Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa imitacija Stokholma je ok ali naši bi uradili sirotinjsku varijantu,pa bi pomislio da su tu živeli neandrtalci,po koji jelen,srna...na zidovima i lovac iz okoline Beograda,usotalom stanica bi mogla da simulira i muzej,biblioteku,u suštini inspirativan prostor... :kafa:
 
Planovi Železnica Srbije i grada za 2011. godinu
Sa markicom i u Beovoz
Goran Svilar | 13. 03. 2010. - 00:02h | Foto: S. Đalić | Komentara: 5

Gradska železnica bi mogla sledeće godine da postane deo integrisanog tarifnog sistema. Karta za gradski prevoz kao i mesečna markica važiće u gradskim autobusima, ali i u “Beovozu”. Međutim, da bi Gradska železnica opsluživala i stanovnike Pančeva, Stare i Nove Pazove koji putuju na posao u Beograd, potrebno je više voznih garnitura.
20791_bgd47-beovoz-foto-stanko-djalic_f.jpg


„Beovoz“ je trenutno spor, star i neredovan Grad Beograd i “Železnice Srbije” pozivaju lokalne samouprave pomenutih gradova da se uključe u revitalizaciji sistema. Kada bude uspostavljen Jedinstveni tarifni sistem (JTS), putnici će moći sa mesečnim kartama za gradski prevoz da koriste i Gradsku železnicu. Ipak, da bi sistem funkcionisao kako treba, u celu priču treba da se uključe lokalne samouprave, Grad Pančevo, Stara i Nova Pazova, i Inđija, smatraju u “Železnicama Srbije”.
- Garniture koje budu išle iz Inđije i Pančeva biće deo sistema gradske železnice u Beogradu, deo plana da se na teritoriji grada uradi takva organizacija da vozovi saobraćaju na svakih 15 minuta. Ako se isključe vozovi koji dolaze iz Inđije i Pančeva iz tog sistema, to znači da ti vozovi praktično neće imati gde da prođu i nije isključeno da će biti ukinuti - upozorava Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz utnika u “Železnicama Srbije”.


Stanković dodaje da će biti problem i kako tarifirati naplatu karata u tim vozovima, kojima se inače vozi veliki broj putnika koji rade u Beogradu a žive u Pančevu, Pazovi ili Inđiji. Primera radi, ukoliko ova mesta ne bodu obuhvaćena istim tarifnim sistemom putnici koji svakodnevno idu na posao iz Pančeva u Beograd plaćaće doplatne karte kad vozom uđu na teritoriju Beograda.
- Biće prolem i da građanima Beograda objasnimo da jedna karta važi za tri voza, a da u četvrtom koji saobraća na relaciji Pančevo - Inđija i prolazi kroz Beograd, ta ista karta ne važi. Da bi se to izbeglo potrebno je da se lokalne samouprave vojvođanskih opština uključe u celu priču - naglašava Stanković.



Devet elektromotornih garnitura koje su radile kao deo gradske železnice nalaze se na popravci a trenutno putnike opslužuje samo pet vozova. Procene su da za funkcionisanje sistema ni posle remonta neće biti dovoljno vozova. Da vozila nema dovoljno pokazalo se pre nekoliko dana, kada su stanovnici Pančeva izrazili nezadovoljstvo ukidanjem jednog voza na relaciji Pančevo – Beograd, jer je veliki broj putnika time ostao bez prevoza do posla.
- Za normalno funkconisanje Beovoza potrebno je 14 ili 15 garnitura. Grad finansira obnovu devet, a za preostale su potrebna dodatna sredstva koja “Železnice Srbije” nemaju. Zato mi, zajedno sa Gradom Beogradom, nudimo partnerski odnos lokalnim samoupravama vojvođanskih opština da izdvoje sredstva za remont još pet garnitura, jer je to u interesu ljudi koji žive u tim opštinama a rade u Beogradu - kaže Stanković.


Prema nezvaničnim podacima, iz Pančeva se godišnje preveze milion putnika “Beovozom”, iz Nove i Stare Pazove oko 400.00. Za remont još pet garnitura potrebno je oko 250 miliona dinara.




Devet na remontu
Devet eletromotornih garnitura „Beovoza“ trenutno se nalaze na remontu, a prva bi mogla da bude popravljena početkom maja meseca.
- Imamo najavu iz „Šinvoza“ da će prva elektromotorna garnitura sa remonta stići za mesec i po dana, što znači da ćemo tada imati jednu garnituru više u saobraćaju za „Beovoz“. Nakon toga ćemo odlučiti, zajedno sa partnerima iz Grada, na koji liniju da ubacimo tu garnituru – kaže Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz putnika u „Železnicama Srbije“.


www.blic rs.
 
1.Do sada sam primetio da sljudi iz grada i železnice pažljivo čitali sugestije na Beobuildu i temu Gradske železnice,Apsolutno podržavam da se izađe sa zvaničnim predlogom o finasiranju rekonstrukcije dodatnih garnitura od strane satelitskih opština iz drugih regiona kao i participacija u nabavci novih,te opštine treba da potraže novac iz pokrajinskog fonda za razvoj a ostale iz republičkog ne može se očekivati da Beograd finasira mas tranzit za opštine koje nisu teritorija grada.

2.E sad što se tiče ITS ne treba čekati da se vangradske opštine odlučuju godinu dana,veće kako je najavljeno od 1.septembra kada profunkcioniše prva linija G.Ž objaviti ITS,jer u suprotnom neće se veliki broj ljudi odlučiti da koristi liniju Zemun-P.Most,ili NBG-Vuk jednostavno neće hteti da plate 50.din za par stanica i da se vrate to je 100. pored već plaćenih mesečnih markica a znamo da je kriza žešća,prema tome Gradu preporučujem da uspostavi efikasan info sistem i kontrolu markica prilikom ulazka na stanice tako što će uvesti najsavremeniju tehnologiju samo neka koriste iskustva Evrope,a linije Inđija -Pančevo da priprema temeljno dodavanjem drugog koloseka,i nabavkom još vozova na lizing ili pak iznajmljenih za početak,mada ako već imamo dodatnih 5 vozova koji se mogu brzo renovirati najbolje da 1.linija sa istim vozovima dok ne stignu novi,a nove nabaviti u saradnji sa Republikom i pokrajinom i te opštine treba aktivno uključiti,a do tada pokazati tim opštinama kako efikasno funkcioniše Beovoz na teritoriji Grada jakom reklamnom kampanjom.

3.Potrebno je izgraditi nove parkinge duž cele trase,sa fizičkim obezbeđenjem i na Nbg poželjno da bude natkriven da se ljudima ne bi pržili auti na suncu,jer u suprotnom neće ih tu ni sotavljati da bi otišli na posao do centra i obrnuto,također uvesti expres kružnu bus liniju stanica NBg -Arena -Palata Srbije,da bi se stanica hranila blokovima oko Arene(nije baš blizu da se pešači).

4.Neophodno je napraviti još jednu stanicu između Stanice NBG i T.Bunara ogroman broj ljudi živi u susednim blokovima kao i važni tržni i poslovni centri.

5.Nadamo se da vozove renoviraju u skladu sa enterijerom metro vozova, radi brže razmene putnika

6.Uvesti fizičko obezbeđenje na svim stajalištima,to jest dodelti nekoj firmi na tenderu,pored video nadzora na stanicama kao i u vozovima ,tako bi se sprečio vandalizam kako u vozovima tako i na njima

7. Info sistem,putem sms...poseban na platformama

8.Rekonstrukcija postojećih i izgradnja novih stajališta posebno na teritoriji Grada,uposliti domaće firme na izgradnji istih a početi sa stanicom Airport C. i Slavija ili Hram onda će ljudi shvatiti ozbiljan potencijal Gradske železnice.

9.Prvu i najvažniju liniju treba odraditi kvalitetno ,ne treba štedeti , jer to je jedino što će biti kvalitetna alternativa,dok se po gradu budu dovijali veliki infrastrukturni projekti a ulaganja sada će trajati barem narednu deceniju Grad bi trebalo da pošalje tim stručnjaka i u Sidnej gde su veoma sličnu Gradsku železnicu zapuštenu 90'tih baš kao u Beogradu ponovo vratili u život isto renovirajući čak 100'tinak vozova koji izgledaju kao novi a sistem je dobio neverovatan broj novih putnika...
 
:kk: Potpuno se slazem sa svim stavkama, jedino se plasim da nece imati nekog efekta, tj. da ce velika vecina i dalje ici kolima do centra....takav smo narod. Stoga prdlazem:

10. Zamisliti dobru visemesecnu reklamnu kampanju, koja bi vec sada pocela i ulila svest o prednostima ovakvog javnog prevoza.

11. Uvesti novcanu taksu za ulazak kolima u centar grada.
 
Mene posebno nervira sto vise ne znamo koji je plan gradskih vlasti za Beovoz. Poslednja prica bila je Zemun - Most na 15 minuta od septembra, a Most - Batajnica od 2011. Sada se govori da ce markice vaziti tek od 2011.

Sistem je loseg imidza, ljudi su naviknuti na autobuse, treba ga POSTEPENO ukljucivati. Na primer, za pocetak neka ide na 30 minuta do Batajnice i neka vaze markice ali ne i karte. Markice mogu da vaze na teritoriji grada, a za dalje doplatna karta i problem je resen.

Uostalom da bi karte vazile u sistemu potrebno je modernizovati ceo sistem naplate u JGPP, a za to ne postoji volja ocigledno.
 
Nema postepeno, mora sve odma ili nece da upali.

Nova marketinska kampanja, sve od pocetka, da ljudima udje u glavu. Pomogla bi cak i neka nova kolor-sema vozova. I nek se pocne od linije koja je najperspektivnija. Znaci prosecan gradjanin treba da zna da od sutra moze da ide Zemun - Pancevac sa obicnom kartom GSPa na svakih 15 minuta.
 
Tako je,i ja se za to zalažem prvo dovesti do perfekcije ono na šta može da se računa pouzdano,pa onda se širiti stanicu po stanicu ali kvalitetno,treba odmah obavestiti građane Pančeva da će se tek sistemom dvokolosečne pruge omogućiti pouzdan takt,a da oni usmere svoje zahteve ka Pokrajini i Republici koje su ionako zadužene za razvoj infrastrukture,a pokaznim efektom Zemun-P.MOst ili izgradnjom stanice Karaburma i Airport.C demonstrirati šire regionalno povezivanje sa pozivom opštinama da zatraže finasiranje iz fonda za razvoj infrastrukture,eto ovde niko nije expert ali znamo šta treba preduzeti...a prolongiranje ITS za 2011 greška sem ako se ne odlaže puštanje u rad obnovljene Gradske železnice,što je ok ako hoće da odrade kvalitetno ali i sami znaju da će se od septembra zatvarati Gazela kao i Radnička,uz sve skuplji benzin biće haos prema tome neka zagreju mašine i od danas punom parom u suprotnom i 2011 nije izvesna.
800px-Cityrail-millennium-M32-ext.jpg
Renovirana Gradska Železnica u Sidneju
header.jpg

1-millenium-train.jpg

800px-Chatswood_Oscars_1.jpg

Nešto kao kroz Prokop...
800px-CityRail-H-Set-int-lower.jpg

800px-CityRail-Tangara-T33-ext.jpg
Eto vam kratke reportaže
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/%C3%96BB_4024_098-8_at_M%C3%B6dling%[/url]
[img]
Nadajmo se da se ceo projekat ne pretvori u ovo (klikni dole)
[img]http://www.shittyrail.info/
 
Mnogo price, a nista se ne radi...
Zasto su sada dodatno proredjeni vozovi tako da linija Pancevo - Pazova dnevno ima samo 8 polazaka ?
 
Pa ako si čuo 9 garnitura EMV RVR je na renoviranju a 5 je povučeno sa regionalnog saobraćaja pa kada ih ubace
 
Pa cuo je kao sto smo svi culi. Remontuju cak 9 garnitura a nemaju nikakav plan vec pomeraju rokove! Ostajem evolucionalista:D :grand: Pa ozbiljno osteceni su i gradjani koji su ga svakodnevno koristili. A niko se ne seti da tim povodom pojaca autobuske linije.
 
Problem je što ne izlaze u javnost sa planovima za relizaciju celog posla ali i sa istinom prema građanima Pančeva i Inđije da nema bezplatne večere,i da pozovu opštinska rukovodstava na saradnju ako žele Metro do praga,a Grad i Železnica njima precizne planove izgradnje pruga ,stanica,vozova,info sistema kao i cene a neka predlože i modalitet učešća orgsnizacionog i finansijskog a onda da organizuju zajednički sastanak sa Republikom i pokrajnom a građani da se dalje obraćaju tim institucijama za akciju.
 
polasci za PA su proredjeni posto je ponestalo voznih sredstava za druge pravce pa ko obicaju beovoz uvek nastrada. zahvaljujuci ovako pametnoj politici beovoz i jeste u ovako losoj situaciji. sto se tice zahteva gradu pancevu, pazovi, indjiji da daju pare za remont garnitura , to podrzavam u potpunosti ali zar do sada niko nije bio u stanju da sazove sastanak sa navedenim opstinama i predoci konkretne zahteve i planove. kako sada odjednom prete ukidanjem postojecih linija a do jucer su izjavljivali da na tim pravcima nece biti nikakvih promena. ako ista ima dobro u tome sto grad remontuje garniture je to da ce one voziti samo na linijama beovoza i niko ih nece moci po potrebi prebacivati na linije izban sistema beovoza. ovih dana pocinju radovi na sredjivanju koloseka za liniju zemun- p. most tako da ce taj deo posla biti zavrsen do pocetka septembra kao i remont svih 9 emv.
 
Hvala ti za info konačno počinje sređivanje koloseka ,nadamo se da će spore vožnje biti prošlost,jedva čekam da projurim kroz Nbg biće kao u Dubajiu :D A ovo za sastanke sa opštinama siguran sam da će posle sugestija na Beobuildu,biti slikanja za Studio B
 
Pa da, logično BG Aerodrom ponovo vraća ulogu centra regiona,a onda će doći i priključak Beovoza kao najlogičnije rešenje
 
Sve metropole sa ozbiljnijim javnim gradskim prevozom imaju ili grade sinsku vezu sa svojim aerodromom.
 
Pa mislim da smo prvu fazu već počeli radovima u Prokopu do Batajnice, a taj krak do Aerodroma će ipak morati da bude delom podzeman ispod auto-puta i piste ili pak poseban tunel pravo do aerodroma od T.Bunara,valjda ćemo dočekati Aerodrom express na svaki sat od Vuka do Aerodroma :p
 
Sat vremena bi bio slab interval, npr. Heathrow Express ide na svakih 15 minuta.
 
na 15 minuta ali da se smenjuju dva voza. jedan (na pola sata) do Pančevca a drugi (takođe na pola sata) do Resnika. ili da ide na 15 minuta do Glavne ŽS.
 
E reče mi danas blaganica na Vuku da će pojedinačna kart za Beovz poskupeti za 10.din :kafa:
 
Skuplji prevoz železnicom
Petak, 19. Mart 2010.


Prevoz železnicom u domaćem putničkom saobraćaju i prigradskoj železnici "Beovoz" od subote, 20. marta, biće skuplji u proseku za 16 odsto. "Železnice Srbije" poslednji put korigovale su cene svojih usluga u unutrašnjem saobraćaju pre dve godine.

U prigradskoj železnici „Beovoz“ od subote, 20. marta, uvodi se i druga zona prema Velikoj Plani, pa će i od Ripnja do Mladenovca važiti vozne karte iz sistema „Beovoza“.

Pojedinačna karta u „Beovozu“ od sutra za jednu zonu koštaće 60 dinara ( do sada je koštala 45 dinara), za dve zone 100 (do sada 90 dinara), a za tri 200 dinara (do sada 140 dinara). Cena mesečnih pretplatnih karata za zaposlene povećana je na 1.500 dinara (do sada 1.200 dinara), dok će povlašćene kategorije putnika (đaci i penzioneri), pretplatne karte umesto dosadašnjih 600, plaćati 800 dinara.

"Železnice Srbije" od 20. marta prvi put uvode i naplaćivanje kazne od 5.000 dinara putnicima koji izbegavaju da plate kartu u vozu. Ukoliko se uplata obavi u roku od 15 dana, iznos kazne smanjuje se na 2.000 dinara. U slučaju da putnik dugovanje ne izmiri u roku od 30 dana, naplata se obavlja sudskim putem, a iznos se uvećava za sudske troškove.www.železnice srbije rs.
 
Siniša":2z5vl3nh je napisao(la):
Sat vremena bi bio slab interval, npr. Heathrow Express ide na svakih 15 minuta.
Mogli bi i da izgrade stanicu u samom Surcinu. Pa bi neki vozovi isli preko Surcina, neki ne, neki bi stajali na NBG neki ne itd. itd. pa imao voz svakih 15 minuta do neke lokacije u centru grada.

Btw trenutni "airport express" je Jatov autobus koji ide sa Slavije na svakih sat.
 
U suštini jedini eventualni problem takta su vozovi,tj koliko je polazaka predviđeno,ali evo u Beču Grad ima posebne vozove za Aerodrom ,mada dolaze i sa drugih regularnih linija,a karta za te posebne je oko10 eur.dok S-Bahn oko 3,tako da se stranci zalete u prvi,ali je sređen extra pravi poslovni sa kožom i ekranima...
293402340_b01783cc02.jpg

221963942_e038c10fe4.jpg

1470156461_e5c2aaeff7.jpg

jjmccg.jpg

I Regularni S-Bahn
 
Vrh