Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zidar
Ovo za Rakovica -Vuk-Nbg se u potpunosti slažem,da li su te linije ostavili zbog nedostatka vozova tj.čekanja na isporuku novih? Da li si ove predloge poslao na adresu Grada,kako je rečeno Gradski Arhitekta se aktivno bavio ovim poslom kao i Železnice Srbije,pa ako nisi nije ma odmet da im se dostavi nikad se nezna može im zaista biti od koristi,mada su oni koristili iskustva iz Madrida i Beča tj,koliko nam je poznato njihovi stručnjaci su dolazili tim povodom.
 
zidar":25lx4qgk je napisao(la):
Upoznat sam sa planovima direkcije za javni prevoz za razvoj gradske zeleznice (novo ime Beovoza)
Da li si mozda imao direktno kontakta s njima? Da li su ti otkrili neke nove planove? :)
zidar":25lx4qgk je napisao(la):
ipak smatram da bi bilo pravednije nastaviti sa koriscenjem sva tri pravca (pazova, pancevo, ripanj) umesto da se potencira iskljucivo Zemun-P most, Rakovica-nbg i rakovica-vuk su vazne smernice koje ne treba zanemariti.
Da, ovo se u potpunosti slazem. Ovde sam izneo misljenje da mozda nije uopste trebalo produzavati linije beovoza za Mladenovac, Valjevo ili Pozarevac jer nije bilo uslova. Trebalo se zadrzati na ove tri prvobitne linije i njih unapredjivati.
 
Pa mislim da če to i da urade,a za Valjevo,Požarevac....ići će novi vozovi Ž.S kao inter regionalni saobraćaj,tako sam i shvatiod a će u 3.fazi voz iz Valjeva dovoziti putnike do Resnika,odakle će ovi presedati na linije Beovoza,tako se čuva zatvoreni sistem od poremećaja takta,i obezbeđuju se dvokolsečni pravci za celu mrežu Beovoza,a ostavljaju se slobodni prilazi za međunarodne vozove za Prokop,barem tako ja to kapiram,možda bi to neko stručno objasnio,...
 
Danas u Gradski Menadžer i Arhitekta postetili gradilište na Prokopu i najavili od Nove godine, početak rada prve obnovljene linije a od septembra probne vožnje i uhodavanje,zapravo čekaju ITS..a najavili rekonstrukciju pojedinih stanica kao i izgradnju novih... :kafa:
 
E lepo su rekli rekonstrukcija starih i izgradnja novih,ali kojih još nam ne otkrivaju,moje očekivanje je barem jedana na Nbg i možda Karaburma, a bio bi pun pogodak Hram/Slavija kao i Bežanija/Merkur,mada mislim da će teško dati lovu za podzemne stanice jer su skuplje,a nešto su ranije najavljivali stanicu za Plave Horizonte....ali stanica Cerak/Vidikovac je zaista vredna ulaganja ,samo kad pomislim koja masa bi se prevozila do Vuka ili Nbg..tu je jasna stvar ili će se razvijati Gradska železnica koja u mnogim delovima grada može da značajno unapredi mas prevoz ,ma koliko to koštalo u narednih 5 god ili će se ponovo zapostaviti njen potencijal,a njen puni razvoj sa izgradnjom Metroa bi značajno smanjio gužve predgrađa centar,tako su i najavili parkinge na krajevima linija kao i usklađivanje ostalog prevoza...za sada izgleda ozbiljno al da sačekamo prve rezultate.. :kafa:
 
1609f_ocp_w380_h300.jpg

24/03/2010 22:31 | Do centra grada za 15 minuta: Ubuduće najbrži vid prevoza
Od Nove godine efikasnije korišćenje gradske železnice
„Beovoz“ će saobraćati svakih 15 minuta
Autor: B. I.

Beograđani će od početka naredne godine „Beovoz“ moći da koriste na svakih 15 minuta i da od Zemuna ili Pančeva do centra grada stignu za petnaestak minuta - rekao je gradski menadžer Aleksandar Bijelić, koji je juče zajedno sa glavnim gradskim arhitektom Dejanom Vasovićem posetio gradilište na železničkoj stanici „Prokop“.


Na ovom gradilištu „Energoprojekt“ radi na završetku koloseka 5 i 6, što će omogućiti efikasnije korišćenje beogradske železnice.

„Železnice Srbije“ i „Energoprojekt“ uverili su nas da ova dva koloseka mogu da završe do kraja leta ove godine, posle čega će početi probne vožnje. Sredstvima iz gradskog budžeta u februaru je započet remont devet kompozicija, a taj posao biće završen do juna. Od 1. januara naredne godine ispunićemo obećanje i kompozicije „Beovoza“ saobraćaće u intervalu od 15 minuta. To će biti najbrži vid prevoza građana - rekao je Bijelić, dodajući da je u prvu fazu ovog projekta uloženo oko deset miliona evra.

Dugoročni plan grada je da „Beovoz“ na isti način funkcioniše i u ostalim naseljima poput Mladenovca, Lazarevca, Batajnice, kao i da se postojeća glavna železnička stanica izmesti iz centra grada, kazao je glavni gradski arhitekta Dejan Vasović.

- Grad Beograd će javni gradski prevoz prilagoditi redu vožnje „Beovoza“ jer nam je cilj da ovaj vid prevoza koristi što veći broj građana. Pojedina stajališta ćemo renovirati, a izgradićemo i nova. Planiramo i da uvedemo sistem „parkiraj i vozi“, tako što ćemo na početnim voznim stanicama napraviti mini-parkinge, gde bi Beograđani iz rubnih naselja ostavljali svoje automobile, a potom „Beovozom“ stizali do centra - istakao je Vasović.

Žarko Mihajlović, savetnik generalnog direktora „Železnica Srbije“, istakao je dobru saradnju ovog preduzeća i grada Beograda i dodao da su već dogovorene tri faze projekta razvoja beogradske železnice vredne oko 70 miliona evra. Jedan od važnih zajedničkih projekata grada i ovog javnog preduzeća jeste i popravka železničke mreže koja prolazi kroz Beograd, kako bi se vozovi kretali znatno brže nego do sada.

„Prokop“ još uvek nezavršen

Železnička stanica „Prokop“ počela je da se gradi sredinom sedamdesetih godina prošlog veka, ali zbog nedostatka novca nije potpuno završena. Od predviđenih deset koloseka i šest perona, trenutno rade samo dva. Njen završetak u nadležnosti je Ministarstva za infrastrukturu.
www.danas.rs
 
Planove direkcije za javni prevoz svi znamo iz stampe.

- osovina Zemun-Krnjaca
- skracivanje linija na teritoriju opstine Beograd (buduca krajnja odredista Batajnica i Krnjaca, Pancevo i Pazova su sa pogresne strane granice)
- presedanje na prokopu za juzni krak resnik-prokop

Ove odluke izgleda nije bilo bas lako progurati i dobro je sto se uopste nesto desava i sto je Zeleznica prepustila gradu brigu o Beovozu.

Ipak, moje je misljenje da postojeca infrastruktura nece biti dovoljno dobro iskoriscena, narocito juzni krak
(zasto presedanje na prokopu umesto pravo iz Rakovice do Vuka ili NBG kada petlja i tuneli vec postoje a imaju dovoljnu propusnu moc, jedini voz koji koristi doticni tunel je nocni voz Subotica-Bar)
Svaki krak trougla NBG-P Most- Rakovica se u danasnjim okolnostima prelazi za 15min a te stanice (ok P. most je malo problematicna) omogucavaju ukrstanje vozova. Imajmo malo obzira prema posrnuloj Gazeli.

Posebno me iritira sto se uzimaju u obzir administrativne granice opstina a ne realno ekonomsko podrucje grada i potrebe stanovnika u planiranju razvoja gradske zeleznice.

Inace direkcija za javni prevoz je upoznata sa mojim predlozima ali izgleda da sada kada vec imaju neki plan nece nista da menjaju.
Predlozio sam i zeleznici srbije ali oni vise time nece da se bave, sve prepustaju gradu.
By the way, mapu zeleznice sam im poklonio za novu godinu :)
http://www.jugcerovic.com/index.php?/transport/serbian-rail-map/
 
Zidar

Slažem se i ja se čudim zašto linija Rakovica-Prokop? kada može NBG i Rakovica-Vuk ,zašto bi ljudi presedali u voz u ta dva suprotna pravca,po meni jedino objašnjenje što će se uskoro naručiti novi vozovi oko 25 garnitura kako je najvljeno a ne mogu se porizvesti bez dve godine,a možda im je i teško bilo da usklade takt dve linije na mostu,zaista se pitam :rolleyes: a ovo što je Železnica dozvolila gradu investiranje i zajedničko preduzeće većinski gradsko je rezultat verovatno jer Gradonačelnik i Direktor nisu iz suprostavljenih i zakrvljenih stranaka kako je bilo ranije,pa se stvar razmatrala razumom,a železnici je lakše da se bavi regionalnim i intercity saobraćajem a naručuju 45 novih vozova 20 dmu 25 emu,a najvljena je i podela kompanije po Eu uzoruposebno infrastruktura posebno,saobraćaj tako da im je Beograd jako dobar partner u budućnosti,a Beograd je tako i ostavio izgradnju dvokolsečnih pruga do opština izvan grada železnici s tim da možda i partiicipira ako i te opštine urade isto..
 
2012":y9v2iq4y je napisao(la):
E lepo su rekli rekonstrukcija starih i izgradnja novih,ali kojih još nam ne otkrivaju,moje očekivanje je barem jedana na Nbg i možda Karaburma, a bio bi pun pogodak Hram/Slavija ... :kafa:
Мислим да већ други пут помињеш да је неопходно да се зида станица код Храма. Па она већ постоји у Карађорђевом парку, цца. 200 метара од Храма. Шта ће нам нова?
 
Kakve nove stanice Beovoza u centru, to kosta enormno a efekat nece biti srazmeran ulozenim sredstvima, a ima i precih stvari na koje treba pare trositi. Evt. moze da se odradi stanica Karaburma jer postoji tunel. Van toga jedino mogu da se prave neka nova stajalista (a la Tosin Bunar) tamo gde je pruga na povrsini, znaci mozda jedna na NBG a ostale po predgradjima/rubnim krajevima.
 
sizif":yu1j4kq2 je napisao(la):
2012":yu1j4kq2 je napisao(la):
E lepo su rekli rekonstrukcija starih i izgradnja novih,ali kojih još nam ne otkrivaju,moje očekivanje je barem jedana na Nbg i možda Karaburma, a bio bi pun pogodak Hram/Slavija ... :kafa:
Мислим да већ други пут помињеш да је неопходно да се зида станица код Храма. Па она већ постоји у Карађорђевом парку, цца. 200 метара од Храма. Шта ће нам нова?
Slazem se da je stanica kod Hrama potpuno besmislena, mada bi stanica kod Slavije mozda i bila potrebna, ali je apsolutno nemoguce da se ona izgradi, jer se ne poklapa sa trasom tunela.

2iatxt2.jpg
 
Imam pitanje za Zidara, a i za sve vas da ponovimo.
U ovoj temi smo smo pricali o tunelu sa dve cevi koje spajaju Makis i Rakovicu. Koliko je realno da se ispod Ceraka gde prolazi tunel izgradi podzemna stanica? Ona bi bila dosta duboka, te bi zbog toga dosta kostala, ali bi bila veoma efikasna. Ionako planiraju da otvore liniju do Zeleznika, a mogla bi u buducnosti biti neka linija Ostruznica-Zeleznik-Rakovica-Vuk-Karaburma.
 
Ja sam mišljenja da bi trebala jedna podzemna stanica između Vuka i K,Parka,tj,Hram ili Mekenzijeva,kao i stanica Pionir koja je i predviđena razvojem u goblenovom filmu razvoja na you tube "Beogradski železnički čvor"" kao i stanica Karaburma ,a šta je prioritet ajd recimo Karaburma,za stanicu Cerak postoji izuzetna opravdanost,s obzirom na pravu Metro trasu do Vuka kasnije i Karaburme ili Nbg,jednostavno veliki broj građana bi koristio tu liniju ,veliki broj stanovnika živi u krugu te potencijalne stanice, vreme putovanja,ukidanje ili skaraćenje autobuskih linija koje prolaze kroz Požešku,pored Sajma i Centar absolutno opravdava ulaganje,a još da dodamo Energoprojekt koji bi mogao da odradi stanicu s obzirom na iskustvo (trenutno grade nekoliko u svetu),dobar imidž gradske vlasti, samo benefiti,a tehnički se rade mnogo dublje stanice od te ,tako da to ne predstavlja građevinski problem, gruba procena stanice oko 15 .mil eur.mada verujem da ta stanica ne mora biti ni velika ni skupa kao Vuk, a tehnički Herrenknecht izrađuje i taj tip mini krtica pod štitom za probijanje pod uglom,jedna takva stanica se upravo radi u ST.Petersburgu, a kod Ceraka olakšava pristup potencijalnoj stanici tj.ulaz u tunel je blizu tog mesta.. :rolleyes:
Evo nađoh tu stanicu kao primer,ako se radi samo jedna duboka stanica
S-441_HK_RAW7422.jpg

S-441_HK_RAW7276.jpg

S-441_HK_RAW3381.jpg

S-441_HK_Schraegschachtmasc.jpg

I evo sve lepo objašnjeno ;)
St. Petersburg is the most northern megacity in the world and its metro system is one of the deepest in the world. The Station Obwodny canal is located on line 5 at a depth of 60 meters. For a long time it was not put into operation, since the access shafts from the surface were not yet built. The major challenge during mechanized tunneling of the 105 meter long escalator shaft was the gradient of 30°.
The solution was a Herrenknecht EPB Shield with a diameter of 10.69 meters which started with a special launch construction – developed and produced by Maschinen- und Stahlbau Dresden. The TBM was kept on its path during tunnelling with an innovative system of lifting cables and hydraulic cylinders in accordance with the parameters of the VMT guidance system. Two rail-bound wagons, drawn by winches, provided for the removal of the soil material. They also transported the lining segments below ground, which were produced in formwork made by Herrenknecht Formwork GmbH. Tunnelling went smoothly with the innovative machine made in Schwanau in the hands of the OAO Metrostroy specialists, achieving performances of up to 4 meters a day. The last lining segments could be installed in time for Christmas 2009 after only 12 weeks of tunnelling.

Ovi iz Grada će još tražiti ,s obzirom da im pronalazimo i tehnička rešenja, i da im zatvorimo finasijsku konstrukciju i da raspišemo tender...:) lepo piše treba ima samo 12 nedelja da je izbuše...čas posla...
 
Svi tuneli o kojima pricamo (p.most-kosutnjak, rakovica-makis...) su zeleznicki tuneli i smisao njihovog postojanja je da se sadasnja zeleznicka stanica ukine, prostor oslobodi, a da glavna stanica postane prokop (ja sam ipak pre za Novi Beograd ali o tome u nekom drugom postu). Jednog lepog dana tim tunelima ce saobracati medjunarodni vozovi (Bec-Solun, Budimpesta-Bar...) i domaci vozovi tako da je mala verovatnoca da ce ostati prostora i za prigradsku zeleznicu. Inace je cuvenim planom iz '74. bilo predvidjeno kopanje metroa I kopanje nezavisne prigradske zeleznice tzv regionalni metro.

Posto su sve to planovi na duge staze a trenutno su tuneli slobodni, opravdano je da razmisljamo o privremenoj (privremeno se kod nas meri generacijama) upotrebi te infrastrukture. Ipak, mislim da ce ti tuneli kad tad postati medjunarodna zeleznica i prestati da sluze za gradski prevoz zato mislim da se ne isplati ulagati enormna sredstva koja su potrebna za kopanje dubokih podzemnih stanica koje ce biti napustene.
Sto se Ceraka tice verovatno bi efikasno i jeftino resenje bilo postavljanje nekoliko lokalnih autobuskih linija sa taktom od 5 min koje bi kruzile i kupile ljude sa Ceraka, Vidikovca, Kanarevog Brda i Miljakovca i vozile ih do stanice u Rakovici (tik pred stanicu razume se).
Ako se osposobi krak pruge za Zeleznik, mozda bi bilo isplativo napraviti stanicu u Belim Vodama na izlazu tunela na Makiskoj strani.

Inace po meni druge povoljne lokacije za stanice (na povrsini) su Kosutnjak (postoji stanica-kucica u lisicjem potoku) za potrebe Kanarevog Brda, Zemun Polje (sadasnja stanica Zemun Polje bi bila prekrstena u Altinu) i, ali ovo je vec u domenu naucne fantastike, Sajam (na mostu iznad bulevara Vojvode Misica) umesto Prokopa koji ima slabu vezu sa gradskim prevozom.

Ah da, rad na Prokopu treba smesta zaustaviti i prebaciti sredstva u pametnije svrhe (zeleznicko autobuska stanica na Novom Beogradu npr)
 
Stanica Cerak-Vidikovac bi bila pun pogodak. Nalazi se u gustoj naseljenosti i sigurno bi bila najprometnija pogotovo što se tu ukršta i dosta bus linija. Stvarno neverovatno bi bio dobar položaj stanice.
 
ZIDAR
Izvini ali uopšte se ne slažem s tobom,pre svega ceo Beogradsk Ž.Čvor je pravljen i projektovan ,kako za međunarodni putnički,tako i za inter city i kao prigradsko-gradska železnica sa masterom u Prokopu i još tri stanice Zemun,Rakovica i NBG ,a međunarodni robni za obilazne pruge,fali most kod Vinče i deo obilazne pruge,s obzirom da je trokrak ispod Beograda sa Hajdinovim mostom predviđen za putnički saobraćaj u sva tri vida,apsolutno nema smetnji za odvijanje bilo koga vida od tih saobraćaja na teritoriji grada,a kao dokaz tome su i slični sistemi u svetu,porast putničkog međunarodnog saobraćaja ne može poremetiti funkcionisanje inter city ,brzih i gradskih vozova a planirano je i dodavanje još po dva koloseka i u Zemunu, pa reci sam koliko međunarodnih vozova putničkih prolazi kroz Bg u najboljim vremenima ,pre rata,pa najavljeno podizanje brzina Ns-Bg-Niš ,sve to samo može da ubrza tranzit kroz Beograd,uostalom odricanje od Prokopa kako ti kažeš bi zapravo napravilo to usko grlo i upravo svi ti međunarodni vozovi i gradski bi mnogo teže i duže prolazili,a uostalom ne odriče se nečega što upravo u toj bržoj i zagušenijoj budućnosti omogućava veći kapacitet,a to je u svetu odavno smišljeno,zar ima boljeg rešenja da kad posebno leti stranci posećuju u tranzitu Beograd sa međunarodnog voza za nekolliko minuta presednu u Beovoz i dođu do Vuka za 3 min.,umesto što sada gledaju kolone šlepera ispred glavne stanice u centru grada,a koliko znam jedan od ključnih delova razvoja Beograda je turizam city break kao i tranzitni na dan dva..a da ne govorim o značaju povezivanja predgrađa sa centrom grada,uštedi vremena ,goriva,ekologije,pa zar primer upravo nisu gradovi veličine Beograda Beč,Budimpešta...a tuneli Čvora nisu "samo" železnički,uprvo su stručnjaci iz inostranstava,zapanjeni kada su videli sistem tunela čvora izajavili da se oni ne razlikiju od metro tunela Moskve,Pariza,Praga...a to izjavio jedan od čelnika železnice..zamisao projektanata Čvora je upravo suprotna od toga što ti tvrdiš,a revitalizacija gradske železnice dokaz,da potencijal koji nije iskorišćen je upravo žestoko zatrebao za spasvanje grada od kolapsa,ja skidam kapu zamisli i ideji projektanata koji su tako dobro procenili šta će se dešavati u budućnosti...eto London je najsvežiji primer oni sada ulažu 4 milijarde funti da naprave ono što Beograd već ima a tako se luksuzirao u zapostavljanju...
 
Pa lepo kažeš Regionalni Metro koji funkcioniše punim kapacitetom pored međunarodnih polazaka,kud ćeš bolji dokaz, a danas u planu grada ovako skraćena verzija će funkcionisati što se grada tiče još bolje,da se razumemo negiranje kapaciteta i potencijala čvora u full završenom izadanju nije opcija,a iskorišćavanje dodatni razvoj nije fikcija,pa još tada su predviđene još tri podzemne stanice kao i linja Rakovica -Dorćol-Karaburma,te ne razumem negiranje projektovanog kapaciteta Gradske železnice,sem kao negiranje evidentnog.. ;) i još nešto postavio si projekat Beogradskog Metroa sa Regionalnim po planu iz 76' a ne Beogradskog Železničkog Čvora jeste slično ali nije isto jer je odluka tada pala a Pešić započeo ovaj drugi plan ,koji ima drugačiji projekat i funkciju,mislim da je to ono što te buni,pa zato savetujem da pogledaš na you tube"Beogradski železnički čvor"

Evo nekih izvoda... :)
Železnički saobraćaj

Beogradski železnički čvor u kojem se ukršta sedam magistralnih pruga sa međunarodnim saobraćajem raspolaže značajnim kapacitetima. Robni rad se obavlja u okviru 15 stanica, koje raspolažu sa 85 manipulativnih i industrijskih koloseka dužine 52 km. Savremena ranžirna stanica "Makiš" sa centralizovanim i automatskim upravljanjem i kontrolom saobraćaja ima kapacitet od 600 vagona na 24 časa.

U sklopu železničkog čvora funkcioniše i kontejnerski terminal za međunarodni saobraćaj. U ovom putničko-železničkom čvoru, predviđena je izgradnja 120.000 m2 poslovnog prostora, od čega je deo izgrađen u sklopu najsavremenijeg podzemnog stajališta "Vukov spomenik".

Deo beogradskog železničkog čvora su i 4 linije prigradske železnice, sa oko 5.6 miliona prevezenih putnika godišnje.Kada se 1970-ih godina, za vreme mandata gradonačelnika Branka Pešića, počelo sa izgradnjom Beogradskog železničkog čvora, predviđeno je izmeštanje Glavne železničke stanice sa današnje pozicije čeone stanice na Savskom trgu u prolaznu stanicu u Prokopu, na glavnom železničkom koridoru. Izmeštanjem koloseka iz Savskog amfiteatra oslobodilo bi se 80 hektara ekskluzivnog građevinskog zemljišta uz reku Savu, procenjene vrednosti preko 5 milijardi evra, a da bi izgradnja u ovom prostoru generisala i do 20 milijardi evra.[1][2]

Planovi za novu glavnu železničku stanicu predvideli su propusnu moć od deset hiljada putnika po času. Projekat nove železničke stanice bio je bez uzora u tadašnjoj arhitekturi i izazvao velike podele u javnosti. Savet za urbanizam Beograda je 1971. doneo konačno projektno rešenje, nakon sedam i po sati većanja.[2]

Na čelu tima koji je uradio projekat stanice bio je profesor Mihailo Maletin[3]. Projekat je završen 1974., izgradnja je započela 8. oktobra 1977, sa planiranim rokom izgradnje od 18 meseci, pri čemu bi prvi voz kroz stanicu prošao na Dan rada, 1. maja 1979. Projekat su finansirali, po jednu trećinu cene, SR Srbija, grad Beograd, i železnice.
 
4 linije regionalnog gradskog metroa - NEZAVISNE - od tunela železničkog čvora (da si pogledao plan, to bi shvatio), koje su se sa magistralnim prugama spajale u sledećim stanicama: Dunav (Pančevački most), Zemun i Košutnjak (Rakovica) koji funkcioniše NEZAVISNO od daljinskog saobraćaja koji je u železničkom čvoru i to na stanicama Novi Beograd, Beograd centar, Vukov spomenik i Rakovica (dobro, da gađaju se na stanici Rakovica). Sada, da li usled malih društvenih promena koje su se desile od 1976. treba napustiti takav plan, i prihvatiti čitav čvor kao trajnu opciju za prigradsku železnicu (odnosno regionalni metro or whatever) je jedno u potpunosti drugo pitanje - u kojem argumentaciju ne možeš da formiraš na imaginarnim podacima da je čvor bio planiran i za prigradsku železnicu, sa stanicama na svakih 500 metara.

edit: Uostalom, kakvi su to tekstovi, kakvi su to citati, odakle su?! Nauči se osnovama kulturnog diskutovanja već jednom.
 
1948. napravljen je plan zeleznickog cvora za grad od 1 000 000 stanovnika
1977. projektovan je regionalni metro za grad od 2 000 000 stanovnika
Regionalni metro osmisljen je po principu slicnom Pariskom RER ili Berlinskom S-Bahn gde kroz grad koristi sopstvene tunele a van gradskog jezgra postojecu zeleznicu ili sopstvenu trasu. Regionalni metro i Zeleznicki Cvor se time dopunjuju i ne dolaze u konkurenciju: tuneli RM za prigradski saobracaj, tuneli cvora za medjugradski i medjunarodni.

Naravno para nije bilo da se sve to ostvari, zato je uradjen samo cvor (i to je vec nesto). Danas na svu srecu te tunele mozemo da iskoristimo za gradski i prigradski saobracaj. Posto nemamo metro, dobar je i Beovoz za gradski saobracaj.

Ostajem pri tome da ce pojacani zeleznicki saobracaj u cvoru onemoguciti odrzavanje zadovoljavajuceg takta beovoza i da ce morati da se trazi novo resenje za prigradsku zeleznicu, ali do tog dana imamo vremena.
Zato je moje misljenje da treba iskoristiti postojece kapacitete do maksimuma, uloziti u pouzdan i brz beovoz (tu se svi slazemo), a da ako treba da se kopa, da pocnemo metro da kopamo.
Kako bi tek bilo lepo da metro dodje do Ceraka (mada nije ni tramvaj uspeo).

Samo par reci oko Prokopa, polozaj glavne stanice u prokopu je mozda bila dobra ideja pre pedeset godina kada je to bio rub grada, pa cak i 70ih pod uslovom da stanica metroom bude vezana sa gradom. Danas je Beogradu potreban komunikacioni cvor sa jakom vezom izmadju medjugradskog, prigradskog i gradsko saobracaja to jest voz+beovoz+medjugradski autobusi+gsp. Takav centar otvara ogroman potencijal za razvoj grada u neposrednoj blizini. Pored Prokopa jedva moze da se smesti nova autobuska stanica a kamoli razvoj novog gradskog centra.
Stanica Novi Beograd ima taj potencijal. Ogromno prazno zemljiste oko stanice i neposredna blizina autoputa za pristup medjugradskih autobusa. Prizemlje: gradski saobracaj (bus, tramvaj, taxi), 1.sprat: zeleznicka i autobuska stanica, iznad toga, sta god (hotel, park, trzni centar...) okolo takodje po volji.

prilog
planovi iz 48. i 77.
31_bgd-1948.gif

32_bgd-1977-big.gif
 
Ne mogu zalaziti u detalje ali danas su objavili informaciju da beograd ima oko 1.6 miliona stanovnika.moj komentar je :lol:
 
@ Zidar
Vrlo lepo i jasno predstavljaš stvari,i ne vidim ništa sporno,lepo si rekao deo je realizovan a cela mreža koja je billa ambciozno zamišjlena ipak bila nerealna i za ono vreme,a i za ovo,samo opet ne verujem u neki drastičan obim povećenja saobraćaja,očigledno da će da se ulaže u glavni koridor,dok će se ostale pruge teško obnoviti nemaju ni rentabilnost,a ni bivše Juge tako da priliv tada predviđenog broja putnika sigurno manji,pa piše da je Prokop predviđen za 10.000 putnika dnevno,a uvođenjem brzih pruga,opet biće nekoliko prolazaka dnevno pravcem Atina-Sofija i obrnuto,ali iskreno koliko vozova će dnevno putničkih prolaziti kroz čvor? Od jutra do mraka koji je red vožnje? da bi tuneli bili prezagušeni...naravno bez teretnih,mada je noću posle 12 moguće provući po neki..
@ Ambassador
pa mogao si ponešto da pročitaš na googlu,i da se edukuješ ima mnoštvo sadržaja,a ne da ti neko servira,a i nije ti neka kultura..mada se toliko trudiš da budeš napucan,kao sa Pinka turbo folk,splasni malo :D
 
Vucko to su samo registrovani stanovnici,šta je sa izbeglicama,studentima,podstanarima,ljudi koji rade iz okoline odnosno van prigradskih opština, ljudi koji su povremeno ili stalno poslom,stranci,diplomate,romi ima još toga,,dnevno radnim danima sigurno cirkuliše preko dva miliona
 
JAVNI POZIV
za prikupljanje ponuda za
NABAVKU ŠINA TIP - 49 E 1 (EN 13674-1), za radove na unapređenju železničke infrastrukture i otklanjanja laganih vožnji na trasi Batajnica - Pančevački most,
u otvorenom postupku
- nabavka br. 1/2010

26. april
2010.
do 12 časova
Otvoren

JAVNI POZIV
za prikupljanje ponuda za
NABAVKU MATERIJALA GORNJEG STROJA (IMPREGNISAN BUKOV PRAG I IMPREGNISANA SKRETNIČKA HRASTOVA GRAĐA), za radove na unapređenju železničke infrastrukture i otklanjanja laganih vožnji na trasi Batajnica-Pančevački most,
u otvorenom postupku
- nabavka br. 10/2010

26. april
2010.
do 9:30 časova
Otvoren

JAVNI POZIV
za prikupljanje ponuda za
NABAVKU MATERIJALA GORNJEG STROJA (SKRETNICA PROSTA 49-200-6º I SKRETNICA PROSTA 49-300-6º), za radove na unapređenju železničke infrastrukture i otklanjanja laganih vožnji na trasi Batajnica-Pančevački most,
u otvorenom postupku
- nabavka br. 4/2010 Izvor www.železnice srbije.rs

Izgleda počinje se sa rekonstrukcijom cele deonice,nadajmo se da će sve deonice sa sporim vožnjama biti otklonjenje :kafa:
 
Vrh