot: 21.057
Stari grad: 68.230
Surčin: 41.396
Čukarica: 194.539


Ni ja ne volim kada se cifre naduvavaju, ali isto tako ne volim i kada se drastično umanjuju. :kafa:

Kao što drug 2012 može da vidi na Novom Beogradu nema 800.000 stanovnika, a on je to rekao. Nemojmo sad prebrojavati šta sve gravitira ili ne gravitira. Na levoj obali Save živi 473.534, a na desnoj obali 1.349.402 stanovnika.

Thank you and good night. :kafa:
 
shmeksi":1t7bwhx7 je napisao(la):
@nbumbic

Evo ti zvaničnih podataka iz ZIS-a grada Beograda na dan 30.06.2009. godine.

Da rezimiramo na prostoru GUP-a (ranije poznato kao gradsko jezgro) trenutno živi 1.460.022 ljudi dok na celoj teritoriji Beograda živi 1.822.936.
Interesantno, kakvo je tvoje mišljenje o sledećem

Evo tabele istog tog ZIS-a o broju stanovnika
Tabela 4. Broj stanovnika u Beogradu 2001-2007. (u 000) (Beograd u Smislu teritorije Grada Beograda sa svim prigradskim opštinama)
Broj stanovnika Stopa rasta u %
2001. 1647
2002. 1648 0,1
2003. 1651 0,2
2004. 1664 0,8
2005. 1672 0,5
2006. 1689 1,0
2007. 1704

Evo i projekcije ZISa
Tabela 6. Projekcija broja stanovnika u Beogradu 2008-2015. (u 000)
Viša
varijanta
Umerena varijanta
Niska varijanta
2007.* 1.704 1.704 1.704
2008. 1715 1711 1707
2009. 1725 1718 1710
2010. 1736 1725 1714
2011. 1747 1732 1717
2012. 1757 1739 1721
2013. 1768 1746 1724
2014. 1779 1753 1727
2015. 1790 1760 1730

Posebno me zanima mišljenje o sledećem

Rep. zavod na osnovu popisa 2002

1.576.000,

a ZIS za istu godinu 2002 1.648.000

Drugo ti navodiš broj od 1.822.936. za 2009, a ZIS 2007 kaže da BG ima 1,7mil i predviđa 1.718 mil 2009, velika razlika od 100.000 stanovnika
 
Pazi ja podatak nisam izmislio već sam ga dobio od ljudi iz ZIS-a Beograda za potrebe diplomskog rada i on je vrlo validan jer je izvađen iz baze građana. Dovoljno je pogledati broj birača u Beogradu na poslednjim izborima koji je beše premašio broj stanovnika po popisu iz 2002.

A evo ti njihovog pregleda po godinama:

2005.: 1.672.000
2006.: 1.689.000
2007.: 1.710.000
2008.: 1.735.000
30.06.2009.: 1.822.936


Ti možeš da mi veruješ ili ne, tvoj izbor.
 
2012":1s5wmjle je napisao(la):
@Mare,ali Novi Beograd ima 800.000 st.kao neki srednji Evropski grad Skoplje,Zagreb..+Zemun+Bežanija a sa novim mostom i Čukarica ravnomerno garvitira kao i Prokopu a ne zaboravi da će dosta ljudi dolaziti iz starih delova grada na Nbg što Beovozom što Metroom sa Čukarice i Centra kao i Prokopa,e sad ovi renderi koje si video su jedna stanica u Bangkoku,s tim što naravno bitna je ideja a veličina stanice može da se prilagodi trenutku s tim što se takvi javni objekti prave da dugo traju,i moraju biti najmoderniju u tom vremenu ali mislim da bi interes privatnih firmi zbog tog mesta ukrštanja svih vidova prevoza i pravaca pa i nove autobuske,potpuno isplatio uložena sredstva ili pak privatne firme bi mogle i da je grade sa komercijalnim centrom.U svakom slučaju svi se slažemo da stanicu Nbg treba graditi,a veličina nije(je bitna) ;)
Dobro to je tvoja zelja, ja imam moje drugo misljenje jer znam iz druge perspektive kako to izgleda. To sa trznim centrom da, ali vise traveller-orientated...niko nece ici na nbg stanicu da kupi farmerke, Delta City bi kupio sve ljude iz blokova jer im je blize, usce bi kupio sviju sa druge strane i ne ostaje puno vise ljudi, svi izmdju mogu da idu u jedan od ta dva tc. Sta ce se tu naseliti (i preziveti!) su oni sto prodaju novine, hranu, pice, brzu hranu (pizzu, pljeskavice, hamburgere, sendvice itd itd) i sto nude one usluge koje ljudima trebaju kad idu na voz ili kad stizu. Imat'ce dosta ljudi tamo kao sto kazes, ali svi na prolazu, stignu beovozom na stanicu i preusmeravaju se na tramvaj ili autobus da idu u neki deo nbg-a, jer nisu posli bez glave nego znaju gde hocu, znaci nece se zadrzavati mnogo. I u minhenu ima jedna takva stanica na drugom kraju grada gde prolazi puno prigradskih vozova, i tamo isto ima vecinom ono sta ima na zeleznickim stanicama, ne mozes ti da ocekujes da ce se stvoriti neki trzni centar jer jednostavno nema potrebe za tim jer ce do onda u svakom kraju grada imati po jedan i niko nece morati da putuje na drugi kraj grada da bi posetio tc. Stanica sigurno treba, ali ne mora da bude tolika, na prokopu ce imati potencijala, ali na nbg ne vidim osim 3-7 lokala hrane i 1-2 za stampu, nekoliko bankarskih automata i poste sta bi moglo da ima dosta musterije da bi prezivelo...
 
Slažem se 1,822.936 miliona +neprijavljeni sa stalnim prebivalištem,studenti,zaposleni iz okolnih mesta,frekvencija ljudi koji svaki dan dolaze poslom,tranzit+Pančevo nije Bg opština,Ruma,Inđija,Pazova 2.mil sigurno i više,a znamo u svetu se predgrađa veliki gradova računaju i do 100 km pa bi po tomei NS bio deo metroplitana Beograda ali ajd da ne preterujemo. 2.mil sigurno svakodnevno cirkuliše gradom +leti stranci godišnje Bg poseti 1,milion iz Sveta i regiona...zanači više nego Crnu Goru leti ali ajd pogledaću da nisam pogrešio..
 
@Mare mislim i jedna i druga opcija je naravno moguća,mala protočna stanica,ili jedna od 4 centralne stanice,jer tako i od početka projekat Železničkog Čvora predviđa,ali između Delta C i Ušća živi i jako mnogo ljudi u mega blokovima i oni a i iz ostalih delova grada su u stalnoj frekvenciji ka i između njih +jako mnogo komunikacija +Autobuska stanica,Čukarica koja će preko novog mosta direktno prvo da izađe baš kod stanice,a i sistem Beovoza predviđa još novih stanica što će privući veći broj putnika evo pogledaj ovo o Čvoru ako nisi do sadahttp://www.youtube.com/watch?v=xet_Kkk8UbE
 
2012":1h4xocl5 je napisao(la):
ali ajd da ne preterujemo (...) ali ajd pogledaću da nisam pogrešio..
Metodologija, metodologija! Svako ima svoju, i promenila se za poslednji popis.
A i druga važna stvar, zaposlenost kao i životni stndard, a i sama fluktuacija ljudi.
 
Dovoljno je da vidite dnevno mts kamerama, koliko ljudi želi da prođe sa jedne obale na drugu pa da primetimo da je fluktuacija zdrava i živa i nikad veća kao do sada..
 
za pocetak jedna velika "glavna" stanica (Prokop) i 2 manje "glavne" stanice (Rakovica i NBG, ali da se upicane kako prilici) pa onda prosirenje, ako situacija bude zahtevala
 
Vrh